Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.──────────
┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │ │6 │- │ │5 │- │1 │5 │- │1 │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │1 │2 │- │1 │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │- │ │- │- │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │- │12│0-3 │- │12│0-2 │1 │15│0-3 │- │15│0-3 │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │- │12│0-3 │- │12│0-2 │- │15│0-3 │- │15│0-3 │
│din domeniul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │1 │- │ │- │ │1 │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │18│12│0-3 │19│12│0-2 │14│15│1-4 │13│15│2-5 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │31-33 │30-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
NOTE SPECIFICE 1) Organizarea specializării pe secţii şi subsecţii (se va analiza oportunitatea introducerii unei subsecţii pentru jazz instrumental)
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Secţii │Subsecţii │
├────┬─────────────┼─────┬─────────────┤
│ │ │ │Instrumentele│
│ │ │ │orchestrei │
│ │ │ │simfonice, │
│ │ │ │harpă, │
│ │Secţia │I.1. │chitară, │
│I. │Interpretare │ │saxofon, nai,│
│ │instrumentală│ │acordeon, │
│ │ │ │ţambal, │
│ │ │ │taragot │
│ │ ├─────┼─────────────┤
│ │ │I.2. │Pian, orgă │
│ │ │ │clasică │
├────┼─────────────┼─────┼─────────────┤
│ │ │II.1.│Canto clasic │
│ │ ├─────┼─────────────┤
│ │Secţia │ │Canto muzică │
│II. │Interpretare │II.2.│pop - muzică │
│ │vocală │ │de jazz │
│ │ ├─────┼─────────────┤
│ │ │II.3.│Canto popular│
├────┼─────────────┴─────┴─────────────┤
│III.│Secţia Studii teoretice muzicale │
└────┴─────────────────────────────────┘
2) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS). Număr de ore/săptămână I. Secţia Interpretare instrumentală I.1. Instrumentele orchestrei simfonice, harpă, chitară, saxofon, nai, acordeon, ţambal, taragot
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Instrument │ │ │ │ │
│principal │ │ │ │ │
│(disciplină │3 │3 │3 │3 │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teoria muzicii│2 │2 │2 │2 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu │ │ │ │ │
│orchestral/ │ │ │ │ │
│coral/ │3 │3 │3 │3 │
│folcloric/ │ │ │ │ │
│instrumental │ │ │ │ │
│de muzică pop │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Muzică de │1 │1 │1 │1 │
│cameră │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │1 │1 │- │- │
│complementar │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │ │ │ │ │
│complementar/ │ │ │ │ │
│Elemente de │- │- │1 │1 │
│improvizaţie │ │ │ │ │
│instrumentală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Corepetiţie │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Armonie │- │- │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
I.2. Pian, orgă clasică
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Instrument │ │ │ │ │
│principal │ │ │ │ │
│(disciplină │3 │3 │3 │3 │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teoria muzicii│2 │2 │2 │2 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu coral│ │ │ │ │
│/instrumental │3 │3 │3 │3 │
│de muzică pop │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Muzică de │1 │1 │1 │1 │
│cameră │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Instrument la │ │ │ │ │
│alegere (altul│1 │1 │- │- │
│decât pian şi │ │ │ │ │
│orgă) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Instrument la │ │ │ │ │
│alegere (altul│ │ │ │ │
│decât pian şi │ │ │ │ │
│orgă)/Elemente│- │- │1 │1 │
│de │ │ │ │ │
│improvizaţie │ │ │ │ │
│instrumentală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Acompaniament │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Armonie │- │- │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
II. Secţia Interpretare vocală II.1. Canto clasic
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Canto clasic │ │ │ │ │
│(disciplină │3 │3 │3 │3 │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teoria muzicii│3 │3 │3 │3 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu coral│3 │3 │3 │3 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │1 │1 │1 │1 │
│complementar │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Corepetiţie │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Muzică de │ │ │ │ │
│cameră/Studio │- │- │1 │1 │
│de operă │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
II.2. Canto muzică pop şi muzică de jazz
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Canto muzică │ │ │ │ │
│pop şi muzică │ │ │ │ │
│de jazz │3 │3 │3 │3 │
│(disciplină │ │ │ │ │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teoria muzicii│3 │3 │3 │3 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu vocal│ │ │ │ │
│de muzică pop/│3 │3 │3 │3 │
