Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul romano-catolic de limbă maghiară, specializarea ghid turism religios, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul romano-catolic de limbă maghiară, specializarea ghid turism religios, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │ │Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │Clasa a X-a│XI-a │XII-a │
│Disciplina │ │ │ │ │
├──────────────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │9 │2 │ │9 │2 │ │7 │2 │ │7 │2 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│română*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│maghiară │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│maternă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Literatură │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│universală în │- │- │ │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │
│limbă maghiară│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1**) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba latină │ │1 │ │ │1 │ │ │1 │ │ │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba italiană│ │1 │ │ │1 │ │ │1 │ │ │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │- │ │- │- │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │3 │6 │ │4 │6 │ │4 │10│ │4 │9 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie***) │- │1 │ │- │1 │ │- │1 │ │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │5 │ │- │5 │ │- │9 │ │- │8 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │- │1 │ │- │1 │ │1 │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│domeniul │- │1 │ │- │1 │ │1 │- │ │- │- │ │
│arte****) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │20│9 │2-4 │21│9 │1-3 │15│12│4-6 │14│12│5-7 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │31-33 │31-33 │31-33 │31-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        *) Cu programă şcolară pentru şcolile şi secţiile cu predare în limbile minorităţilor naţionale
        **) Suplimentar faţă de orele din TC, în situaţia claselor cu studiu intensiv al limbii moderne 1 se realocă câte 2 ore/săptămână în fiecare an de studiu din CDEOŞ către CS pentru studiul intensiv, cu încadrarea în maximul plajei orare prevăzute pentru CDEOŞ
        ***) Orele din TC ale disciplinei Religie, de la clasele a IX-a - a XII-a, se realocă pentru disciplinele teologice de specialitate, în CS, conform notelor specifice
        ****) Orele din TC ale disciplinelor din domeniul arte, de la clasele a IX-a - a XII-a, se realocă pentru disciplinele de specialitate arte, în CS, conform notelor specifice
        NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌────────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Limba latină │1 │1 │1 │1 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Limba italiană │1 │1 │1 │1 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Literatură │ │ │ │ │
│universală în │- │- │- │1 │
│limbă maghiară │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Studii biblice │2 │2 │2 │2 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Catehism │1 │1 │- │- │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Spiritualitate*)│ │ │ │ │
│(cu realocarea │ │ │ │ │
│orelor din TC │ │ │ │ │
│ale disciplinei │1 │1 │1 │1 │
│religie, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a -│ │ │ │ │
│a XII-a) │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │- │- │1 │1 │
│bisericii locale│ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Geografia │ │ │ │ │
│turismului │- │- │1 │- │
│religios │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Economia │ │ │ │ │
│turismului │- │- │- │1 │
│religios │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Marketing în │- │- │1 │- │
│turism │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │
│activităţii de │- │- │1 │- │
│turism │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Practică de │2 │2 │2 │2 │
│specialitate**) │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Artă religioasă │- │- │- │1 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │
│muzicală***) (cu│ │ │ │ │
│realocarea │ │ │ │ │
│orelor din TC │ │ │ │ │
│corespunzătoare │1 │1 │1 │1 │
│ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a │ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │9 │9 │12 │12 │
└────────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        *) Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei săptămânale prevăzute în CS, se alocă 2 ore pe săptămână pentru fiecare an de studiu. Aceste ore se desfăşoară sub formă de consultaţii şi îndrumări spirituale, se consemnează în condică şi intră în norma profesorului de Spiritualitate.
        **) Practica de specialitate se desfăşoară pe grupe, astfel: în fiecare an de studiu, 1 oră se află în orarul săptămânal al elevilor, pe parcursul întregului an şcolar, iar 1 oră se va desfăşura cumulat, la sfârşitul anului şcolar sau în cadrul programelor Şcoala altfel/Săptămâna verde etc.
        ***) În afara orei săptămânale de Educaţie muzicală din CS, se pot aloca suplimentar 2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral, pentru fiecare an de studiu. Ora/orele pentru Ansamblu coral se desfăşoară în afara orarului zilnic, se consemnează în condică şi intră în norma profesorului de educaţie muzicală.

    2) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│Discipline │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│opţionale │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │
│literatura │ │ │ │ │ │
│română │0-1 │0-1 │0-2 │0-2 │ │
│(opţional de │ │ │ │ │ │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │
│literatura │ │ │ │ │ │
│maghiară │0-1 │0-1 │0-2 │0-2 │ │
│maternă │ │ │ │ │ │
│(opţional de │ │ │ │ │ │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Limba modernă│ │ │ │ │Faţă de │
│1*) (opţional│- │- │0-1 │0-1 │recomandările│
│de │ │ │ │ │de discipline│
│aprofundare) │ │ │ │ │şi de alocare│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤a bugetelor │
│Limba modernă│ │ │ │ │de ore pentru│
│2 (opţional │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │segmentul │
│de │ │ │ │ │CDEOŞ, oferta│
│aprofundare) │ │ │ │ │unităţii de │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤învăţământ │
│Limba │ │ │ │ │include │
│italiană │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │discipline în│
│(opţional de │ │ │ │ │ofertă │
│aprofundare) │ │ │ │ │naţională │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤recomandate │
│Matematică │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│(opţional de │- │- │0-1 │0-1 │prezentul │
│aprofundare) │ │ │ │ │ordin, în │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤secţiunea │
│ŞTIAM │ │ │ │ │dedicată │
│(opţional │- │- │0-1 │0-1 │CDEOŞ şi │
│integrat) │ │ │ │ │poate conţine│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤şi alte │
│Istorie │ │ │ │ │discipline, │
│(opţional de │- │- │- │0-1 │caz în care │
│aprofundare) │ │ │ │ │tipul de │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤opţionale şi │
│Geografie │ │ │ │ │alocarea │
│(opţional de │- │- │- │0-1 │orelor este │
│aprofundare) │ │ │ │ │la decizia │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤unităţii de │
│Studiu biblic│ │ │ │ │învăţământ, │
│(opţional de │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │în acord cu │
│aprofundare) │ │ │ │ │nevoile şi │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤interesele de│
│Catehism │ │ │ │ │învăţare ale │
│(opţional de │- │- │0-1 │0-1 │elevilor │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Sport │ │ │ │ │ │
│(opţional de │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │ │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Alte │ │ │ │ │ │
│discipline │0-1 │0-1 │1-2 │1-2 │ │
│opţionale │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │2-4 │1-3 │4-6 │5-7 │ │
│(minim-maxim)│ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘

        *) În situaţia în care la clasa are specific de studiu al limbii moderne 1 în regim intensiv, se asigură studiul intensiv al limbii prin realocarea suplimentară a câte 2 ore/săptămână din CDEOŞ către CS şi încadrarea în maximul de ore prevăzut în plaja orară pentru CDEOŞ

    3) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


                                -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016