Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI din 3 aprilie 2007  de aplicare a unor prevederi de la titlul VII Twitter Facebook
Cautare document

PRECIZARI din 3 aprilie 2007 de aplicare a unor prevederi de la titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 11 aprilie 2007

1. Intrã sub incidenţa prevederilor alin. (1) şi (3) ale pct. 5^1.3 şi operatorii economici care achiziţioneazã în vederea comercializãrii cãtre utilizatorii finali prevãzuţi la alin. (1) şi (3) ale aceluiaşi punct produse energetice care în mod evident nu pot fi utilizate drept combustibil pentru motor sau drept combustibil pentru încãlzire ori sunt achiziţionate în ambalaje altele decât cele aferente circulaţiei comerciale în vrac.
Sub incidenţa prevederilor alin. (1) şi (3) ale pct. 5^1.3 intrã şi operatorii economici care efectueazã achiziţii de produse energetice din alte state membre sau din import.
2. Intrã sub incidenţa prevederilor alin. (2) lit. b) al pct. 23.1 şi instituţiile de stat care implicã apãrarea, ordinea publicã, siguranţa şi securitatea naţionalã şi sãnãtatea publicã, care, potrivit specificului activitãţii, pentru aeronavele din dotare nu deţin certificate eliberate de Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã.
3. Operatorii economici deţinãtori în anul 2006 de autorizaţii de utilizatori finali în calitate de distribuitori agreaţi de uleiuri minerale destinate utilizãrii drept carburant pentru aeronave şi nave, a cãror valabilitate s-a prelungit pânã la 1 martie 2007, şi care deţin stocuri de astfel de produse achiziţionate la preţuri fãrã accize pot valorifica stocurile respective în regim de scutire de la plata accizelor cu condiţia ca pânã la data de 1 martie 2007 sã fi depus cererea şi documentaţia aferentã pentru autorizarea ca antrepozit fiscal de depozitare de produse energetice. Livrarea produselor din stoc se poate efectua numai cãtre utilizatorii finali ale cãror solicitãri au stat la baza fundamentãrii cantitãţilor înscrise în autorizaţia de utilizator final.
4. Operatorii economici care intenţioneazã sã se autorizeze în calitate de operator înregistrat în vederea achiziţionãrii din statele membre a unor produse supuse accizelor armonizate, altele decât cele prevãzute la cãsuţa 4 din anexa nr. 7 de la titlul VII din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.861/2006 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , vor utiliza acelaşi model de cerere, în care vor înscrie suplimentar în cãsuţa 4 o rubricã aferentã produsului ce urmeazã a fi achiziţionat.
5. În sensul prevederilor de la alin. (8^3) al pct. 20, un antrepozit fiscal se considerã cã s-a conformat prevederilor legale privind accizele atunci când a depus declaraţiile de accize şi a efectuat plata la bugetul de stat a obligaţiilor din accize în termenele legale.
6. În accepţiunea prevederilor pct. 23.1 alin. (4) lit. b), prin certificat de autorizare pentru navigaţie se înţelege orice document care atestã cã ambarcaţiunea este luatã în evidenţa Autoritãţii Navale Române, în cazul ambarcaţiunilor româneşti, ori a altei autoritãţi competente din statele membre, în cazul ambarcaţiunilor sub pavilion comunitar.
7. În cazul operatorilor economici care efectueazã importuri de produse energetice supuse accizelor pe care le plaseazã în antrepozite vamale, aceste antrepozite vor putea fi autorizate şi ca antrepozite fiscale, la cererea operatorilor economici, în baza autorizaţiei de antrepozit vamal şi cu depunerea garanţiei corespunzãtoare accizelor determinatã potrivit prevederilor pct. 20.

-----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice