Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT din 31 august 2011  pentru Programul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT din 31 august 2011 pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior

EMITENT: Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 721 din 13 octombrie 2011

──────────
    Aprobat de Ordinul nr. 5.248 din 31 august 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 721 din 13 octombrie 2011
──────────

    Planul-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior reprezintă un document esenţial, un instrument de bază în aplicarea programului.
    În cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior se aplică planul-cadru de învăţământ pentru programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior şi Nota privind elaborarea planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior.
    Nota privind elaborarea planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior
    Conform planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, fiecare dintre cele 7 arii curriculare include una sau mai multe discipline. Pentru fiecare disciplină au fost proiectate module repartizate, pentru educaţia de bază, pe cei 4 ani de studiu (anul I, II, III şi IV). Modulele curriculumului pentru pregătirea profesională sunt distribuite pe 3 ani în cadrul programului (anul II, III şi IV).
    Unul dintre principiile Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior constă în promovarea anilor de studiu în baza numărului de credite acumulat. Întregul program este echivalat cu 100 de credite, conform planului-cadru pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior. La acest număr de credite se adaugă creditele corespunzătoare parcurgerii celor 720 de ore din stagiile de practică, respectiv creditele alocate studiului Limbii şi literaturii materne, în cazul în care programul se desfăşoară în una dintre limbile minorităţilor naţionale. Conform acestui principiu, fiecare modul înscris în planul-cadru de învăţământ, atât pentru educaţia de bază, cât şi pentru pregătirea profesională, are alocat un anumit număr de credite (credite consemnate în planul-cadru, pentru fiecare modul, prin litera "c").
    Planul-cadru pentru educaţia de bază
    Pregătirea pentru educaţia de bază se realizează prin discipline incluse în cadrul unor module, astfel:
    I. Aria curriculară "Limbă şi comunicare"
    1. Limba şi literatura română: modulele M1, M2 şi M3;
    2. Limba modernă 1: modulele M1, M2 şi M3;
    3. Limba modernă 2: modulele M1, M2 şi M3;
    În cazul în care programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităţilor naţionale, în planul-cadru de învăţământ se include, în cadrul ariei curriculare "Limbă şi comunicare", şi disciplina "Limba şi literatura maternă". Disciplinelor "Limba şi literatura maternă" şi "Limba şi literatura română" li se alocă acelaşi număr de ore, acelaşi număr de credite şi aceeaşi poziţie în planul-cadru de învăţământ. Programa şcolară după care se va studia în acest caz este programa de "Limba şi literatura maternă" de la învăţământul de masă, adaptată, după modelul programei de "Limba şi literatura română" şi al programelor de limbi moderne, elaborate în cadrul programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, nevoilor şi intereselor grupului de elevi din cadrul programului.
    Complementar, în cadrul unor pachete cu discipline opţionale, cărora le sunt alocate credite, programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior oferă elevilor şi posibilitatea de a studia elemente de limba şi cultura unor minorităţi naţionale. Indiferent de limba în care se desfăşoară programul, de etnia elevilor participanţi la program, aceştia pot opta pentru studierea pachetului de discipline opţionale menţionat.
    În cazul limbilor moderne - "Limba engleză" şi "Limba franceză" - grupul de elevi poate opta pentru studierea uneia dintre cele două discipline, ca limbă modernă 1. În această situaţie se va respecta numărul de ore şi alocarea de credite, pe anii de studiu al limbii moderne 1, conform planului-cadru de învăţământ, indiferent pentru care dintre cele două limbi moderne se face opţiunea. Cealaltă limbă modernă va avea statutul de limbă modernă 2 şi vor fi respectate numărul de ore şi alocarea de credite pe anii de studiu din planul-cadru.
    În cazul în care Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităţilor naţionale, studiul disciplinei "Limba modernă 2" este la decizia şcolii. Aceasta va fi oferită dacă există cel puţin 8 solicitări scrise ale elevilor în acest sens.


    II. Aria curriculară "Matematică şi ştiinţe ale naturii"
    1. Matematică: modulele M1, M2, M3 şi M4;
    2. Ştiinţe: modulele M1, M2 şi M3.

    III. Aria curriculară "Om şi societate"
    1. Cultură civică/Educaţie antreprenorială: modulele M1 şi M2;
    2. Istorie: modulele M1, M2 şi M3;
    3. Geografie: modulele M1 şi M2;
    4. Religie.

    IV. Aria curriculară "Arte"
    Educaţie muzicală/Educaţie plastică: modulul M1.

    V. Aria curriculară "Educaţie fizică şi sport"
    Educaţie fizică

    VI. Aria curriculară "Consiliere şi orientare"
    Orientare şi consiliere vocaţională: modulele M0 şi M1.
    În cadrul disciplinei "Orientare şi consiliere vocaţională", în fiecare an de studiu se parcurge câte un modul de iniţiere şi orientare (M0), pentru a se asigura sprijin în parcurgerea programului, a traseelor individualizate şi pentru a se evalua pe tot parcursul programului stadiul de atingere a ţintelor propuse, şi câte un modul de consiliere (M1) în scopul acordării unei îndrumări eficiente tinerilor înscrişi în program.

