Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 1 noiembrie 2019  de anulare a obligaţiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale    Twitter Facebook
Cautare document

 PROCEDURĂ din 1 noiembrie 2019 de anulare a obligaţiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale

EMITENT: Secretariatul General al Guvernului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 912 din 12 noiembrie 2019
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.142 din 1 noiembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 912 din 12 noiembrie 2019.
──────────
    ART. 1
    Sfera de aplicare
    (1) Prezenta procedură se aplică instituţiilor publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cărora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.
    (2) Obligaţiile bugetare care pot face obiectul anulării, cu respectarea prezentei proceduri, existente în evidenţa instituţiilor din subordinea şi/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezintă accesoriile aferente obligaţiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante până la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite în sarcina instituţiilor publice prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    Condiţii care trebuie îndeplinite de debitor pentru aprobarea anulării accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale
    Pentru a beneficia de anularea obligaţiilor bugetare, debitorul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) sunt stinse toate obligaţiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevăzută de lege, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
    b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii faţă de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 şi 16 decembrie 2019 inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
    c) debitorul să aibă depuse toate raportările financiar-bugetare prevăzute de lege către Secretariatul General al Guvernului, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
    d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai târziu până la data de 16 decembrie 2019, sub sancţiunea decăderii, după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a)-c).


    ART. 3
    Procedura de acordare a anulării obligaţiilor de plată accesorii
    (1) Anularea obligaţiilor de plată accesorii se solicită de către debitorii prevăzuţi la art. 1 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusă la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicată prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire la care se anexează dovada stingerii obligaţiilor prevăzute la art. 2 lit. a) şi b). Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condiţiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
    (2) Debitorii care au obligaţii de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată, în condiţiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale cărei efecte nu au încetat, şi care intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit cap. II din ordonanţă vor face menţiuni cu privire la renunţarea la efectele suspendării actului administrativ în cererea de anulare a accesoriilor.
    (3) Renunţarea la efectele suspendării are drept scop aplicarea dispoziţiilor cap. II din ordonanţă şi nu este de natură să genereze începerea sau continuarea procedurii de executare silită.
    (4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel puţin următoarele:
    a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
    b) obiectul cererii, respectiv anularea obligaţiilor de plată accesorii prevăzute la art. 1 alin. (2);
    c) data şi semnătura debitorului/reprezentantului legal/împuternicitului.

    (5) În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
    a) analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 din prezenta procedură;
    b) emite decizia de anulare a obligaţiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta procedură, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta procedură, după caz.

    (6) Pentru cererile depuse după intrarea în vigoare a ordonanţei, dar anterior intrării în vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevăzut la alin. (5) curge de la această dată.

    ART. 4
    Dispoziţii finale
    (1) Deciziile prevăzute de prezenta procedură se emit de către Secretariatul General al Guvernului, în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează la emitent.
    (2) Decizia de anulare a obligaţiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestată în conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Anexe
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură




    SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
    Nr. .......... din .............
    DECIZIE
    de anulare a obligaţiilor de plată accesorii
    Datele de identificare a debitorului:
    Denumirea: .............................................................
    Adresa: .............................................................
    Codul de identificare fiscală: .............................................................
    În temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ........... din data de .............., înregistrată cu nr. .............. din data de .....................................,
    precum şi motivele de fapt ...........................................................,
    luând în considerare că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare,
    se emite următoarea
    D E C I Z I E:
    Se acordă anularea obligaţiilor de plată accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în sumă totală de ..................................... lei,
    reprezentând: .........................................................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Contestaţia se depune la emitentul deciziei.
    Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia.
    Secretarul general al Guvernului
    Numele şi prenumele .....................................
    Semnătura şi ştampila unităţii ........................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)

    ANEXA 2

    la procedură




    SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
    Nr. ....... din ...............
    DECIZIE
    de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii
    Datele de identificare a debitorului:
    Denumirea: .............................................................
    Adresa: .............................................................
    Codul de identificare fiscală: .............................................................
    În temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ........ din data de ...................., înregistrată cu nr. ......... din data de ....................,
    luând în considerare că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligaţiilor de plată accesorii.
    Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligaţiilor accesorii: ..............................................................
    Temeiul de drept: .............................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Contestaţia se depune la emitentul deciziei.
    Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia.
    Secretarul general al Guvernului
    Numele şi prenumele .....................................
    Semnătura şi ştampila unităţii ........................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)

    -----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice