Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ DE CORECTARE din 31 martie 2016  a erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale depuse de operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ DE CORECTARE din 31 martie 2016 a erorilor cuprinse în situaţiile financiare anuale şi raportările contabile anuale depuse de operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 12 aprilie 2016

    I. Dispoziţii generale
    1. Prezenta procedură se aplică în cazul în care operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial depun la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice un alt set de situaţii financiare anuale, respectiv raportări contabile anuale, pentru aceeaşi perioadă de raportare cu cea corespunzătoare depunerii iniţiale.
    2. Depunerea pentru aceeaşi perioadă de raportare a unui alt set de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale se poate efectua numai pentru corectarea erorilor menţionate în prezenta procedură, nu şi pentru corectarea erorilor contabile definite de reglementările contabile aplicabile.
    3. În înţelesul prezentei proceduri, erorile constatate pot fi determinate de completarea eronată a:
    a) denumirii entităţii raportoare;
    b) activităţii CAEN (denumire clasă CAEN şi/sau cod CAEN);
    c) formei de proprietate;
    d) numărului de salariaţi şi/sau a altor indicatori raportaţi prin formularul "Date informative".
    4. Constituie, de asemenea, obiectul corectării şi situaţiile determinate de următoarele tipuri de erori:
    a) transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale în loc de declaraţie de inactivitate, precum şi transmiterea electronică a declaraţiei de inactivitate în loc de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale;
    b) transmiterea electronică de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale folosind un format de raportare cuprins în programul de asistenţă, diferit de cel corespunzător tipului de entitate sau netransmiterea electronică a tuturor documentelor prevăzute de lege (raportul administratorilor, declaraţia pe propria răspundere, raportul auditorului statutar etc.).
    5. Erorile contabile, aşa cum sunt definite la pct. 66 din Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la pct. 55 din Reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.969/2007, cu modificările ulterioare, se corectează potrivit reglementărilor respective. Entităţile care aplică Reglementările contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile societăţilor comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificările şi completările ulterioare, corectează erorile contabile conform prevederilor pct. 134 din reglementările respective. Ca urmare, în cazul corectării acestora nu poate fi depus un alt set de situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale corectate.

    II. Procedura de corectare a erorilor constatate
    6. În cazul corectării unor erori, ulterior depunerii situaţiilor financiare anuale/raportărilor contabile anuale, operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial pot depune numai la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice un alt set de situaţii financiare anuale şi documentele cerute de lege, respectiv raportări contabile anuale, după caz, care vor cuprinde informaţii corectate.
    Entităţile depun situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice în format electronic, împreună cu situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale listate cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnate potrivit legii.
    În vederea depunerii situaţiilor financiare anuale/raportărilor contabile anuale în format hârtie şi în format electronic, entităţile folosesc programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fişier de tip PDF, având ataşat un fişier xml, care conţine datele de identificare a entităţii, precum şi un fişier cu extensia zip.
    Pentru situaţiile financiare anuale fişierul cu extensia zip va conţine situaţiile financiare anuale şi documentele cerute de lege, aşa cum acestea sunt întocmite de entităţi şi scanate, alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.
    Concomitent, administratorul trebuie să depună şi o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că documentele respective au fost retransmise ca urmare a corectării erorilor constatate, precum şi faptul că acestea reflectă realitatea entităţii raportoare. Această declaraţie pe propria răspundere se va include în fişierul zip ataşat bilanţului PDF. Un exemplar în format tipărit al acestei declaraţii va fi depus la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, împreună cu situaţiile financiare/raportările anuale corectate.
    Termenul maxim de depunere a situaţiilor financiare anuale/raportărilor contabile anuale care cuprind informaţii corectate este sfârşitul exerciţiului financiar/anului următor celui la care se referă situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale la care s-au constatat erori.
    7. Prevederile pct. 6 se aplică şi în cazul depunerii ulterioare de declaraţii de inactivitate.
    8. După completarea datelor de identificare, entitatea raportoare se asigură că acestea corespund entităţii respective, urmărindu-se în acest sens paşii cuprinşi în programul de asistenţă.
    9. Având în vedere că, potrivit legii contabilităţii, declaraţiile de inactivitate se depun doar în cazul în care entitatea nu a desfăşurat activitate de la constituire, dacă entitatea raportoare depune o asemenea declaraţie, în condiţiile în care pentru aceeaşi entitate există situaţii financiare anuale depuse în anii precedenţi, declaraţia de inactivitate va fi respinsă şi va fi generat un mesaj de eroare.
    10. În cazul corectării de erori, indicatorii publicaţi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) potrivit prevederilor Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind plătitorii de impozite şi taxe înregistraţi (agenţi economici şi instituţii publice) au la bază informaţiile retransmise de operatorii economici. În aceste situaţii, pe site-ul MFP apare menţiunea că "indicatorii publicaţi se bazează pe informaţiile retransmise la data de ...".
    11. Operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial poartă întreaga răspundere pentru situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale redepuse ca urmare a corectării erorilor.
    12. Prevederile prezentei proceduri se aplică şi pentru corectarea erorilor prevăzute de procedură, corespunzătoare raportărilor aferente exerciţiului financiar al anului 2014. Termenul de depunere a acestor raportări este cel târziu 29 aprilie 2016.
    13. Corectarea de către operatorii economici şi persoanele juridice fără scop patrimonial a erorilor constatate nu exonerează entităţile respective de sancţiunile contravenţionale prevăzute de legea contabilităţii.

    III. Alte aspecte legate de depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale
    14. În cazul în care o entitate depune situaţii financiare anuale/raportări contabile anuale/declaraţie de inactivitate înscriind codul unic de înregistrare al altei entităţi, se consideră că aceasta din urmă şi-a îndeplinit obligaţiile de raportare dacă aceasta depune situaţiile financiare anuale/raportările contabile anuale/declaraţia de inactivitate în termenul prevăzut de legea contabilităţii. În această situaţie, prima entitate urmează să fie atenţionată în acest sens printr-un mesaj.
    15. La entităţile care au, potrivit legii, capital, valoarea acestui indicator (capital social/patrimoniu) înscris în formularul de bilanţ, respectiv Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, şi corespunzător perioadei curente de raportare va fi întotdeauna mai mare de zero.


                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016