Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN din 15 iulie 2015  strategic de acţiuni pentru implementarea Strategiei naţionale pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice 2015-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN din 15 iulie 2015 strategic de acţiuni pentru implementarea Strategiei naţionale pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice 2015-2020

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 619 bis din 14 august 2015
──────────
    *) Aprobat de Hotărârea Guvernului nr. 566 din 15 iulie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 14 august 2015.
──────────


    1.1. Prelungirea şi îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor vârstnice


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬────────────────┐
│ Obiective specifice │ Direcţii de acţiune │ Termen │ │
│ │ ├─────┬─────┤ │
│ │ │2015-│2018-│ Instituţii │
│ │ │2018 │2020 │ responsabile │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│1.1 Consolidarea reformei │Asigurarea unui nivel al indemnizaţiei sociale pentru pensionari, care │ │ │ │
│sistemului public de pensii. │să permită beneficiarilor acestui drept satisfacerea nevoilor zilnice │ │ │MMFPSPV │
│ │de viaţă. │ v │ │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Egalizarea vârstei standard de pensionare la 65 ani pentru femei şi │ │ │ │
│ │bărbaţi până în anul 2035 prin creşterea eşalonată a vârstei standard │ │ │MMFPSPV │
│ │de pensionare. │ v │ │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Revizuirea condiţiilor şi procedurilor privind acordarea unor categorii│ │ │ │
│ │de pensii (pensia de invaliditate, pensia anticipată, pensia anticipată│ │ │MMFPSPV │
│ │parţială). │ v │ │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Instituirea unui program de sprijin pentru populaţia vârstnică, în │ │ │ │
│ │special din mediul rural, care nu este acoperită de sistemele de │ │ │MMFPSPV │
│ │asigurări sociale │ v │ │CNPP │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│1.2 Modificări ale politicilor│Extinderea informaţiilor cuprinse în baza de date a contribuabililor la│ │ v │MMFPSPV │
│de resurse umane pentru o mai │asigurările sociale privind persoanele care datorează şi plătesc │ │ │ANFP │
│bună integrare a lucrătorilor │contribuţiile sociale obligatorii, incluzând caracteristicile │ │ │ANOFM │
│vârstnici. │individuale, precum şi istoricul contribuţiilor acestora, în │ │ │MS │
│ │parteneriat cu Casa Naţională de Pensii Publice şi Ministerul Sănătăţii│ │ │Inspecţia Muncii│
│ │pentru a permite identificarea persoanelor cu risc ridicat de │ │ │CNPP │
│ │îmbolnăvire, de sărăcie sau sau risc de a apela la o formă de │ │ │ │
│ │pensionare înainte de împlinirea vârstei limită de pensionare sau a │ │ │ │
│ │stagiului complet de cotizare. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Flexibilizarea prevederilor din legislaţia muncii cu privire la │ │ │ │
│ │încetarea de drept a contractului de muncă/raportului de serviciu, │ │ │ │
│ │astfel încât, să fie permisă continuarea activităţii până la împlinirea│ │ │ │
│ │vârstei de 65 de ani pentru ambele sexe iar ulterior la cererea │ │ │MMFPSPV │
│ │persoanei şi cu acceptul angajatorului până la data la care acestea vor│ │ │Inspecţia Muncii│
│ │opta pentru pensionare. │ │ v │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Introducerea consilierii înainte de pensionare pentru persoanele/ │ │ │ │
│ │grupurile de angajaţi care îşi manifestă intenţia de pensionare │ │ │ │
│ │anticipată şi pensionare anticipată parţială, respectiv a celor care │ │ │MMFPSPV │
│ │urmează să se pensioneze de drept. │ v │ v │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Instituirea obligativităţii ca lucrătorii în vârstă să nu fie │ │ │MMFPSPV │
│ │discriminaţi la concedierile colective în întreprinderi. │ v │ v │Inspecţia Muncii│
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Introducerea monitorizării şi planificării centralizate a forţei de │ │ │ │
│ │muncă din serviciile publice pe baza unor caracteristici relevante, │ │ │MMFPSPV │
│ │inclusiv vârsta. │ v │ │Inspecţia Muncii│
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Integrarea programelor de voluntariat în politicile de resurse umane │ │ │ │
│ │din instituţiile publice, de tipul biblioteci, muzee, centre de │ │ │MMFPSPV │
│ │informare, centre de reabilitare şi îngrijire de lungă durată, │ │ │MECS │
│ │evenimente culturale şi programe de conştientizare publică. │ v │ v │MC │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│1.3 Crearea şi menţinerea unui│Revizuirea procedurilor de evaluare a capacităţii de muncă în vederea │ │ │ │
│loc de muncă favorabil │încadrării într-un grad de invaliditate, precum şi a gradului │ │ │ │
│vârstnicilor care nu afectează│dizabilităţii în vederea identificării potenţialului de muncă a │ │ │MMFPSPV │
│sănătatea. │persoanei evaluate, în funcţie de elementele recomandate │ v │ │MS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Îmbunătăţirea bazei de date a cererilor de pensii şi a beneficiilor de │ │ │ │
│ │invaliditate şi a prestaţiilor sociale pentru persoanele cu handicap │ │ │MMFPSPV │
│ │(indemnizaţie lunară şi buget personal complementar), care ar permite │ │ │MS │
│ │monitorizarea mai bună a caracteristicilor individuale ale │ │ │CNPP │
│ │solicitanţilor. │ │ v │ANPD │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Derularea împreună cu organizaţiile sindicale a unor măsuri de creştere│ │ │ │
│ │a gradului de conştientizare în rândul angajatorilor privind │ │ │MMFPSPV │
│ │beneficiile adaptării rezonabile a locurilor de muncă şi atribuirii de │ │ │ANPD │
│ │tehnologii asistive, gratuit sau la un cost rezonabil. │ │ v │Inspecţia Muncii│
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Introducerea unor modele inovatoare de organizare a muncii în │ │ │ │
│ │întreprinderi care să asigure sănătatea şi securitatea la locul de │ │ │MMFPSPSV │
│ │muncă în conformitate cu cerinţele lucrătorilor vârstnici. │ │ v │ANOFM │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Furnizarea de servicii personalizate de consiliere şi orientare în │ │ │ │
│ │carieră sau de plasare pe piaţa muncii pentru lucrătorii/şomerii │ │ │ │
│ │vârstnici aflaţi în căutarea unui loc de muncă, crearea unei baze de │ │ │MMFPSPSV │
│ │date privind oferta de locuri de muncă pentru lucrătorii vârstnici. │ │ v │ANOFM │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Subvenţionarea angajatorilor pentru a angaja şomeri vârstnici, care în │ │ │ │
│ │termen de cinci ani de la data angajării îndeplinesc condiţiile pentru │ │ │ │
│ │a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru │ │ │MMFPSPSV │
│ │limită de vârstă. │ │ v │ANOFM │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│1.4 Îmbunătăţirea abilităţilor│Consolidarea şi extinderea programelor de îmbunătăţire a abilităţilor, │ │ │ │
│a capacităţii de angajare şi a│cu un puternic cadru de monitorizare a rezultatelor pentru populaţia │ v │ │MMFPSPV │
│independenţei populaţiei │vârstnică; │ │ │MS │
│vârstnice ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Valorificarea cunoştinţelor şi abilităţilor lucrătorilor vârstnici prin│ │ │ │
│ │programe de mentorat, transfer de cunoştinţe, recunoaşterea │ │ │ │
│ │competenţelor dobândite în context informal şi non-formal, ca │ │ │MS │
│ │modalitate de creştere a şanselor de ocupare a lucrătorilor vârstnici. │ v │ v │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Furnizarea de oportunităţi de învăţare pentru persoanele vârstnice, în │ │ │ │
│ │principal pe teme cum ar fi tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor │ │ │ │
│ │(TIC), competenţe transversale şi specifice, dezvoltarea culturii │ │ │ │
│ │antreprenoriale, cunoştinţe în domeniul sănătăţii şi privind │ │ │ │
│ │gestionarea veniturilor proprii, oferindu-le capacitatea de a participa│ │ │MMFPSPV │
│ │activ în cadrul societăţii şi a-şi gestiona propria viaţă. │ v │ v │MSI │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Asigurarea premiselor unei dezvoltări durabile a societăţii româneşti │ │ │ │
│ │prin valorificarea la maximum a potenţialului persoanelor vârstnice de │ │ │ │
│ │a genera plus valoare. │ v │ v │MMFPSPV │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴────────────────┘



    Obiectivul 2: Promovarea participării sociale active şi demne a persoanelor vârstnice


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬────────────────┐
│2.1 Accentuarea imaginii │Înfiinţarea unui departament de sprijinire a promovării conceptului de │ v │ │MMFPSPV │
│sociale a populaţiei vârstnice│îmbătrânire activă în cadrul MMFPSPV. │ │ │MS │
│şi promovarea participării şi │ │ │ │INS │
│a incluziunii sociale ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Elaborarea unui curriculum pentru consilierea individuală şi/sau în │ │ │ │
│ │grup a populaţiei vârstnice şi a unui plan pentru identificarea │ │ │ │
│ │grupurilor de adulţi vârstnici care se confruntă cu cel mai mare risc │ │ │MMFPSPV │
│ │de singurătate, excluziune socială şi depresie. │ v │ v │MS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Promovarea participării persoanelor vârstnice la activităţi sociale şi │ │ │MMFPSPV │
│ │sportive prin evenimente dedicate. │ v │ v │MS │
│ │ │ │ │MTS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Promovarea voluntariatului şi încurajarea includerii persoanelor │ │ │MMFPSPV │
│ │vârstnice în activităţile de voluntariat. │ v │ v │MC │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Colaborarea cu mass media pentru a îmbunătăţi percepţia faţă de │ │ │MMFPSPV │
│ │persoanele vârstnice şi rolul acestora în societate. │ v │ v │CNPP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Realizarea de campanii de informare publică pentru facilitarea la un │ v │ v │MMFPSPV │
│ │acces mai bun al populaţiei vârstnice la programele de sănătate publică│ │ │MS │
│ │şi la îngrijirea sănătăţii. │ │ │MTS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Realizarea unor studii periodice pentru a monitoriza aspectele sociale,│ │ v │MMFPSPV │
│ │comportamentale şi biomedicale ale îmbătrânirii, de exemplu, prin │ │ │ANPIS │
│ │participarea la Studiul internaţional privind sănătatea, îmbătrânirea │ │ │INS │
│ │şi pensionarea în Europa (SHARE). │ │ │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│2.2. Îmbunătăţirea │Revizuirea şi consolidarea reglementărilor legale privind │ │ v │MMFPSPV │
│accesibilizării │accesibilizarea mediului fizic şi informaţional precum şi a spaţiului │ │ │MT │
│infrastructurii spaţiilor │public. │ │ │ANPIS │
│publice. ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Realizarea unui studiu pilot privind populaţia vârstnică pentru un oraş│ │ │MMFPSPV │
│ │sau municipiu pentru a identifica cele mai importante obstacole ale │ │ │MT │
│ │infrastructurii publice pentru mobilitatea şi independenţa acestora. │ v │ │MFE │
│ │ │ │ │ANPIS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea măsurilor de adaptare rezonabilă atât în domeniul ocupării,│ v │ v │MMFPSPV │
