Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
I. Institutor pentru învãţãmântul preşcolar şi/sau primar şi specializare pentru predarea în învãţãmântul gimnazial, dupã caz, a unei discipline: limba strãinã, muzica, desen sau educaţie fizica.
Studii: - colegiu pedagogic universitar cu durata de 3 ani, pentru absolvenţii liceelor cu alt profil decât pedagogic, sau de 2 ani, pentru absolvenţii liceelor cu profil pedagogic.
II. Institutor pentru învãţãmântul preşcolar şi/sau primar, dupã caz.
Studii: - 1. liceu pedagogic sau o şcoala echivalenta (şcoala pedagogica, şcoala normalã, şcoala postliceala de învãţãtori, de educatoare sau cu dubla specializare invatator - educatoare, de stat sau particularã, acreditata ori cu examenul de absolvire susţinut la o şcoala similarã de stat), urmate de absolvirea unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã durata sau de scurta durata cu alt profil decât pedagogic;
2. absolvirea cu diploma de absolvire sau de licenta a unei instituţii de învãţãmânt superior, de lungã sau de scurta durata, cu alt profil decât pedagogic, urmatã de un curs specific psihopedagogic şi metodic.
Acest curs specific psihopedagogic şi metodic are ca scop abilitarea pentru profesia de cadru didactic pentru învãţãmântul primar şi/sau preşcolar. El se organizeazã şi se desfãşoarã în colegii pedagogice universitare sau în departamente pentru pregãtirea cadrelor didactice, în colaborare cu licee pedagogice. Pregãtirea psihopedagogicã şi metodica, teoreticã şi practica se poate organiza eşalonat şi/sau comasat.
Conţinutul pregãtirii va fi diferenţiat pentru absolvenţii de învãţãmânt superior de lungã sau de scurta durata, care au promovat şi activitãţile Departamentului privind formarea cadrelor didactice (<>art. 68 din Legea nr. 84/1995 , republicatã), fata de absolvenţii care nu au promovat activitãţile departamentului.
În prima situaţie, planul de învãţãmânt va cuprinde didactica şcolarã, didactica prescolara, psihologia copilului şi elemente de psihologie pedagogica, precum şi metodicile predãrii obiectelor din învãţãmântul primar şi/sau preşcolar.
În a doua situaţie, planul de învãţãmânt va cuprinde şi pedagogie şi psihologie generalã.
Cursul specific de pregãtire teoreticã, psihopedagogicã şi metodica va fi însoţit de o pregãtire practica (activitãţi de proiectare, de predare, invatare şi evaluare, şcolare şi extraşcolare) cu elevii din învãţãmântul primar şi/sau preşcolar.
Evaluarea se va realiza prin raportare la obiectivele cursului, prin probe scrise, orale şi practice în cadrul unui examen de absolvire.
Planul de învãţãmânt pentru acest curs specific psihopedagogic şi metodic, de abilitare pentru funcţia de cadru didactic în învãţãmântul preşcolar şi primar, şi programele vor fi propuse de cãtre instituţiile organizatoare şi vor fi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
Absolvirea acestui curs specific se va finaliza cu eliberarea unei diplome de absolvire pentru institutor pentru învãţãmântul primar şi/sau preşcolar, dupã caz. Formularul-tip pentru acest atestat va fi elaborat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: