Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN OPERATIONAL din 20 mai 2004  de urgenta in domeniul nutritiei animale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN OPERATIONAL din 20 mai 2004 de urgenta in domeniul nutritiei animale

EMITENT: AGENTIA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 19 august 2004
A. Obiectiv
Planul operaţional de urgenţã stabileşte principiile şi mãsurile ce se aplicã produselor furajere fabricate, prelucrate şi comercializate pe teritoriul ţãrii, produselor furajere importate, tranzitate sau exportate.
Planul operaţional de urgenţã stabileşte mãsurile ce se aplicã şi trasabilitatea produselor furajere care au fost identificate ca riscuri pentru sãnãtatea animalelor, sãnãtatea publicã sau pentru mediu.
Autoritãţile competente şi laboratoarele implicate au obligaţia de a notifica autoritãţii veterinare centrale orice suspiciune sau dovadã a existenţei riscurilor în produsele furajere.
B. Competenţe
Criteriile de bazã pentru notificarea autoritãţii veterinare sunt urmãtoarele:
● un produs furajer prezintã un risc pentru siguranţa consumatorilor, prin produsele derivate de la animale, sau pentru sãnãtatea animalã;
● un produs furajer sau un ingredient (materie primã, excipient etc.) utilizat la producerea furajelor este suspicionat cã poate reprezenta riscurile de mai sus.
Notificarea poate fi fãcutã de cãtre: Agenţia Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, ca autoritate centralã care coordoneazã activitatea de control din domeniul nutriţiei animale pe teritoriul României. Autoritatea veterinarã centralã a României stabileşte obiectivele, termenii de referinţã şi mãsurile care se aplicã produselor furajere identificate ca surse de risc şi stabileşte competenţe la nivel teritorial, astfel:
1. autoritatea competentã judeţeanã, reprezentatã de direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, şi laboratoarele veterinare de stat cu atribuţii în analiza şi controlul produselor furajere;
2. autoritatea competentã localã, reprezentatã de circumscripţiile veterinare zonale din subordinea direcţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu atribuţii în efectuarea inspecţiilor şi prelevarea de probe.
3. Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã, ca laborator naţional de referinţã în domeniul nutriţiei animale; Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã este responsabil de coordonarea laboratoarelor veterinare de stat judeţene şi al municipiului Bucureşti şi a altor laboratoare autorizate şi are atribuţii în analiza produselor destinate nutriţiei animale;
4. urmãtoarele laboratoare veterinare autorizate pentru analiza produselor furajere, care identificã riscul potenţial prezentat de unele produse furajere, sunt:
- Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã;
- Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã;
- laboratoarele veterinare de stat din cadrul direcţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
- alte laboratoare autorizate pentru analiza produselor furajere.
C. Categorii de risc*1)
Autoritãţile competente menţionate la lit. B pct. 1-4 trebuie sã identifice şi sã informeze imediat despre sursele de risc din produsele furajere sau care rezultã din modul de ambalare, comercializare ori transportul acestora. Natura riscurilor posibile este structuratã pe urmãtoarele grupe:
------------
*1) Categoriile de risc sunt enunţate în baza <>Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 377/2002 .

1. Microbiologic şi parazitologic
Sursa contaminãrii este de naturã microbiologicã sau parazitarã.
2. Chimic
Natura riscului este rezultatul unui proces chimic intrinsec, contaminare chimicã directã sau acumularea unor metaboliţi nocivi.
3. Modificãri organoleptice
Aspectul, mirosul şi consistenţa produsului sunt modificate.
4. Efecte adverse
Natura riscului poate avea efecte adverse severe asupra animalelor, care ar fi putut fi prevenite dacã produsul ar fi fost corect etichetat.
5. Etichetare
Lipsa informaţiilor relevante de pe etichetã poate reprezenta un posibil risc în utilizare sau poate duce la schimbarea neautorizatã a destinaţiei produsului.
6. Falsificare
Produsul a fost falsificat fie în scop fraudulos, fie accidental şi prin aceasta reprezintã un risc la utilizare sau permite schimbarea neautorizatã a destinaţiei produsului.
7. Corpuri strãine
Produsul conţine substanţe sau particule strãine care pot periclita siguranţa produsului.
8. Ambalaj
Ambalajul unui produs este într-o stare care poate implica un risc de contaminare a produsului sau este un ambalaj din materiale care pot constitui factori de risc pentru calitatea produsului.
9. Radiaţii ionizante
Produsul este contaminat radioactiv peste nivelurile de activitate fixate pentru produsul în cauzã.
10. Ameninţãri directe sau citate
Produsele au fost otrãvite sau cineva pretinde cã un produs a fost otrãvit, pentru a ameninţa publicul, o fabricã sau o naţiune din motive politice sau criminale. Notificãrile din acest capitol au scopul de a furniza informaţii corecte autoritãţilor veterinare competente, astfel încât mãsurile luate sã fie adecvate pentru riscul probabil.