    VII. Pachetele de discipline opţionale
    Pachetele de discipline opţionale sunt oferite elevilor din Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior în cadrul anului IV de studiu, iar în interiorul acestora se găsesc module specifice. Elevul trebuie să opteze pentru parcurgerea unuia dintre pachetele de discipline opţionale. Indiferent de opţiune, parcurgerea modulelor din interiorul pachetului ales îi asigură elevului obţinerea a 6 credite.
    Planul-cadru pentru pregătirea profesională
    În cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, pregătirea profesională este organizată pe baza creditelor transferabile conform planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansa" pentru învăţământul secundar inferior.
    Numărul de credite alocat pregătirii profesionale de bază şi generale în Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior este cel prevăzut în Standardele de pregătire profesională.
    În planul-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior modulelor corespunzătoare culturii de specialitate şi instruirii practice săptămânale le sunt alocate blocuri de module (M1, M2 şi M3), care au alocate un anumit număr de credite, corespunzător numărului de ore. Aceste module pot include numai ore din trunchiul comun sau pot include şi ore din cadrul curriculumului în dezvoltare locală.

    Aria curriculară "Tehnologii" include următoarele discipline şi module aferente:
    1. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, cu un modul de "Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor" M1 în trunchiul comun, şi alte două module adaptate nevoilor cursanţilor în cadrul pachetelor de opţionale oferite în cadrul programului.
    2. Cultura de specialitate şi instruirea practică săptămânală care include un număr variabil de module, conform pregătirii profesionale în domeniile de pregătire de bază şi generală, incluse în modulele M1, M2 şi M3.
    3. Instruirea practică comasată inclusă în modulul M4. Parcurgerea modulului se va face în afara săptămânilor alocate celor 3 ani de studiu (II, III, IV), pe parcursul oricărui an dintre aceştia.

    Toate modulele din planul-cadru sunt evaluate.
    Întregul plan-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior este structurat pe 3 componente: trunchi comun (TC), ore de sprijin suplimentar adăugate modulelor de trunchi comun (CDŞ) şi curriculum în dezvoltare locală (CDL) - practica comasată.
    Trunchiul comun
    Trunchiul comun (TC) reprezintă oferta educaţională, constând în discipline cu un număr fix de ore pentru toate domeniile de pregătire de bază şi generală din cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior.
    Vizând competenţele-cheie din domeniul educaţiei de bază şi competenţele generale din cadrul pregătirii profesionale, trunchiul comun va fi parcurs, în mod obligatoriu, de către toţi elevii indiferent de domeniul pregătirii profesionale de bază şi generale.
    Prin gruparea disciplinelor din structura trunchiului comun în cele 7 arii curriculare, prevăzute în actualul curriculum naţional, se asigură continuitatea dintre planurile-cadru pentru învăţământul obligatoriu şi cele din Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior.
    Oferta de trunchi comun contribuie la:
    (i) finalizarea educaţiei de bază, prin continuarea dezvoltării competenţelor-cheie urmărite în cadrul învăţământului obligatoriu - condiţie pentru asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi elevii, oricare ar fi specificul domeniului de pregătire;
    (ii) asigurarea continuităţii între învăţământul gimnazial şi ciclul secundar inferior al liceului tehnologic;
    (iii) asigurarea continuităţii între învăţământul secundar inferior al liceului tehnologic şi stagiile de pregătire practică de 720 de ore, pentru obţinerea calificării profesionale de nivel 2;
    (iv) formarea pentru învăţarea pe parcursul întregii vieţi.


