Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată de Ordinul nr. 193 din 12 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 12 iunie 2017────────── ART. 1 (1) Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, denumită în continuare ANIF, pune în funcţiune staţiile de pompare de bază şi staţiile de repompare pentru a asigura un nivel optim al apei pentru irigaţii la punctele de livrare, în baza următoarelor documente: a) contract multianual/sezonier de livrare a apei; b) comanda de livrare a apei. (2) În sensul prezentei proceduri, punctele de livrare sunt: a) staţii de punere sub presiune; b) agregate mobile de pompare; c) canale de distribuţie/conducte principale gravitaţionale. ART. 2 (1) Lunar, pentru luna anterioară, filialele teritoriale ale ANIF încheie cu beneficiarii serviciilor de irigaţii un proces-verbal de confirmare a volumului de apă pentru irigaţii livrat. (2) Volumul de apă pentru irigaţii livrat se determină, după caz: a) pe baza înregistrărilor de la aparatele de măsurat volumul de apă pompat; b) pe baza consumului de energie electrică înregistrat, raportat la consumul specific de energie electrică al staţiei de pompare de bază/staţiei de repompare, respectiv kw consumaţi/kw consumaţi pentru pomparea a 1000 mc apă. (3) Procesul-verbal de confirmare a volumului de apă pentru irigaţii livrat cuprinde şi volumele de apă pompate de ANIF către beneficiari şi neconsumate de aceştia din cauze, precum: a) precipitaţii; b) defecţiuni survenite în funcţionarea punctelor de livrare; c) întreruperea furnizării de energie electrică la staţiile de punere sub presiune ale beneficiarilor; d) alte cauze obiective. ART. 3 (1) Pe baza proceselor-verbale de confirmare a volumului de apă pentru irigaţii livrat, filialele teritoriale ale ANIF întocmesc situaţii centralizatoare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, pe care le transmit la ANIF Central. (2) Pe baza facturilor emise de furnizorii de apă pentru irigaţii pentru volumul de apă livrat, filialele teritoriale ale ANIF întocmesc situaţii centralizatoare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care le transmit la ANIF Central. ART. 4 (1) Lunar, pentru luna anterioară, ANIF Central întocmeşte centralizatoarele situaţiilor menţionate la art. 3, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 3 şi 4. (2) Lunar, pentru luna anterioară, ANIF Central întocmeşte Centralizatorul facturilor de energie electrică livrată de furnizori pentru punctele de consum, respectiv staţii de pompare de bază/staţii de repompare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. (3) Până la data rezilierii abonamentelor de utilizare/exploatare a resurselor de apă şi a contractelor de vânzare-cumpărare de energie electrică utilizată la pomparea apei pentru irigaţii, încheiate cu alţi prestatori de servicii, federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare vor refactura cheltuielile aferente către ANIF, pe baza unei proceduri internecare se aprobă de către Consiliul de conducere al ANIF la propunerea directorului general. (4) Cheltuielile cu apa de irigaţii şi energia electrică, înregistrate la staţiile de punere sub presiune aflate în administrarea ANIF, se suportă de către beneficiari. ART. 5 În termen de două zile de la data întocmirii documentelor prevăzute la art. 4, ANIF Central le transmite la Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. ART. 6 Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte cererea de deschidere a creditelor bugetare care va fi transmisă spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice, însoţită de Situaţia centralizatoare întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. ART. 7 După aprobarea de către Ministerul Finanţelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale deschide şi repartizează creditele bugetare ANIF Central. ART. 8 ANIF Central virează sumele cuvenite în conturile furnizorilor de energie electrică şi apă pentru irigaţii, conform legislaţiei în vigoare. ART. 9 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA NR. 1
(model)
Filiala Teritorială de Îmbunătăţiri Funciare ...............
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a proceselor-verbale de confirmare a volumului de apă
pentru irigaţii, livrat în perioada ........., anul ............
