Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN din 2 septembrie 2004  de reorganizare globala a Societatii Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN din 2 septembrie 2004 de reorganizare globala a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 841 din 14 septembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

1.1. Planul de reorganizare globalã, denumit în continuare Planul, a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., denumitã în continuare SNIF, reprezintã ansamblul de mãsuri etapizate de preluare a unei pãrţi a activului patrimonial al SNIF şi reorganizarea activitãţii aferente acestui activ patrimonial prin înfiinţarea Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, denumitã în continuare Administraţia, precum şi de divizare a SNIF şi reorganizare a activitãţilor pe care aceasta va continua sã le desfãşoare în vederea privatizãrii unitãţilor din structura sa, care pot desfãşura activitãţi economice viabile şi independente.
1.2. Planul prevede şi reglementarea relaţiilor SNIF cu organizaţiile de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, precum şi cu federaţiile de organizaţii de îmbunãtãţiri funciare, denumite în continuare federaţii.
2. Planul are urmãtoarele obiective:
a) crearea cadrului normativ şi organizatoric pentru preluarea pãrţii din activul patrimonial al SNIF pe baza cãruia sã se constituie Administraţia şi pentru reorganizarea SNIF, care sã asigure funcţionarea Administraţiei în condiţii de eficienţã şi în folosul beneficiarilor acesteia, a activitãţilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
b) restrângerea activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare ce se vor desfãşura de cãtre Administraţie doar la activitãţile de bazã care contribuie direct la administrarea eficientã şi avantajoasã a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
c) promovarea participãrii sectorului privat şi a beneficiarilor serviciilor de îmbunãtãţiri funciare la activitãţile de îmbunãtãţiri funciare;
d) promovarea aplicãrii bunelor practici agricole prin exploatarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare şi prestarea serviciilor de îmbunãtãţiri funciare.
3. Reorganizarea SNIF se realizeazã în 3 etape:
a) privatizarea atelierelor de producţie, întreţinere şi reparaţii, a parcului de maşini, utilaje grele şi mijloace de transport, a clãdirilor de producţie cu echipamentele şi instalaţiile aferente şi a activitãţilor nespecifice domeniului îmbunãtãţilor funciare;
b) reducerea treptatã a numãrului de personal care lucreazã la exploatarea staţiilor de pompare de punere sub presiune, ca urmare a transmiterii proprietãţii sau folosinţei gratuite asupra infrastructurii din amenajãrile de irigaţii cãtre organizaţii şi federaţii;
c) concedierea colectivã a personalului ca urmare a privatizãrii unei pãrţi a SNIF sau a restrângerii de activitate.

CAP. II
Serviciile prestate de SNIF în perioada de tranziţie

4. Dupã înfiinţarea Administraţiei, SNIF va avea o structurã organizatoricã de tranziţie formatã din o parte a personalului, utilajelor şi activelor deţinute în prezent. Structura organizatoricã de tranziţie a SNIF va presta servicii de întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare aflate în administrarea Administraţiei, în calitate de prestator exclusiv, în primii 2 ani de la înfiinţarea Administraţiei.
5.1. În perioada de tranziţie, SNIF presteazã servicii de îmbunãtãţiri funciare cãtre Administraţie, asociaţiile utilizatorilor de apã pentru irigaţii şi cãtre organizaţiile şi federaţiile ce vor fi înfiinţate în condiţiile legii.
5.2. Serviciile prestate de SNIF cãtre Administraţie, pe bazã de tarife şi contracte încheiate prin negociere directã cu o singurã sursã pe o perioadã de 2 ani, constau în:
a) servicii de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de irigaţii;
b) servicii de exploatare a amenajãrilor de irigaţii aflate în administrarea Administraţiei, pânã la transmiterea acestora în condiţiile legii la cerere, fãrã platã, în proprietatea organizaţiilor;
c) servicii de exploatare a amenajãrilor de desecare şi drenaj, a lucrãrilor de apãrare împotriva inundaţiilor sau combatere a eroziunii solului, aflate în administrarea Administraţiei, declarate de utilitate publicã, altele decât cele legate de irigaţii;
d) alte servicii de interes public, conexe activitãţilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare.
5.3. SNIF poate efectua serviciile prevãzute la pct. 5.2 şi asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii, organizaţiilor şi federaţiilor, precum şi altor proprietari de terenuri sau persoane juridice care administreazã şi folosesc terenuri cu amenajãri de îmbunãtãţiri funciare.
5.4. SNIF poate executa cu dotarea şi utilajele sale, potrivit obiectului de activitate, orice alte prestaţii în afara celor din domeniul îmbunãtãţirilor funciare.
6. SNIF poate încheia cu Administraţia contracte de prestãri de servicii tip abonament pentru executarea unor lucrãri de întreţinere şi reparaţii curente sau a reparaţiilor cu grad mare de periculozitate, precum şi pentru intervenţii urgente în caz de avarii accidentale.

