Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRECIZARI din 10 martie 2009  pentru efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat pe anul 2009, in conformitate cu prevederile   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRECIZARI din 10 martie 2009 pentru efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat pe anul 2009, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 13 martie 2009

ART. 1
(1) În scopul introducerii în execuţia bugetului de stat pe anul 2009 a modificãrilor determinate de aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificãrile ulterioare, ministerele nou-înfiinţate întocmesc şi prezintã Activitãţii de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de execuţie bugetarã, în structura prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentele precizãri.
(2) Conturile de execuţie bugetarã se întocmesc pe baza protocoalelor de predare-preluare şi se prezintã de cãtre ministerele nou-înfiinţate la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti pânã la data de 16 martie 2009.
(3) Pentru ministerele nou-înfiinţate care au preluat atât codul de identificare fiscalã, cât şi codul atribuit în "Clasificaţia în profil departamental" al unui minister reorganizat, transferul creditelor bugetare deschise şi al plãţilor de casã efectuate în limita acestora se efectueazã la nivelul Activitãţii de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti în sistem informatic, fãrã a mai fi necesarã întocmirea conturilor de execuţie bugetarã prevãzute la alin. (1).
ART. 2
Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, pe baza conturilor de execuţie bugetarã primite de la ministerele nou-înfiinţate în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), va transfera în conturile acestora, pe bazã de notã contabilã, atât creditele bugetare deschise şi repartizate, cât şi plãţile de casã efectuate din bugetul ministerelor reorganizate.
ART. 3
(1) Pe numele instituţiilor publice ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite, finanţate integral de la bugetul de stat, care au trecut în subordinea altor ordonatori de credite bugetare, dar şi-au pãstrat aceleaşi coduri de identificare fiscalã, rãmân deschise la unitãţile Trezoreriei Statului aceleaşi conturi de credite bugetare deschise şi repartizate şi de cheltuieli bugetare, iar transferul execuţiei de casã a bugetului de stat (inclusiv al creditelor bugetare deschise) se asigurã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile de identificare fiscalã ale ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au trecut.
(2) Instituţiile publice prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita în scris unitãţilor Trezoreriei Statului rearondarea la codurile ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au fost transferate, fãrã a fi necesare întocmirea şi depunerea în acest scop a conturilor de execuţie bugetarã prevãzute la art. 1 alin. (1).
ART. 4
(1) Conturile de disponibilitãţi deschise pe numele ministerelor sau al instituţiilor publice subordonate, care s-au reorganizat ori au fost preluate în subordinea/coordonarea unor ministere nou-înfiinţate, dar şi-au pãstrat aceleaşi coduri de identificare fiscalã, rãmân nemodificate, iar transferul sumelor aflate în soldul acestor conturi se asigurã la nivelul unitãţilor Trezoreriei Statului, în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile de identificare fiscalã ale ordonatorilor principali de credite la care au trecut.
(2) Instituţiile publice prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita în scris unitãţilor Trezoreriei Statului rearondarea la codurile ordonatorilor principali de credite în subordinea cãrora au fost transferate.
(3) Conturile de disponibilitãţi deschise pe numele unor instituţii publice care au fost preluate în structura unor ministere/instituţii nou-înfiinţate se transferã ministerelor/instituţiilor la care au fost preluate, la solicitarea scrisã adresatã de cãtre acestea unitãţilor Trezoreriei Statului la care au fost deschise conturile respective.
ART. 5
Pânã la data de 31 martie 2009, activitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã judeţene, Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti şi trezoreriile statului ale sectoarelor municipiului Bucureşti transmit Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã trezorerie şi contabilitate publicã situaţia creditelor bugetare deschise şi repartizate, transferate potrivit prevederilor art. 2 şi 3, între ordonatorii principali de credite, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 , cu modificãrile ulterioare, potrivit structurii prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele precizãri.
ART. 6
(1) Ordonatorii de credite a cãror activitate a fost reorganizatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 , cu modificãrile ulterioare, vor lua mãsuri pentru aplicarea în bune condiţii a prezentelor precizãri şi pentru definitivarea operaţiunilor de modificare a execuţiei bugetare şi, respectiv, înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor corespunzãtoare.
(2) În termen de douã zile lucrãtoare de la transferul execuţiei bugetare aferente anului 2009, instituţiile publice implicate au obligaţia de a sesiza unitãţile Trezoreriei Statului asupra eventualelor erori constatate.
ART. 7
Pentru situaţiile particulare determinate de aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 , cu modificãrile ulterioare, care nu se încadreazã în prevederile prezentelor precizãri, Ministerul Finanţelor Publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite implicaţi, va elabora precizãri specifice.


ANEXA 1


───────
la precizãri
────────────





Ministerul care a preluat structura Ministerul care a predat structura
................................... ..................................
Cod de identificare fiscalã ....... Cod de identificare fiscalã ......


CONT DE EXECUŢIE BUGETARĂ
încheiat la data de ..............
- lei -
┌──────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Denumire indicator│Credite bugetare deschise│ Plãţi de casã efectuate │
│(capitol/titlu de │ şi repartizate │ │
│ cheltuialã) │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
└──────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────┘

Ordonator de credite*), Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil*),
....................... ..............................

Avizat
──────
Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil al instituţiei publice
care a predat structura,
........................................



_____________
*) Ai instituţiilor publice nou-înfiinţate.


ANEXA 2


───────
la precizãri
────────────

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti/Judeţului .................
Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã

SITUAŢIA
creditelor bugetare deschise şi repartizate, transferate potrivit prevederilor art. 2 şi 3 între ordonatorii principali de credite, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificãrile ulterioare





- lei -
┌─────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────┬─────────┐
│Denumirea ordonatorului │Denumirea ordonatorului │Capitole/Titluri│ │
│principal de credite de │principal de credite la │ de cheltuieli │ Suma │
│la care s-a transferat │ care s-a transferat │ bugetare │ │
│ execuţia bugetarã │ execuţia bugetarã │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤
├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤
├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤
├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤
└─────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────┴─────────┘

Trezorier-şef, Şef serviciu,
............. .............



___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016