│ │cât şi în domeniul învăţării pe toată durata vieţii. │ │ │ANOFM │
│ │ │ │ │MECS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea şi diversificarea tehnologiilor şi dispozitivelor asistive │ v │ v │MMFPSPV │
│ │necesare pentru facilitarea mobilităţii personale. │ │ │ANPD │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Verificarea parcurilor auto ale transportului în comun municipal şi │ v │ v │MMFPSPV │
│ │interurban pentru a identifica numărul de mijloace de transport care │ │ │MT │
│ │respectă cerinţele universale şi proporţia rutelor deservite de astfel │ │ │Unităţi │
│ │de autobuze/vagoane; │ │ │administrativ │
│ │ │ │ │teritoriale │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Realocarea parcurilor auto accesibilizate pentru a maximiza numărul de │ v │ v │MMFPSPV │
│ │rute deservite şi modificarea programelor afişate prin adăugarea de │ │ │MT │
│ │informaţii privind accesibilitatea transportului. │ │ │Unităţi │
│ │ │ │ │administrativ │
│ │ │ │ │teritoriale │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│2.3 Prevenirea abuzurilor │Îmbunătăţirea legislaţiei privind combaterea abuzurilor asupra │ v │ v │MMFPSPV │
│asupra populaţiei vârstnice şi│persoanelor vârstnice. │ │ │ANPIS │
│a excluziunii acesteia. ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea programelor şi metodologiilor privind prevenirea, │ v │ v │MMFPSPV │
│ │detectarea şi soluţionarea cazurilor de abuzuri asupra persoanelor │ │ │ANPIS │
│ │vârstnice. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Consolidarea programelor de pregătire formală privind eliminarea │ v │ v │MMFPSPV │
│ │abuzurilor asupra persoanelor vârstnice pentru membri ai familiei, │ │ │MECS │
│ │profesionişti, personalul auxiliar, studenţi, cler şi voluntari în │ │ │ANPIS │
│ │domeniile relevante. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Oferirea suportului pentru furnizorii de servicii sociale, pentru │ v │ v │MMFPSPV │
│ │înfiinţarea unei linii telefonice de ajutor în caz de urgenţe, cu │ │ │MFE │
│ │funcţionare 24 de ore din 24, pentru furnizarea de consiliere şi │ │ │ │
│ │îndrumarea beneficiarilor către servicii specializate. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Derularea unor campanii publice prin mass media în vederea creşterii │ │ │ │
│ │gradului de conştientizare a populaţiei privind toate formele de │ │ │ │
│ │abuzuri sau de violenţă asupra vârstnicilor. │ v │ v │MMFPSPV │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴────────────────┘



    Obiectivul 3: Obţinerea unei independenţe şi a unei siguranţe mai mari pentru persoanele cu necesităţi de îngrijire de lungă durată


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬────────────────┐
│3.1 Crearea sistemului │Înfiinţarea unui departament comun (MMFPSPV şi MS) pentru îngrijire de │ │ │ │
│unificat de îngrijire de lungă│lungă durată responsabil pentru coordonarea, planificarea şi │ │ │ │
│durată (ÎLD) │soluţionarea problemelor legate de ÎLD la toate nivelurile │ │ │MMFPSPV │
│ │guvernamentale. │ v │ │MS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea unui "Program pentru ÎLD". │ │ v │MMFPSPV │
│ │ │ │ │MFP │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Revizuirea şi îmbunătăţirea cadrului legal existent pentru acreditarea │ │ │ │
│ │şi monitorizarea tuturor tipurilor de furnizori, licenţierea de │ │ │ │
│ │servicii, implementarea continuă a standardelor de calitate. │ │ v │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Analiza şi îmbunătăţirea procedurilor de evaluare multidisciplinară în │ v │ │MMFPSPV │
│ │vederea identificării nevoilor particulare ale persoanelor vârstnice cu│ │ │ANPD │
