Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 iulie 2020  privind desfăşurarea verificărilor specifice şi criteriile de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 iulie 2020 privind desfăşurarea verificărilor specifice şi criteriile de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 709 din 7 august 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.065/C din 23 iulie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 709 din 7 august 2020.
──────────
    ART. 1
    (1) În vederea aprecierii comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, reglementat de art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, se au în vedere următoarele criterii:
    a) persoana să nu fi săvârşit fapte pentru care i s-au aplicat sancţiuni contravenţionale sau amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 18^1 din Codul penal din 1968 ori pentru care, deşi s-a dispus achitarea, neînceperea urmăririi penale sau scoaterea de sub urmărire penală, în temeiul art. 10 alin. 1 lit. b^1) din Codul de procedură penală din 1968, s-a aplicat o sancţiune cu caracter administrativ dintre cele prevăzute la art. 91 din Codul penal din 1968, faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunţat soluţii de renunţare la urmărirea penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei, cu condiţia ca aceste fapte să fie suficient de grave încât să fie contrare principiilor prevăzute la art. 5 din Lege;
    b) persoana să nu fi săvârşit fapte pentru care i s-au aplicat sancţiuni disciplinare (altele decât avertismentul sau mustrarea) în alte profesii în ultimii 3 ani anteriori datei de afişare a rezultatelor finale ale concursului, cu condiţia ca aceste fapte să fie suficient de grave încât să fie contrare principiilor prevăzute la art. 5 din Lege;
    c) apartenenţa la organizaţii religioase, secrete sau de altă natură, nerecunoscute potrivit legii sau interzise prin Lege.

    (2) În aprecierea caracterului suficient de grav al faptelor prevăzute la alin. (1) se ţine seama de: tipul şi împrejurările de săvârşire a faptei, forma de vinovăţie, tipul de sancţiune aplicată sau tipul soluţiei dispuse faţă de candidat, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului penal, aşa cum rezultă din documentele comunicate de instituţiile abilitate, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum şi perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancţiunii disciplinare, contravenţionale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluţiei de condamnare, de renunţare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei, de amânare a aplicării pedepsei ori a celorlalte soluţii prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    (1) Informaţii privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 se pot obţine prin:
    a) verificări efective la domiciliul sau reşedinţa declarat/declarată al/a candidatului şi la ultimul loc de muncă;
    b) relaţii solicitate la instituţii competente care deţin informaţii privind aspectele prevăzute la art. 1, precum: structuri ale Poliţiei Române care gestionează cazierul judiciar, evidenţele operative şi evidenţele speciale, poliţia de proximitate sau secţii de poliţie rurală, după caz;
    c) relaţii solicitate la alte instituţii abilitate ale statului (primării, administraţii financiare etc.), după caz;
    d) depunerea de către candidat a următoarelor documente, după caz:
    (i) declaraţie pe propria răspundere privind natura şi tipul contravenţiilor comise, al sancţiunilor contravenţionale sau amenzilor administrative aplicate sau, după caz, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu i-a fost aplicată vreuna dintre aceste măsuri;
    (ii) caracterizare de la locurile de muncă din ultimii 3 ani anteriori datei de afişare a rezultatelor finale ale concursului, care să cuprindă menţiuni privind comportamentul în serviciu şi existenţa ori inexistenţa unor eventuale sancţiuni disciplinare sau administrative sau, după caz, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu a avut un loc de muncă în această perioadă;
    (iii) declaraţie pe propria răspundere privind precizarea domiciliului sau reşedinţei avut(e) în ultimii 3 ani anteriori datei afişării rezultatelor finale ale concursului;
    (iv) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte dacă face parte din organizaţii religioase, secrete sau de altă natură, nerecunoscute potrivit legii sau interzise prin lege.


    (2) Depunerea documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d) se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.
    (3) În termenul prevăzut la alin. (2), structura de resurse umane are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare în vederea obţinerii datelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), după caz, şi prezentării acestora comisiei de verificare.

