Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN-CADRU DE ACTIUNE din 15 martie 2006  in vederea reintegrarii sociale a copiilor strazii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN-CADRU DE ACTIUNE din 15 martie 2006 in vederea reintegrarii sociale a copiilor strazii

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 3 aprilie 2006
Grupul ţintã avut în vedere este reprezentat de copiii care trãiesc şi/sau muncesc pe stradã, împreunã sau nu cu familia lor, respectiv:
a) familii cu copii în stradã;
b) copiii strãzii - cei care trãiesc permanent în stradã şi nu întreţin nici un fel de legãturi cu familia;
c) copii în stradã - cei care se aflã circumstanţial în stradã şi care pãstreazã legãturi ocazionale cu familia;
d) copii pe stradã - cei care se aflã permanent pe stradã trimişi de familie pentru a câştiga bani prin diverse munci, cerşit sau mici furturi.

Obiective generale:
● Analiza situaţiei copiilor aflaţi în stradã;
● Intervenţia în vederea controlului şi ameliorãrii acesteia;
● Prevenirea situaţiilor similare.

Obiective operaţionale:
● reducerea numãrului de copii aflaţi în stradã;
● crearea/dezvoltarea/diversificarea unor servicii specializate, adresate acestei categorii de copii, la nivelul primãriilor sectoarelor Municipiului Bucureşti/ consiliilor judeţene/DGASPC-uri;
● specializarea personalului implicat în activitatea de evaluare, protejare, recuperare şi reintegrare a copiilor strãzii;
● înfiinţarea în cadrul DGASPC-urilor de echipe stradale/servicii sociale stradale, cuprinse în organigramã.

Actiuni premergãtoare implementãrii planului de acţiune:

■ înfiinţarea şi operationalizarea serviciului social stradal, conform prevederilor <>Ordinului nr. 132/2005 pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind serviciile destinate protecţiei copiilor strãzii apãrut în M.O. bis nr. 743/16.08.2005;
■ instruirea/pregãtirea poliţiştilor comunitari cu privire la prevederile <>Legii nr. 272/2004 privind promovarea şi protecţia drepturilor copilului de cãtre ANPDC în colaborare cu IGP;
■ stabilirea echipelor de intervenţie şi a modului de colaborare a acestora;
■ informarea pãrinţilor cu privire la obligaţiile şi sancţiunile <>Legii nr. 272/2004 "alin. (1) Îndemnul ori înlesnirea practicãrii cerşetoriei de cãtre un minor sau tragerea de foloase de pe urma practicãrii cerşetoriei de cãtre un minor se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 3 ani; alin. (2) Recrutarea ori constrângerea unui minor la cerşetorie se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani; Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) sau (2) este sãvârşitã de un pãrinte sau de reprezentantul legal al minorului, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 5 ani, pentru fapta prevãzutã la alin. (1), şi de la 2 la 7 ani şi interzicerea unor drepturi pentru fapta prevãzutã la alin. (2). Art. 133 Fapta pãrintelui sau a reprezentantului legal al unui copil de a se folosi de acesta pentru a apela în mod repetat la mila publicului, cerând ajutor financiar sau material, se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani şi interzicerea unor drepturi";.
■ identificarea zonelor de risc (zonele frecventate de copii ai strãzii);
■ înaintarea cãtre instanţele judecãtoreşti a dosarelor în vederea decãderii din drepturi a pãrinţilor copiilor aflaţi pe stradã.

ACŢIUNI CONCRETE DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A SITUAŢIEI COPIILOR
STRĂZII (2006-2008)




───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┬─────────
Nr.│ Activitãţi │ Responsabili │Termen
│ │ │propus de
│ │ │ANPDC
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
1│Infiintarea unui Centru de coordonare care va │Primãria Generalã a │Trim. I
│funcţiona ca serviciu non-stop ce se adreseazã │Municipiului │ 2006
│beneficiarilor indirecţi (comunitate, poliţie, │Bucureşti │
│jandarmerie, ONG etc). Centrul va funcţiona în │ANPDC │
│subordinea Primãriei generale a capitalei, amenajarea │ │
│şi dotarea spaţiului va fi realizatã de cãtre ANPDC iar│ │
│asigurarea permanenţei funcţionãrii serviciului va fi │ │
│fãcutã de cãtre specialişti din cadrul DGASPC-urilor │ │
│celor şase sectoare care vor beneficia de formare în │ │
│cadrul programului contractat de ANPDC. Centrul va │ │
│fi dotat cu telefon şi va avea o bazã de date cu │ │
│informaţii punctuale (câte locuri sunt în cadrul │ │
│serviciilor, unde au fost semnalate ultimele cazuri, │ │
│componenţa nominalã a echipelor stradale şi informaţii │ │
│cu privire la activitatea curentã a acestora. │ │
│Activitãţile şi normele de funcţionare vor fi aprobate │ │
│de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
2 │Înfiinţarea, prin hotãrâre de consiliu local, în cadrul│Consiliile Locale │Trim. II
│fiecãrei Direcţii Generale de Asistenţã Socialã şi │Direcţiile Generale │ 2006
│Protecţia Copilului a unui compartiment specializat pe │de Asistenţã Socialã │
│copiii strãzii (minimum 3 specialişti) iar la nivelul │şi Protecţia Copilului│
│sectoarelor Municipiului Bucureşti, a unui serviciu │ │
│social stradal în care sã activeze minim 8 specialişti.│ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
3 │Operaţionalizarea centrelor existente şi evaluarea │ANPDC │Trim. II
│situaţiei grupurilor ţintã la nivelul fiecãrui oraş. │Direcţiile Generale │ 2006
│În evaluarea grupurilor ţintã se va avea în vedere │de Asistenţã Socialã │
│timpul cât au stat în stradã, judeţul de origine, │şi Protecţia Copilului│
│starea sãnãtãţii, eventuala stare infracţionalã. │ │
│Copiii nu vor sta în spaţiile destinate evaluãrii mai │ │
│mult de 72 de ore (*în situaţii speciale, acest │ │
│termen se poate prelungi pânã la 15 zile). │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
4 │Acţiunile vor fi pregãtite de cãtre DGASPC-uri │Directorii Direcţiilor│Trim. II
│împreunã cu secţiile de poliţie (poliţia comunitarã). │Generale de │ 2006
│Locul şi ora acţiunilor vor fi stabilite de comun acord│Asistenţã Socialã şi │
│de cãtre şefii secţiilor de poliţie şi de directorul │Protecţia Copilului │
│DGASPC │IGP (IJP/DGPMB- │
│Acţiunile se vor efectua succesiv la perioade scurte de│Şefii Secţiilor de │
│timp şi la ore diferite. │Poliţie comunitarã) │
│Din echipe pot face parte şi reprezentanţi ai │Organizaţiile │
│organizaţiilor neguvernamentale autorizate cu │neguvernamentale │
│activitate şi experienţã în protecţia/reintegrarea │autorizate │
│socialã a copiilor strãzii care desfãşoarã programe │ │
│de asistenţã socialã în raza sectorului/judeţului │ │
│respeciv │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
5 │Identificarea zonelor de intervenţie şi aproximarea │Direcţiile Generale │Trim. II
│ numãrului de copii aflaţi în stradã. │de Asistenţã Socialã │ 2006
│ │şi Protecţia Copilului│
│ │Inspectoratele de │
│ │Poliţie │
│ │ANPDC │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
6 │Pregãtirea periodicã a acţiunilor. │Consiliile locale │Permanent
│Frecventa intervenţiilor în stradã va fi corelatã cu │Direcţiile Generale │
│plecarea copiilor aduşi la acţiunile precedente în │de Asistenţã Socialã │
│spaţiile de evaluare. │şi Protecţia Copilului│
│Mijloacele de transport cu care copiii vor fi duşi în │IGP (IJP/DGPMB- │
│Centre vor fi puse la dispoziţie de cãtre DGASPC-uri │Şefii Secţiilor de │
│şi secţiile de poliţie. │Poliţie) │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
7 │Luarea mãsurilor de protecţie pentru copiii proveniţi │Directorii Direcţiilor│Permanent
│din stradã. │Generale de │
│Protejarea în centrele de urgenţã/rezidenţiale │Asistenţã Socialã şi │
│(inclusiv centrele organizaţiilor neguvernamentale), │Protecţia Copilului │
│precum şi transferul copiilor strãzii spre alte │Comisiile pentru │
│instituţii specializate se va face prin decizie a │Protecţia Copilului │
│directorului DGASPC respectiv prin hotãrâre a Comisiei │Instanţele │
│pentru Protecţia Copilului şi/sau prin hotãrâre datã de│judecãtoreşti │
│instanţa judecãtoreascã din judeţul/sectorul în care │Poliţia Transporturi │
│se aflã instituţia. │ │
│În cazul în care este necesar transferul copilului │ │
│într-o instituţie de ocrotire din alt judeţ, deplasarea│ │
│se va face sub protecţia poliţiei; în aceastã situaţie,│ │
│copilul va fi insoţit de asistenţii sociali ai DGASPC │ │
│judeţului de rezidenţã al acestuia. │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
8 │Stabilirea identitãţii copiilor proveniţi din stradã │Directorii Direcţiilor│Permanent
│(declararea tardivã a naşterii, identificarea │Generale de │
│pãrinţilor, efectuarea anchetelor sociale etc). │Asistenţã Socialã şi │
│ │Protecţia Copilului │
│ │Inspectoratul General │
│ │de Informatizare şi │
│ │evidenţa populaţiei - │
│ │şi structurile locale │
│ │ale acestuia │
│ │Institutul de │
│ │Medicinã Legalã şi │
│ │laboratoarele │
│ │teritoriale pentru │
│ │medicinã legalã │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
9 │Supravegherea şi asistarea copiilor proveniţi din │Directorii Direcţiilor│Permanent
│stradã, în vederea reintegrãrii lor sociale. │Generale de │
│Specialiştii serviciilor publice specializate vor │Asistenţã Socialã şi │
│întocmi şi prezenta comisiei pentru proteţia copilului │Protecţia Copilului │
│rapoarte bilunare cu privire la evoluţia copiilor │Comisia pentru │
│proveniţi din stradã. │Protecţia Copilului │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
10│Analizarea situaţiei copiilor strãzii în cadrul │Comisia pentru │Trim. II
│comisiilor pentru protecţia copilului sau a instanţei │Protecţia Copilului │ 2006
│judecãtoreşti în cazul pãrinţii care refuzã sã îşi dea │Instanţa │
│acordul conform legii: "În situaţia în care pãrinţii │judecãtoreascã │
│sau reprezentantul legal al copilului refuzã sau │ │
│împiedicã în orice mod efectuarea verificãrilor de │ │
│cãtre reprezentanţii direcţiei generale de asistenţã │ │
│socialã şi protecţia copilului, iar aceştia stabilesc │ │
│cã existã motive temeinice care sã susţinã existenţa │ │
│unei situaţii de pericol iminent pentru copil, datoratã│ │
│abuzului şi neglijãrii, direcţia generalã de asistenţã │ │
│socialã şi protecţia copilului sesizeazã instanţa │ │
│judecãtoreascã, solicitând emiterea unei ordonanţe │ │
│preşedinţiale de plasare a copilului în regim de │ │
│urgenţã la o persoanã, la o familie, la un asistent │ │
│maternal sau într-un serviciu de tip rezidenţial │ │
│licenţiat în condiţiile legii; │ │
│In termen de 48 de ore de la data executãrii ordonanţei│ │
│preşedinţiale prin care s-a dispus plasamentul în │ │
│regim de urgenţã, direcţia generalã de asistenţã │ │
│socialã şi protecţia copilului sesizeazã instanţa │ │
│judecãtoreascã pentru a decide cu privire la: │ │
│înlocuirea plasamentului în regim de urgenţã cu │ │
│mãsura plasamentului, decãderea totalã sau parţialã │ │
│din exerciţiul drepturilor pãrinteşti". │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
