Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 21 decembrie 2020  privind restituirea unor sume reprezentând venituri ale Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, plătite în plus sau necuvenit şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 21 decembrie 2020 privind restituirea unor sume reprezentând venituri ale Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, plătite în plus sau necuvenit şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C.
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1322 din 31 decembrie 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 556 din 21 decembrie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1322 din 31 decembrie 2020.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta procedură reglementează modalitatea de restituire a sumelor plătite în plus sau necuvenit la bugetul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare, sume care sunt administrate de către A.N.R.S.C. şi sunt provenite din:
    a) tarifele percepute pentru acordarea licenţelor/autorizaţiilor/ atestatelor;
    b) tarifele percepute pentru menţinerea/monitorizarea licenţelor/autorizaţiilor/atestatelor;
    c) tarifele pentru prestări de servicii acordate la cerere;
    d) orice alte sume încasate în condiţiile legii, precum şi contribuţiile datorate la bugetul A.N.R.S.C. de către:
    (i) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, din veniturile proprii înregistrate ca urmare a furnizării/prestării serviciilor/activităţilor aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C.;
    (ii) operatorii economici care prestează activităţi specifice serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi care nu exploatează sisteme publice din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării/ prestării serviciilor.



    ART. 2
    Sumele prevăzute la art. 1 se restituie:
    a) la cerere, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, persoanelor care au drept de restituire, potrivit legii, denumite în continuare solicitanţi;
    b) din oficiu, dacă sunt încasate prin poprire, în plus faţă de creanţele bugetare pentru care s-a înfiinţat poprirea, în conformitate cu art. 168 alin. (4) lit. b) din Codul de procedură fiscală, persoanelor care au drept de restituire, potrivit legii.


    CAP. II
    Restituirea sumelor la cerere
    ART. 3
    Sumele prevăzute la art. 2 lit. a) se restituie la cerere, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.

    ART. 4
    Pentru certificarea dreptului de restituire, solicitanţii depun la registratura A.N.R.S.C. o cerere de restituire a sumelor reprezentând venituri ale bugetului A.N.R.S.C., plătite în plus sau necuvenit faţă de obligaţia legală şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

    ART. 5
    Cererea de restituire trebuie să fie însoţită de copii ale documentelor de plată ale solicitanţilor şi trebuie să cuprindă următoarele elemente:
    a) denumirea/numele şi prenumele solicitantului;
    b) codul de identificare fiscală;
    c) domiciliul/sediul solicitantului;
    d) suma şi natura creanţei solicitate la restituire;
    e) codul IBAN aferent contului în care se solicită restituirea, în cazul în care nu se optează pentru restituirea sumei în numerar;
    f) banca la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei;
    g) datele de identificare ale organului fiscal central competent în a cărui administrare se află aceştia;
    h) motivul pentru care se solicită restituirea sumelor, temeiul legal al solicitării şi documente justificative, dacă este cazul.


    ART. 6
    A.N.R.S.C., prin intermediul Direcţiei financiar, contabilitate, administrativ, verifică încadrarea în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză, precum şi, după caz, situaţia depunerii declaraţiilor privind contribuţia datorată la bugetul A.N.R.S.C. în perioada de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, prevăzut la art. 219 din Codul de procedură fiscală.

    ART. 7
    În situaţia în care persoana solicitantă nu este îndreptăţită la restituire, respectiv se află în afara termenului legal de prescripţie a dreptului de a cere restituirea sau are declaraţii privind contribuţia datorată bugetului A.N.R.S.C. nedepuse, A.N.R.S.C. respinge cererea şi înştiinţează solicitantul.