│ │sau fără dizabilităţi şi acordării de servicii individualizate. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Crearea de puncte de acces "one-stop" împreună cu managementul │ │ │ │
│ │externărilor la nivelul spitalelor, inclusiv formarea "managerilor de │ │ │ │
│ │caz" şi a profesioniştilor pentru crearea acestor puncte de acces şi a │ v │ v │MMFPSPV │
│ │proceselor aferente. │ │ │MS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Prioritizarea programelor de reabilitare pentru a lucra şi trăi în mod │ │ │ │
│ │independent, în locul atribuirii de beneficii pe termen lung. │ v │ v │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Asigurarea colectării periodice de date, a monitorizării şi raportării │ v │ v │MMFPSPV │
│ │privind sistemul ÎLD făcând prognoze privind cererea de ÎLD şi │ │ │MS │
│ │necesităţile de finanţare. │ │ │MFE │
│ │ │ │ │ANPIS │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│3.2. Asigurarea de resurse │Instituirea unui mecanism pentru alocarea echitabilă a transferurilor │ v │ v │MMFPSPV │
│financiare, umane şi materiale│de la bugetul de stat către bugetele/locale pentru implementarea │ │ │MS │
│suficiente pentru dezvoltarea │programelor de asistenţă socială/ÎLD pentru persoanele vârstnice, pe │ │ │MFP │
│sistemului de ÎLD │baza numărului de locuitori peste vârsta de 65 de ani dintr-un judeţ/ │ │ │ │
│ │localitate. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Îmbunătăţirea infrastructurii pentru servicii de îngrijire la domiciliu│ v │ v │MMFPSPV │
│ │(cu accent pe zonele rurale şi izolate), servicii de îngrijire de zi, │ │ │MS │
│ │cămine pentru persoane vârstnice şi facilităţi de cazare intermediară. │ │ │MFE │
│ │ │ │ │Unităţi │
│ │ │ │ │administrativ │
│ │ │ │ │teritoriale │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Îmbunătăţirea recrutării, a pregătirii şi a planurilor de menţinere a │ v │ v │MMFPSPV │
│ │persoanelor care oferă servicii de îngrijire personală, inclusiv │ │ │MFE │
│ │grupuri ţintă pentru recrutare, tipuri de contracte oferite (inclusiv │ │ │MFP │
│ │contracte cu normă parţială şi de voluntariat), stimulente pentru a-şi │ │ │ │
│ │păstra locul de muncă şi cerinţe de pregătire înainte de certificare. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Înfiinţarea unui program/mai multor programe de pregătire privind │ v │ v │MMFPSPV │
│ │managementul social şi managementul serviciilor de ÎLD şi facilităţi │ │ │MFE │
│ │pentru a pregăti viitorii angajaţi în calitate de directori, asistenţi │ │ │MFP │
│ │sociali şi manageri de caz care îşi vor desfăşura activitatea în cadrul│ │ │ │
│ │centrelor ce acordă servicii sociale pentru persoanele vârstnice │ │ │ │
│ │organizate sub diverse forme conform Nomenclatorului de servicii │ │ │ │
│ │sociale. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea de mecanisme de susţinere pentru îngrijitorii informali │ │ │ │
│ │(familia), inclusiv pregătire, dotare echipamente speciale (de ex. │ │ │ │
│ │brăţări cu buton de panică), acces preferenţial la îngrijirea temporară│ │ │ │
│ │subvenţionată (de exemplu, 10 zile pe an în contextul programului de │ │ │ │
│ │şedere în staţiuni de tratament) pentru îngrijitori şi/sau pentru │ │ │ │
│ │pacienţii îngrijiţi pe durată lungă. │ v │ v │MMFPSPV │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴────────────────┘


    4. Obiective transversale pentru o viaţă mai lungă în condiţii bune de sănătate


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬────────────────┐
│1. Întârzierea îmbătrânirii │Continuarea creşterii "taxei pe viciu" şi regândirea alocării acesteia,│ │ │ │
│fizice şi a apariţiei │astfel încât resursele obţinute să fie direcţionate către finanţarea │ │ │MS │
