Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 10 aprilie 2024  privind întocmirea şi transmiterea de către organul de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 10 aprilie 2024 privind întocmirea şi transmiterea de către organul de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 347 din 12 aprilie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 748 din 10 aprilie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 12 aprilie 2024.
──────────
    1. În vederea întocmirii şi transmiterii către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori a listei cu obligaţiile fiscale ce fac obiectul anulării prevăzute de art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole, cuprinse în decizii de impunere privind sumele stabilite suplimentar ca urmare a acţiunilor de inspecţie fiscală/de verificare documentară, emise şi comunicate cooperativelor agricole constituite în baza Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, reprezentând taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor de utilaje agricole, pentru care acestea şi-au exercitat dreptul de deducere, la nivelul organului de inspecţie fiscală emitent al actelor administrativ-fiscale, se va proceda după cum urmează:
    a) se identifică acţiunile de inspecţie fiscală/de verificare documentară şi actele administrativ-fiscale încheiate şi comunicate contribuabililor, în urma cărora au fost stabilite diferenţe suplimentare de obligaţii fiscale reprezentând taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor de utilaje agricole, pentru care acestea şi-au exercitat dreptul de deducere şi intră sub incidenţa prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024;
    b) se efectuează o analiză a actelor identificate potrivit lit. a), care constă în verificarea constatărilor înscrise în acestea, în vederea stabilirii dacă diferenţele de obligaţii fiscale stabilite suplimentar sunt de natura celor ce intră sub incidenţa prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024;
    c) în situaţia în care în decizia de impunere se regăsesc înscrise numai sume stabilite suplimentar de natura celor care intră sub incidenţa prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, organul de inspecţie fiscală completează lista prin preluarea integrală a sumei ce face obiectul anulării din decizia de impunere;
    d) în situaţia în care în totalul sumelor stabilite suplimentar prin decizia de impunere sunt cuprinse atât sume de natura celor ce intră sub incidenţa prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, cât şi sume care nu intră sub incidenţa actului normativ respectiv, organul de inspecţie fiscală procedează, pentru fiecare obligaţie fiscală principală în parte, la refacerea calculelor aferente sumei stabilite suplimentar. Acestea sunt recalculate pentru aceeaşi perioadă pentru care au fost calculate iniţial în decizia de impunere, astfel încât să se cuprindă în listă numai obligaţiile fiscale de natura celor ce fac obiectul anulării conform art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024;
    e) lista este întocmită de persoana responsabilă din cadrul organului de inspecţie fiscală şi avizată de şeful de serviciu şi de şeful de administraţie adjunct - inspecţie fiscală, şeful de administraţie adjunct - inspecţie fiscală contribuabili mijlocii sau directorul general adjunct - inspecţie fiscală (Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili - D.G.A.M.C.), după caz, urmând a fi comunicată compartimentului cu atribuţii de evidenţă pe plătitori din cadrul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului. Nominalizarea persoanelor care vor duce la îndeplinire cele de mai sus se va face prin decizie a conducătorului organului fiscal (directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, şefii administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, şefii administraţiilor finanţelor publice sectoriale, şeful Administraţiei Finanţelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii);
    f) în situaţia în care actele administrativ-fiscale identificate care cuprind obligaţii fiscale şi constatări ce se încadrează în prevederile art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024 se află în procedură de soluţionare a contestaţiilor la organul fiscal şi nu a fost comunicată o decizie de soluţionare, organul de inspecţie fiscală va menţiona aceste aspecte în cuprinsul listei;
    g) în situaţia în care actele administrativ-fiscale identificate care cuprind obligaţii fiscale şi constatări ce se încadrează în prevederile art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024 fac obiectul unor acţiuni la instanţele de judecată competente şi nu s-a pronunţat o soluţie definitivă, precum şi în situaţia în care s-a pronunţat o soluţionare definitivă şi aceasta este de menţinere a deciziei de impunere, organul de inspecţie fiscală va menţiona aceste aspecte în cuprinsul listei.

    2. Deciziile de impunere emise ca urmare a efectuării controlului fiscal, necomunicate contribuabilului, nu se mai comunică acestuia, iar obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării conform art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024 nu sunt înscrise în lista prevăzută la pct. 1, întrucât obligaţiile fiscale înscrise în aceste decizii nu se mai înregistrează în evidenţa analitică pe plătitori.
    În situaţia în care decizia de impunere nu a fost comunicată contribuabilului şi constatările sunt exclusiv ca urmare a stabilirii diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, organul de control fiscal modifică în mod corespunzător constatările aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării conform art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, înscrise în actele de control fiscal, şi emite decizie de nemodificare a bazei de impunere pentru aceste obligaţii, în cazul inspecţiei fiscale, respectiv încetează acţiunea de verificare documentară.
    În situaţia în care decizia de impunere nu a fost comunicată contribuabilului şi în actele de control fiscal sunt cuprinse atât constatări aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării conform art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, cât şi constatări aferente altor obligaţii fiscale se procedează după cum urmează:
    - pentru constatările din cadrul acţiunilor de inspecţie fiscală, aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, organul de inspecţie fiscală modifică raportul de inspecţie fiscală, iar constatările în cauză nu sunt preluate în decizia de impunere;
    – constatările din acţiunile de verificare documentară, aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, nu sunt preluate în decizia de impunere de organul de inspecţie fiscală;
    – pentru constatările care nu fac obiectul diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată, potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 10/2024, precum şi constatările aferente altor obligaţii fiscale, organul de control fiscal procedează la modificarea actelor de control fiscal, în sensul menţinerii constatărilor efectuate pentru aceste obligaţii, şi emite decizie de impunere, potrivit legislaţiei fiscale în vigoare.


    3. Informaţiile pe care lista prevăzută la pct. 1 trebuie să le conţină sunt următoarele:
    a) denumirea contribuabilului;
    b) codul de identificare fiscală;
    c) numărul şi data deciziei de impunere în care sunt cuprinse obligaţiile fiscale de natura celor ce fac obiectul anulării;
    d) denumirea obligaţiei fiscale;
    e) natura obligaţiei fiscale (debit);
    f) (suma stabilită) sumele suplimentare stabilite, de natura celor ce fac obiectul anulării, respectiv obligaţiile fiscale principale;
    g) scadenţa aferentă obligaţiilor fiscale principale ce fac obiectul anulării;
    h) alte informaţii (contestaţii în curs, contestaţii finalizate, sesizări penale, hotărâri ale instanţelor de judecată etc.).


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016