Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea mediere şcolară, clasele a IX-a- a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea mediere şcolară, clasele a IX-a- a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │1 │ │6 │1 │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │1 │ │3 │1 │ │2 │1 │ │2 │1 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │1 │ │- │1 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │ │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ŞTIAM │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │7 │ │5 │6 │ │5 │12│ │5 │10│ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │7 │ │- │6 │ │- │12│ │- │10│ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline din│1 │- │- │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │- │- │ │- │- │ │- │- │ │- │1 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│8 │3-6 │20│7 │3-6 │14│14│2-5 │13│13│4-7 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │30-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘


    NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌───────────┬──────────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────────┐
│ARIA │Discipline de │Clasa a │Clasa a │Clasa a XI-a│Clasa a XII-a │
│CURRICULARĂ│specialitate │IX-a │X-a │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Limba şi │Gramatica │Gramatica │ │ │
│ │literatura │aplicată a │aplicată a│Tehnici de │Literaţie şi │
│ │română │limbii │limbii │comunicare │scriere │
│Limbă şi │(orientări │române │române │ │creativă │
│comunicare │tematice la │ │ │ │ │
│ │nivelul ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │clasei) │1 │1 │1 │1 │
│ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│Matematică │ │ │ │ │ │
│şi ştiinţe │ŞTIAM │- │- │1 │1 │
│ale naturii│ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Pedagogie │Introducere│ │Managementul│Servicii │
│ │(orientări │în │Pedagogie │grupului şi │socio- │
│ │tematice la │pedagogie │socială │a relaţiei │educaţionale │
│ │nivelul │ │ │cu familia │ │
│ │clasei) ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │2 │2 │2 │2 │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Introducere în│ │ │ │ │
│ │mediere │1 │- │- │- │
│ │şcolară │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │- │Psihologie│Psihologia │Psihopedagogia│
│ │Psihologie │ │ │dezvoltării │educaţiei │
│ │ ├───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │- │1 (oră TC)│2 │2 │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Practica │3 │3 │4 │4 │
│ │pedagogică │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Educaţie │- │1 │- │- │
│ │incluzivă │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│Om şi │Managementul │1 │- │- │- │
│societate │emoţiilor │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Managementul │- │- │1 │- │
│ │conflictelor │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Managementul │ │ │ │ │
│ │serviciilor │- │- │1 │- │
│ │educaţionale │ │ │ │ │
│ │integrate │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Pedagogie │ │ │ │ │
│ │digitală şi │- │- │- │1 │
│ │educaţie media│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Parteneriate │ │ │ │ │
│ │şi proiecte │- │- │1 │- │
│ │educaţionale │ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Educaţie │- │- │1 │- │
│ │interculturală│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Elemente de │ │ │ │ │
│ │legislaţie │- │- │- │1 │
│ │specifică │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Elemente de │ │ │ │ │
│ │statistică │ │ │ │ │
│Tehnologii │aplicată în │- │- │- │1 │
│ │mediere │ │ │ │ │
│ │şcolară │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────────┤
│TOTAL │ │8 │7 │14 │13 │
└───────────┴──────────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────────┘


    2) Precizări privind încadrarea pentru disciplinele de specialitate (CS)

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Discipline de │Încadrare │
│specialitate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Limba şi │profesori de limba şi │
│literatura │literatura română │
│română │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de matematică│
│ │/ştiinţe (bilogie/ │
│ŞTIAM │fizică/chimie), care │
│ │predau şi didactica │
│ │specialităţii │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Introducere în│ │
│mediere │profesori de pedagogie │
│şcolară │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│ │profesori de psihologie│
│ │/pedagogie │
│Psihologie │- la clasa a X-a, │
│ │programa şcolară este │
│ │cea a disciplinei │
│ │Psihologiei din TC │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Practică │profesori de pedagogie/│
│pedagogică │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │profesori de pedagogie │
│incluzivă │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie/│
│emoţiilor │psihologie │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │profesori de pedagogie │
│conflictelor │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Managementul │ │
│serviciilor │profesori de pedagogie/│
│educaţionale │psihologie/sociologie │
│integrate │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Pedagogie │profesori de pedagogie/│
│digitală şi │psihologie │
│educaţie media│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Parteneriate │profesori de pedagogie/│
│şi proiecte │psihologie │
│educaţionale │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Educaţie │profesori de pedagogie │
│interculturală│ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elemente de │profesori de pedagogie │
│legislaţie │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elemente de │ │
│statistică │profesori de │
│aplicată în │informatică/TIC │
│mediere │ │
│şcolară │ │
└──────────────┴───────────────────────┘