11│Încheierea unor convenţii de colaborare între │Consiliile locale de │Trim. II
│serviciile publice specializate, DGASPC-uri şi │sector │ 2006
│organizaţiile neguvernamentale cu activitate şi │Direcţiile Generale │
│experienţã în protecţia/reintegrarea socialã a copiilor│de Asistenţã Socialã │
│strãzii. │şi Protecţia Copilului│
│Specialiştii serviciilor publice specializate vor │în parteneriat cu │
│colabora cu lucrãtorii stradali şi asistenţii sociali │Organizaţiile │
│ai organizaţiilor neguvernamentale; copiii vor putea fi│neguvernamentale │
│plasaţi în centrele rezidenţiale ale acestora. │Comisiile pentru │
│De asemenea, în baza convenţiilor de colaborare, │Protecţia Copilului │
│organizaţiilor neguvernamentale le vor fi repartizate │ │
│anumite zone în care sã desfãşoare activitãţi │ │
│specifice, în vederea monitorizãrii şi intervenţiei │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
12│Crearea/dezvoltarea unor servicii de consiliere şi │Direcţiile Generale │Permanent
│suport pentru pãrinţi, adresate inclusiv familiilor │de Asistenţã Socialã │
│copiilor aflaţi pe stradã. │şi Protecţia Copilului│
│Aceste servicii pot fi realizate în parteneriat cu │în parteneriat cu │
│organizaţii neguvernamentale autorizate sã │Organizaţiile │
│desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei copilului.│neguvernamentale │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
13│Organizarea unor cursuri de pregãtire a lucrãtorilor │Autoritatea Naţionalã │Sem. II
│sociali stradali/a personalului centrelor │Pentru Protecţia │ 2006
│ │Drepturilor Copilului │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
14│Elaborarea unor instrumente de lucru unitare, │Autoritatea Naţionalã │Sem. I
│necesare în activitãţile de monitorizare şi reintegrare│pentru Protecţia │ 2006
│socialã a copiilor strãzii (fişa copilului, baza de │Drepturilor Copilului │
│date etc) │Direcţiile Generale │
│In realizarea acestora vor colabora specialiştii │de Asistenţã Socialã │
│organizaţiilor publice şi private cu experienţa în │şi Protecţia Copilului│
│domeniu. │ │
│ │Organizaţii │
│ │neguvernamentale │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
15│Crearea condiţiilor necesare pentru implementarea │Autoritatea Naţionalã │Sem. II
│proiectului cu finanţare externã "Iniţiativa Copiii │Pentru Protecţia │ 2006
│Strãzii", prin ratificarea acordului de împrumut dintre│Drepturilor Copilului │
│România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului │Ministerul Finanţelor │
│Europei, încheierea acordurilor de împrumut subsidiar │Publice │
│între Ministerul Finanţelor Publice şi ANPDC, │ │
│înfiinţarea unitãţii de management a proiectului, │ │
│elaborarea manualului de implementare a proiectului şi │ │
│demararea procedurilor de selectare a │ │
│subproiectelor care urmeazã sã fie implementate │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
16│Obţinerea aprobãrii BDCE pentru lista cu │ANPDC │Sem. I
│judeţele/sectoarele şi subproiectele care urmeazã sã │Consiliile │ 2007
│fie implementate, începerea întocmirii studiilor de │Judeţene/Consiliile │
│fezabilitate pentru aceste subproiecte şi demararea │Locale │
│semnãrii convenţiilor de implementare, stabilirea │DGASPC │
│ONG-urilor şi a altor parteneri care participã la │ │
│proiect, începerea implemetãrii subproiectelor │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
17│Finalizarea primelor subproiecte, pregãtirea │ANPDC │Sem. II
│personalului din noile servicii, monitorizarea │Consiliile │ 2007
│activitãţii subproiectelor finalizate │Judeţene/Consiliile │
│ │Locale │
│ │DGASPC │
───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴─────────