│afecţiunilor cronice. │programelor de sănătate publică şi a programelor de îmbătrânire activă.│ v │ │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Îmbunătăţirea accesului la programe de finanţare care să contribuie la │ │ │ │
│ │diminuarea comportamentelor nesănătoase, inclusiv reabilitarea în urma │ │ │ │
│ │abuzului de alcool sau de substanţe nocive, renunţarea la fumat şi │ │ │MS │
│ │tratamente de înlocuire a nicotinei. │ v │ │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Introducerea în curicula şcolară la decizia şcolii a unei discipline de│ │ │ │
│ │studiu opţionale privind importanţa şi beneficiile unei vieţi sănătoase│ │ │ │
│ │cu accent deosebit pentru dezvoltarea de activităţi fizice şi │ │ │ │
│ │respectarea principiilor corecte de nutriţie, în vederea educării │ │ │ │
│ │timpurii a generaţiilor viitoare şi a scăderii numărului de persoane │ │ │ │
│ │care să recurgă la dezvoltarea unor deprinderi care ar putea favoriza │ │ │ │
│ │diferite tipuri de dependenţe. │ v │ │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Consolidarea programelor de sănătate publică pentru a îmbunătăţi │ │ │ │
│ │cunoştinţele în domeniul sănătăţii şi pentru a promova comportamentele │ │ │ │
│ │sănătoase, mai ales în rândul celor mai vulnerabile segmente ale │ │ │MS │
│ │populaţiei. │ v │ │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Îmbunătăţirea accesului la servicii de sănătate pentru comunităţile │ │ │MS │
│ │marginalizate, inclusiv cea de etnie romă. │ v │ │MMFPSPV │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│4.2 Pregătirea sistemului de │Creşterea numărului de absolvenţi de facultate (rezidenţi) specializaţi│ │ │ │
│sănătate pentru servicii │în geriatrie, recrutarea acestora în sistemul public de sănătate şi │ │ │ │
│acordate populaţiei vârstnice.│îmbunătăţirea formării altor profesionişti din sistemul medical privind│ │ │ │
│ │managementul de caz comprehensiv al fragilităţii, morbidităţii multiple│ │ │MMFPSPV │
│ │şi monitorizării de la distanţă a stării de sănătate. │ v │ v │MS │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Dezvoltarea, finanţarea şi implementarea de servicii comunitare şi de │ │ │ │
│ │îngrijire la domiciliu pentru pacienţii cu grad mare de dependenţă cu │ │ │MS │
│ │afecţiuni cronice (ventilaţie la domiciliu, pompe de nutriţie, etc.). │ v │ v │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Transferarea accentului furnizării serviciilor de sănătate de la │ │ │ │
│ │secţiile spitaliceşti către secţiile de ambulatoriu, conform │ │ │MS │
│ │prevederilor Strategiei naţionale de sănătate │ v │ v │MMFPSPV │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Investiţii în dezvoltarea evaluării comprehensive şi a instrumentelor │ v │ │MS │
│ │de monitorizare pentru colectarea de date detaliate privind starea │ │ │MMFPSPV │
│ │actuală a sănătăţii populaţiei tinere şi de vârstă mijlocie din România│ │ │MTS │
│ │pentru a face posibile proiecţii pe termen mediu şi lung ale cererii de│ │ │ │
│ │servicii sociale şi de sănătate, cât şi de îngrijire de lungă durată. │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼────────────────┤
│ │Revizuirea politicilor farmaceutice care vor fi din ce în ce mai │ │ │ │
│ │importante pentru furnizarea de servicii de sănătate pentru populaţia │ v │ │MMFPSPV │
│ │aflată în proces accelerat de îmbătrânire. │ │ │MS │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴────────────────┘


                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Lucka
10 Februarie 2016
Weeeee, what a quick and easy soonlitu.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016