Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea coregrafie, toate secţiile, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea coregrafie, toate secţiile, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │ │6 │- │ │5 │- │1 │5 │- │1 │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │1 │2 │- │1 │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │- │ │- │- │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE* │- │16│ │ │16│ │ │19│ │ │20│ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │- │16│ │ │16│ │ │19│ │ │20│ │
│din domeniul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │- │- │ │- │- │ │- │- │ │- │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE* │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │- │- │ │- │- │ │- │- │ │- │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │17│16│- │18│16│- │12│19│1 │12│20│1 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │33 │34 │32 │33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        * Cu realocarea orelor din TC a disciplinelor din aria curriculară Arte, respectiv aria curriculară Educaţie fizică, sport şi sănătate pentru discipline de specialitate din CS
                                    NOTE SPECIFICE
    1) Organizarea specializării pe secţii şi subsecţii

┌──────────────────────────────────────┐
│Secţii │
├────┬─────────────────────────────────┤
│I. │Secţia Dans clasic │
├────┼─────────────────────────────────┤
│II. │Secţia Dans contemporan │
└────┴─────────────────────────────────┘


    2) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS). Număr de ore/săptămână
    I. Secţia Dans clasic

┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans clasic* │ │ │ │ │
│(include şi │ │ │ │ │
│orele din TC │8 │8 │10 │10 │
│ale │ │ │ │ │
│disciplinei │ │ │ │ │
│sport) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans │1 │1 │1 │1 │
│contemporan │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Repertoriu │1 │1 │1 │2 │
│individual │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Repertoriu │1 │1 │1 │1 │
│ansamblu │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans de │1 │1 │1 │1 │
│caracter │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │1 │1 │1 │1 │
│baletului │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Duet clasic │- │- │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans românesc │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │
│muzicală │ │ │ │ │
│(include şi │ │ │ │ │
│orele din TC │1 │1 │1 │1 │
│ale │ │ │ │ │
│disciplinelor │ │ │ │ │
│din domeniul │ │ │ │ │
│arte) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Laboratorul de│1 │1 │- │- │
│creaţie │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Elemente de │ │ │ │ │
│analiză │- │- │1 │1 │
│coregrafică │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │16 │16 │19 │20 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        * Disciplină principală de studiu

    II. Secţia Dans contemporan

┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans │ │ │ │ │
│contemporan* │ │ │ │ │
│(include şi │ │ │ │ │
│orele din TC │6 │6 │7 │7 │
│ale │ │ │ │ │
│disciplinei │ │ │ │ │
│sport) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans clasic │2 │2 │2 │2 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Repertoriu │1 │1 │1 │2 │
│individual │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Repertoriu │1 │1 │1 │1 │
│ansamblu │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans de │1 │1 │1 │1 │
│caracter │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │1 │1 │1 │1 │
│baletului │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Duet │- │- │1 │1 │
│contemporan │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Dans românesc │1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │
│muzicală │ │ │ │ │
│(include şi │ │ │ │ │
│orele din TC │1 │1 │1 │1 │
│ale │ │ │ │ │
│disciplinelor │ │ │ │ │
│din domeniul │ │ │ │ │
│arte) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Laboratorul de│1 │1 │- │- │
│creaţie │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Elemente de │ │ │ │ │
│analiză │- │- │1 │1 │
│coregrafică │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Tehnici de │ │ │ │ │
│dans/ │- │- │1 │1 │
│Improvizaţie │ │ │ │ │
│coregrafică │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Arta actorului│1 │1 │1 │1 │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │16 │16 │19 │20 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        * Disciplină principală de studiu


    3) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌──────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬───────────┐
│Discipline│Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│opţionale │a │a X-a│a │a │Precizări │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
├──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Limba şi │ │ │ │ │opţional de│
│literatura│- │- │0-1 │0-1 │aprofundare│
│română │ │ │ │ │ │
├──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│ │ │ │ │ │naţională │
│Alte │ │ │ │ │recomandate│
│discipline│ │ │ │ │în Anexa 1 │
│opţionale │ │ │ │ │la │
│ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
├──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │0 │0 │1 │1 │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │0 │0 │1 │1 │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└──────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴───────────┘


    4) Precizări privind disciplinele care formează curriculumul de specialitate pentru filiera vocaţională, profil artistic, specializarea coregrafie
    1. Predarea disciplinelor de specialitate se efectuează astfel:
    - individual, la disciplina: Repertoriu individual;
    – pe grupe, la disciplinele: Dans clasic; Dans contemporan, Repertoriu ansamblu, Dans de caracter, Duet contemporan, Tehnici de dans/ Improvizaţie coregrafică, Arta actorului;
    – pe clasă, la disciplinele: Istoria baletului, Dans românesc, Educaţie muzicală;

    2. Predarea disciplinelor Dans clasic, Dans contemporan, Dans românesc şi Dans de caracter se face de către profesorul de specialitate în colaborare cu profesorul corepetitor.
    3. La disciplinele Dans clasic; Dans contemporan, Repertoriu ansamblu, Dans de caracter, Duet clasic grupa cuprinde, în medie, 7 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 10.

    5) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016