Rezultate aşteptate:

■ scãderea numãrului de familii cu copii în stradã, a copiilor proveniţi din familii care cerşesc şi/sau muncesc în stradã precum şi a copiilor aflaţi permanent în stradã, pânã în luna decembrie 2006 prin protejarea lor în sistemul de protecţie şi prin reintegrarea lor în familie;
■ implementarea cadrului de acţiune la nivelul Municipiului Bucureşti şi la nivel naţional prin stabilirea unor direcţii clare de colaborare între sectoare şi Primãria Generalã a Municipiului Bucureşti, Inspectoratele Judeţene de Poliţie şi DGASPC-uri;
■ încheierea de convenţii de colaborare între serviciile publice specializate şi organizaţiile neguvernamentale şi adoptarea unei metodologii de lucru comune;
■ actualizarea bazei de date cu privire la evidenţa copiilor strãzii şi monitorizarea situaţiei acestora existentã în cadrul Centrului de Coordonare şi Informare din Bucureşti şi crearea bazei de date la nivel naţional;
■ prevenirea revenirii în stradã a copiilor;
■ dezvoltarea de noi servicii destinate copiilor strãzii/în cadrul proiectului "Iniţiativa copiii strãzii" se vor înfiinţa la nivel naţional aproximativ 20 de centre care pot oferi adãpost de zi şi de noapte pentru circa 300 de copii, se vor organiza cursuri de instruire a circa 150 de asistenţi sociali în activitãţi specifice, în special în domeniul prevenirii şi eliminãrii dependenţei de droguri.

