Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN DE MASURI din 10 iulie 2007  vizand realizarea actiunilor de cooperare intre prefecti si primari, in calitatea acestora de presedinti ai comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, respectiv ai comitetelor locale pentru situatii de urgenta, si autoritatile de sanatate publica, pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN DE MASURI din 10 iulie 2007 vizand realizarea actiunilor de cooperare intre prefecti si primari, in calitatea acestora de presedinti ai comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, respectiv ai comitetelor locale pentru situatii de urgenta, si autoritatile de sanatate publica, pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populatiei

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 477 din 17 iulie 2007
Temperaturile ridicate constituie factori de risc pentru desfãşurarea normalã a activitãţilor economice şi sociale la nivelul unitaţilor administrativ-teritoriale.
Monitorizarea acestor fenomene meteorologice periculoase se realizeaza atât de catre instituţiile de specialitate, cât şi de catre comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, în vederea iniţierii mãsurilor operative de intervenţie.
Persistenţa temperaturilor ridicate pe o perioadã mare de timp poate influenţa negativ starea de sãnatate a populaţiei, îndeosebi a celor din grupele de risc major, fapt ce impune conjugarea eforturilor instituţiilor, atât din domeniul administraţiei publice locale, respectiv comitetele judeţene şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, cât şi al serviciilor deconcentrate de specialitate.
Forţele şi mijloacele aflate la dispoziţia comitetelor judeţene şi locale pentru situaţii de urgenţã, precum şi dispersia teritorialã a cazurilor ce necesita mãsuri de sprijin fac necesarã utilizarea şi a capacitaţilor organizatorice de care dispun alte entitaţi, respectiv Crucea Roşie, organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei sociale, fundaţii şi societaţi furnizoare de servicii de îngrijire la domiciliu.
Comitetele judeţene şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, precum şi autoritãţile de sãnatate publicã vor acţiona în perioadele de normalitate meteorologica (cod verde) în sensul asigurãrii materiale a capacitaţii de acţiune în situaţia amplificarii fenomenelor meteorologice, luând urmatoarele mãsuri:
A. Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã
1. Verificarea mãsurilor instituite de cãtre autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţã pentru identificarea grupurilor populaţionale care prezinta un risc crescut de evoluţie nefavorabila a starii de sãnatate în perioada caniculara (centre de îngrijire şi asistenţa pentru vârstnici şi persoane cu handicap, centre de plasament, unitaţi de asistenţa medico-sociala, spitale şi secţii de bolnavi cronici etc.)
2. Coordonarea acţiunilor iniţiate de entitaţile componente ale comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã cu privire la sprijinul de specialitate acordat comitetelor locale pentru situaţii de urgenţã privind verificarea calitaţii apei distribuite populaţiei prin sistemul comunal de alimentare, surse locale, fântâni, cu aplicãrea mãsurilor de curãţare, decolmatare şi dezinfecţie, dupã caz
3. Iniţierea mãsurilor complementare de susţinere a eforturilor comitetelor locale pentru situaţii de urgenţã cu privire la asigurarea cantitãţilor de apã potabilã şi menajerã necesare populaţiei şi pentru adãparea animalelor din gospodãriile acesteia
4. Stabilirea unui sistem de cooperare cu filialele locale ale Crucii Roşii, cu organizaţiile neguvernamentale din domeniul asistenţei sociale, fundaţiile şi societaţile ce presteaza servicii de îngrijire la domiciliu, în vederea susţinerii acţiunilor derulate de comitetele locale pentru situaţii de urgenţã vizând acordarea de ajutor, pe durata perioadei de canicula, persoanelor aflate în dificultate.
B. Comitetele locale pentru situaţii de urgenţã
1. Întocmirea şi actualizarea la nivelul localitãţilor a evidenţei persoanelor aflate în dificultate, a caror stare de sãnatate poate fi influenţata negativ de canicula
2. Determinarea nivelului apei din fântâni şi supravegherea permanentã a calitãţii apei potabile din reţeaua comunala de alimentare, cu solicitarea efectuarii de analize periodice privind potabilitatea. În condiţiile constatarii neconformitaţii parametrilor de calitate a apei, se vor aplicã prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 974/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitara şi monitorizare a calitãţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitara a producţiei şi distribuţiei apei potabile. Astfel, populaţia va fi avertizata atât prin mass-media cu privire la nepotabilitatea sursei, cât şi prin inscripţionarea fântânilor "APA NU ESTE BUNĂ DE BĂUT" şi se va asigura apa potabilã pentru populaţia din zona afectatã.
3. Mãsuri pentru asigurarea unor surse alternative de apã în situaţia reducerii substanţiale a debitului în reţeaua comunalã de distribuţie sau ca urmare a avarierii acesteia
4. Asigurarea de surse alternative de electricitate pentru funcţionarea în condiţii optime a activitãţii unitãţilor medicale, îndeosebi a celor de urgenţã
5. Identificarea instituţiilor de cazare colectiva cu condiţii de microclimat deficitare. Aplicarea de mãsuri pentru ameliorarea condiţiilor de locuire sau stabilirea de spaţii de locuit provizorii pentru persoanele în dificultate
6. Identificarea locurilor pentru amplasarea punctelor de prim ajutor şi a punctelor de distribuţie a apei potabile. Punctele de prim ajutor trebuie amplasate în spaţii publice climatizate, vizibil semnalizate (de exemplu: şcoli, gradiniţe, supermarketuri, alte instituţii publice etc.). Nu se recomanda amplasarea punctelor de prim ajutor în corturi decât daca pot fi climatizate.
C. Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi Autoritatea de sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti
1. Asigurarea cu prioritate a asistenţei medicale pentru persoanele cu afecţiuni a cãror evoluţie poate fi influenţatã negativ de temperatura crescutã a factorilor de mediu, având în vedere influenţa generalã a acestui fenomen meteorologic asupra sãnãtãţii populaţiei
2. Asigurarea stocului de medicamente necesar continuitaţii tratamentelor
3. Supravegherea calitãţii produselor perisabile prin controlul lanţurilor frigorifice destinate alimentelor, precum şi prin controlul lanţurilor de frig pentru medicamente şi vaccinuri
4. Acordarea unei atenţii deosebite asistenţei medicale de urgenţã, prin suplimentarea numãrului ambulanţelor şi a personalului medical, asigurarea unor cantitaţi suficiente de medicamente şi materiale sanitare, creşterea nivelului de operativitate în rezolvarea solicitãrilor, precum şi prin controlul respectãrii dispoziţiilor legale privind organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de asistenţã medicalã de urgenţã şi de prim ajutor calificat
5. Instruirea personalului medical şi din unitãţile medico-sociale, precum şi a voluntarilor pentru asigurarea activitãţilor de prevenţie, precum şi stabilirea necesarului de personal, echipamente şi materiale sanitare corespunzatoare pentru punctele de prim ajutor.
La primirea avertizarilor meteorologice privind creşterea temperaturilor diurne - codificate cod galben sau cod portocaliu - comitetele judeţene şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, precum şi autoritãţile de sãnatate publicã, corespunzator intensitaţii şi duratei de manifestare a fenomenelor meteorologice periculoase, vor iniţia urmatoarele acţiuni:
A. Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã
1. Transmiterea avertizarilor cãtre comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, în vederea aplicãrii mãsurilor de monitorizare a evoluţiei fenomenelor meteorologice şi de prevenire a apariţiei unor situaţii de urgenţã
2. Informarea mass-mediei cu privire la semnificaţia codificarilor avertizarilor primite, precum şi referitor la mãsurile luate; pregatirea şi difuzarea mesajelor specifice catre populaţie
3. Formularea de solicitãri cãtre instituţiile publice pentru adaptarea programului serviciilor publice astfel încât deplasarea populaţiei cãtre acestea sã se facã în afara intervalelor orare cu temperaturi extrem de ridicate. Emiterea de recomandãri pentru modificarea corespunzãtoare a programului de lucru al furnizorilor de alimente şi al prestatorilor de servicii
4. Aplicarea mãsurilor de sprijin material şi organizatoric pentru situaţiile de urgenţã care depãşesc capacitatea de intervenţie a comitetelor locale pentru situaţii de urgenţã
5. Monitorizarea desfãşurãrii acţiunilor iniţiate la nivelul comunitaţilor locale pentru acordarea de ajutor, pe durata caniculei, persoanelor aflate în dificultate.
B. Comitetele locale pentru situaţii de urgenţã
1. Informarea mass-mediei locale cu privire la semnificaţia codificarii avertizarilor primite, precum şi referitor la mãsurile luate; pregatirea şi difuzarea mesajelor specifice catre populaţie
2. Activarea punctelor de distribuţie a apei potabile amenajate în special în zonele aglomerate şi activarea punctelor de prim ajutor în spaţiile identificate şi semnalizate vizibil
3. Asigurarea funcţionãrii continue a sistemului centralizat de distribuire a apei şi asigurarea necesarului de apã
4. Luarea de mãsuri pentru adaptarea programului serviciilor publice astfel încât deplasarea populaţiei catre acestea sa se faca în afara intervalelor orare cu temperaturi extrem de ridicate. În mod similar vor fi formulate recomandãri pentru modificarea corespunzãtoare a programului de lucru al unitãţilor de aprovizionare cu alimente şi prestatoare de servicii.
5. Înfiinţarea unui tel verde pentru populaţie, în vederea primirii de informaţii asupra unor situaţii critice intervenite şi pentru transmiterea de recomandari
6. Utilizarea panourilor de afişaj din localitãţi pentru formularea de recomandãri cu privire la mãsurile preventive necesar a fi luate de populaţie pentru a se proteja pe durata caniculei
7. Informarea organizatorilor de evenimente sportive, culturale, comerciale etc. cu privire la durata şi intensitatea caniculei, pentru a lua mãsurile adecvate
8. Menţinerea condiţiilor corespunzãtoare în taberele şcolare
9. Aplicarea mãsurilor de prevenire a riscurilor la persoanele vulnerabile, cu asigurarea nevoilor zilnice privind tratamentul, îngrijirea, alimentaţia de baza. Desfãşurarea pregatirilor pentru organizarea preluarii acestora de catre entitaţi care asigura îngrijiri la domiciliu.
C. Autoritãţile de sãnatate publicã judeţene şi Autoritatea de sãnatate Publicã a Municipiului Bucureşti
1. Asigurarea personalului medical şi a dotãrii necesare pentru punctele de prim ajutor organizate pentru diminuarea riscului pentru sãnatate prin prevenirea fenomenelor de deshidratare şi hipertermie
2. Mobilizarea personalului medical şi din unitãţile medico-sociale, precum şi a voluntarilor pentru asigurarea activitãţilor de prevenţie.
3. Asigurarea participãrii medicilor la acţiunile de avertizare a populaţiei şi la diseminarea mãsurilor de prevenire pe grupe de risc.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016