Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 1.513 din 3 septembrie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 829 din 9 septembrie 2020.────────── În contextul instituirii unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţia de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti implementează şi aplică următoarele măsuri: 1. În vederea realizării cu celeritate a atribuţiilor ce le revin în stabilirea listei de contacţi direcţi ai persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 şi a anchetelor epidemiologice, în situaţia constatării unui deficit de personal la nivelul structurilor direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, acestea asigură necesarul de personal, în condiţiile legii. 2. În situaţia existenţei unui deficit de personal medical, paramedical şi auxiliar specializat, constatat de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în aria sa de competenţă, aceasta solicită, motivat, detaşarea personalului necesar centrului judeţean de coordonare şi conducere a intervenţiei, respectiv Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei. 3. Solicită, motivat, detaşarea, în condiţiile legii, de la structurile medicale ale unităţilor administrativ-teritoriale sau ale consiliilor judeţene, a personalului medical necesar pentru îndeplinirea sarcinilor dispuse de către Ministerul Sănătăţii în cadrul acţiunilor de prevenire şi combatere a efectelor produse de infecţia cu virusul SARS-CoV-2, la direcţia de sănătate publică respectivă/a municipiului Bucureşti. 4. Desemnează, în cel mult două ore de la confirmarea unui caz pozitiv, persoanele din cadrul DSP/DSPMB responsabile de stabilirea listei de contacţi direcţi ai persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 şi de realizarea anchetelor epidemiologice în focare, prin emiterea unei dispoziţii de către directorii executivi ai direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti. Astfel, persoanele desemnate în acest sens au obligaţia de a identifica şi a întocmi lista contacţilor direcţi ai persoanei confirmate în cel mult 24 de ore, în conformitate cu formularul de stabilire a contacţilor direcţi ai cazului confirmat, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul plan. În cazul focarelor, persoanele din cadrul DSP/DSPMB desemnate pentru realizarea anchetei epidemiologice au obligaţia de a finaliza ancheta epidemiologică în focar în termen de 72 de ore, în conformitate cu formularul de anchetă epidemiologică în focar COVID-19, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul plan. 5. Solicită sprijin logistic şi informaţional comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, centrului judeţean de coordonare şi conducere a intervenţiei/Centrului Municipiului Bucureşti de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei, precum şi instituţiei prefectului, în vederea identificării şi izolării persoanelor confirmate cu virusul SARS-CoV-2, precum şi a carantinării contacţilor acestora. 6. Asigură operaţionalizarea unor baze de date cu privire la focarele de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 apărute la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti. 7. În vederea controlului eficient şi închiderii cât mai rapide a focarelor de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 apărute în interiorul societăţilor/instituţiilor publice din aria de competenţă, DSP/DSPMB solicită sprijinul conducerii societăţilor/instituţiilor publice afectate de focare de infecţie SARS-CoV-2, inclusiv prin angrenarea în sprijinirea anchetei epidemiologice a furnizorilor de servicii medicale de medicina muncii aflaţi în relaţie contractuală cu aceste societăţi/instituţii publice şi a comitetelor de sănătate şi securitate în muncă de la nivelul acestora. 8. Asigură transmiterea imediată a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, ce necesită a fi implementate la nivelul societăţilor/instituţiilor publice afectate de focare de infecţie SARS-CoV-2 şi la nivelul unităţilor sanitare implicate în gestionarea cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19, prin utilizarea mijloacelor de comunicare electronică la distanţă, şi urmăresc/verifică implementarea acestora prin intermediul serviciilor de control în sănătate publică. ANEXA 1 la plan FORMULAR de stabilire a contacţilor direcţi ai cazului confirmat (Se completează de către persoana desemnată de către direcţia de sănătate publică.) Direcţia de Sănătate Publică .............. Data: ................ Date personale ale cazului Numele şi prenumele .............................. Ocupaţia ..............., locul de muncă ................... CNP ............................., telefon .................... Adresa de domiciliu: str. ................... nr. ............., bl. ..............., sc. ............ ap. ............, localitatea ..........., judeţul .............. Medic de familie ............., telefon .............. Se iau contacţii cu 3 zile înainte de debutul simptomelor/data recoltării probei pentru asimptomatici.
┌────┬───────┬───────┬─────────────────┬─────────┬────────────────────────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │ │Perioada│
│ │ │ │Unde a avut loc │ │Măsura dispusă │cât se │
│ │ │ │contactul? │ │ │aplică │
│ │ │ │ │ │ │măsura │
│ │ │ ├───────┬─────────┤ ├─────────┬──────────────────┼───┬────┤
│ │ │ │contact│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │de la │ │ │ │ │ │ │
│ │Nume şi│Telefon│locul │ │Data │ │ │ │ │
│Nr. │prenume│contact│de │ │ultimului│ │ │ │ │
│crt.│contact│/ │muncă │denumirea│contact │ │ │ │ │
│ │ │adresa │(MS, │şi adresa│ │carantină│carantină │de │până│
│ │ │ │CR, │/ │ │la │instituţionalizată│la │la │
│ │ │ │EDU, │numele │ │domiciliu│ │ │ │
│ │ │ │IND, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │INS), │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │COM, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │FAM, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ALTA* │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────────────┴───┴────┘
* Locul contactului (MS = medico-sanitară; CR = centru rezidenţial pentru copii sau vârstnici; EDU = unitate de învăţământ; IND = unitate industrială/de producţie, INS = instituţie publică; FAM = familie; COM = comunitate, ALTA - care) Alte cazuri la locul de muncă în ultimele 14 zile: Da/Nu ........... Dacă da, atunci când? ............. ...................................... ...................................... Completat de: ................. Data .................... Semnătura .................... ANEXA 2 la plan FORMULAR de anchetă epidemiologică în focar COVID-19 (Se completează de persoana desemnată de către DSP.) Direcţia de Sănătate Publică ............... Localitate focar ................ Data depistării focarului: zz/ll/aaaa............. Data primei raportări a focarului la Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile: zz/ll/aaaa ................. Tip unitate/comunitate/familie: ....................... (MS = medico-sanitară; CR = centru rezidenţial pentru copii sau vârstnici; EDU = unitate de învăţământ; IND = unitate industrială/de producţie; FAM = familie; COM = comunitate; INS = instituţie publică, ALTA - care, menţionaţi, de exemplu: notariat, cabinet de avocatură, firmă IT etc.) Denumirea oficială a unităţii ................... Efectiv total unitate/comunitate/familie ............. Nr. total de cazuri: ......., din care: Nr. copii 0-17 ani .......... Nr. adulţi 18-64 ani ......... Nr. vârstnici ≥ 65 ani........... Nr. medici ............ Nr. asistenţi medicali ............. Nr. personal auxiliar sanitar ........... Nr. alt personal servicii esenţiale (de exemplu, poliţie, salubritate, pompieri etc.) ............ Rata nr. cazuri/1.000 persoane: ............ Nr. decese ............, din care: Nr. medici.......... Nr. asistenţi medicali............ Nr. personal auxiliar sanitar ............ Nr. alt personal servicii esenţiale (de exemplu, poliţie, salubritate, pompieri etc.) .............. Măsuri (instituire carantină/ridicare carantină): Data instituirii/ridicării măsurii: zz/ll/aaaa Data închiderii focarului: zz/ll/aaaa Completat de: ......................... Data: ................... Semnătura ....................... ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.