Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 6 mai 2020  pentru circulaţia trenurilor de călători special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv al celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale Uniunii Europene, pe perioada stării de urgenţă cauzate de pandemia de COVID-19    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 6 mai 2020 pentru circulaţia trenurilor de călători special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv al celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale Uniunii Europene, pe perioada stării de urgenţă cauzate de pandemia de COVID-19

EMITENT: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 367 din 7 mai 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 951 din 6 mai 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 367 din 7 mai 2020.
──────────
    ART. 1
    Solicitarea punerii în circulaţie a trenurilor internaţionale special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv al celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale Uniunii Europene se efectuează de către operatorul de transport feroviar de călători, licenţiat în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 361/2018 privind aprobarea procedurilor pentru acordarea licenţelor în domeniul transportului feroviar, denumit în continuare operator de transport feroviar.

    ART. 2
    Operatorul de transport feroviar va solicita administratorului infrastructurii feroviare punerea în circulaţie a trenului internaţional special comandat cu cel puţin 48 de ore înainte de ora programată pentru expedierea trenului în cursă. Solicitarea va conţine următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale operatorului de transport feroviar;
    b) compunerea trenului de călători, caracteristici tehnice de exploatare şi capacitate de transport;
    c) orele de circulaţie a trenurilor pe reţeaua feroviară din România, staţia de expediere şi staţia de destinaţie a trenului.


    ART. 3
    Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. emite telegrama de circulaţie în termen de maximum 24 de ore de la primirea solicitării din partea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A., aceasta comunicând solicitantului trasa feroviară şi condiţiile de circulaţie a trenului pe reţeaua CFR.

    ART. 4
    Trenurile internaţionale special comandate cu plecare şi sosire din România vor fi compuse din tipurile de vagoane agreate de operatorii feroviari de transport internaţional de călători, desemnaţi de statele de origine, destinaţie sau tranzitate. Transportul feroviar internaţional se va efectua cu respectarea tuturor regulilor de distanţare, nu mai mult de 4 călători în compartiment, cuşetă sau echivalent pentru vagoane-salon, după caz.

    ART. 5
    (1) Transportul rutier către staţia de îmbarcare pentru trenul internaţional se organizează conform legislaţiei în vigoare de către agentul de recrutare sau reprezentantul acestuia, numit în continuare agent de recrutare. Agentul de recrutare va organiza şi va permite transportul către staţia de cale ferată de îmbarcare numai după primirea acordului de la Comandamentul de supraveghere prevăzut la art. 6 alin. (2) pentru trenul ce urmează să plece. Deplasarea va fi organizată de agentul de recrutare astfel încât mijloacele de transport să ajungă în staţia feroviară de îmbarcare conform programului stabilit de Comandamentul de supraveghere, după consultarea secţiei regionale de poliţie transporturi pe raza căreia se află staţia feroviară de îmbarcare/debarcare.
    (2) Agentul de recrutare este responsabil cu asigurarea de măşti de protecţie împotriva COVID-19 pentru toţi călătorii care se vor îmbarca în trenuri şi de faptul că aceştia poartă echipamentul încă de la coborârea din mijloacele de transport rutier, publice sau individuale. Personalul de tren nu va permite accesul în vagon călătorilor care nu au echipament de protecţie.
    (3) Agentul de recrutare este răspunzător şi de:
    a) transmiterea la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A. a datelor de identificare ale firmei de recrutare a forţei de muncă şi a numelui, prenumelui şi numărului de telefon ale reprezentantului firmei respective, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării trenului;
    b) transmiterea la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A. a listelor de călători în vederea întocmirii repartiţiei nominale şi a solicitării de aprobare a transportului, cu 48 de ore înainte de ora plecării trenului;
    c) respectarea programului de prezentare la îmbarcare şi de repartiţie nominală a persoanelor care călătoresc, pe locuri şi vagoane, în conformitate cu diagrama vagoanelor, indicaţiile personalului de tren şi prevederile ordonanţelor militare sau ale altor reglementări în vigoare privind distanţarea socială;
    d) verificarea călătorilor în momentul îmbarcării şi debarcării în şi din vagoane, a posibilelor simptome asociate infecţiei COVID-19.

    (4) Comandamentul de supraveghere va transmite la secţia regională de poliţie transporturi pe raza căreia se află staţia feroviară de îmbarcare/debarcare listele de călători primite de la agentul de recrutare potrivit alin. (3) în cel mai scurt timp de la primirea acestora, pentru a verifica dacă există persoane care sunt în izolare la domiciliu sau carantină ca măsură de prevenire şi gestionare a infecţiilor COVID-19, precum şi datele de identificare ale firmei de recrutare a forţei de muncă şi numele, prenumele şi numărul de telefon ale reprezentantului firmei respective, care va furniza informaţii privind deplasarea călătorilor către/dinspre staţia feroviară de îmbarcare/debarcare.
    (5) În cel mult 12 ore de la primirea listelor, secţia regională de poliţie transporturi va transmite Comandamentului de supraveghere datele de identificare a persoanelor de pe lista de călători aflate în izolare la domiciliu sau carantină, care au interdicţie la îmbarcare.
    (6) Nu vor fi îmbarcaţi în vederea deplasării călători care provin din zonele pentru care a fost stabilită măsura de carantinare sau care sunt în carantină sau izolare la domiciliu, în condiţiile legii.
    (7) Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A., la solicitarea scrisă a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, va transmite listele de lucrători sezonieri, inclusiv ale celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale trebuie să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 6
    (1) Organizarea şi supravegherea debarcării călătorilor din mijloacele rutiere de transport în proximitatea staţiei de cale ferată şi îndrumarea acestora către tren vor fi în responsabilitatea sucursalelor regionale ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. şi a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A. Responsabilitatea sucursalelor regionale include şi debarcarea din tren şi părăsirea organizată a incintei staţiei, la sosirea călătorilor din străinătate. În ambele situaţii conducerea sucursalelor regionale de cale ferată va solicita secţiilor regionale de poliţie transporturi acordarea sprijinului necesar pentru asigurarea respectării ordinii şi a normelor privind distanţarea socială de către călători.
    (2) Pentru respectarea normelor de distanţare socială în contextul prezentei proceduri, prevăzute de reglementările în vigoare, la nivelul sucursalelor celor două companii se constituie un comandament de supraveghere sub conducerea celor doi directori de sucursale.
    (3) În termen de 48 de ore de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri, comandamentul de supraveghere va prezenta un plan de organizare pentru zonele relevante din proximitatea staţiei de cale ferată, inclusiv a drumului de acces până şi de la tren.
    (4) Planul va fi stabilit cu respectarea tuturor reglementărilor în vigoare şi va fi înaintat Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ - S.A. şi Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., după consultarea secţiei regionale de poliţie transporturi pe raza căreia se află staţia feroviară de îmbarcare/debarcare.

    ART. 7
    Operatorul de transport rutier de persoane care efectuează transport prin servicii ocazionale notifică Autoritatea Rutieră Română cu privire la efectuarea cursei, conform procedurilor aplicabile. Autoritatea Rutieră Română informează în mod operativ Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier cu privire la notificarea primită.

    ART. 8
    Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier controlează desfăşurarea transportului rutier spre/dinspre staţia de cale ferată stabilită pentru plecarea/sosirea trenului internaţional, cu respectarea prevederilor legale, inclusiv a celor aplicabile pe perioada stării de urgenţă, şi aplică sancţiuni contravenţionale conform art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016