Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia educaţiei timpurii, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia educaţiei timpurii, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │1 │ │6 │2 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │1 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │- │1 │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │1 │ │5 │- │ │- │2 │ │- │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ŞTIAM/Ştiinţe │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │2 │ │
│ale naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │1 │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │6 │ │5 │5 │ │5 │10│ │5 │11│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │6 │ │- │5 │ │- │10│ │- │11│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │1 │- │1 │1 │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │1 │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │- │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│8 │2-5 │14│15│1-4 │13│14│3-6 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │30-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌───────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a IX-a │Clasa a X-a│Clasa a XI-a │Clasa a │
│CURRICULARĂ│specialitate │ │ │ │XII-a │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │Literatură │ │ │
│ │literatura │aplicată a │pentru │Tehnici de │Literaţie │
│ │română │limbii române │copii │comunicare │emergentă │
│ │(orientări │ │ │ │ │
│ │tematice la ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Limbă şi │nivelul │1 │1 │1 │1 │
│comunicare │clasei) │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │
│ │de comunicare │- │1 │- │- │
│ │şi educarea │ │ │ │ │
│ │limbajului │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ŞTIAM │ │ │Educaţie │Educaţie │
│ │(orientări │- │- │timpurie – │timpurie – │
│ │tematice la │ │ │aplicaţii │aplicaţii │
│ │nivelul │ │ │antepreşcolar│preşcolar │
│ │clasei) ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │- │1 │1 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Ştiinţe ale │- │- │- │1 │
│Matematică │naturii │ │ │ │ │
│şi ştiinţe ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ale naturii│Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │- │- │1 │- │
│ │de matematică │ │ │ │ │
│ │şi ştiinţe │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Sănătate, │ │ │ │ │
│ │nutriţie, │1 │- │- │- │
│ │motricitate la│ │ │ │ │
│ │copilul mic │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │Introducere în│Teoria şi │Managementul │ │
│ │ │pedagogie. │metodologia│grupului în │ │
│ │Pedagogie │Teoria şi │instruirii │educaţia │Didactici │
│ │(orientări │metodologia │şi a │timpurie. │inovative şi│
│ │tematice la │curriculumului│evaluării │Proiecte şi │alternative │
│ │nivelul │pentru │în educaţia│parteneriate │educaţionale│
│ │clasei) │educaţie │timpurie │educaţionale │ │
│ │ │timpurie │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │Psihologie │Psihologia │Psihologia │
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │- │1 (oră TC) │1 │2 │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Psihopedagogia│ │ │ │ │
│ │jocului şi │ │ │ │ │
│ │elemente de │- │- │2 │- │
│ │educaţie în │ │ │ │ │
│ │aer liber │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│Om şi │pedagogică │ │ │ │ │
│societate ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │
│ │din domeniul │- │- │1 │- │
│ │Om şi │ │ │ │ │
│ │societate │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Drepturile │ │ │ │ │
│ │copilului. │- │- │- │1 │
│ │Educaţie │ │ │ │ │
│ │incluzivă │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Intervenţii │ │ │ │ │
│ │timpurii │ │ │ │ │
│ │pentru │- │- │- │1 │
│ │educaţia │ │ │ │ │
│ │copiilor cu │ │ │ │ │
│ │CES │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Managementul │1 │- │- │- │
│ │emotiilor │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Discipline din│- │1 │- │- │
│ │domeniul arte │ │ │ │ │
│Arte ├──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │Didactica │ │ │ │ │
│ │activităţilor │- │- │1 │- │
│ │artistice │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Educaţie │Didactica │ │ │ │ │
│fizică, │activităţilor │- │- │1 │- │
│sport şi │psihomotrice │ │ │ │ │
│sănătate │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│TOTAL │ │8 │8 │15 │14 │
└───────────┴──────────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘


    2) Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de limba şi │
│Limba şi │literatura română, care│
│literatura │îndrumă practică │
│română │pedagogică/ predau │
│ │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de limba şi │
│activităţilor │literatura română, care│
│de comunicare │îndrumă practică │
│şi educarea │pedagogică/ predau │
│limbajului │didactica specialităţii│
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (biologie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie), care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de biologie/ │
│Ştiinţe ale │chimie/fizică care │
│naturii │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de matematică│
│activităţilor │/ştiinţe (biologie/ │
│de matematică │fizică/chimie) care │
│şi ştiinţe │îndrumă, de regulă, │
│ │practica pedagogică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Sănătate, │ │
│nutriţie, │profesori de biologie/ │
│motricitate la│educaţie fizică │
│copilul mic │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│ │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│Psihologie │Psihologiei din TC │
│ │- la clasa a XII-a, │
│ │disciplina Psihologia │
│ │educaţiei integrează │
│ │strategii metacognitive│
│ │şi gândire critică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Psihopedagogia│ │
│jocului şi │ │
│elemente de │profesori de pedagogie │
│educaţie în │ │
│aer liber │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practica │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de pedagogie/│
│activităţilor │psihologie/ştiinţe │
│din aria Om şi│socio-umane │
│societate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Drepturile │ │
│copilului. │profesori de pedagogie/│
│Educaţie │psihologie │
│incluzivă │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Intervenţii │ │
│timpurii │ │
│pentru │profesori de pedagogie/│
│educaţia │psihologie │
│copiilor cu │ │
│CES │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie │
│educaţie media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Discipline din│profesori de educaţie │
│domeniul arte │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de educaţie │
│ │muzicală/plastică/ │
│ │teatrală care îndrumă, │
│ │de regulă, practica │
│ │pedagogică │
│ │- se alocă 1/3 ore │
│ │pentru didactica │
│ │educaţiei muzicale, 1/3│
│ │ore pentru didactica │
│ │educaţiei plastice, │
│Didactica │respectiv 1/3 ore │
│activităţilor │pentru didactica │
│artistice │educaţiei teatrale; în │
│ │cazul în care nu există│
│ │profesori de │
│ │specialitate pentru │
│ │educaţie teatrală, │
│ │alocarea orelor se face│
│ │în mod egal │
│ │profesorilor de │
│ │educaţie muzicală şi │
│ │celor de educaţie │
│ │plastică │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Didactica │profesori de educaţie │
│activităţilor │fizică şi sport care │
│psihomotrice │îndrumă practică │
│ │pedagogică │
└──────────────┴───────────────────────┘


    3) Precizări privind practica pedagogică pentru clasele a XI-a şi a XII-a

┌────────────┬───────────────┬─────────┐
│ │ │Nr. ore │
│Domeniu/Arie│Încadrare │în │
│ │ │încadrare│
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│Coordonarea │profesori de │4 ore / │
│practicii │pedagogie/ │săptămână│
│pedagogice │psihologie │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesori de │ │
│ │limba şi │ │
│ │literatura │ │
│Activităţi │română, care │ │
│de │îndrumă │3 ore/ │
│comunicare │practică │săptămână│
│şi limbaj │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │matematică/ │ │
│Activităţi │ştiinte care │ │
│de │îndrumă, de │ │
│matematică │regulă, │2 ore/ │
│şi ştiinţe │practica │săptămână│
│ale naturii │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialitatii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │muzică care │ │
│ │îndrumă, de │ │
│ │regulă, │1 oră/ │
│ │practica │săptămână│
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│Activităţi │specialităţii │ │
│artistice ├───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │desen, care │ │
│ │îndrumă │ │
│ │practică │1 oră/ │
│ │pedagogică/ │săptămână│
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │educaţie fizică│ │
│ │şi sport, care │ │
│Activităţi │îndrumă │2 ore/ │
│psihomotrice│practică │săptămână│
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
├────────────┼───────────────┼─────────┤
│ │profesorii de │ │
│ │pedagogie/ │ │
│ │psihologie/ │ │
│ │ştiinţe │ │
│Activităţi │socio-umane, │1 oră/ │
│din aria Om │care îndrumă │săptămână│
│şi societate│practică │ │
│ │pedagogică/ │ │
│ │predau │ │
│ │didactica │ │
│ │specialităţii │ │
└────────────┴───────────────┴─────────┘


    4) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│ │ │ │ │ │integrat), │
│ │ │ │ │ │inclusiv │
│ │ │ │ │ │matematică │
│ │ │ │ │ │prin joc/ │
│Opţionale │ │ │ │ │valorificarea│
│care sprijină│0-3 │- │0-2 │0-3 │matematicii │
│specializarea│ │ │ │ │prin contexte│
│/profilul │ │ │ │ │de viaţă │
│ │ │ │ │ │cotidiană │
│ │ │ │ │ │- elevii pot │
│ │ │ │ │ │opta ca orele│
│ │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII-a│
│ │ │ │ │ │să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │- │0-1 │0-1 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-3 │0-2 │1-2 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │2 │1 │3 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │5 │4 │6 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘


    5) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016