ACŢIUNI DE INFORMARE CU PRIVIRE LA DREPTURILE, OBLIGAŢIILE ŞI
RESPONSABILITĂŢILE GRUPURILOR TINTĂ




───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┬─────────
Nr.│ Activitãţi │ Responsabili │ Termen
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
1│Acţiuni de informare a pãrinţilor aflaţi cu copii în │Direcţiile Generale de│Permanent
│stradã │Asistenţã Socialã şi │
│Acţiunile de informare se vor face de cãtre fiecare │Protecţia Copilului │
│DGASPC (care îşi vor desemna echipe pentru acest │(serviciul social │
│lucru), şi vor avea loc într-o etapã premergãtoare │stradal) IGP (IJP/ │
│acţiunilor prevãzute mai sus. Astfel, pãrinţii vor fi │DGPMB- │
│atenţionaţi şi informaţi cu privire la prevederile │Poliţiştii comunitari │
│legii, vor fi informaţi cu privire la drepturile şi │ │
│obligaţiile pe care le au şi care sunt consecinţele │ │
│pe care le vor suporta în cazul în care mai sunt gãsiţi│ │
│în stradã în una din situaţiile menţionate pe tot │ │
│parcursul planului cadru (exploatarea copiilor sub │ │
│orice formã,etc) │ │
│ │ │
│Informaţiile oferite pãrinţilor aflaţi cu copii în │ │
│stradã sau pãrinţilor ai cãror copii sunt pe stradã │ │
│(ceea ce implicã verificãri la domiciliu) trebuie sã │ │
│includã urmãtoarele prevederi ale <>Legii nr. 272/2004 │ │
│privind promovarea şi protecţia drepturilor copilului: │ │
│ │ │
│Art. 132 │ │
│alin. (1) Îndemnul ori înlesnirea practicãrii │ │
│cerşetoriei de cãtre un minor sau tragerea de foloase │ │
│de pe urma practicãrii cerşetoriei de cãtre un minor │ │
│se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 3 ani; │ │
│alin. (2) Recrutarea ori constrângerea unui minor la │ │
│cerşetorie se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 │ │
│ani; Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) sau (2) este │ │
│sãvârşitã de un pãrinte sau de reprezentantul legal al │ │
│minorului pedeapsa este închisoarea de la 2 la 5 ani │ │
│pentru fapta prevãzutã la alin. (1), şi de la 2 la 7 │ │
│ani şi interzicerea unor drepturi pentru fapta │ │
│prevãzutã la alin. (2). │ │
│ │ │
│Art. 133 │ │
│Fapta pãrintelui sau a reprezentantului legal al unui │ │
│copil de a se folosi de acesta pentru a apela în mod │ │
│repetat la mila publicului, cerând ajutor financiar │ │
│sau material se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 │ │
│ani şi interzicerea unor drepturi │ │
│ │ │
│Prevederile art. 132 şi 133 vor fi comunicate copiilor │ │
│şi pãrinţilor care îşi exploateazã copii obligându-i │ │
│sã cerşeascã. Prevederile art. 64 şi 94 vor fi │ │
│comunicate copiilor care muncesc pe stradã (spãlat │ │
│parbrize cãrat/descãrcat, vânzare la tarabe pe stradã │ │
│sau în piete etc.), şi pãrinţilor acestora si au în │ │
│vedere condiţiile în care se poate lua mãsurã de │ │
│protectie specialã pentru copilul aflat în una din │ │
│situaţiile menţionate. │ │
│ │ │
│Art. 64 │ │
│alin. (1) Plasamentul copilului în regim de urgenţã │ │
│este o mãsurã de protecţie specialã, cu caracter │ │
│temporar, care se stabileşte în situaţia copilului │ │
│abuzat sau neglijat (...) │ │
│alin. (3) Pe toatã durata plasamentului în regim de │ │
│urgenţã se suspendã de drept exerciţiul drepturilor │ │
│pãrinteşti pânã când instanţa judecãtoreascã va │ │
│decide cu privire la menţinerea sau la înlocuirea │ │
│acestei mãsuri şi cu privire la exercitarea drepturilor│ │
│pãrinteşti │ │
│ │ │
│Art. 94 │ │
│alin. (2) În situaţia în care persoanele prevãzute la │ │
│alin. (1) refuzã sau împiedicã în orice mod efectuarea │ │
│verificãrilor de cãtre reprezentanţii direcţiei │ │
│generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, │ │
│iar aceştia stabilesc cã existã motive temeinice care │ │
│sã susţinã existenţa unei situaţii de pericol iminent │ │
│pentru copil, datoratã abuzului şi neglijãrii, direcţia│ │
│generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului │ │
│sesizeazã instanţa judecãtoreascã, solicitând emiterea │ │
│unei ordonanţe preşedinţiale de plasare a copilului în │ │
│regim de urgenţã la o persoanã, la o familie, la un │ │
│asistent maternal sau într-un serviciu de tip │ │
│rezidenţial licenţiat în condiţiile legii; în termen de│ │
│48 de ore de la data executãrii ordonanţei │ │
│preşedinţiale prin care s-a dispus plasamentul în │ │
│regim de urgenţã, direcţia generalã de asistenţã │ │
│socialã şi protecţia copilului sesizeazã instanţa │ │
│judecãtoreascã pentru a decide cu privire la: │ │
│înlocuirea plasamentului în regim de urgenţã cu │ │
│mãsura plasamentului, decãderea totalã sau parţialã │ │
│din exerciţiul". │ │
│ │ │
│În situaţia în care atât copiii, cât şi pãrinţii refuzã│ │
│serviciile de informare şi consiliere (pe stradã, la │ │
│domiciliu sau la DGASPC) în mod repetat (2-3 ori), │ │
│iar prezenţa în stradã a fenomenului cerşetoriei şi │ │
│exploatãrii copiilor continuã, se recomandã aplicarea │ │
│prevederilor menţionate anterior şi luarea │ │
│deciziilor de plasament în regim de urgenţã pentru │ │
│aceste cazuri, conform legislaţiei în vigoare. │ │
───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼─────────
2 │Informarea cu privire la drepturile de care pot │Direcţiile de Asistentã Perma-
│beneficia familia şi copii acesteia (alocatia de stat │Socialã şi Protecţia │ nent
│pentru copii, alocaţia complementara, venitul │Copilului │
│minim garantat, facilitãţi pentru copiii care │Serviciile Publice de │
│urmeazã cursurile şcolare: burse sociale, cornul şi │Asistenţã Socialã │
│laptele, rechizite scolare, precum şi instituţiile şi │ISJ │
│autoritãţile cãrora li se pot adresat pentru a putea │DSP │
│beneficia de aceste drepturi) │OP │
│Campanii de informare a comunitãţii cu privire la │Organizaţiile │
│acţiunile destinate copiilor strãzii, a serviciilor pe │neguvernamentale │
│care le oferã DGASPC-urile şi ONG-urile, precum şi │ │
│posibilitãţile de sesizare a cazurilor de copii ai │ │
│strãzii de cãtre opinia publicã. │ │
───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴─────────



Rezultate aşteptate:
> realizarea de pliante, banere, broşuri, spoturi tv;
> scãderea numãrului de pãrinţi cu copii aflaţi în stradã;
> creşterea numãrului de copii ai strãzii beneficiari ai serviciilor de protecţie a copiilor;
> conştientizarea cetãţenilor cu privire la importanţa semnalãrii cazurilor de copii ai strãzii;
> încheierea unor convenţii de colaborare între linia verde pentru protecţia copilului unde se pot semnala cazurile de copii ai strãzii şi echipele stradale.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016