    Curriculumul la decizia şcolii (CDŞ)
    La nivelul planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, curriculumul la decizia şcolii reprezintă numărul de ore alocate şcolii, în scopul susţinerii unor performanţe diferenţiate şi a unor nevoi şi interese specifice de învăţare ale elevilor.
    În cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior există următoarele forme de curriculum la decizia şcolii:
    a) ore pentru sprijin suplimentar (CDŞ). Predarea şi evaluarea acestor ore se va realiza ţinând seama de recomandările din programele şcolare şi din ghidurile de evaluare elaborate în cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior. Tuturor modulelor educaţiei de bază, precum şi unor module din aria curriculară "Tehnologii" (Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor) le sunt alocate, prin planul-cadru de învăţământ, ore de sprijin suplimentar (numite CDŞ) pentru realizarea unei oferte educaţionale flexibile şi diferenţiate, în funcţie de aspiraţiile şi potenţialul de învăţare al fiecărui elev din cadrul programului. Orele de sprijin suplimentar (CDŞ) sunt ore la dispoziţia profesorului şi se utilizează de către cadrul didactic care predă modulul respectiv, astfel: ore alocate pentru evaluarea de diagnoză, ore de consolidare a unor teme din modul, ore de consultaţii individuale sau de grup cu elevii. Decizia repartizării exacte a orelor îi aparţine cadrului didactic. Ele apar în planificarea calendaristică drept ore proiectate în cadrul planificării orelor modulului.
    b) ore facultative, pentru disciplina "Religie", respectiv pentru disciplina "Educaţie fizică", la care există o plajă orară cuprinsă între un număr minim de ore şi un număr maxim posibil. În această situaţie unitatea de învăţământ va decide, în funcţie de solicitările existente, realizarea CDŞ-ului respectiv. Aceste oferte curriculare vor fi avizate de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi de către inspectorul de specialitate; ele sunt evaluate, dar nu li se alocă credite.
    c) pachete de discipline opţionale inter- şi transdisciplinare, prevăzute în anul IV de studiu. Predarea şi evaluarea acestor discipline se vor realiza conform programelor şcolare şi materialelor educaţionale elaborate în cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior.

    Pachetele de discipline opţionale se adresează elevilor care intenţionează fie să îşi consolideze dezvoltarea personală şi profesională, să urmeze stagiul de pregătire practică şi/sau să acceseze piaţa muncii, fie să-şi consolideze dezvoltarea personală şi să îşi continue studiile în ciclul superior al liceului.

    Curriculum la decizia şcolii pentru pregătirea profesională (CDL)
    Curriculum la decizia şcolii este, pentru aria curriculară "Tehnologii", un curriculum în dezvoltare locală (CDL). CDL cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecărei unităţi de învăţământ, ofertă realizată în parteneriat cu operatorii economici.
    Acesta va fi proiectat în comun de către profesorul de specialitate, maistrul-instructor şi reprezentantul operatorului economic, astfel încât să se asigure cadrul pentru realizarea unei instruiri care să permită, în contextul oferit de operatorii economici locali, formarea tuturor competenţelor tehnice descrise în Standardele de pregătire profesională. În orele de CDL alocate prin planurile-cadru de învăţământ se recomandă a se desfăşura activităţi practice/laborator pentru a se realiza situaţiile de învăţare identificate împreună cu operatorul economic partener al unităţii de învăţământ. Se oferă un cadru curricular flexibil care permite adaptarea la nevoile de formare identificate pe baza analizelor pieţei muncii, precum şi crearea oportunităţilor pentru rute profesionale individualizate.
    La elaborarea CDL se au în vedere:
    a) resursele locale pentru instruire (baza materială a şcolii/grupurilor şcolare partenere, cadrul de colaborare cu operatorii economici);
    b) cerinţele locale pentru pregătirea în diverse domenii de pregătire de bază şi generală.

    Obiectivele implementării CDL sunt:
    a) crearea de oportunităţi pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale suplimentare solicitate de piaţa muncii locală, care nu sunt oferite prin curriculum;
    b) crearea situaţiilor de învăţare necesare pentru dobândirea competenţelor-cheie transferabile, adaptate cerinţelor locale.



    Plan-cadru de învăţământ pentru Programul
    "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior

    ┌────┬───────────┬──────┬──────────────┬──────┬──────────────┬──────┬───────────────┬────────┬──────────────┬───────┐
    │Nr. │Aria │Modu─ │ Anul I │Modu─ │ Anul II │Modu─ │ Anul III │Modulul/│ Anul IV │Total │
    │crt.│curriculară│lul/ ├──────────────┤lul/ ├──────────────┤lul/ ├───────────────┤Număr de├──────────────┤ore │
    │ │/Disciplina│Număr │ Nr. total de │Număr │Nr. total de │Număr │Nr. total de │credite │ Nr. total de │module/│
    │ │ │cre─ │ ore/an │cre- │ore/an │cre─ │ore/an │alocate │ ore/an │număr │
    │ │ │dite ├───┬────┬─────┤dite ├───┬────┬─────┤dite ├────┬────┬─────┤ ├───┬────┬─────┤credite│
    │ │ │alo─ │TC │CDŞ/│Total│alo─ │TC │CDŞ/│Total│alo─ │TC │CDŞ/│Total│ │TC │CDŞ/│Total│ │
    │ │ │cate │ │CDL │ │cate │ │CDL │ │cate │ │CDL │ │ │ │CDL │ │ │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │1. │Limbă şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Limba şi │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ │ │ │ │340 │
    │ │literatura │3.0 c │85 │25 │110 │3.0 c │ 85│ 25 │ 110 │3.0 c │ 95 │25 │120 │ │─ │─ │─ │9.0 c │
    │ │română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Limba │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ │ │ │ │140 │
    │ │modernă 1 │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │35 │15 │50 │2.0 c │35 │15 │50 │ │- │- │- │4.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Limba │ │ │ │ │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ 120 │
    │ │modernă 2 │ │ │ │ │1.0 c │ 30│ 10 │ 40 │1.0 c │ 30 │10 │40 │1.0 c │30 │10 │40 │3.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │2. │Matematică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │şi ştiinţe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Matematică │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │M4 │ │ │ │280 │
    │ │ │3.0 c │60 │20 │80 │2.0 c │60 │20 │80 │2.0 c │ 45 │15 │60 │2.0 c │45 │15 │60 │9.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Ştiinţe │M1 │ │ │ │ │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │270 │
    │ │ │3.0 c │70 │20 │90 │ │- │- │- │3.0 c │ 70 │20 │90 │ 3.0 c │70 │20 │90 │9.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │3. │Om şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │societate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Cultură │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │civică/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │antrepre─ │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │M2 │ │ │ │90 │
    │ │norială │2.0 c │35 │10 │45 │ │ ─ │ ─ │ ─ │ │ ─ │ ─ │ ─ │2.0 c │ 35│ 10 │ 45 │4.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Istorie │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ │ │ │ │135 │
    │ │ │1.0 c │30 │15 │45 │1.0 c │30 │15 │ 45 │ 2.0 c│ 30 │15 │45 │ │─ │─ │─ │4.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Geografie │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │ │2.0 c │35 │15 │50 │2.0 c │35 │15 │ 50 │ │ ─ │─ │─ │ │─ │─ │─ │100 │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │4.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Religie │ │- │0─20│0─20 │ │- │0─20│ 0─20│ │ - │0─20│0─20 │ │- │0─20│0─20 │0─80 │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │4. │Arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │muzicală şi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │Educaţie │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │80 │
    │ │plastică │3.0 c │60 │20 │80 │ │─ │─ │ ─ │ │ ─ │─ │─ │ │─ │─ │─ │3.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │5. │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │fizică şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Educaţie │ │- │0─20│0─20 │ │- │0─20│ 0─20│ │ - │0─20│0─20 │ │- │0─20│0─20 │0-80 │
    │ │fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │6. │Tehnologii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │informa─ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │ţiei şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │comunica─ │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │60 │
    │ │ţiilor │2.0 c │50 │10 │60 │ │- │ - │ - │ │ - │ - │ - │ │- │ - │ - │2.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Cultură de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │speciali─ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │tate şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │Instruire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │practică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │săptămâ─ │ │ │ │ │M1 │ │ │ │ M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │674 │
    │ │nală │ │─ │ - │─ │11.0 c│216│─ │ 216 │11.0 c│213 │─ │213 │12.0 c │245│─ │245 │34.0 c │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┴───┴────┴─────┴──────┴────┴────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┼───────┤
    │ │Stagii de │ │ │ │ │M4 180 │ │
    │ │pregătire │ │ │ │ │Se pot organiza oricând pe parcursul anilor II, III sau IV. │180 │
    │ │practică │ │ │ │ │ │4.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┬───┬────┬─────┬──────┬────┬────┬─────┬────────┬───┬────┬─────┼───────┤
    │7. │Consiliere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ │orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │Orientare │M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ 80 │
    │ │şi │0.5 c │15 │5 │20 │0.5 c │15 │5 │ 20 │ 0.5 c│ 15 │5 │20 │0.5 c │ 15│ 5 │ 20 │ 2.0 c │
    │ │consiliere ├──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ │vocaţio─ │M1 │ │ │ │M1 │ │ │ │ M1 │ │ │ │ │ │ │ │ 120 │
    │ │nală │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │30 │10 │ 40 │ 1.0 c│ 30 │10 │40 │ │ - │ - │ - │ 3.0 c │
    ├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │8. │Pachete de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Pachete │80 │ 20 │ 100 │100 │
    │ │discipline │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │6.0 c │ │ │ │6.0 c │
    │ │opţionale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┴───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤
    │ TOTAL │ │500│160─│660─ │ │536│115-│651- │ │ 563│115─│678─ │ │520│80- │600─ │2589─ │
    │ ore/an şi │ │ │200 │700 │ │ │155 │691 │ │ │155 │718 │ │ │120 │640 │2749 │
    │ credite │21.5 c│ │ │ │22.5c-│ │ │ │25.5c-│ │ │ │26.5 c- │ │ │ │Sunt │
    │ │ │ │ │ │26.5c │ │ │ │29.5c │ │ │ │30.5 c │ │ │ │incluse│
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │şi cele│
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │180 de │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ore de │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Stagiu │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de pre-│
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │gătire │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │practi-│
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │că. │
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │100.00c│
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    └────────────────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴────┴────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┴───────┘



    ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016