Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN DE ACTIUNE din 28 februarie 2002  privind colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN DE ACTIUNE din 28 februarie 2002 privind colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 20 martie 2002

ART. 1
Domeniu de aplicare
Prezentul plan de actiune se refera la colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti si la epurarea si evacuarea direct in mediul natural a apelor uzate biodegradabile provenite din anumite sectoare industriale, prevazute in tabelul nr. 1 din anexa nr. 1 la hotarare - NTPA-011.
ART. 2
Obiective
Obiectivele planului de actiune sunt:
a) asigurarea protectiei si functionarii normale a retelelor de canalizare ale localitatilor si a statiilor de epurare a apelor uzate orasenesti;
b) protejarea populatiei si a mediului impotriva efectelor negative ale evacuarilor de ape uzate orasenesti si industriale.
ART. 3
Zone sensibile
(1) Pana la data de 31 decembrie 2003 autoritatea competenta colaboreaza cu comitetele de bazin pentru intocmirea listelor tronsoanelor de apa de suprafata si lacurilor afectate de eutrofizare si a hartii zonelor sensibile, zone in care pentru evacuarea apelor uzate epurate se impun cerinte suplimentare fata de cele prevazute la art. 5 alin. (1) si art. 7. Aceste cerinte suplimentare sunt prevazute la art. 5 alin. (2) si art. 8. Listele si harta respectiva se elaboreaza in conformitate cu criteriile prevazute la alin. (2) si se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului. Atat listele, cat si harta se revizuiesc la intervale nu mai mari de 4 ani.
(2) Criterii pentru identificarea zonelor sensibile
O apa poate fi identificata ca zona sensibila daca apartine uneia dintre grupele de mai jos:
a) lacuri naturale cu apa dulce, alte ape dulci si ape costiere, care se dovedesc a fi eutrofe sau care in viitorul apropiat pot deveni eutrofe daca nu se iau masuri de protectie.
Cand se analizeaza care nutrient trebuie redus printr-o epurare suplimentara, se vor lua in considerare urmatoarele elemente:
a)1. lacuri si cursuri de apa care ajung in lacuri naturale, de acumulare sau golfuri inchise, cum sunt lagunele, avand un schimb de apa redus, ceea ce poate favoriza fenomenul de acumulare. In aceste zone trebuie inclusa indepartarea fosforului, dar numai in cazul in care se demonstreaza ca aceasta ar avea efect de reducere a nivelului de eutrofizare; acolo unde se fac descarcari din localitati mari se poate lua in considerare si eliminarea azotului;
a)2. apele costiere care au un schimb de apa redus sau care primesc cantitati mari de nutrienti; evacuarile din localitati mici au de obicei o importanta mica in aceste zone, dar pentru localitatile mari trebuie prevazuta indepartarea fosforului si/sau azotului daca se poate demonstra ca aceasta va avea efect de reducere a nivelului de eutrofizare;
b) apele de suprafata destinate captarii apei pentru potabilizare si care pot contine concentratii de azot mai mari decat cea stabilita in normele referitoare la calitatea apei ceruta pentru apele de suprafata destinate captarii apei pentru potabilizare;
c) zonele in care este necesara alta epurare decat cea prevazuta la art. 7, in vederea respectarii reglementarilor in vigoare.
(3) O zona nu mai este considerata sensibila daca timp de 7 ani de la identificare corespunde cerintelor din punct de vedere al aportului in fosfor si azot, prevazute in tabelul nr. 2 din anexa nr. 1 la hotarare - NTPA-011.
ART. 4
Aglomerari umane
(1) a) La intocmirea noilor documentatii de urbanism si amenajarea teritoriului, ca si la reactualizarea celor existente, la capitolul privind reteaua de alimentare cu apa, de canalizare si statiile de epurare a apelor uzate se va tine seama de prevederile prezentei hotarari. Pe plan se vor figura zonele din cadrul aglomerarilor umane care sunt si vor fi deservite de retea de canalizare si/sau statie de epurare, precum si zonele unde este necesara echiparea cu sisteme individuale de epurare.
b) Pentru localitatile care cuprind mai multe aglomerari umane se intocmeste un plan unic de urbanism, conform reglementarilor in vigoare.
c) Planurile de urbanism si amenajarea teritoriului cuprind un capitol special privind analiza situatiei mediului si propuneri pentru protectia acestuia, potrivit Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul.
