Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul sportiv, toate specializările, clasele a IX-a-a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul sportiv, toate specializările, clasele a IX-a-a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │0-1 │6 │- │- │5 │- │0-1 │5 │- │0-1 │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │- │3 │- │- │2 │- │0-1 │2 │- │0-1 │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │- │2 │- │- │2 │- │- │2 │- │- │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │0-1 │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │1 │ │- │1 │0-0,5│
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Anatomia, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fiziologia şi │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │ │1 │0-0,5│
│biomecanica │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sportului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │- │ │5 │- │ │5 │1 │ │5 │- │0-1 │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │0-0,5│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │0-0,5│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Psihologia │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│sportului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │13│ │1 │13│ │1 │15│0-1 │1 │15│0-1,5│
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │- │1 │- │- │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sportivă │- │2 │ │- │2 │ │- │2 │- │- │2 │0-0,5│
│teoretică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sportivă │- │11│ │- │11│ │- │13│- │- │13│- │
│practică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Bazele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│formării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│antrenorului │ │ │ │ │ │ │ │ │0-1 │ │ │0-1 │
│în disciplina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sportivă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│aplicată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână │19│13│0-1 │20│13│- │14│17│0-2 │13│16│2-4 │
│TC/CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │32-33 │33 │31-33 │31-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘


    NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│ │Clasa│ │Clasa│Clasa│
│Discipline de │a │Clasa│a XI-│a │
│specialitate │IX-a │a X-a│a │XII- │
│ │ │ │ │a │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │
│sportivă │2 │2 │2 │2 │
│teoretică │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │
│sportivă │12 │12 │14 │14 │
│practică* │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Psihologia │- │- │1 │- │
│sportului │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Anatomia, │ │ │ │ │
│fiziologia şi │- │- │1 │1 │
│biomecanica │ │ │ │ │
│sportului │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │14 │14 │18 │17 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        *Incluzând şi orele disciplinei Educaţie fizică şi sport, cu realocarea lor din TC în CS

    2) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│Discipline │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│opţionale │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │
│literatura │ │ │ │ │ │
│română │- │- │0-1 │0-1 │ │
│(opţional de │ │ │ │ │ │
│tip │ │ │ │ │ │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Limba modernă│ │ │ │ │ │
│2 (opţional │0-1 │- │- │- │Faţă de │
│de tip │ │ │ │ │recomandările│
│aprofundare) │ │ │ │ │de discipline│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤şi de alocare│
│Bazele │ │ │ │ │a bugetelor │
│formării │ │ │ │ │de ore pentru│
│antrenorului │ │ │ │ │segmentul │
│în disciplina│ │ │ │ │CDEOŞ, oferta│
│sportivă │- │- │0-1 │0-1 │unităţii de │
│practicată │ │ │ │ │învăţământ │
│(opţional ca │ │ │ │ │include │
│disciplină │ │ │ │ │discipline în│
│nouă) │ │ │ │ │ofertă │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤naţională │
│Istorie │ │ │ │ │recomandate │
│(opţional de │- │- │- │0-0,5│în Anexa 1 la│
│tip │ │ │ │ │prezentul │
│aprofundare) │ │ │ │ │ordin, în │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤secţiunea │
│Pregătire │ │ │ │ │dedicată │
│sportivă │ │ │ │ │CDEOŞ şi │
│teoretică │- │- │- │0-0,5│poate conţine│
│(opţional de │ │ │ │ │şi alte │
│tip │ │ │ │ │discipline, │
│aprofundare) │ │ │ │ │caz în care │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤tipul de │
│Geografie │ │ │ │ │opţionale şi │
│(opţional de │- │- │- │0-0,5│alocarea │
│tip │ │ │ │ │orelor este │
│aprofundare) │ │ │ │ │la decizia │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤unităţii de │
│Anatomia, │ │ │ │ │învăţământ, │
│fiziologia şi│ │ │ │ │în acord cu │
│biomecanica │ │ │ │ │nevoile şi │
│sportului │- │- │- │0-0,5│interesele de│
│(opţional de │ │ │ │ │învăţare ale │
│tip │ │ │ │ │elevilor │
│aprofundare) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Alte │ │ │ │ │ │
│discipline │0-1 │- │0-1 │0-2 │ │
│opţionale │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤ │
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │0-1 │0 │0-2 │2-4 │ │
│(minim-maxim)│ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘


