Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.──────────
┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │1 │ │6 │2 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │1 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │- │1 │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │1 │ │5 │- │ │- │2 │ │- │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ŞTIAM/Ştiinţe │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │2 │ │
│ale naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │1 │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │6 │ │5 │5 │ │5 │10│ │5 │11│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │6 │ │- │5 │ │- │10│ │- │11│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │1 │- │1 │1 │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │1 │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│8 │2-5 │14│15│1-4 │13│14│3-6 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │30-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
NOTE SPECIFICE 1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)
┌───────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a IX-a │Clasa a X-a│Clasa a XI-a │Clasa a │
│CURRICULARĂ│specialitate │ │ │ │XII-a │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │Literatură │ │ │
│ │literatura │aplicată a │pentru │Tehnici de │Literaţie │
│ │română │limbii române │copii │comunicare │emergentă │
│ │(orientări │ │ │ │ │
│ │tematice la ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Limbă şi │nivelul │1 │1 │1 │1 │
│comunicare │clasei) │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │
│ │de comunicare │- │1 │- │- │
│ │şi educarea │ │ │ │ │
│ │limbajului │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ŞTIAM │ │ │Educaţie │Educaţie │
│ │(orientări │- │- │timpurie – │timpurie – │
│ │tematice la │ │ │aplicaţii │aplicaţii │
│ │nivelul │ │ │antepreşcolar│preşcolar │
│ │clasei) ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Ştiinţe ale │- │- │- │1 │
│Matematică │naturii │ │ │ │ │
│şi ştiinţe ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ale naturii│Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │- │- │1 │- │
│ │de matematică │ │ │ │ │
│ │şi ştiinţe │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Sănătate, │ │ │ │ │
│ │nutriţie, │1 │- │- │- │
│ │motricitate la│ │ │ │ │
│ │copilul mic │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │Introducere în│Teoria şi │Managementul │ │
│ │ │pedagogie. │metodologia│grupului în │ │
│ │Pedagogie │Teoria şi │instruirii │educaţia │Didactici │
│ │(orientări │metodologia │şi a │timpurie. │inovative şi│
│ │tematice la │curriculumului│evaluării │Proiecte şi │alternative │
│ │nivelul │pentru │în educaţia│parteneriate │educaţionale│
│ │clasei) │educaţie │timpurie │educaţionale │ │
│ │ │timpurie │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │Psihologie │Psihologia │Psihologia │
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │1 (oră TC) │1 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Psihopedagogia│ │ │ │ │
│ │jocului şi │ │ │ │ │
│ │elemente de │- │- │2 │- │
│ │educaţie în │ │ │ │ │
│ │aer liber │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│Om şi │pedagogică │ │ │ │ │
│societate ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │
│ │din domeniul │- │- │1 │- │
│ │Om şi │ │ │ │ │
│ │societate │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Drepturile │ │ │ │ │
│ │copilului. │- │- │- │1 │
│ │Educaţie │ │ │ │ │
│ │incluzivă │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Intervenţii │ │ │ │ │
│ │timpurii │ │ │ │ │
│ │pentru │- │- │- │1 │
│ │educaţia │ │ │ │ │
│ │copiilor cu │ │ │ │ │
│ │CES │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Managementul │1 │- │- │- │
│ │emotiilor │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Discipline din│- │1 │- │- │
│ │domeniul arte │ │ │ │ │
│Arte ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │- │- │1 │- │
│ │artistice │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Educaţie │Didactica │ │ │ │ │
│fizică, │activităţilor │- │- │1 │- │
│sport şi │psihomotrice │ │ │ │ │
│sănătate │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│TOTAL │ │8 │8 │15 │14 │
└───────────┴──────────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘
2) Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)
┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Limba şi │literatura română, care│
│literatura │îndrumă practică │
│română │pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de limba şi │
│activităţilor │literatura română, care│
│de comunicare │îndrumă practică │
│şi educarea │pedagogică/ predau │
│limbajului │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (biologie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie), care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de biologie/ │