(2) Acolo unde instalarea unei retele de canalizare nu se justifica fie pentru faptul ca nu produce nici un beneficiu asupra mediului, fie pentru ca necesita costuri excesive, se monteaza sisteme individuale sau alte sisteme corespunzatoare care pot asigura acelasi nivel de protectie a mediului. Planul de urbanism tine seama de aceste cerinte.
ART. 5
Colectarea apelor uzate orasenesti
(1) Localitatile pe teritoriul carora sunt cuprinse, partial sau in totalitate, zone de aglomerari umane trebuie sa fie prevazute cu retele de canalizare pentru partea lor de teritoriu cuprinsa in aceasta zona, astfel:
a) pentru zonele de aglomerari umane cu mai mult de 15.000 e.l., pana la data de 31 decembrie 2017;
b) pentru zonele de aglomerari umane cu 2.000-15.000 e.l., pana la data de 1 ianuarie 2022.
(2) Pentru evacuarile provenite din zone de aglomerari umane cu mai mult de 10.000 e.l. in zone sensibile conditiile prevazute la alin. (1) vor trebui indeplinite pana la data de 31 decembrie 2015.
(3) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului administratiei publice.
ART. 6
Obligatia racordarii la reteaua de canalizare oraseneasca
(1) Detinatorii de locuinte individuale sau colective ori de incinte in care se desfasoara activitati socioeconomice, ale caror ape uzate nu pot fi epurate separat, au obligatia sa se racordeze la retelele de canalizare ale localitatilor, in conditiile prevazute in anexa nr. 1 la hotarare - NTPA-011, astfel:
a) pentru retelele existente, pana la data de 31 decembrie 2003;
b) pentru retelele noi, o data cu punerea in functiune a acestora. Autoritatile locale trebuie sa informeze populatia in timp util, prin mass-media, care sunt termenele de punere in functiune a noilor retele.
(2) In situatia in care detinatorii de locuinte individuale sau colective ori de incinte in care se desfasoara activitati socioeconomice au deja sisteme individuale de colectare a apelor uzate - fose septice, puturi absorbante -, acestia vor lua toate masurile sanitare necesare pentru dezafectarea lor, o data cu racordarea la retelele de canalizare.
ART. 7
Epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti
(1) Apele uzate orasenesti care intra in retelele de canalizare ale localitatilor trebuie ca inainte de a fi evacuate in receptorii naturali sa fie supuse unei epurari secundare sau unei epurari corespunzatoare, si anume:
a) pentru toate evacuarile ce provin din aglomerari umane cu peste 15.000 e.l., pana la data de 31 decembrie 2017;
b) pentru toate evacuarile ce provin din aglomerari umane cu mai putin de 15.000 e.l., pana la data de 1 ianuarie 2022.
Exceptie de la aceste prevederi fac situatiile prevazute la alin. (2) si la art. 8.
(2) In regiunile muntoase inalte, cu altitudinea de peste 1.500 m deasupra nivelului marii, unde este dificil sa se aplice o epurare biologica eficienta din cauza temperaturilor scazute, autoritatea administratiei publice locale poate solicita autoritatii publice centrale din domeniul apelor si protectiei mediului o epurare mai putin severa. Aceasta solicitare trebuie sa fie clar motivata, sa prezinte dificultatile tehnice intampinate si sa fie insotita de un studiu detaliat din care sa reiasa ca astfel de evacuari nu influenteaza negativ mediul. Studiul va cuprinde si masurile care trebuie luate in acest scop.