│coral │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │1 │1 │1 │1 │
│complementar │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Corepetiţie │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii pop şi│- │- │1 │1 │
│a muzicii de │ │ │ │ │
│jazz │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
II.3. Canto popular
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Canto popular │ │ │ │ │
│(disciplină │3 │3 │3 │3 │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate)*│ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teoria muzicii│3 │3 │3 │3 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu │ │ │ │ │
│folcloric/ │3 │3 │3 │3 │
│coral │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │1 │1 │1 │1 │
│complementar │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Corepetiţie │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Etnografie şi │- │- │1 │1 │
│folclor │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
*Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale se poate studia repertoriul tradiţional al minorităţilor respective şi/sau repertoriul tradiţional românesc. III. Secţia Studii teoretice muzicale
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Teorie - │ │ │ │ │
│solfegiu - │ │ │ │ │
│dicteu │3 │3 │3 │3 │
│(disciplină │ │ │ │ │
│principală de │ │ │ │ │
│specialitate) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Instrument │ │ │ │ │
│secundar │ │ │ │ │
│(instrument │2 │2 │2 │2 │
│studiat │ │ │ │ │
│anterior) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Ansamblu coral│ │ │ │ │
│/orchestral/ │3 │3 │3 │3 │
│folcloric/ │ │ │ │ │
│muzică pop │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pian │ │ │ │ │
│complementar │ │ │ │ │
│(pentru elevii│ │ │ │ │
│care au │ │ │ │ │
│instrument │ │ │ │ │
│secundar alt │ │ │ │ │
│instrument │ │ │ │ │
│decât pianul)/│ │ │ │ │
│Instrument la │1 │1 │1 │1 │
│alegere (alt │ │ │ │ │
│instrument │ │ │ │ │
│secundar │ │ │ │ │
│pentru elevii │ │ │ │ │
│care au drept │ │ │ │ │
│instrument │ │ │ │ │
│secundar, │ │ │ │ │
│pianul) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Armonie │1 │1 │2 │2 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Contrapunct │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│muzicii şi │ │ │ │ │
│forme muzicale│ │ │ │ │
│(cu realocarea│ │ │ │ │
│orelor din TC │1 │1 │2 │2 │
│ale ariei │ │ │ │ │
│curriculare │ │ │ │ │
│Arte, de la │ │ │ │ │
│clasele a IX-a│ │ │ │ │
│şi a X-a) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnoredactare│- │- │1 │- │
│muzicală │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Procesarea │ │ │ │ │
│muzicii pe │- │- │- │1 │
│calculator │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │12 │12 │15 │15 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
3) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)
┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬──────────────┐
│Discipline │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│opţionale │a │a X-a│a │a │Precizări │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Limba şi │ │ │ │ │opţional de │
│literatura │0 │0 │1 │1 │aprofundare │
│română │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Literatură │ │ │ │ │opţional ca │
│universală │0 │0 │0-1 │0-1 │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Sport │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │opţional de │
│ │ │ │ │ │aprofundare │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Educaţie │0 │0 │0 │1 │opţional de │
│vizuală │ │ │ │ │aprofundare │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Estetică │ │ │ │ │opţional ca │
│muzicală │0 │0 │0-1 │0-1 │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Elemente de │ │ │ │ │opţional ca │
│biomecanică în│0 │0 │0 │0-1 │disciplină │
│muzică │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Originea şi │ │ │ │ │opţional ca │
│evoluţia │0 │0 │0-1 │0-1 │disciplină │
│instrumentelor│ │ │ │ │nouă │
│muzicale │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │opţional ca │
│Armonie │ │ │ │ │disciplină │
│(pentru secţia│0-1 │0-1 │0 │0 │nouă (secţia │
│instrumentală)│ │ │ │ │instrumentală,│
│ │ │ │ │ │cu organizare │
│ │ │ │ │ │pe grupe) │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │opţional ca │
│Contrapunct │ │ │ │ │disciplină │
│(pentru secţia│0 │0 │0-1 │0-1 │nouă (secţia │
│instrumentală)│ │ │ │ │instrumentală,│
│ │ │ │ │ │cu organizare │
│ │ │ │ │ │pe grupe) │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Antreprenoriat│ │ │ │ │opţional ca │
│artistic │0 │0 │0 │0-1 │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline în │
│Alte opţionale│ │ │ │ │ofertă │
│stabilite la │ │ │ │ │naţională │
