Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2025  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea arte vizuale, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2025 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea arte vizuale, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ARIA │Clasa a │Clasa a X-a│Clasa a │Clasa a │
│CURRICULARĂ/ │IX-a │ │XI-a │XII-a │
│Disciplina ├──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┼──┬──┬─────┤
│ │TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│TC│CS│CDEOŞ│
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │ │6 │- │ │5 │- │1 │5 │- │1 │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │1 │2 │- │1 │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │- │ │- │- │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│OM ŞI │4 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │5 │- │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│ARTE │1 │10│1-4 │1 │10│0-3 │1 │16│0-2 │- │16│0-3 │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Discipline de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │- │10│1-4 │- │10│0-3 │- │16│0-2 │- │16│0-3 │
│din domeniul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │1 │ │ │1 │ │ │1 │ │ │ │ │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │1 │- │0-1 │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│TEHNOLOGII │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┼──┼──┼─────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19│10│1-4 │20│10│0-3 │14│16│1-3 │13│16│1-4 │
│CS/CDEOŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┼──┴──┴─────┤
│Total │30-33 │30-33 │31-33 │30-33 │
└──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS). Număr de ore/săptămână

┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Atelier de │2 │2 │4 │5 │
│specialitate*)│ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Studiul │ │ │ │ │
│formelor în │2 │2 │4 │4 │
│desen │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Studiul │ │ │ │ │
│formelor în │2 │2 │- │- │
│culoare │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Studiul │ │ │ │ │
│formelor în │2 │2 │- │- │
│volum │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Studiul │ │ │ │ │
│formelor în │- │- │3 │3 │
│culoare/volum │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Crochiuri │1 │1 │1 │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Istoria │ │ │ │ │
│artelor şi a │1 │1 │1 │1 │
│arhitecturii │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Noţiuni de │ │ │ │ │
│anatomie │ │ │ │ │
│artistică/ │- │- │1 │1 │
│Noţiuni de │ │ │ │ │
│ergonomie │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Prelucrarea │ │ │ │ │
│Computerizată │- │- │2 │2 │
│a Imaginii │ │ │ │ │
│(PCI) │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │10 │10 │16 │16 │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        *) Disciplină principală de studiu

    2) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬───────────┐
│Recomandări de│ │ │ │ │ │
│alocare a │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│ │
│bugetului de │a │a X-a│a │a │Precizări │
│ore pentru │IX-a │ │XI-a │XII-a│ │
│CDEOŞ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Limba şi │ │ │ │ │opţional de│
│literatura │0 │0 │1 │1 │aprofundare│
│română │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Literatură │ │ │ │ │opţional ca│
│universală │0 │0 │0-1 │0-1 │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Sport │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │opţional de│
│ │ │ │ │ │aprofundare│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Studiul │ │ │ │ │opţional de│
│formelor în │0-1 │0-1 │0-1 │0-1 │aprofundare│
│desen │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Studiul │ │ │ │ │opţional de│
│formelor în │0-1 │0-1 │0 │0 │profundare │
│culoare │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Studiul │ │ │ │ │opţional de│
│formelor în │0-1 │0-1 │0 │0 │aprofundare│
│volum │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Atelier de │0-1 │0-1 │0 │0 │opţional de│
│specialitate │ │ │ │ │aprofundare│
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Noţiuni de │ │ │ │ │ │
│machetare/ │ │ │ │ │ │
│Noţiuni de │ │ │ │ │opţional ca│
│construcţie a │0 │0 │0-1 │0-1 │disciplină │
│păpuşilor şi │ │ │ │ │nouă │
│marionetelor/ │ │ │ │ │ │
│Butaforie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Antreprenoriat│ │ │ │ │opţional ca│
│artistic │0 │0 │0 │0-1 │disciplină │
│ │ │ │ │ │nouă │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │inclusiv │
│ │ │ │ │ │discipline │
│ │ │ │ │ │în ofertă │
│Alte opţionale│ │ │ │ │naţională │
│stabilite la │ │ │ │ │recomandate│
│nivelul │0-1 │0-1 │0-2 │0-2 │în Anexa 1 │
│unităţii de │ │ │ │ │la │
│învăţământ │ │ │ │ │prezentul │
│ │ │ │ │ │ordin, în │
│ │ │ │ │ │secţiunea │
│ │ │ │ │ │dedicată │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │1 │0 │1 │1 │ │
│(minim) │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │
│CDEOŞ/an │4 │3 │3 │4 │ │
│(maxim) │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴───────────┘


    3) Precizări privind disciplinele care formează curriculumul de specialitate pentru filiera vocaţională, profil artistic, specializarea arte plastice, arte decorative, design
    1. Disciplina Atelier de specialitate cuprinde următoarele specializări: Pictură de şevalet, Grafică, Sculptură statuară, Arte murale, Ceramică, Arte textile (tapiserie, imprimeuri, contexturi), Modă, Scenografie, Animaţie, Design (grafic, de produs, de ambient);
    2. Predarea disciplinelor de specialitate se efectuează astfel:
    - pe grupe, la disciplinele: Studiul formelor în desen, Studiul formelor în culoare, Studiul formelor în volum, Studiul formelor în culoare/volum, Atelier de specialitate, Procesarea computerizată a imaginii (PCI), Crochiuri
    – pe clasă, la disciplina: Istoria artelor şi a arhitecturii;

    3. La disciplinele Studiul formelor în desen, Studiul formelor în culoare, Studiul formelor în volum, Studiul formelor în culoare/volum, Studiul compoziţiei, Atelier de specialitate, Procesarea computerizată a imaginii (PCI), Crochiuri grupa cuprinde, în medie, 7 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 10.
    4. Se recomandă gruparea orelor de specialitate astfel încât să se dea posibilitatea organizării de vizite la muzee de artă, studii in situ şi alte activităţi specific specializării.
    5. În cadrul disciplinei Studiul formelor în culoare/volum conţinuturile se abordează din perspectiva fiecărei specializări.

    4) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.


                              -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016