Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia învăţământului primar, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia învăţământului primar, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │2 │ │6 │2 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │2 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │- │1 │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │1 │ │- │4 │ │- │3 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │1 │ │- │4 │ │- │3 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │6 │ │5 │5 │ │5 │9 │ │5 │10│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │6 │ │- │5 │ │- │9 │ │- │10│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │- │- │1 │1 │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│8 │2-5 │14│16│1-3 │13│14│3-6 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │31-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        NOTE SPECIFICE
    1. Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌───────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │Clasa a XI-a│Clasa a │
│CURRICULARĂ│specialitate │ │ │ │XII-a │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │ │ │Literaţie şi│
│ │literatura │aplicată a │Literatură │Tehnici de │scriere │
│ │română │limbii române │pentru copii│comunicare │creativă │
│ │(orientări │ │ │ │ │
│Limbă şi │tematice la ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│comunicare │nivelul │2 │1 │1 │1 │
│ │clasei) │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │1 │- │- │
│ │- limba română│ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Aritmetică │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ŞTIAM │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Ştiinţe ale │- │- │1 │1 │
│ │naturii │ │ │ │ │
│Matematică ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│şi ştiinţe │Didactica │ │ │ │ │
│ale naturii│specialităţii │- │1 │- │- │
│ │- matematică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │1 │- │
│ │- ştiinţe ale │ │ │ │ │
│ │naturii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Introducere în│Teoria şi │ │ │
│ │ │pedagogie. │metodologia │ │Managementul│
│ │Pedagogie │Teoria şi │instruirii │Didactici │clasei de │
│ │(orientări │metodologia │şi a │inovative şi│elevi. │
│ │tematice la │curriculumului│evaluării în│alternative │Proiecte şi │
│ │nivelul │pentru │învăţământul│educaţionale│parteneriate│
│ │clasei) │învăţământ │primar │ │educaţionale│
│ │ │primar │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │- │Psihologie │Psihologia │Psihologia │
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │- │1 (din TC) │1 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│ │pedagogică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │0,5 │- │
│ │- istorie │ │ │ │ │
│Om şi ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│societate │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │- │- │0,5 │- │
│ │- geografie │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │specialităţii │ │ │ │ │
│ │- educaţie │- │- │1 │- │
│ │civică şi │ │ │ │ │
│ │dezvoltare │ │ │ │ │
│ │personală │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Educaţie │ │ │ │ │
│ │incluzivă şi │ │ │ │ │
│ │sprijin │- │- │- │1 │
│ │individualizat│ │ │ │ │
│ │pentru copilul│ │ │ │ │
│ │cu CES │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Managementul │1 │- │- │- │
│ │emoţiilor │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│Arte │specialităţii │- │- │1 │- │
│ │- arte │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Educaţie │Didactica │ │ │ │ │
│fizică, │activităţilor │- │- │1 │- │
│sport şi │de joc şi │ │ │ │ │
│sănătate │mişcare │ │ │ │ │
├───────────┴──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│TOTAL │8 │8 │16 │14 │
└──────────────────────────┴──────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘


    2. Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Limba şi │literatura română, care│
│literatura │îndrumă practică │
│română │pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Didactica │literatura română, care│
│specialităţii │îndrumă practică │
│- limba română│pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de │
│Aritmetică │matematică, care │
│ │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de │
│specialităţii │matematică, care │
│- matematică │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de ştiinţe │
│Ştiinţe ale │(biologie/fizică/ │
│naturii │chimie) care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (biologie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie) care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de ştiinţe │
│specialităţii │(biologie/fizică/ │
│- ştiinţe ale │chimie) care îndrumă, │
│naturii │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│ │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│Psihologie │Psihologiei din TC │
│ │- la clasa a XII-a, │
│ │disciplina Psihologia │
│ │educaţiei integrează │
│ │strategii metacognitive│
│ │şi gândire critică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogia │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie/limba română│
│educaţia media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practica │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de istorie │
│specialităţii │care îndrumă practica │
│- istorie │pedagogică/predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de geografie │
│specialităţii │care îndrumă practica │
│- geografie │pedagogică/predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │ │
│specialităţii │profesori de pedagogie/│
│- educaţie │psihologie/ştiinţe │
│civică şi │socio-umane │
│dezvoltare │ │
│personală │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │ │
│incluzivă şi │ │
│sprijin │profesori de pedagogie/│
│individualizat│psihologie │
│pentru copilul│ │
│cu CES │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de educaţie │
│ │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
│ │- se alocă 1/3 ore │
│ │pentru didactica │
│ │educaţiei muzicale, 1/3│
│ │ore pentru didactica │
│ │educaţiei plastice, │
│Didactica │respectiv 1/3 ore │
│specialităţii │pentru didactica │
│- arte │educaţiei teatrale; în │
│ │cazul în care nu există│
│ │profesori de │
│ │specialitate pentru │
│ │educaţie teatrală, │
│ │alocarea orelor se face│
│ │în mod egal │
│ │profesorilor de │
│ │educaţie muzicală şi │
│ │celor de educaţie │
│ │plastică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesorii de educaţie │
│activităţilor │fizică şi sport, care │
│de joc şi │îndrumă practica │
│mişcare │pedagogică │
└──────────────┴───────────────────────┘


    3. Precizări privind practica pedagogică pentru clasele a XI-a şi a XII-a

┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Domeniu/ │Încadrare │Nr. ore în │
│Arie │ │încadrare │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Coordonarea│profesori de │4 ore / │
│practicii │pedagogie/ │săptămână │
│pedagogice │psihologie │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │limba şi │ │
│ │literatura │ │
│Limba şi │română, care │ │
│literatura │îndrumă │3 ore/ │
│română │practică │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │matematică │ │
│ │care îndrumă, │ │
│ │de regulă, │2 ore/ │
│Matematică │practica │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │ştiinţe care │ │
│ │îndrumă, de │ │
│Ştiinţe ale│regulă, │1 oră/ │
│naturii │practica │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │istorie/ │ │
│ │geografie care│O,5 ore/ │
│ │îndrumă, de │săptămână │
│Istorie/ │regulă, │(istorie) │
│Geografie │practica │0,5 ore/ │
│ │pedagogică/ │săptămână │
│ │predau │(geografie)│
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │pedagogie/ │ │
│ │psihologie/ │ │
│ │ştiinţe │ │
│Educaţie │socio-umane │ │
│civică şi │care îndrumă, │1 oră/ │
│dezvoltare │de regulă, │săptămână │
│personală │practica │ │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │muzică, de │ │
│ │regulă │ │
│Muzică şi │îndrumători ai│1 oră/ │
│mişcare │practicii │săptămână │
│ │pedagogice/ │ │
│ │care predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │arte vizuale, │ │
│Arte │care îndrumă │ │
│vizuale şi │practică │1 oră/ │
│abilităţi │pedagogică/ │săptămână │
│practice │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │profesori de │ │
│ │educaţie │ │
│ │fizică şi │ │
│ │sport, care │ │
│Joc şi │îndrumă │1 oră/ │
│mişcare │practică │săptămână │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
└───────────┴──────────────┴───────────┘


    4. Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│Opţionale │ │ │ │ │integrat) │
│care sprijină│0-3 │0-2 │0-2 │0-3 │- elevii pot │
│specializarea│ │ │ │ │opta ca orele│
│/profilul │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII- │
│ │ │ │ │ │a să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │0-2 │0-2 │0-2 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-2 │1-2 │1-3 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │2 │1 │3 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │5 │3 │6 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘


    5. Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


                            -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016