Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN din 3 septembrie 2020  privind modalitatea de aplicare a măsurilor în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2 de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN din 3 septembrie 2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2 de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 829 din 9 septembrie 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.513 din 3 septembrie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 829 din 9 septembrie 2020.
──────────
    În contextul instituirii unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţia de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti implementează şi aplică următoarele măsuri:
    1. În vederea realizării cu celeritate a atribuţiilor ce le revin în stabilirea listei de contacţi direcţi ai persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 şi a anchetelor epidemiologice, în situaţia constatării unui deficit de personal la nivelul structurilor direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, acestea asigură necesarul de personal, în condiţiile legii.
    2. În situaţia existenţei unui deficit de personal medical, paramedical şi auxiliar specializat, constatat de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în aria sa de competenţă, aceasta solicită, motivat, detaşarea personalului necesar centrului judeţean de coordonare şi conducere a intervenţiei, respectiv Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei.
    3. Solicită, motivat, detaşarea, în condiţiile legii, de la structurile medicale ale unităţilor administrativ-teritoriale sau ale consiliilor judeţene, a personalului medical necesar pentru îndeplinirea sarcinilor dispuse de către Ministerul Sănătăţii în cadrul acţiunilor de prevenire şi combatere a efectelor produse de infecţia cu virusul SARS-CoV-2, la direcţia de sănătate publică respectivă/a municipiului Bucureşti.
    4. Desemnează, în cel mult două ore de la confirmarea unui caz pozitiv, persoanele din cadrul DSP/DSPMB responsabile de stabilirea listei de contacţi direcţi ai persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 şi de realizarea anchetelor epidemiologice în focare, prin emiterea unei dispoziţii de către directorii executivi ai direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti. Astfel, persoanele desemnate în acest sens au obligaţia de a identifica şi a întocmi lista contacţilor direcţi ai persoanei confirmate în cel mult 24 de ore, în conformitate cu formularul de stabilire a contacţilor direcţi ai cazului confirmat, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul plan. În cazul focarelor, persoanele din cadrul DSP/DSPMB desemnate pentru realizarea anchetei epidemiologice au obligaţia de a finaliza ancheta epidemiologică în focar în termen de 72 de ore, în conformitate cu formularul de anchetă epidemiologică în focar COVID-19, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul plan.
    5. Solicită sprijin logistic şi informaţional comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, centrului judeţean de coordonare şi conducere a intervenţiei/Centrului Municipiului Bucureşti de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei, precum şi instituţiei prefectului, în vederea identificării şi izolării persoanelor confirmate cu virusul SARS-CoV-2, precum şi a carantinării contacţilor acestora.
    6. Asigură operaţionalizarea unor baze de date cu privire la focarele de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 apărute la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti.
    7. În vederea controlului eficient şi închiderii cât mai rapide a focarelor de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 apărute în interiorul societăţilor/instituţiilor publice din aria de competenţă, DSP/DSPMB solicită sprijinul conducerii societăţilor/instituţiilor publice afectate de focare de infecţie SARS-CoV-2, inclusiv prin angrenarea în sprijinirea anchetei epidemiologice a furnizorilor de servicii medicale de medicina muncii aflaţi în relaţie contractuală cu aceste societăţi/instituţii publice şi a comitetelor de sănătate şi securitate în muncă de la nivelul acestora.
    8. Asigură transmiterea imediată a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, ce necesită a fi implementate la nivelul societăţilor/instituţiilor publice afectate de focare de infecţie SARS-CoV-2 şi la nivelul unităţilor sanitare implicate în gestionarea cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19, prin utilizarea mijloacelor de comunicare electronică la distanţă, şi urmăresc/verifică implementarea acestora prin intermediul serviciilor de control în sănătate publică.

