Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.──────────
┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │2 │ │6 │2 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │2 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │- │1 │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │1 │ │- │4 │ │- │3 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │1 │ │- │4 │ │- │3 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │6 │ │5 │5 │ │5 │9 │ │5 │10│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │6 │ │- │5 │ │- │9 │ │- │10│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │- │- │1 │1 │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│8 │2-5 │14│16│1-3 │13│14│3-6 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │31-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
NOTE SPECIFICE 1. Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)
┌───────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │Clasa a XI-a│Clasa a │
│CURRICULARĂ│specialitate │ │ │ │XII-a │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │ │ │Literaţie şi│
│ │literatura │aplicată a │Literatură │Tehnici de │scriere │
│ │română │limbii române │pentru copii│comunicare │creativă │
│ │(orientări │ │ │ │ │
│Limbă şi │tematice la ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│comunicare │nivelul │2 │1 │1 │1 │
│ │clasei) │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │1 │- │- │
│ │- limba română│ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Aritmetică │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ŞTIAM │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Ştiinţe ale │- │- │1 │1 │
│ │naturii │ │ │ │ │
│Matematică ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│şi ştiinţe │Didactica │ │ │ │ │
│ale naturii│specialităţii │- │1 │- │- │
│ │- matematică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │1 │- │
│ │- ştiinţe ale │ │ │ │ │
│ │naturii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Introducere în│Teoria şi │ │ │
│ │ │pedagogie. │metodologia │ │Managementul│
│ │Pedagogie │Teoria şi │instruirii │Didactici │clasei de │
│ │(orientări │metodologia │şi a │inovative şi│elevi. │
│ │tematice la │curriculumului│evaluării în│alternative │Proiecte şi │
│ │nivelul │pentru │învăţământul│educaţionale│parteneriate│
│ │clasei) │învăţământ │primar │ │educaţionale│
│ │ │primar │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │- │Psihologie │Psihologia │Psihologia │
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │- │1 (din TC) │1 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│ │pedagogică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │0,5 │- │
│ │- istorie │ │ │ │ │
│Om şi ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│societate │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │0,5 │- │
│ │- geografie │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │ │ │ │ │
│ │- educaţie │- │- │1 │- │
│ │civică şi │ │ │ │ │
│ │dezvoltare │ │ │ │ │
│ │personală │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Educaţie │ │ │ │ │
│ │incluzivă şi │ │ │ │ │
│ │sprijin │- │- │- │1 │
│ │individualizat│ │ │ │ │
│ │pentru copilul│ │ │ │ │
│ │cu CES │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Managementul │1 │- │- │- │
│ │emoţiilor │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│Arte │specialităţii │- │- │1 │- │
│ │- arte │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Educaţie │Didactica │ │ │ │ │
│fizică, │activităţilor │- │- │1 │- │
│sport şi │de joc şi │ │ │ │ │
│sănătate │mişcare │ │ │ │ │
├───────────┴──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│TOTAL │8 │8 │16 │14 │
└──────────────────────────┴──────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘
2. Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)
┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Limba şi │literatura română, care│
│literatura │îndrumă practică │
│română │pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Didactica │literatura română, care│
│specialităţii │îndrumă practică │
│- limba română│pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de │
│Aritmetică │matematică, care │
│ │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de │
│specialităţii │matematică, care │
│- matematică │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de ştiinţe │
│Ştiinţe ale │(biologie/fizică/ │
│naturii │chimie) care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (biologie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie) care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de ştiinţe │
│specialităţii │(biologie/fizică/ │
│- ştiinţe ale │chimie) care îndrumă, │
│naturii │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│ │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│Psihologie │Psihologiei din TC │
│ │- la clasa a XII-a, │
│ │disciplina Psihologia │
│ │educaţiei integrează │
│ │strategii metacognitive│
│ │şi gândire critică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogia │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie/limba română│
│educaţia media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practica │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de istorie │
│specialităţii │care îndrumă practica │
│- istorie │pedagogică/predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de geografie │
│specialităţii │care îndrumă practica │
│- geografie │pedagogică/predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │ │
│specialităţii │profesori de pedagogie/│
│- educaţie │psihologie/ştiinţe │
│civică şi │socio-umane │
│dezvoltare │ │
│personală │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │ │
│incluzivă şi │ │
│sprijin │profesori de pedagogie/│
│individualizat│psihologie │
│pentru copilul│ │
│cu CES │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de educaţie │
│ │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
│ │- se alocă 1/3 ore │
│ │pentru didactica │
│ │educaţiei muzicale, 1/3│
│ │ore pentru didactica │
│ │educaţiei plastice, │
│Didactica │respectiv 1/3 ore │
│specialităţii │pentru didactica │
│- arte │educaţiei teatrale; în │
│ │cazul în care nu există│
│ │profesori de │
│ │specialitate pentru │
│ │educaţie teatrală, │
│ │alocarea orelor se face│
│ │în mod egal │
│ │profesorilor de │
│ │educaţie muzicală şi │
│ │celor de educaţie │
│ │plastică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesorii de educaţie │
│activităţilor │fizică şi sport, care │
│de joc şi │îndrumă practica │
│mişcare │pedagogică │
└──────────────┴───────────────────────┘
3. Precizări privind practica pedagogică pentru clasele a XI-a şi a XII-a
┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Domeniu/ │Încadrare │Nr. ore în │
│Arie │ │încadrare │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Coordonarea│profesori de │4 ore / │
│practicii │pedagogie/ │săptămână │
│pedagogice │psihologie │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │limba şi │ │
│ │literatura │ │
│Limba şi │română, care │ │
│literatura │îndrumă │3 ore/ │
│română │practică │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │matematică │ │
│ │care îndrumă, │ │
│ │de regulă, │2 ore/ │
│Matematică │practica │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │ştiinţe care │ │
│ │îndrumă, de │ │
│Ştiinţe ale│regulă, │1 oră/ │
│naturii │practica │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │istorie/ │ │
│ │geografie care│O,5 ore/ │
│ │îndrumă, de │săptămână │
│Istorie/ │regulă, │(istorie) │
│Geografie │practica │0,5 ore/ │
│ │pedagogică/ │săptămână │
│ │predau │(geografie)│
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │pedagogie/ │ │
│ │psihologie/ │ │
│ │ştiinţe │ │
│Educaţie │socio-umane │ │
│civică şi │care îndrumă, │1 oră/ │
│dezvoltare │de regulă, │săptămână │
│personală │practica │ │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │muzică, de │ │
│ │regulă │ │
│Muzică şi │îndrumători ai│1 oră/ │
│mişcare │practicii │săptămână │
│ │pedagogice/ │ │
│ │care predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │arte vizuale, │ │
│Arte │care îndrumă │ │
│vizuale şi │practică │1 oră/ │
│abilităţi │pedagogică/ │săptămână │
│practice │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │educaţie │ │
│ │fizică şi │ │
│ │sport, care │ │
│Joc şi │îndrumă │1 oră/ │
│mişcare │practică │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
└───────────┴──────────────┴───────────┘
4. Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)
┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│Opţionale │ │ │ │ │integrat) │
│care sprijină│0-3 │0-2 │0-2 │0-3 │- elevii pot │
│specializarea│ │ │ │ │opta ca orele│
│/profilul │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII- │
│ │ │ │ │ │a să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │0-2 │0-2 │0-2 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-2 │1-2 │1-3 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │2 │1 │3 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │5 │3 │6 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘
5. Alte precizări Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.