Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU din 20 iunie 2024  pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera tehnologică, profilul servicii, domeniul de pregătire de bază economic, toate specializările/calificările profesionale, clasele a IX-a - a XII-a    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN-CADRU din 20 iunie 2024 pentru învăţământul liceal cu frecvenţă zi, filiera tehnologică, profilul servicii, domeniul de pregătire de bază economic, toate specializările/calificările profesionale, clasele a IX-a - a XII-a

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 594 bis din 26 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.350 din 20 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 26 iunie 2025.
──────────

┌──────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬────────────┐
│ │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │Clasa a XI-a │Clasa a │
│ARIA │ │ │ │XII-a │
│CURRICULARĂ/ ├───┬───┬─────┼───┬───┬─────┼───┬───┬─────┼───┬───┬────┤
│Disciplina │TC │CS │CDEOŞ│TC │CS │CDEOŞ│TC │CS │CDEOŞ│TC │CS │CDEO│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Ş │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │ │6 │- │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │ │3 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Limba modernă │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │2 │- │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Limba modernă │1 │- │ │1 │- │ │1 │1 │ │1 │1 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │5 │- │ │5 │- │ │- │2 │ │- │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Matematică │2 │- │ │2 │- │ │- │2 │ │- │2 │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Fizică │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Chimie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Biologie │1 │- │ │1 │- │ │- │- │ │- │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│OM ŞI │4 │- │ │5 │- │ │5 │1 │ │5 │1 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Istorie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunismului │- │- │ │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │
│din România │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │- │- │ │- │- │ │1 │- │ │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Geografie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Disciplină │1 │- │ │2 │- │ │1 │1 │ │1 │1 │ │
│socio-umană │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Religie │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│ARTE │1 │- │ │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Discipline din│1 │- │ │1 │- │- │1 │- │ │- │- │ │
│domeniul arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ, SPORT │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│ŞI SĂNĂTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│TEHNOLOGII │1 │10 │ │1 │10 │ │1 │13 │ │1 │13 │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │1 │- │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Pregătire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│teoretică de │- │4 │ │ │4 │ │ │4 │ │ │4 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Pregătire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│practică de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămânală │- │6 │ │ │6 │ │ │9 │ │ │9 │ │
│(Laborator + │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Instruire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│practică) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Stagii de │ │ │150 │ │ │210 │ │ │210 │ │ │150 │
│pregătire │ │ │de │ │ │de │ │ │de │ │ │de │
│practică, │ │ │ore │ │ │ore │ │ │ore │ │ │ore │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│din care se │ │ │din │ │ │din │ │ │din │ │ │din │
│pot aloca ore │ │ │care │ │ │care │ │ │care │ │ │care│
│pentru: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│- acomodare, │ │ │0-60 │ │ │0-60 │ │ │0-60 │ │ │0-60│
│învăţare │ │ │de │ │ │de │ │ │de │ │ │de │
│remedială │ │ │ore │ │ │ore │ │ │ore │ │ │ore │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Curriculum │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│aprofundare şi│ │ │30 │ │ │30 │ │ │30 │ │ │30 │
│inserţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│profesională │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│CONSILIERE ŞI │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│personală şi │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │1 │- │- │
│consiliere în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│carieră │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┴───┼─────┼───┴───┼─────┼───┴───┼─────┼───┴───┼────┤
│Număr de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămâni │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│calculul │30 │6 │28 │8 │28 │8 │28 │6 │
│numărului │ │ │ │ │ │ │ │ │
│total de ore │ │ │ │ │ │ │ │ │
│din │ │ │ │ │ │ │ │ │
│TC/CS/CDEOŞ) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┬───┼─────┼───┬───┼─────┼───┬───┼─────┼───┬───┼────┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/ │19 │10 │- │20 │10 │- │14 │17 │- │13 │17 │- │
│CS │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼─────┼───┼───┼────┤
│Total ore │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│TC/CS/CDEOŞ/an│570│300│180 │560│280│240 │392│476│240 │364│476│180 │
│de studiu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┴───┴─────┼───┴───┴─────┼───┴───┴─────┼───┴───┴────┤
│Total ore /an │1050 │1080 │1108 │1020 │
│de studiu │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┴────────────┘

        NOTE SPECIFICE
    1) Precizări privind curriculumul de specialitate (CS)

┌────────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│Discipline de │Clasa│Clasa│Clasa│Clasa│
│specialitate │a │a X-a│a │a │
│ │IX-a │ │XI-a │XII-a│
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Limba modernă 2 │- │- │1 │1 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Matematică* │- │- │2 │2 │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Economie şi │ │ │ │ │
│educaţie │- │- │1 │1 │
│antreprenorială*│ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │
│teoretică de │4 │4 │4 │4 │
│specialitate** │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Pregătire │ │ │ │ │
│practică de │ │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │
│săptămânală │6 │6 │9 │9 │
│(Laborator + │ │ │ │ │
│Instruire │ │ │ │ │
│practică) │ │ │ │ │
├────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │10 │10 │17 │17 │
└────────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┘

        * Discipline cu programe şcolare în acord cu profilul servicii, domeniul de pregătire de bază economic, filiera tehnologică, cu temele din curriculumul de specialitate şi elaborate astfel încât să susţină achiziţia rezultatelor învăţării specifice calificărilor profesionale; disciplinele vor fi predate de cadrele didactice de specialitate (limbi moderne, matematică, economie)
        ** Modulele de specialitate care vor face obiectul primei probe E a examenului de bacalaureat vor fi stabilite după revizuirea Standardului de pregătire profesională şi a curriculumului, urmând a fi precizate în lista disciplinelor şi programelor ale examenului naţional de bacalaureat, care va fi aprobată şi dată publicităţii la începutul clasei a IX-a, cu prima generaţie de elevi care vor parcurge noul curriculum liceal

