Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN DE ACTIUNE din 8 iulie 2004  pentru reforma sectorului de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN DE ACTIUNE din 8 iulie 2004 pentru reforma sectorului de sanatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 3 august 2004
A. Pe termen scurt (sfârşitul anului 2004)
1. Finalizarea cadrului legislativ pentru direcţiile prioritare ale sistemului de sãnãtate: hotãrâre a Guvernului privind strategia naţionalã de sãnãtate publicã, ordin al ministrului sãnãtãţii privind serviciile de urgenţã prespitaliceşti, ordin al ministrului sãnãtãţii privind competenţele spitalelor (inclusiv legate de conducerea spitalelor), revizuirea <>Hotãrârii Guvernului nr. 412/2003 pentru aprobarea Normelor privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea unitãţilor de asistenţã medico-sociale, ordin al ministrului sãnãtãţii privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea centrelor de sãnãtate multifuncţionale, reglementãri privind politica naţionalã a medicamentului
2. Elaborarea primei versiuni a planurilor naţionale, regionale şi locale de sãnãtate pentru structuri şi servicii furnizate în domenii specifice
3. Planificarea şi restructurarea serviciilor de sãnãtate în vederea creşterii accesului populaţiei urbane şi rurale la servicii de calitate pe baza planurilor de sãnãtate dezvoltate
4. Finanţare eficientã şi transparentã a spitalelor prin: monitorizarea execuţiei bugetare a acestora în vederea încadrãrii în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, extinderea sistemului de finanţare bazatã pe caz la toate unitãţile care furnizeazã servicii spitaliceşti de internare continuã pentru pacienţi acuţi, publicarea pe paginile de web ale instituţiilor abilitate a rapoartelor de activitate clinicã şi financiare ale spitalelor
5. Creşterea disponibilitãţii medicamentelor pentru populaţie, în limita fondurilor existente prin derularea licitaţiilor centralizate pentru medicamente de bazã în spitale, derularea licitaţiilor electronice pentru achiziţii în spitale şi introducerea primelor ghiduri de practicã (diabet)
6. Reabilitarea asistenţei medicale de urgenţã prespitaliceascã
7. Îmbunãtãţirea fluxului electronic de informaţii şi a distribuirii informaţiilor publice în sistemul de sãnãtate (de la furnizori la instituţiile locale şi/sau centrale şi înapoi şi între instituţiile locale şi centrale din sistem) prin introducerea semnãturii electronice, publicarea documentelor oficiale pe paginile de web, conceperea unui format unic de raportare clinicã şi/sau financiarã
8. Standardizarea codificãrii şi implementarea registrelor naţionale de date în sistemul de sãnãtate (de exemplu, pentru diabet)
9. Monitorizarea şi finalizarea investiţiilor în derulare
10. Stimularea participãrii sectorului privat la serviciile de sãnãtate prin: elaborarea unui ordin al ministrului sãnãtãţii privind normele de aplicare a Legii asigurãrilor private de sãnãtate, extinderea parteneriatelor public-private legate de externalizarea serviciilor de dializã, imagisticã şi laborator, finalizarea procesului de privatizare a managementului de spital pentru un spital-pilot
11. Finalizarea şi pregãtirea programelor cu finanţare externã, mai ales a celor referitoare la asistenţa mamei şi copilului, consolidarea capacitãţii de management şi de control a Ministerului Sãnãtãţii şi a serviciilor de medicinã de urgenţã
12. Implementarea recomandãrilor Proiectului de planificare şi reglementare a sistemului de servicii de sãnãtate al Bãncii Mondiale în România
13. Susţinerea în continuare a dezvoltãrii îngrijirilor primare şi în ambulatoriu prin concesionarea cabinetelor medicale cãtre medici
B. Pe termen mediu (pânã în 2008)
1. Îmbunãtãţirea furnizãrii serviciilor de sãnãtate comunitare (medicinã generalã/de familie, medicamente în ambulatoriu, planificare familialã, centre de sãnãtate multifuncţionale, servicii de specialitate în ambulatoriu etc.) şi integrarea acestora cu serviciile spitaliceşti, precum şi cu îngrijirile sociale şi pentru vârstnici, în regim public sau privat
2. Finalizarea programelor cu finanţare externã pentru asistenţa mamei şi copilului, consolidarea capacitãţii de management şi de control din Ministerul Sãnãtãţii şi a serviciilor de medicinã de urgenţã
