Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI din 15 mai 2002  referitoare la aplicarea conventiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state, denumite in continuare conventii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI din 15 mai 2002 referitoare la aplicarea conventiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state, denumite in continuare conventii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 390 din 7 iunie 2002

I. În legatura cu aplicarea paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe" din convenţiile încheiate de România cu diverse state
1. Pentru persoanele rezidente ale statelor cu care România are încheiate convenţii şi care realizeazã venituri din România, impozitul ce se retine la sursa pentru dividende, dobânzi, comisioane, redevenţe este la nivelul cotei stabilite prin convenţii, la paragraful 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe".
Excepţie:
1. a) <>Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, la alin. (2) al art. 52, prevede ca, atunci când cotele de impozitare din legislaţia interna sunt mai favorabile decât cele din convenţii, se aplica cotele de impozitare mai favorabile.
1. b) Independent de prevederile pct. 1, dobânzile plãtite de Guvernul României pentru un împrumut garantat de guvernul unui stat cu care România are încheiatã convenţie sunt scutite de impozit în România. Pe baza de reciprocitate sunt scutite de impozit şi dobânzile primite de Guvernul României pentru împrumuturile garantate de acesta şi acordate unui stat cu care România are încheiatã convenţie.
2. Sintagma "impozitul astfel stabilit nu va depãşi" sau "impozitul astfel stabilit nu poate depãşi" prevãzutã la paragraful 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe" se aplica întocmai în lipsa unei proceduri exprese din legislaţia nationala de genul celei exemplificate la pct. 1.a) şi 1.b), care introduce excepţia, respectiv impunerea cu o cota mai mica sau scutirea.
3. Prevederea paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe", redata prin sintagma: "Totuşi, aceste dividende, dobânzi, comisioane, redevenţe sunt de asemenea impozabile în statul din care provin asemenea venituri cu o cota prevãzutã în mod expres prin convenţie", nu este anulatã de paragraful 1 al aceluiaşi articol, care prevede ca veniturile respective plãtite unui rezident al statului cu care România are încheiatã convenţie se impun în statul sau de rezidenţã.
Dispoziţiile paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe" statueazã dreptul statului de sursa, respectiv al statului roman, de a incasa impozitul pentru veniturile menţionate, realizate din România de persoanele rezidente ale statelor partenere, însã la nivelul prevãzut de convenţii, nivel care, de regula, este mai redus decât cel stabilit prin <>Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 sau prin legislaţia care reglementeazã impunerea unor asemenea venituri realizate de persoane fizice sau persoane juridice romane.
Dispoziţiile paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobânzi", "Comisioane", "Redevenţe" nu conduc la dubla impunere pentru acelaşi venit, întrucât statul de rezidenţã acorda credit fiscal pentru impozitul reţinut în România, în conformitate cu prevederile convenţiei, tocmai prin conectarea prevederilor paragrafelor 1 şi 2, prevederi legislative care justifica însãşi ratiunea convenţiei bilaterale.
4. Persoana rezidenţã a celuilalt stat contractant, care a realizat venituri din dividende, dobânzi, comisioane, redevenţe, trebuie sa justifice în România dreptul de a beneficia de prevederile convenţiei, prin prezentarea certificatului de rezidenţã fiscalã eliberat de autoritãţile statului sau de rezidenţã.
II. În legatura cu certificatul de rezidenţã fiscalã
1. Beneficiarii veniturilor din România, persoane rezidente ale celuilalt stat contractant, vor depune anual la plãtitorul de venit originalul sau copia de pe certificatul de rezidenţã fiscalã, tradusa şi legalizatã de organul autorizat din România, în momentul plãţii venitului, dar nu mai târziu de o luna calculatã de la data plãţii acestuia. Copia legalizatã de pe certificatul de rezidenţã fiscalã va fi contrasemnata şi de persoana autorizata care a semnat documentul de plata a venitului la extern.
2. În cazul în care beneficiarul venitului, persoana rezidenţã a celuilalt stat contractant, nu prezintã originalul sau copia de pe certificatul de rezidenţã fiscalã, tradusa şi legalizatã, se aplica cotele de impozit prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi persoane juridice nerezidente şi nu cele stabilite prin convenţie.
III. În legatura cu restituirea impozitului plãtit în plus de persoanele rezidente ale celuilalt stat contractant
1. În ipoteza în care în România s-au fãcut reţineri de impozit ce depãşesc cotele prevãzute în convenţii, pentru veniturile de natura dividendelor, dobânzilor, comisioanelor, redevenţelor, impozitul reţinut în plus poate fi restituit, la cererea beneficiarului de venit, respectiv persoana rezidenţã a celuilalt stat contractant.
2. Persoana rezidenţã a celuilalt stat contractant, care solicita restituirea impozitului plãtit în plus, va depune cererea de restituire la plãtitorul de venit.
3. Cererea de restituire a impozitului va fi depusa de beneficiarul venitului, rezident al celuilalt stat contractant, în termenul legal de prescripţie, stabilit prin legislaţia statului roman. La cererea de restituire facuta de un împuternicit legal în numele beneficiarului de venit trebuie anexatã şi depusa, în acelaşi timp, şi împuternicirea.
4. Plãtitorii de venit, pentru restituirea impozitului reţinut şi plãtit în plus de persoanele rezidente ale celuilalt stat contractant, solicita în scris organului fiscal teritorial la care sunt înregistraţi restituirea diferenţelor de impozit dupã ce se face dovada plãţii acestuia.
5. Restituirea sumelor cãtre persoane rezidente ale celuilalt stat contractant se efectueazã de la bugetul de stat prin plãtitorul de venit, avându-se în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.



─────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016