Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.──────────
┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │1 │ │6 │1 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │1 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │1 │ │- │1 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ŞTIAM │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │7 │ │5 │6 │ │5 │12│ │5 │10│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │7 │ │- │6 │ │- │12│ │- │10│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│7 │3-6 │14│14│2-5 │13│13│4-7 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │30-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
NOTE SPECIFICE 1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)
┌───────────┬──────────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a │Clasa a │Clasa a XI-a│Clasa a XII-a │
│CURRICULARĂ│specialitate │IX-a │X-a │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │Gramatica │ │ │
│ │literatura │aplicată a │aplicată a│Tehnici de │Literaţie şi │
│ │română │limbii │limbii │comunicare │scriere │
│Limbă şi │(orientări │române │române │ │creativă │
│comunicare │tematice la │ │ │ │ │
│ │nivelul ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │clasei) │1 │1 │1 │1 │
│ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│Matematică │ │ │ │ │ │
│şi ştiinţe │ŞTIAM │- │- │1 │1 │
│ale naturii│ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Pedagogie │Introducere│ │Managementul│Servicii │
│ │(orientări │în │Pedagogie │grupului şi │socio- │
│ │tematice la │pedagogie │socială │a relaţiei │educaţionale │
│ │nivelul │ │ │cu familia │ │
│ │clasei) ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Introducere în│ │ │ │ │
│ │mediere │1 │- │- │- │
│ │şcolară │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │- │Psihologie│Psihologia │Psihopedagogia│
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │- │1 (oră TC)│2 │2 │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│ │pedagogică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Educaţie │- │1 │- │- │
│ │incluzivă │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│Om şi │Managementul │1 │- │- │- │
│societate │emoţiilor │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Managementul │- │- │1 │- │
│ │conflictelor │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Managementul │ │ │ │ │
│ │serviciilor │- │- │1 │- │
│ │educaţionale │ │ │ │ │
│ │integrate │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Parteneriate │ │ │ │ │
│ │şi proiecte │- │- │1 │- │
│ │educaţionale │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Educaţie │- │- │1 │- │
│ │interculturală│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Elemente de │ │ │ │ │
│ │legislaţie │- │- │- │1 │
│ │specifică │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Elemente de │ │ │ │ │
│ │statistică │ │ │ │ │
│Tehnologii │aplicată în │- │- │- │1 │
│ │mediere │ │ │ │ │
│ │şcolară │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│TOTAL │ │8 │7 │14 │13 │
└───────────┴──────────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────────┘
2) Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)
┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Limba şi │profesori de limba şi │
│literatura │literatura română │
│română │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (bilogie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie), care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Introducere în│ │
│mediere │profesori de pedagogie │
│şcolară │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│Psihologie │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│ │Psihologiei din TC │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practică │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │profesori de pedagogie │
│incluzivă │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie │
│conflictelor │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │ │
│serviciilor │profesori de pedagogie/│
│educaţionale │psihologie/sociologie │
│integrate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie │
│educaţie media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Parteneriate │profesori de pedagogie/│
│şi proiecte │psihologie │
│educaţionale │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │profesori de pedagogie │
│interculturală│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elemente de │profesori de pedagogie │
│legislaţie │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elemente de │ │
│statistică │profesori de │
│aplicată în │informatică/TIC │
│mediere │ │
│şcolară │ │
└──────────────┴───────────────────────┘
3) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)
┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│Opţionale │ │ │ │ │integrat) │
│care sprijină│0-3 │0-2 │0-2 │0-4 │- elevii pot │
│specializarea│ │ │ │ │opta ca orele│
│/profilul │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII- │
│ │ │ │ │ │a să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │0-2 │0-2 │0-2 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-3 │1-3 │1-3 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │3 │2 │4 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │6 │5 │7 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘
4) Alte precizări Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.