CAP. III
Relaţiile contractuale dintre SNIF şi Administraţie dupã perioada de tranziţie

7. Dupã expirarea perioadei de 2 ani de la data înfiinţãrii Administraţiei, SNIF va putea contracta prestaţii de servicii şi executãri de lucrãri, cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii. Relaţiile contractuale dintre SNIF şi Administraţie vor fi de naturã comercialã.
8. Prestarea de servicii şi executarea de lucrãri cu tehnicitate specificã domeniului îmbunãtãţirilor funciare se atribuie SNIF sau altor agenţi economici atestaţi pentru executarea unor astfel de lucrãri, în condiţiile legii.
9. Pe parcursul privatizãrii unor pãrţi din SNIF acestea vor deveni societãţi comerciale private care vor participa în calitate de prestatori de servicii şi executanţi de lucrãri la licitaţii de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrãri de întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare, aflate în administrarea Administraţiei.

CAP. IV
Componentele patrimoniului SNIF care rãmân în proprietatea statului

10.1. Dupã preluarea de cãtre Administraţie a unei pãrţi din activul patrimonial, în conformitate cu prevederile <>art. 43 din Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare, patrimoniul SNIF se constituie astfel:
a) bunurile cuprinse în capitalul social, constând din secţii şi ateliere de producţie, întreţinere şi reparaţii, utilaje şi mijloace de transport, clãdiri de producţie cu echipamentele şi instalaţiile aferente activitãţilor nespecifice domeniului îmbunãtãţirilor funciare desfãşurate de SNIF;
b) clãdirile administrative şi terenurile aferente acestora, ce se aflã în administrarea SNIF, care fac parte din domeniul privat al statului.
10.2. Valoarea capitalului social al SNIF se stabileşte şi se aprobã în condiţiile <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2000 privind înfiinţarea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Îmbunãtãţirilor Funciare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 440/2001 şi modificatã potrivit <>art. 93 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. V
Modalitãţile de privatizare a componentelor patrimoniului SNIF

11.1. În vederea stabilirii procedurii de privatizare a SNIF, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va elabora pânã la 31 martie 2005 un studiu privind planul de privatizare, prin care se vor propune mai multe alternative de privatizare în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
11.2. Procedura de privatizare se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
12. Sumele de bani încasate din privatizarea SNIF se vor vira la bugetul de stat, conform prevederilor legale.

CAP. VI
Gruparea componentelor patrimoniului SNIF care pot crea o activitate comercialã viabilã

13.1. În cadrul sucursalelor regionale ale SNIF activitatea se va reorganiza pe principiul asigurãrii autonomiei funcţionale şi al viabilitãţii economice a activitãţii fiecãrei entitãţi.
13.2. În principal, se vor crea entitãţi cu autonomie funcţionalã din secţiile şi atelierele de producţie, întreţinere şi reparaţii, precum şi din parcurile de maşini şi utilaje ce se pot privatiza.

CAP. VII
Procedura de privatizare sau de reorganizare

14. Regulamentul privind procedurile de reorganizare a SNIF, prevãzut de <>art. 78 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare, reglementeazã:
a) efectuarea unui inventar al activelor şi activitãţilor în vederea pregãtirii privatizãrii acestora;
b) gruparea activitãţilor care pot face obiectul unor entitãţi ce pot funcţiona autonom;
c) stabilirea entitãţilor viabile economic care pot face obiectul privatizãrii;
d) elaborarea unei strategii de divizare şi a procedurii de divizare;
e) stabilirea procedurii de privatizare a entitãţilor viabile economic, în condiţiile legii;
f) stabilirea listei activelor care nu au putut fi incluse în patrimoniul entitãţilor viabile economic;
g) vânzarea activelor neincluse în patrimoniul entitãţilor viabile economic.
15. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va elabora un plan detaliat de privatizare a SNIF şi va începe aplicarea procedurii de privatizare pânã la data de 30 septembrie 2005.

CAP. VIII
Autoritatea de privatizare

16.1. Autoritatea care supravegheazã procesul de privatizare a SNIF şi aprobã etapele acestei privatizãri este Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prin Agenţia Domeniilor Statului.
16.2. Agenţia Domeniilor Statului exercitã în numele statului prerogativele ce decurg din calitatea de unic acţionar al SNIF pânã la vânzarea parţialã sau totalã a acţiunilor statului, ce compun capitalul social al entitãţilor cu autonomie funcţionalã ce rezultã în urma reorganizãrii sau divizãrii SNIF.
16.3. Agenţia Domeniilor Statului numeşte reprezentanţii sãi în adunarea generalã a acţionarilor SNIF, acordându-le mandat special pentru aprobarea fiecãreia dintre etapele necesare în vederea privatizãrii.

CAP. IX
Asigurarea finanţãrii şi gestionarea componentelor patrimoniului SNIF aflate în proprietatea statului

17. Pentru primii 2 ani de la înfiinţarea Administraţiei, activitatea SNIF se finanţeazã indirect de la bugetul de stat prin comenzi date de Administraţie. Dupã expirarea acestei perioade, finanţarea se va realiza prin atribuirea de contracte de executare de lucrãri, prin participarea la licitaţii competitive, în condiţiile legislaţiei privind achiziţiile publice.
18. În vederea privatizãrii sau a vânzãrii de active, SNIF va întocmi documentaţia tehnicã necesarã în vederea obţinerii certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru care nu s-a obţinut acest certificat, în termen de un an de la data aprobãrii prezentului plan.