    ANEXA 1

    la plan
    FORMULAR
    de stabilire a contacţilor direcţi ai cazului confirmat
    (Se completează de către persoana desemnată de către direcţia de sănătate publică.)
    Direcţia de Sănătate Publică ..............
    Data: ................
    Date personale ale cazului
    Numele şi prenumele ..............................
    Ocupaţia ..............., locul de muncă ...................
    CNP ............................., telefon ....................
    Adresa de domiciliu: str. ................... nr. ............., bl. ..............., sc. ............ ap. ............, localitatea ..........., judeţul ..............
    Medic de familie ............., telefon ..............
    Se iau contacţii cu 3 zile înainte de debutul simptomelor/data recoltării probei pentru asimptomatici.

┌────┬───────┬───────┬─────────────────┬─────────┬────────────────────────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │ │Perioada│
│ │ │ │Unde a avut loc │ │Măsura dispusă │cât se │
│ │ │ │contactul? │ │ │aplică │
│ │ │ │ │ │ │măsura │
│ │ │ ├───────┬─────────┤ ├─────────┬──────────────────┼───┬────┤
│ │ │ │contact│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │de la │ │ │ │ │ │ │
│ │Nume şi│Telefon│locul │ │Data │ │ │ │ │
│Nr. │prenume│contact│de │ │ultimului│ │ │ │ │
│crt.│contact│/ │muncă │denumirea│contact │ │ │ │ │
│ │ │adresa │(MS, │şi adresa│ │carantină│carantină │de │până│
│ │ │ │CR, │/ │ │la │instituţionalizată│la │la │
│ │ │ │EDU, │numele │ │domiciliu│ │ │ │
│ │ │ │IND, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │INS), │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │COM, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │FAM, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ALTA* │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────────────┴───┴────┘


    * Locul contactului (MS = medico-sanitară; CR = centru rezidenţial pentru copii sau vârstnici; EDU = unitate de învăţământ; IND = unitate industrială/de producţie, INS = instituţie publică; FAM = familie; COM = comunitate, ALTA - care)
    Alte cazuri la locul de muncă în ultimele 14 zile: Da/Nu ........... Dacă da, atunci când? .............
    ......................................
    ......................................
    Completat de: ................. Data ....................
    Semnătura ....................

    ANEXA 2

    la plan
    FORMULAR
    de anchetă epidemiologică în focar COVID-19
    (Se completează de persoana desemnată de către DSP.)
    Direcţia de Sănătate Publică ...............
    Localitate focar ................
    Data depistării focarului: zz/ll/aaaa.............
    Data primei raportări a focarului la Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile: zz/ll/aaaa .................
    Tip unitate/comunitate/familie: .......................
    (MS = medico-sanitară; CR = centru rezidenţial pentru copii sau vârstnici; EDU = unitate de învăţământ; IND = unitate industrială/de producţie; FAM = familie; COM = comunitate; INS = instituţie publică, ALTA - care, menţionaţi, de exemplu: notariat, cabinet de avocatură, firmă IT etc.)
    Denumirea oficială a unităţii ...................
    Efectiv total unitate/comunitate/familie .............
    Nr. total de cazuri: ......., din care:
    Nr. copii 0-17 ani ..........
    Nr. adulţi 18-64 ani .........
    Nr. vârstnici ≥ 65 ani...........
    Nr. medici ............
    Nr. asistenţi medicali .............
    Nr. personal auxiliar sanitar ...........
    Nr. alt personal servicii esenţiale (de exemplu, poliţie, salubritate, pompieri etc.) ............
    Rata nr. cazuri/1.000 persoane: ............
    Nr. decese ............, din care:
    Nr. medici..........
    Nr. asistenţi medicali............
    Nr. personal auxiliar sanitar ............
    Nr. alt personal servicii esenţiale (de exemplu, poliţie, salubritate, pompieri etc.) ..............
    Măsuri (instituire carantină/ridicare carantină):
    Data instituirii/ridicării măsurii: zz/ll/aaaa
    Data închiderii focarului: zz/ll/aaaa
    Completat de: ......................... Data: ...................
    Semnătura .......................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016