│Ştiinţe ale │chimie/fizică care │
│naturii │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de matematică│
│activităţilor │/ştiinţe (biologie/ │
│de matematică │fizică/chimie) care │
│şi ştiinţe │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Sănătate, │ │
│nutriţie, │profesori de biologie/ │
│motricitate la│educaţie fizică │
│copilul mic │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│ │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│Psihologie │Psihologiei din TC │
│ │- la clasa a XII-a, │
│ │disciplina Psihologia │
│ │educaţiei integrează │
│ │strategii metacognitive│
│ │şi gândire critică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Psihopedagogia│ │
│jocului şi │ │
│elemente de │profesori de pedagogie │
│educaţie în │ │
│aer liber │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practica │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de pedagogie/│
│activităţilor │psihologie/ştiinţe │
│din aria Om şi│socio-umane │
│societate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Drepturile │ │
│copilului. │profesori de pedagogie/│
│Educaţie │psihologie │
│incluzivă │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Intervenţii │ │
│timpurii │ │
│pentru │profesori de pedagogie/│
│educaţia │psihologie │
│copiilor cu │ │
│CES │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie │
│educaţie media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Discipline din│profesori de educaţie │
│domeniul arte │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de educaţie │
│ │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
│ │- se alocă 1/3 ore │
│ │pentru didactica │
│ │educaţiei muzicale, 1/3│
│ │ore pentru didactica │
│ │educaţiei plastice, │
│Didactica │respectiv 1/3 ore │
│activităţilor │pentru didactica │
│artistice │educaţiei teatrale; în │
│ │cazul în care nu există│
│ │profesori de │
│ │specialitate pentru │
│ │educaţie teatrală, │
│ │alocarea orelor se face│
│ │în mod egal │
│ │profesorilor de │
│ │educaţie muzicală şi │
│ │celor de educaţie │
│ │plastică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de educaţie │
│activităţilor │fizică şi sport care │
│psihomotrice │îndrumă practică │
│ │pedagogică │
└──────────────┴───────────────────────┘
3) Precizări privind practica pedagogică pentru clasele a XI-a şi a XII-a
┌────────────┬───────────────┬─────────┐
│ │ │Nr. ore │
│Domeniu/Arie│Încadrare │în │
│ │ │încadrare│
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│Coordonarea │profesori de │4 ore / │
│practicii │pedagogie/ │săptămână│
│pedagogice │psihologie │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesori de │ │
│ │limba şi │ │
│ │literatura │ │
│Activităţi │română, care │ │
│de │îndrumă │3 ore/ │
│comunicare │practică │săptămână│
│şi limbaj │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │matematică/ │ │
│Activităţi │ştiinte care │ │
│de │îndrumă, de │ │
│matematică │regulă, │2 ore/ │
│şi ştiinţe │practica │săptămână│
│ale naturii │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialitatii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │muzică care │ │
│ │îndrumă, de │ │
│ │regulă, │1 oră/ │
│ │practica │săptămână│
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│Activităţi │specialităţii │ │
│artistice ├───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │desen, care │ │
│ │îndrumă │ │
│ │practică │1 oră/ │
│ │pedagogică/ │săptămână│
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │educaţie fizică│ │
│ │şi sport, care │ │
│Activităţi │îndrumă │2 ore/ │
│psihomotrice│practică │săptămână│
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │pedagogie/ │ │
│ │psihologie/ │ │
│ │ştiinţe │ │
│Activităţi │socio-umane, │1 oră/ │
│din aria Om │care îndrumă │săptămână│
│şi societate│practică │ │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
└────────────┴───────────────┴─────────┘
4) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)
┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│ │ │ │ │ │integrat), │
│ │ │ │ │ │inclusiv │
│ │ │ │ │ │matematică │
│ │ │ │ │ │prin joc/ │
│Opţionale │ │ │ │ │valorificarea│
│care sprijină│0-3 │- │0-2 │0-3 │matematicii │
│specializarea│ │ │ │ │prin contexte│
│/profilul │ │ │ │ │de viaţă │
│ │ │ │ │ │cotidiană │
│ │ │ │ │ │- elevii pot │
│ │ │ │ │ │opta ca orele│
│ │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII-a│
│ │ │ │ │ │să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │- │0-1 │0-1 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-3 │0-2 │1-2 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │2 │1 │3 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │5 │4 │6 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘
5) Alte precizări Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.