    3) Precizări privind aplicarea planului-cadru de învăţământ, învăţământ liceal, filiera vocaţională, profil sportiv toate specializările
    1. Disciplina Pregătire sportivă practică se realizează pe clase, pe grupe, pe grupe valorice sau individual, potrivit specificului fiecărei discipline sportive, performanţelor elevilor, criteriilor de vârstă şi sex, astfel:
    a) pentru o singură disciplină sportivă, cu întreaga clasă, considerată o grupă, fete şi/sau băieţi, în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase, conform legislaţiei în vigoare;
    b) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe constituite pe criterii de sex, în limita numărului de locuri, minim/maxim, specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase, conform legislaţiei în vigoare;
    c) pentru o singură disciplină sportivă, pe două grupe valorice, fete şi/sau băieţi, în limita numărului de locuri, minim/maxim, specific disciplinei sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase, conform legislaţiei în vigoare;
    d) pentru două discipline sportive, pe două grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri, minim/maxim, specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase, conform legislaţiei în vigoare;
    e) pentru mai mult de două discipline sportive la o clasă, pe grupe de fete şi/sau de băieţi, în limita numărului de locuri, minim/maxim, specific fiecărei discipline sportive şi în limita numărului maxim de locuri alocat unei clase, conform legislaţiei în vigoare;
    f) pe grupe valorice, constituite din elevi proveniţi din două sau mai multe clase.

    2. a) O grupă de studiu conţine minimum 8 elevi şi maximum 15 elevi, conform legislaţiei în vigoare;
    b) În situaţii deosebite - abandon, îmbolnăviri sau accidentări irecuperabile, transfer şcolar, alte situaţii - când nu există posibilitatea completării imediate cu alţi elevi, clasele, grupele şi grupele valorice rămase sub efectiv pot funcţiona până la sfârşitul anului şcolar, cu aprobarea Ministerului Educaţiei.
    c) În orice situaţie, conducerea unităţii de învăţământ trebuie să respecte raportul optim dintre numărul disciplinelor sportive, specificul acestora şi numărul de elevi, pe de o parte, şi numărul profesorilor, specializările acestora şi constituirea normelor didactice, pe de altă parte.

    3. Pregătirea sportivă practică în disciplina sportivă de specializare se realizează prin antrenamentul sportiv, care are o durată de 100 de minute, echivalentul a două ore din norma de predare.
    4. a) Clasele/grupele cu profil sportiv se pot constitui numai cu elevi al căror nivel valoric este de avansaţi (II şi I) şi/sau de performanţă.
    b) Elevii de nivel valoric avansaţi II sunt cei care participă, de regulă, în sistemul competiţional local (de sector) sau judeţean/municipiul Bucureşti;
    c) Elevii de nivel valoric avansaţi I sunt cei care participă, de regulă, în sistemul competiţional regional.
    d) Elevii de nivel valoric performanţă sunt cei care participă în sistemul competiţional naţional.

    5. a) Clasele mozaic sunt alcătuite din elevi de la mai multe discipline sportive, pentru care nu a fost posibilă constituirea de grupe având numărul minim de sportivi, prevăzut în reglementările legale în vigoare.
    b) În cazul în care, pentru elevii din clasa mozaic, unitatea de învăţământ are profesori cu specializări corespunzătoare, întreaga pregătire practică de specialitate a elevilor se desfăşoară, în mod obligatoriu, în unitatea de învăţământ, cu aceste cadre didactice.
    c) În cazul în care pentru o parte sau pentru toţi elevii din clasa mozaic, unitatea de învăţământ nu are profesori cu specializări corespunzătoare, aceşti elevi vor efectua obligatoriu în unitatea şcolară 4 ore de pregătire sportivă practică.
    d) În cadrul celor 4 ore de pregătire sportivă practică se urmăreşte realizarea competenţelor specifice marcate cu asterisc în programele şcolare corespunzătoare profilului sportiv. La sfârşitul fiecărei luni, elevii vor aduce dirigintelui clasei documentele care atestă prezenţa la celelalte ore de pregătire sportivă practică de specialitate, efectuate la cluburile sportive şcolare sau la structurile sportive la care se pregătesc.

    6. Aceste precizări se aplică şi învăţământului în limba minorităţilor naţionale, învăţământ liceal, filiera vocaţională, profil sportiv.

    4) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016