(3) Evacuarile din statiile de epurare a apelor uzate orasenesti, prevazute la alin. (1) si (2), trebuie sa satisfaca cerintele prevazute in anexele nr. 1 si 3 la hotarare, respectiv NTPA-011 si NTPA-001/2002.
(4) Apele uzate orasenesti trebuie epurate corespunzator inainte de a fi evacuate in apele costiere, pana la data de 1 ianuarie 2022.
(5) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului administratiei publice.
ART. 8
Epurarea apelor uzate orasenesti care se evacueaza in zone sensibile
(1) Pana la data de 31 decembrie 2015 apele uzate orasenesti provenite de la aglomerari umane cu mai mult de 10.000 e.l., care intra in retelele de canalizare, trebuie ca inainte de evacuarea in zonele sensibile sa fie supuse unei epurari mai severe decat cea descrisa la art. 7, privind azotul si fosforul.
(2) Evacuarile ce provin din statiile de epurare a apelor uzate orasenesti, descrise la alin. (1), trebuie sa satisfaca cerintele din anexele nr. 1 si 3 la hotarare, respectiv NTPA-011 si NTPA-001/2002.
(3) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
ART. 9
Autorizari
(1) Pentru evacuarile de ape uzate de la aglomerari umane cu mai mult de 2.000 e.l. si evacuarile de ape uzate industriale provenite din sectoarele industriale enumerate in tabelul nr. 4 din anexa nr. 1 la hotarare - NTPA-011 in receptorii naturali, avizele/autorizatiile pentru evacuarile din statiile de epurare a apelor uzate orasenesti respective trebuie sa cuprinda conditiile de satisfacere a cerintelor din anexele nr. 1 si 3 la hotarare, respectiv NTPA-011 si NTPA-001/2002.
(2) Acordurile, contractele-abonament, avizele si autorizatiile prevazute la alin. (1), precum si avizul si autorizatia de gospodarire a apelor trebuie revizuite si adaptate conform procedurilor in vigoare.
ART. 10
Monitorizarea evacuarilor de ape uzate orasenesti sau industriale in receptorii naturali
(1) Apele uzate orasenesti sau industriale, inainte de a fi evacuate in receptorii naturali, trebuie monitorizate in concordanta cu procedurile stabilite in anexa nr. 1 la hotarare - NTPA-011. Monitorizarea este obligatorie pentru toti prestatorii/operatorii de servicii publice care exploateaza retelele de canalizare, statiile de epurare a apelor uzate orasenesti, statiile de epurare a apelor uzate industriale sau oricare instalatii de evacuare directa in receptori naturali.
(2) Autoritatea competenta in domeniu verifica periodic respectarea prevederilor cuprinse in anexele nr. 1, 2 si 3 la hotarare, in acordurile de racordare si in avizele si autorizatiile de gospodarire a apelor.
ART. 11
Monitorizarea receptorilor naturali in care se evacueaza apele uzate orasenesti sau industriale
(1) Autoritatea in domeniu monitorizeaza receptorii naturali in care se evacueaza apele uzate orasenesti sau industriale, direct sau din statiile de epurare. Monitorizarea se realizeaza prin intermediul Sistemului National de Supraveghere a Calitatii Apelor - S.N.S.C.A. Sectiunile de control reprezentative pentru apele de suprafata, lacuri si apele subterane sunt reglementate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
(2) S.N.S.C.A. va fi reactualizat si completat cu lista sectiunilor de control situate in zonele sensibile si cu tabelul cu frecventa de prelevare si de analiza a probelor de apa prelevate din zonele sensibile, pana la data de 31 decembrie 2003.
ART. 12
Raportari
Prestatorii/operatorii de servicii publice care administreaza si/sau exploateaza retelele de canalizare, statiile de epurare a apelor uzate orasenesti, statiile de epurare a apelor uzate industriale si evacuarile directe vor prezenta lunar si, respectiv, anual autoritatii competente un raport privind situatia cantitativa si calitativa a evacuarilor de ape uzate. Datele continute in acest raport servesc la elaborarea raportului anual privind starea mediului si a sintezelor anuale de gospodarire a apelor.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016