    3) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌─────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────────────┐
│ │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│Discipline │a │a X-a│a │a │Observaţii │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │accentuând │
│ │ │ │ │ │abordările │
│ │ │ │ │ │diferenţiate │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │procesului de│
│ │ │ │ │ │învăţare, în │
│ │ │ │ │ │relaţie cu │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │specialitate │
│ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │(aprofundare/│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă/opţional│
│Opţionale │ │ │ │ │integrat) │
│care sprijină│0-3 │0-2 │0-2 │0-4 │- elevii pot │
│specializarea│ │ │ │ │opta ca orele│
│/profilul │ │ │ │ │prevăzute la │
│ │ │ │ │ │clasa a XII- │
│ │ │ │ │ │a să fie │
│ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │probelor E │
│ │ │ │ │ │ale │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat, │
│ │ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │admiterea la │
│ │ │ │ │ │studii │
│ │ │ │ │ │universitare,│
│ │ │ │ │ │în funcţie de│
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele │
│ │ │ │ │ │lor de │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │(aprofundare)│
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- opţionale │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională sau│
│ │ │ │ │ │elaborate la │
│ │ │ │ │ │nivelul │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │inclusiv prin│
│ │ │ │ │ │care să se │
│ │ │ │ │ │asigure │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│Opţionale │ │ │ │ │elevilor │
│care sprijină│ │ │ │ │pentru │
│filiera, │0-2 │0-2 │0-2 │0-2 │susţinerea │
│complementare│ │ │ │ │probelor A1 │
│profilului │ │ │ │ │şi F din │
│ │ │ │ │ │cadrul │
│ │ │ │ │ │examenului │
│ │ │ │ │ │naţional de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat │
│ │ │ │ │ │(aprofundare,│
│ │ │ │ │ │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă etc.) │
│ │ │ │ │ │sau sprijin │
│ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │continuarea │
│ │ │ │ │ │unui traseu │
│ │ │ │ │ │academic │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │- inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în│
│ │ │ │ │ │ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│ │ │ │ │ │recomandate │
│ │ │ │ │ │în Anexa 1 la│
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
│ │ │ │ │ │- discipline │
│ │ │ │ │ │care întăresc│
│ │ │ │ │ │caracterul │
│ │ │ │ │ │funcţional al│
│ │ │ │ │ │limbii în │
│ │ │ │ │ │contextul │
│ │ │ │ │ │specializării│
│ │ │ │ │ │(de exemplu: │
│ │ │ │ │ │producere şi │
│Alte │ │ │ │ │receptare de │
│discipline │ │ │ │ │texte │
│stabilite │ │ │ │ │ştiinţifice) │
│prin oferta │1-3 │1-3 │1-3 │1-3 │- discipline │
│anuală a │ │ │ │ │care │
│unităţii de │ │ │ │ │promovează │
│învăţământ │ │ │ │ │activităţile │
│ │ │ │ │ │în echipă │
│ │ │ │ │ │(joc sportiv,│
│ │ │ │ │ │ansamblu │
│ │ │ │ │ │artistic, │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │bazată pe │
│ │ │ │ │ │proiecte, │
│ │ │ │ │ │dezbatere │
│ │ │ │ │ │etc.) │
│ │ │ │ │ │- tipul de │
│ │ │ │ │ │opţionale şi │
│ │ │ │ │ │alocarea │
│ │ │ │ │ │orelor este │
│ │ │ │ │ │la decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, │
│ │ │ │ │ │în acord cu │
│ │ │ │ │ │nevoile şi │
│ │ │ │ │ │interesele de│
│ │ │ │ │ │învăţare ale │
│ │ │ │ │ │elevilor │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │3 │3 │2 │4 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/ │6 │6 │5 │7 │ │
│săptămână │ │ │ │ │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────────┘


    4) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016