3. Îmbunãtãţirea performanţei serviciilor spitaliceşti prin reglementarea unor noi tipuri de servicii furnizate la acest nivel (asistenţã ambulatorie integratã, proceduri efectuate în regim de spitalizare de zi, spitalizare de o zi) şi prin îmbunãtãţirea infrastructurii bazei de diagnostic şi tratament
4. Îmbunãtãţirea calitãţii şi siguranţei îngrijirilor spitaliceşti prin susţinerea abordãrii de tipul medicinei bazate pe dovezi, pe baza ghidurilor clinice şi realizarea a douã ghiduri model pânã în 2005 (pentru diabet şi hipertensiune)
5. Continuarea reducerii numãrului de paturi de spital iniţiatã în cursul anului 2003 (în vederea atingerii ţintei finale de planificare naţionalã pe termen lung a paturilor, de 4,3 paturi la 1.000 de locuitori în anul 2014). Implicarea susţinutã în identificarea unei combinaţii de mecanisme de reducere a numãrului de paturi pentru a atinge un rezultat real de aproximativ 5,5 paturi la 1.000 de locuitori (pânã în 2008) prin:
a) reducerea duratei medii de spitalizare în cazul afecţiunilor acute şi extinderea serviciilor care se furnizeazã într-o singurã zi (cum ar fi: spitalizarea de zi, spitalizarea de o zi, ambulatoriul integrat, servicii diagnostice etc.);
b) reducerea ratei de internãri în spital în cazul afecţiunilor acute şi cronice (cu excepţia bolilor psihice şi infecţioase);
c) creşterea numãrului de zile de spitalizare disponibile şi a ratei de ocupare a paturilor în spital în cazul afecţiunilor acute şi în spitalizarea de zi;
d) transferul zilelor/pat din spitale în unitãţi cu specific nemedical acut (îngrijiri sociale, unitãţi medico-sociale etc.).
6. Dezvoltarea şi rafinarea sistemului de finanţare pe bazã de caz rezolvat a spitalelor şi aplicarea acestuia la toate unitãţile spitaliceşti de îngrijiri acute care au fost restructurate şi reducerea treptatã pânã la eliminare a ponderii finanţãrii istorice în calcularea tarifelor; introducerea şi adaptarea sistemului de finanţare bazatã pe caz şi pentru serviciile ambulatorii
7. Stabilirea politicilor de sãnãtate referitoare la utilizarea noilor tehnologii medicale, medicamente, echipamente, bazate pe de o parte pe studii de cost-eficienţã şi cost-eficacitate şi pe de altã parte pe nevoile de sãnãtate, în vederea furnizãrii unor servicii medicale de calitate
8. Stabilirea cadrului de reglementãri privind operaţionalizarea unor centre de sãnãtate multifuncţionale referitoare la: metodele de finanţare, procesele de angajare de resurse umane, procesele privind infrastructura şi conducerea/managementul. Implementarea în cel puţin 15 judeţe a acestor centre, acolo unde este necesar prin restructurarea centrelor medicale rurale, centrelor de permanenţã, staţiilor de ambulanţã, a spitalelor rurale şi urbane mici şi a spitalelor de monospecialitate
9. Stabilirea cadrului de reglementãri privind extinderea îngrijirilor la domiciliu, referitoare la: metodele de finanţare, procesele de angajare de resurse umane, procesele privind infrastructura şi conducerea/managementul, în vederea reducerii internãrilor în spital cu metode cost-eficiente. Atingerea obiectivelor determinate, cum ar fi reabilitarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu, implementarea lor pe scarã largã în 20 de judeţe
10. Stabilirea cadrului de reglementãri privind extinderea serviciilor ambulatorii integrate, referitoare la: metodele de finanţare, procesele de angajare de resurse umane, procesele privind infrastructura şi conducerea/ managementul; se va sprijini astfel transferul anumitor servicii de îngrijiri cronice furnizate în spitale (diabet, astm, hipertensiune etc.) cãtre ambulatoriul spitalului: vor fi stabilite sisteme integrate ambulatorii în cel puţin câte un spital judeţean sau universitar din fiecare judeţ
11. Implementarea unor mecanisme de finanţare sustenabile, echitabile şi transparente, bazate pe descentralizarea responsabilitãţii financiare, având structuri de responsabilitate şi de raportare corespunzãtoare. Finalizarea şi adoptarea reglementãrilor privind managementul datoriilor, a clasificaţiei bugetare, a planului de conturi şi a altor recomandãri financiare cheie ale proiectului de planificare şi reglementare a sistemului de servicii de sãnãtate al Bãncii Mondiale în România, în consens cu legislaţia româneascã în domeniu. Implementarea unor mecanisme de finanţare susţinute, echitabile şi transparente pentru a asigura viabilitatea financiarã a schemei de asigurãri de sãnãtate şi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate
12. Decizia asupra modelelor de alocare regionalã a resurselor care sã fie aplicate în România: implementarea modelului agreat şi obţinerea de îmbunãtãţiri semnificative în echitatea alocãrii resurselor la nivel naţional
13. Implementarea de politici, proceduri şi reglementãri noi în vederea îmbunãtãţirii conducerii şi managementului serviciilor de sãnãtate şi reducerii semnificative a nivelului corupţiei la nivel judeţean şi regional; implementarea reţelelor de conducere judeţene/regionale în cel puţin 10 judeţe
14. Planificarea serviciilor de sãnãtate şi reformã instituţionalã:
a) actualizarea planurilor de sãnãtate judeţene, regionale şi naţionale în ceea de priveşte numãrul unitãţilor şi serviciile furnizate în domeniile specifice;
b) reorganizarea spitalelor bazatã pe planul nevoilor de servicii de sãnãtate, în concordanţã cu infrastructura, echipamentele, tehnologia şi personalul necesar;
c) stabilirea unui plan de dezvoltare profesionalã pentru personalul medical de la toate nivelurile;
d) înfiinţarea unui organism naţional de monitorizare a calitãţii serviciilor de sãnãtate;
e) stabilirea unui set minim de indicatori pentru monitorizarea calitãţii serviciilor de sãnãtate.
15. Identificarea nevoilor de formare pentru a implementa noile metode de management financiar, de conducere, managementul operaţional şi reforma serviciilor şi formarea unei structuri de pregãtire corespunzãtoare
16. Implementarea unor sisteme îmbunãtãţite de management al informaţiei pentru planificare, managementul serviciilor şi monitorizarea largã a performanţei sistemului, pe baza parametrilor de performanţã ce urmeazã a fi definiţi şi a metodelor ce urmeazã a fi agreate
17. Colaborarea, în principal, cu Ministerul Finanţelor Publice pentru a gãsi oportunitãţile şi stimulentele necesare în vederea continuãrii stimulãrii investiţiilor din sectorul privat în infrastructurã, furnizarea de servicii şi management prin stimularea parteneriatelor public-private, folosind experienţa proiectelor-pilot de parteneriat public-privat iniţiate începând cu anul 2002
18. Continuarea investiţiilor în dezvoltarea viitoare a funcţiei de planificare la nivel central şi judeţean şi revizuirea atât a Stategiei naţionale privind serviciile de sãnãtate, cât şi a planurilor de sãnãtate judeţene, regionale şi naţionale în funcţie de realizãrile de pânã în acel moment şi de posibilitãţile de dezvoltare, de exemplu, programe naţionale de servicii clinice, programe sau proiecte cu finanţare externã etc.
19. Obţinerea consensului asupra mãririi ponderii finanţãrii pentru sãnãtate
20. Codificarea şi corelarea tuturor actelor normative din domeniul sãnãtãţii într-un cod sanitar sau cod al sãnãtãţii publice.
C. Pe termen lung (pânã în 2014)
1. Atingerea obiectivelor finale ale strategiei privind serviciile de sãnãtate la nivel naţional pânã la o medie naţionalã de aproximativ 4,3 paturi la 1.000 de locuitori, prin implementarea combinaţiei de mecanisme de reducere a numãrului de paturi stabilite prin Strategia naţionalã de raţionalizare a serviciilor spitaliceşti:
a) reducerea duratei medii de spitalizare prin tratarea a cel puţin 25% din pacienţii acuţi în structuri de spitalizare de zi şi prin reducerea cu 10% a duratei de spitalizare pentru internãrile continue;
b) reducerea cu 10% a ratei internãrilor în spital pentru pacienţii acuţi şi cronici (cu excepţia bolilor psihice şi a bolilor infecţioase);
c) stabilirea la 365 a numãrului zilelor disponibile în spitale pentru ocuparea paturilor, respectiv la 85% a ratei de ocupare a acestora, pentru internãrile în spitalizare continuã;
d) stabilirea la 250 a numãrului zilelor disponibile în spitale pentru ocuparea paturilor, respectiv la 85% a ratei de ocupare a acestora, pentru internãrile în spitalizare de zi;
e) transferul a 10% din numãrul zilelor de spitalizare din spitale în unitãţile de îngrijiri sociale şi pentru vârstnici.
2. Încheierea restructurãrii şi reorganizãrii tuturor unitãţilor sanitare şi implementarea serviciilor care sunt adecvate şi bazate pe nevoile de sãnãtate ale populaţiei.


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016