11. Neconformitãţi de asigurare a calitãţii în procesul de fabricare
Identificarea problemelor de asigurare a calitãţii care pot duce la efecte secundare asupra siguranţei produsului (sistem HACCP neidentificat sau neimplementat, sistem cu deficienţe de control sau înregistrare).
D. Schimbul de informaţii (notificare)
Schimbul de informaţii are loc de la nivelul autoritãţilor competente teritoriale şi al laboratoarelor sau prin alte surse menţionate la lit. B pct. 3 cãtre autoritatea veterinarã centralã a României:
1. Stabilirea destinaţiei - informaţia va fi comunicatã conform anexelor nr. 4 şi 5 la norma sanitarã veterinarã aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 377/2002 .
2. Structura mesajului - informaţia va fi comunicatã sub formã de notificare oficialã în formular-tip (a se vedea anexele nr. II şi III).
3. Conţinutul mesajului - informaţia va fi completatã cu toate datele necesare identificãrii lotului în cauzã şi pentru stabilirea trasabilitãţii produsului. Lipsa unei informaţii complete nu trebuie sã împiedice transmiterea unei notificãri urgente. Informaţiile trebuie sã cuprindã:
- natura produselor;
- denumirea comercialã sub care au fost puse în circulaţie;
- originea (producãtor, distribuitor);
- destinaţia produselor şi specia de destinaţie;
- categoria de risc identificatã sau presupusã.
E. Mãsuri operaţionale
În cazul identificãrii unei categorii de risc, autoritatea veterinarã competentã stabileşte mãsuri de interdicţie şi retragere de pe piaţã a produsului respectiv. Pentru retragerea de pe piaţã trebuie stabilitã trasabilitatea produsului în cauzã, pe baza datelor de identificare a acestuia. Mãsurile de interdicţie sunt instituite de cãtre autoritãţile veterinare, respectiv direcţiile veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, care urmãresc modul de aplicare a acestora.
1. Autoritatea competentã teritorialã
Furnizeazã informaţii asupra pericolului pentru sãnãtatea omului sau/şi a animalelor şi mãsurile întreprinse la nivel local.
2. Autoritatea competentã centralã
Dispune, pe baza informaţiilor, raportului de inspecţie şi a rezultatelor de laborator, extinderea prelevãrilor de probe, oprirea producţiei, retragerea autorizaţiei de funcţionare (fabricaţie) sau alte mãsuri potrivit competenţei, care nu au fost luate la nivel local.
3. Producãtor/importator
Inspecţia producãtorului sau importatorului de cãtre autoritatea veterinarã competentã şi întocmirea unui raport complet cu furnizarea de informaţii referitoare la distribuţia cãtre alţi beneficiari sau distribuitori (lista beneficiarilor/ distribuitorilor).
E.1. Mãsuri operaţionale asupra produselor
a) Produsele care pot fi recondiţionate fãrã a aduce prejudicii sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii consumatorilor sau mediului vor putea fi (cu derogarea din partea autoritãţii veterinare competente) supuse urmãtoarelor operaţiuni:
- procesarea produselor inofensive;
- utilizarea în alte scopuri (inclusiv utilizarea la o altã specie de destinaţie);
- înglobarea într-o altã reţetã de fabricaţie pe baza compoziţiei chimice şi a calitãţilor nutritive;
b) Produsele care nu pot fi reprocesate se distrug.
c) Produsele care pot fi reprocesate, dar includ o categorie de risc incompatibilã cu sãnãtatea animalã, sãnãtatea consumatorilor sau mediul, se distrug.
E.2. Mãsuri asupra circulaţiei, producţiei sau comercializãrii
E.2.1. În cazul categoriilor de risc pentru care nu se pot acorda derogãri, autoritatea veterinarã centralã a României poate stabili:
- suspendarea punerii în circulaţie;
- interzicerea utilizãrii în nutriţia animalelor;
- distrugerea produselor menţionate;
- identificarea utilizatorilor şi atenţionarea acestora;
- retragerea autorizaţiei de funcţionare sau comercializare.
E.2.2. În cazul categoriilor de risc care se pot supune derogãrilor, autoritatea veterinarã competentã poate stabili:
- interdicţia temporarã de introducere în nutriţia animalelor;
- condiţii speciale de comercializare;
- recoltarea de probe pentru analiza produsului dupã reprocesare;
- recoltarea de probe pentru analiza produsului dupã înglobare în altã reţetã;
- stabilirea de cãtre producãtor a altor condiţii tehnice de comercializare;
- procedura standard de intensificare a controlului şi de recoltare de probe la nivel teritorial.
--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016