    ART. 3
    (1) Pentru candidaţii din sursă externă declaraţi „admis“, analizarea aspectelor prevăzute la art. 1 se efectuează de către o comisie constituită la nivelul unităţii unde se află postul vizat, formată din:
    a) şeful/coordonatorul structurii de resurse umane;
    b) ofiţerul coordonator al compartimentului ori şeful structurii din care face parte postul vizat sau, în lipsa acestuia, un ofiţer desemnat de directorul unităţii;
    c) şeful/coordonatorul structurii de prevenire a criminalităţii şi terorismului ori, în lipsa acestuia, persoana cu atribuţii în sfera prevenirii criminalităţii şi terorismului.

    (2) Analizarea se efectuează pe baza documentaţiei prezentate de structura de resurse umane, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii acesteia.
    (3) În situaţia în care opinia membrilor comisiei nu este unanimă, membrul care face opinie separată o va motiva, aceasta regăsindu-se în cuprinsul procesului-verbal.

    ART. 4
    (1) În urma analizării informaţiilor cu privire la aspectele de la art. 1, comisia de verificare întocmeşte în termenul prevăzut la art. 3 alin. (2) un proces-verbal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2a, pentru fiecare candidat, în care menţionează dacă acesta are/nu are un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare.
    (2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) este supus analizei directorului unităţii, care, în termen de o zi lucrătoare de la data primirii, analizează concluziile formulate şi dispune asupra încadrării ca poliţist de penitenciare, potrivit competenţelor, ori, după caz, poate solicita efectuarea unor verificări suplimentare.
    (3) În situaţia în care directorul unităţii solicită efectuarea unor verificări suplimentare, structura de resurse umane este obligată să le realizeze în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data la care au fost dispuse.
    (4) Ulterior verificării suplimentare, comisia menţionată la art. 3 alin. (1) analizează aspectele prevăzute la art. 1 şi întocmeşte în termen de o zi lucrătoare un nou proces-verbal, la care anexează procesul-verbal iniţial.
    (5) Noul proces-verbal se supune hotărârii directorului unităţii, care, în termen de o zi lucrătoare de la data primirii, analizează concluziile formulate şi dispune asupra încadrării ca poliţist de penitenciare, potrivit competenţelor.
    (6) Procesul-verbal care cuprinde hotărârea directorului unităţii se înregistrează şi devine parte integrantă a dosarului de încadrare al candidatului declarat „admis“ la concurs.

    ART. 5
    Dispoziţiile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător şi pentru situaţiile prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi c) din Lege.

    ART. 6
    Dispoziţiile prezentei proceduri privind desfăşurarea verificărilor specifice şi criteriile de apreciere a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare se aplică în mod corespunzător şi poliţiştilor de penitenciare din Ministerul Justiţiei.

    ART. 7
    Anexa nr. 2a face parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 2a

    la procedură
    Unitatea ..................................................
    APROB/NU APROB
    Director general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/
    Director unitate..............................................,
    PROCES-VERBAL
    Nr. ................... din ......................
    Noi, comisia formată din ............................. (grad, nume, prenume), şef al structurii resurse umane, din ...................... (grad, nume, prenume),
    ofiţerul coordonator al compartimentului/şeful structurii din care face parte postul vizat/ofiţer desemnat şi din ...................... (grad, nume, prenume),
    coordonator compartiment/şeful structurii de prevenire a criminalităţii şi terorismului, constituită prin Decizia directorului ................. nr. ......... din ..................., am analizat documentele rezultate în urma verificării comportamentului domnului/doamnei ............................, prevăzut la art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, candidat la concursul de ocupare, din sursă externă, a postului vacant de .................................................., din Unitatea ............................................., şi am constatat următoarele:
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................

    În concluzie, având în vedere cele mai sus menţionate, considerăm îndeplinită/neîndeplinită condiţia prevăzută la art. 11 lit. h) din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, şi propunem continuarea demersurilor de încadrare/necontinuarea demersurilor de încadrare.
    Data:
    Comisia:
    1. ........................................................
    2. ........................................................
    3. ........................................................


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016