    ART. 8
    Direcţia financiar, contabilitate, administrativ verifică dacă obligaţiile legale de plată provenite din:
    a) tarifele percepute pentru acordarea licenţelor/autorizaţiilor/ atestatelor;
    b) tarifele percepute pentru menţinerea/monitorizarea licenţelor/autorizaţiilor/atestatelor;
    c) tarifele pentru prestări de servicii acordate la cerere;
    d) declaraţiile privind contribuţia datorată la bugetul A.N.R.S.C. de către:
    (i) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, din veniturile proprii înregistrate ca urmare a furnizării/prestării serviciilor/activităţilor aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C.;
    (ii) operatorii economici care prestează activităţi specifice serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi care nu exploatează sisteme publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării/ prestării serviciilor;

    e) alte debite datorate la bugetul A.N.R.S.C. au fost plătite de către operator în cuantum mai mare sau necuvenit şi, în cazul în care solicitantul are obligaţia depunerii declaraţiilor lunare privind contribuţia datorată la bugetul A.N.R.S.C., transmite către Direcţia generală control, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea cererii de restituire, o solicitare pentru efectuarea de verificări cu privire la veridicitatea modului de constituire a sumelor declarate.


    ART. 9
    În termen de maximum 35 de zile de la solicitarea Direcţiei financiar, contabilitate, administrativ, o echipă mixtă din care face parte şi un reprezentant al Direcţiei financiar, contabilitate, administrativ, coordonată de Direcţia generală control, efectuează verificări, astfel încât să fie stabilite cu exactitate sumele plătite în plus sau necuvenit şi, după caz, pentru care nu există obligaţia de declarare.

    ART. 10
    În cazul în care solicitantul înregistrează obligaţii restante faţă de bugetul A.N.R.S.C., restituirea se efectuează numai după efectuarea compensării, conform art. 168 alin. (8) din Codul de procedură fiscală.

    ART. 11
    În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea notei de control întocmite de către echipa mixtă prevăzută la art. 9, Direcţia financiar, contabilitate, administrativ întocmeşte un referat de restituire a unor sume reprezentând venituri ale bugetului A.N.R.S.C., plătite în plus sau necuvenit şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare, aprobat de către preşedintele A.N.R.S.C., al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.

    ART. 12
    În baza documentelor prevăzute la art. 5 şi 11, Direcţia financiar, contabilitate, administrativ, în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobarea referatului de restituire a unor sume reprezentând venituri ale bugetului A.N.R.S.C., plătite în plus sau necuvenit şi pentru care, după caz, nu există obligaţia de declarare, înaintează unităţii Trezoreriei Statului la care A.N.R.S.C. este arondată ordinul de plată conţinând suma ce trebuie virată solicitantului.

    ART. 13
    Eventualele sume încasate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 225/2016 pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, cu completările ulterioare, care au fost virate la bugetul de stat, se restituie la cerere solicitanţilor care au efectuat plata în mod greşit, în plus sau necuvenit, cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 187/2018 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentând taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, plătite în plus sau necuvenit şi pentru care nu există obligaţia de declarare.

    CAP. III
    Restituirea sumelor din oficiu
    ART. 14
    Sumele prevăzute la art. 2 lit. b), reprezentând sume datorate bugetului A.N.R.S.C., respectiv bugetului general consolidat, se restituie din oficiu, în conformitate cu prevederile art. 168 alin. (4) lit. b) din Codul de procedură fiscală, persoanelor care au drept de restituire, potrivit legii.

    ART. 15
    În cazul în care solicitantul înregistrează obligaţii restante faţă de bugetul A.N.R.S.C., restituirea se realizează numai după efectuarea compensării, conform art. 168 alin. (8) din Codul de procedură fiscală.

    ART. 16
    Restituirea sumelor încasate prin poprire, în plus faţă de creanţele bugetare pentru care s-a înfiinţat poprirea, se efectuează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data încasării acestora prin întocmirea de către Direcţia financiar, contabilitate, administrativ a unui referat de restituire a unor sume reprezentând venituri ale bugetului A.N.R.S.C., încasate prin poprire, în plus faţă de creanţele bugetare pentru care s-a înfiinţat poprirea, aprobat de către preşedintele A.N.R.S.C., al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016