│nivelul │0-3 │0-2 │0-3 │0-3 │recomandate în│
│unităţii de │ │ │ │ │Anexa 1 la │
│învăţământ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată CDEOŞ│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │0 │0 │1 │2 │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │3 │2 │4 │5 │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────────────┘
4) Precizări privind disciplinele care formează curriculumul de specialitate pentru filiera vocaţională, profil artistic, specializarea muzică 1. Instrumentele muzicale care pot fi studiate în învăţământul vocaţional, profil artistic, specializarea muzică sunt următoarele: pian, orgă clasică, vioară, viola, violoncel, contrabas, chitară, harpă, flaut, oboi, clarinet, fagot, saxofon, corn, trompetă, trombon, tuba, instrumente de percuţie, nai, ţambal, acordeon, taragot şi, de asemenea, canto (clasic, muzică pop şi muzică de jazz, popular). 2. Predarea disciplinelor de specialitate se efectuează astfel: - individual, la disciplinele: Instrument principal, Instrument secundar, Instrument la alegere, Pian complementar, Acompaniament, Elemente de improvizaţie instrumentală, Corepetiţie, Canto clasic, Canto muzică pop şi muzică de jazz, Canto popular; – pe grupe, la disciplinele: Teorie - solfegiu - dicteu (TSD), Armonie, Contrapunct, Etnografie şi folclor muzical; Istoria muzicii pop şi a muzicii de jazz, Studio de operă; – pe clasă, la disciplinele: Istoria muzicii şi forme muzicale; Antreprenoriat artistic, Tehnoredactare muzicală, Procesarea muzicii pe calculator; – în ansamblu şi pe partide, la disciplinele: Ansamblu coral, Ansamblu orchestral; – în ansamblu la disciplinele: Ansamblu instrumental de muzică pop, Ansamblu vocal de muzică pop şi Ansamblu folcloric; 3. Disciplina Muzică de camera se efectuează şi se normează cu un efectiv de 2 - 5 elevi pe oră. 4. La disciplinele Teorie - solfegiu - dicteu (TSD), Armonie, Contrapunct, Etnografie şi folclor muzical, Istoria muzicii pop şi a muzicii de jazz şi Studio de operă grupa cuprinde, în medie, 7 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 10. 5. Pentru disciplinele Ansamblu coral şi Ansamblu orchestral cele 3 ore pe săptămână se alocă astfel: - 1 oră/săptămână - pregătire pe partide cu elevi care provin din clase diferite, în funcţie de repertoriu ales pentru anul şcolar respectiv (de exemplu, pentru ansamblu orchestral:1 oră - vioara I, 1 oră - vioara II, 1 oră - corzi grave, 1 oră - suflători lemne, 1 oră - suflători alamă şi percuţie; de exemplu pentru ansamblu coral - cor mixt: 1 oră - sopran, 1 oră - alto, 1 oră - tenor, 1 oră - bas; de exemplu pentru ansamblu coral - cor pe voci egale: 1 oră - sopran I, 1 oră - sopran II, 1 oră - alto I, 1 oră - alto II etc.); – 2 ore/săptămână - ansamblu; 6. Disciplina Ansamblu coral se desfăşoară pe tiparul corului de cameră, cu un efectiv maxim de 40 de elevi proveniţi din clase diferite, în funcţie de tipul corului (pe voci egale sau mixt); 7. Tipurile şi numărul de formaţii se stabilesc la nivelul unităţilor de învăţământ. În funcţie de posibilităţi, se pot organiza şi Ansambluri de suflători. 8. Distribuirea elevilor în ansamblu de muzică pop şi ansamblu folcloric se realizează după completarea necesarului de instrumente pentru orchestra simfonică şi a necesarului de voci pentru ansamblu coral. 9. Ansamblul de muzică pop şi ansamblul folcloric pot avea în componenţă câte un singur pianist. 10. Disciplinele Tehnoredactare muzicală şi Procesarea muzicii pe calculator pot fi predate de absolvenţi ai universităţilor de muzică. 11. Disciplina Elemente de improvizaţie instrumentală poate fi studiată de elevii care au ca instrument principal: pian, chitară, clarinet, saxofon, trompetă, trombon sau percuţie. Această disciplină vizează familiarizarea elevilor cu elemente de improvizaţie realizate la instrumentul pe care îl studiază ca instrument principal. Disciplina poate fi predată numai de profesorii care, în cadrul specializării obţinute prin studiile universitare, au parcurs discipline/module de compoziţie muzică de jazz şi modul de instrument, pentru instrumentul studiat de elev ca instrument principal (pian, chitară, clarinet, saxofon, trompetă, trombon sau percuţie). Opţiunea pentru studierea acestei discipline se face de către elevi, pe parcursul clasei a X-a, nu mai târziu de luna decembrie, doar în situaţia în care există resursă umană calificată pentru predarea disciplinei. 12. Pentru elevii care studiază ca disciplină principală Canto muzică pop şi muzică de jazz, disciplina Corepetiţie poate fi susţinută numai de profesori care au parcurs discipline/module de compoziţie muzică de jazz şi modul de instrument - pian. 5) Alte precizări Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.