CAP. X
Obligaţiile financiare ale SNIF şi modalitãţile de stingere a acestora

19. SNIF pãstreazã drepturile de creanţã provenind din sumele neachitate de beneficiarii serviciilor de îmbunãtãţiri funciare, precum şi litigiile în curs privind recuperarea creanţelor, penalitãţilor de întârziere şi majorãrilor, precum şi obligaţiile financiare.
20. Creanţele neachitate de beneficiarii serviciilor de îmbunãtãţiri funciare aferente anilor 2002 şi 2003 se vor recupera de SNIF.

CAP. XI
Obligaţiile de mediu

21. Obligaţiile de mediu ale SNIF privind exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare administrate de Administraţie se preiau de Administraţie.

CAP. XII
Modalitatea de concediere sau de redistribuire a personalului SNIF

22. Reorganizarea activitãţii SNIF şi stabilirea numãrului de personal se fac avându-se în vedere urmãtoarele reguli de bazã:
a) organizaţiile utilizatorilor de apã pentru irigaţii utilizeazã şi rãspund de gestionarea staţiilor de pompare de punere sub presiune şi a infrastructurii din amenajarea interioarã, putând prelua de la SNIF personalul de exploatare aferent, necesar pentru desfãşurarea activitãţii. Pânã la preluarea acestui personal, persoanele care desfãşoarã activitãţi de exploatare a staţiilor de pompare de punere sub presiune şi a infrastructurii din amenajarea interioarã vor rãmâne angajate ale SNIF;
b) activitãţile de întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare asupra cãrora Administraţia exercitã un drept de administrare se vor realiza de terţi furnizori pe bazã de contract de prestãri de servicii;
c) atelierele de întreţinere şi reparaţii din structura SNIF se vor privatiza şi, dupã privatizare, vor participa la licitaţiile de atribuire a contractelor de achiziţii publice de servicii în condiţii de concurenţã cu ceilalţi agenţi economici acreditaţi.
23. Personalul SNIF disponibilizat prin concediere colectivã beneficiazã de drepturile prevãzute de legislaţia în vigoare, iar persoanele disponibilizate în perioada 1 septembrie-30 noiembrie 2005 beneficiazã de drepturile prevãzute la <>art. 80 din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile ulterioare.
24. Personalul al cãrui contract individual de muncã a fost desfãcut ca urmare a concedierii colective în cadrul procesului de reorganizare a SNIF poate participa la programe de reconversie profesionalã finanţate în condiţiile legii.
25.1. Exploatarea infrastructurii din amenajarea interioarã de irigaţii şi a staţiilor de pompare de punere sub presiune se face de personalul angajat al SNIF pânã la privatizarea entitãţii care rãspunde de exploatarea acelei amenajãri. Societatea comercialã rezultatã din privatizare va prelua de la SNIF contractul de prestãri de servicii de irigaţii încheiat cu Administraţia.
25.2. Transmiterea dreptului de proprietate sau de folosinţã gratuitã asupra infrastructurii din amenajãrile de irigaţii ori desecare şi drenaj cãtre organizaţii sau federaţii, precum şi contractarea lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare administrate de administraţie cu furnizorii terţi din sectorul privat se poate face cu reducerea numãrului de personal angajat al SNIF.

CAP. XIII
Dispoziţii tranzitorii

26. Ca parte a Planului de reorganizare globalã a SNIF, activitãţile specifice domeniului îmbunãtãţirilor funciare ale SNIF se preiau de Administraţie cu parcurgerea urmãtoarelor etape:
a) elaborarea şi adoptarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Administraţiei;
b) numirea membrilor consiliului de administraţie al Administraţiei;
c) numirea directorului general al Administraţiei, a posturilor de conducere şi a personalului unitãţii centrale a Administraţiei, care sã asigure preluarea de la SNIF a activelor necesare funcţionãrii Administraţiei;
d) numirea directorilor sucursalelor regionale ale Administraţiei;
e) întocmirea statului de funcţii şi a planului de afaceri al sucursalelor Administraţiei;
f) elaborarea şi aprobarea Planului de divizare a SNIF;
g) elaborarea programului de concediere colectivã a personalului SNIF;
h) studiul viabilitãţii economice şi identificarea amenajãrilor de irigaţii funcţionale;
i) elaborarea programului de gestionare a activelor SNIF;
j) întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei în condiţiile legii.
27. Reorganizarea SNIF va continua pe perioada implementãrii Proiectului privind reabilitarea şi reforma sectorului de irigaţii finanţat potrivit Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 26 august 2003, ratificat prin <>Legea nr. 4/2004 .
28. Planul este dus la îndeplinire de cãtre SNIF, sub autoritatea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi cu asistenţa Unitãţii de management al proiectului privind reabilitarea şi reforma sectorului de irigaţii.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016