    2) Precizări privind curriculumul la decizia elevului din oferta şcolii (CDEOŞ)

┌────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────────┐
│Discipline │Clasa a │Clasa a │Clasa a │Clasa a │Observaţii │
│ │IX-a │X-a │XI-a │XII-a │ │
├────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │Curriculumul │
│ │ │ │ │ │asociat SPP │
│ │ │ │ │ │este parte a │
│ │ │ │ │ │CDEOŞ şi este │
│ │ │ │ │ │elaborat de │
│ │ │ │ │ │unitatea de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, în│
│ │ │ │ │ │parteneriat cu│
│ │ │ │ │ │operatorii │
│ │ │ │ │ │economici/ │
│ │ │ │ │ │autorităţile │
│ │ │ │ │ │administraţiei│
│ │ │ │ │ │publice │
│ │ │ │ │ │locale, pentru│
│ │ │ │ │ │adaptarea │
│ │ │ │ │ │formării │
│ │ │ │ │ │profesionale a│
│ │ │ │ │ │elevilor la │
│ │ │ │ │ │nevoile │
│ │ │ │ │ │locale ale │
│ │ │ │ │ │pieţei muncii.│
│ │ │ │ │ │Din numărul │
│SPP - Stagii│ │ │ │ │total anual de│
│de pregătire│ │ │ │ │ore ale │
│practică │150 ore/5│210 ore/7│210 ore/7│150 ore/5│stagiilor de │
│(total ore │săptămâni│săptămâni│săptămâni│săptămâni│pregătire │
│pe an şcolar│ │ │ │ │practică se │
│/număr de │ │ │ │ │poate aloca, │
│săptămâni) │ │ │ │ │după caz, la │
│ │ │ │ │ │decizia │
│ │ │ │ │ │unităţii de │
│ │ │ │ │ │învăţământ în │
│ │ │ │ │ │consultare cu │
│ │ │ │ │ │operatorii │
│ │ │ │ │ │economici │
│ │ │ │ │ │parteneri, un │
│ │ │ │ │ │număr de 0 - │
│ │ │ │ │ │60 ore pentru │
│ │ │ │ │ │discipline de │
│ │ │ │ │ │cultură │
│ │ │ │ │ │generală şi/ │
│ │ │ │ │ │sau module de │
│ │ │ │ │ │specialitate, │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │activităţi de │
│ │ │ │ │ │acomodare/ │
│ │ │ │ │ │învăţare │
│ │ │ │ │ │remedială/ │
│ │ │ │ │ │pregătirea │
│ │ │ │ │ │examenului de │
│ │ │ │ │ │bacalaureat. │
├────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │Curriculum-ul │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │aprofundare şi│
│ │ │ │ │ │inserţie │
│ │ │ │ │ │profesională │
│ │ │ │ │ │reprezintă 30 │
│ │ │ │ │ │de ore/an de │
│ │ │ │ │ │studiu care se│
│ │ │ │ │ │alocă de │
│ │ │ │ │ │unitatea de │
│ │ │ │ │ │învăţământ, cu│
│ │ │ │ │ │consultarea │
│ │ │ │ │ │elevilor, din │
│ │ │ │ │ │oferta │
│ │ │ │ │ │dezvoltată în │
│ │ │ │ │ │parteneriat cu│
│Curriculum │ │ │ │ │operatorii │
│pentru │30 ore/1 │30 ore/1 │30 ore/1 │30 ore/1 │economici / │
│aprofundare │săptămână│săptămână│săptămână│săptămână│autorităţile │
│şi inserţie │ │ │ │ │administraţiei│
│profesională│ │ │ │ │publice locale│
│ │ │ │ │ │şi care pot fi│
│ │ │ │ │ │utilizate │
│ │ │ │ │ │pentru stagii │
│ │ │ │ │ │de pregătire │
│ │ │ │ │ │practică sau │
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │disciplinele │
│ │ │ │ │ │de cultură │
│ │ │ │ │ │generală, în │
│ │ │ │ │ │vederea │
│ │ │ │ │ │dobândirii │
│ │ │ │ │ │rezultatelor │
│ │ │ │ │ │învăţării │
│ │ │ │ │ │necesare │
│ │ │ │ │ │insertiei pe │
│ │ │ │ │ │piata muncii. │
├────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤
│Total ore │180 │240 │240 │180 │ │
│CDEOŞ/an │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────────┘

        Pentru componenta CDEOŞ de Acomodare şi învăţare remedială, respectiv Curriculum pentru aprofundare şi inserţie profesională, pot fi organizate activitaţi de învăţare prin reorganizarea efectivelor şcolare sau pe grupe, la decizia unităţii de învăţământ. În cazul pregătirii pentru examenul naţional de bacalaureat, reorganizarea efectivelor de elevi/activitatea pe grupe de elevi se poate realiza în funcţie de opţiunea acestora pentru disciplinele pe care le vor susţine în cadrul examenului.

    3) Alte precizări
     Aplicarea prezentului plan-cadru se va realiza prin coroborarea acestuia cu notele specifice şi cu prevederile Notei de fundamentare a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, forma cu frecvenţă zi, cuprinsă în Anexa nr. 1.

                        ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016