┌──────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Amenajare: Beneficiar: │ Proces-verbal de confirmare a volumului │
│ crt. │(OUAI/FOUAI/Alţi beneficiari)│ de apă pentru irigaţii │
│ │ ├───────────────┬─────┬───────────────────┤
│ │ │N. înregistrare│ Data│Volum apă confirmat│
│ │ │ ANIF │ │ (mii m.c.) │
├──────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────┼───────────────────┤
│ (0) │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │
├──────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────┼───────────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────┼───────────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────┼───────────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────┼───────────────────┤
│ ... │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────────────┴───────────────┴─────┼───────────────────┤
│TOTAL:│ │ (x) │
└──────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘
Director,
............................
(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)
Întocmit,
..........................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA NR. 2
(model)
Filiala Teritorială de Îmbunătăţiri Funciare ...................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a facturilor emise de furnizorii de apă
pentru irigaţii în perioada ........., anul .............
┌──────┬────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Nr. │Furnizor apă pentru irigaţii│ Factura │
│ crt. │ ├───────────┬──────┬──────────┬───────┤
│ │ │ Seria/Nr. │ Data │ Volum │Valoare│
│ │ │ │ │(mii m.c.)│ (lei) │
├──────┼────────────────────────────┼───────────┼──────┼──────────┼───────┤
│ (0) │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ │
├──────┼────────────────────────────┼───────────┼──────┼──────────┼───────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────┼───────────┼──────┼──────────┼───────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────┼───────────┼──────┼──────────┼───────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────┼───────────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├──────┼────────────────────────────┴───────────┴──────┼──────────┼───────┤
│TOTAL:│ │ (x) │ │
└──────┴───────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────┘
Director,
............................
(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)
Întocmit,
..........................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA NR. 3
(model)
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare
CENTRALIZATORUL
consumului de apă pentru irigaţii confirmat
prin procese-verbale în perioada .........., anul ...........
┌────┬────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │Filiala Teritorială ANIF│ Volum total de apă │ Observaţii │
│crt.│ │pentru irigaţii confirmat│ │
│ │ │ (mii m.c.) │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 1 │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 2 │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ ...│ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ ...│ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ │ Total│ (x)│ │
└────┴────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────┘
Director general,
............................
(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)
Întocmit,
..........................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA NR. 4
(model)
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare
CENTRALIZATORUL
facturilor emise de furnizorii de apă pentru
irigaţii confirmat în perioada ............, anul ..........
┌────┬────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Filiala Teritorială ANIF │Valoarea facturilor aferente volumului│
│crt.│ │ de apă pentru irigaţii confirmat │
│ │ │ (mii m.c.) │
├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 1 │ │ │
├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ ...│ │ │
├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ ...│ │ │
├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ Total│ (x) │
└────┴────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
Director general,
............................
(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)
Întocmit,
..........................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA NR. 5
(model)
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare
CENTRALIZATORUL
facturilor de energie electrică livrată de
furnizori pentru punctele de consum, respectiv staţii de
pompare de bază/staţii de repompare,
în perioada ................, anul ..............
┌────┬────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Nr. │ Filiala Teritorială ANIF │ Valoarea facturilor (lei) │
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 1 │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 2 │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ ...│ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ ...│ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │ Total │ (x) │
└────┴────────────────────────────┴─────────────────────────────┘
Director general,
............................
(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)
Întocmit,
..........................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA NR. 6
(model)
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă,
Ordonator principal de credite,
............................
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a facturilor emise de furnizorii de apă pentru
irigaţii şi de furnizorii de energie electrică
în perioada ............, anul ..............
┌────┬──────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Nr. │ Categoria de cheltuieli │ Suma │
│crt.│ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ (0)│ (1) │ (2) │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ 1. │Valoarea apei furnizată pentru irigat │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ 2. │Valoarea energiei electrice consumate │ │
│ │pentru irigat │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ TOTAL: │ (x) │
└────┴──────────────────────────────────────┴───────────────────┘
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
.........................
(semnătura şi ştampila)
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.