Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 28 din 27 august 2008  privind registrul agricol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 28 din 27 august 2008 privind registrul agricol

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 29 august 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. III.10 din Legea nr. 142/2008 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În scopul asigurãrii unei evidenţe unitare cu privire la categoriile de folosinţã a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolã şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale, autoritãţile administraţiei publice locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale municipiilor organizeazã întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie şi în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotãrâre a Guvernului, pe unitãţi administrativ-teritoriale şi pe localitãţi componente ale acestora.
(2) Prin localitãţi componente, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege:
a) satele componente ale comunelor, inclusiv satele reşedinţã de comunã;
b) satele aparţinând oraşelor şi municipiilor;
c) localitãţile componente ale oraşelor şi municipiilor.
(3) La nivelul municipiului Bucureşti registrul agricol se organizeazã pe sectoare, responsabilitatea în acest sens revenind autoritãţilor administraţiei publice locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe, prin animale se înţelege urmãtoarele specii: bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline, mãgari, catâri, iepuri de casã, animale de blanã, pãsãri, familii de albine, precum şi altele ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol.
ART. 3
(1) Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţã primarã unitarã, în care se înscriu date cu privire la gospodãriile populaţiei şi la societãţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau juridice care au teren în proprietate/folosinţã şi/sau animale, şi anume:
a) capul gospodãriei şi membrii acesteia, dupã caz; reprezentantul legal al societãţii/asociaţiei agricole sau al persoanei juridice care are teren în proprietate/folosinţã;
b) terenurile pe care le deţin în proprietate sau folosinţã, pe categorii de folosinţã, suprafeţe cultivate cu principalele culturi şi numãrul de pomi, pe specii. Pentru terenurile înscrise în cartea funciarã se va menţiona numãrul cadastral sau topografic şi numãrul de carte funciarã, dupã caz;
c) efectivele de animale, pe specii şi categorii, existente la începutul fiecãrui an; evoluţia anualã a efectivelor de bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline, mãgari, catâri, iepuri de casã, animale de blanã, pãsãri, familii de albine şi altele ce fac obiectul înregistrãrii în registrul agricol;
d) clãdirile utilizate ca locuinţã şi celelalte construcţii-anexe;
e) mijloacele de transport cu tracţiune animalã;
f) mijloacele de transport cu tracţiune mecanicã, respectiv: tractoarele, autovehicule pentru transportat mãrfuri, maşinile şi utilajele pentru agriculturã;
g) orice instalaţii pentru agriculturã.
(2) Fiecare proprietate situatã în intravilanul localitãţilor se identificã, potrivit nomenclaturii stradale, prin adresa acesteia, individualizatã prin denumirea proprie a strãzii şi a numãrului poştal atribuit.
(3) În cazul blocurilor de locuinţe, precum şi în cel al clãdirilor alipite situate în cadrul aceleiaşi curţi-lot de teren, care au un sistem constructiv şi arhitectonic unitar şi în care sunt situate mai multe apartamente, datele despre domiciliu/reşedinţã/sediu cuprind strada, numãrul, blocul, scara, etajul, apartamentul.
(4) Fiecare proprietate situatã în extravilanul localitãţilor, atât în cazul clãdirilor, cât şi în cel al terenurilor, cu sau fãrã construcţii, se identificã prin denumirea parcelei, numãrul topografic al parcelei/tarlalei/solei, acolo unde este posibil, sau prin denumirea locului, potrivit toponimiei/denumirii specifice zonei respective, astfel cum este cunoscutã de localnici.
(5) Terenurile, cu sau fãrã construcţii, situate în intravilanul localitãţilor sau în extravilan, care sunt înscrise în cartea funciarã, se identificã prin numãrul cadastral sau topografic şi numãrul de carte funciarã, dupã caz, potrivit prevederilor <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã.
ART. 4
Pe baza datelor cuprinse în registrul agricol, pe gospodãrii ale populaţiei, se organizeazã evidenţa centralizatã pe fiecare comunã, oraş, municipiu şi sector al municipiului Bucureşti privind:
a) numãrul de gospodãrii ale populaţiei, de clãdiri utilizate ca locuinţã şi construcţii-anexe, de mijloace de transport cu tracţiune mecanicã şi/sau animalã, precum şi de utilaje şi instalaţii pentru agriculturã;
b) modul de folosinţã a terenurilor, suprafeţele cultivate cu principalele culturi; numãrul de pomi fructiferi, pe specii;
c) efectivele de animale, pe specii şi categorii, la începutul fiecãrui an, precum şi evoluţia anualã a acestor efective.
ART. 5
(1) Se considerã gospodãrie, în sensul prezentei ordonanţe, totalitatea membrilor de familie, rudelor sau a altor persoane care locuiesc şi gospodãresc împreunã, având buget comun, şi care, dupã caz, lucreazã împreunã terenul sau întreţin animalele, consumã şi valorificã în mod comun produsele agricole obţinute.
(2) În registrul agricol se înscriu gospodãriile populaţiei, cu tot terenul în proprietate şi cel pe care îl utilizeazã în arendã, în parte, în asociere sau sub alte forme, dupã caz, clãdirile utilizate ca locuinţã şi construcţiile-anexe şi animalele pe care le deţin pe raza unei localitãţi, indiferent de domiciliul proprietarului.
(3) La comune se înscriu în registrul agricol toate gospodãriile populaţiei, chiar dacã nu deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau clãdiri utilizate ca locuinţã şi construcţiianexe. De asemenea, toate gospodãriile populaţiei din localitãţi care aparţin din punct de vedere administrativ de oraşe, municipii ori de sectoare ale municipiului Bucureşti, stabilite potrivit legii, se înscriu în registrul agricol deţinut de aceste unitãţi administrativ-teritoriale, respectiv subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti.
(4) La oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se înscriu în registrul agricol numai gospodãriile care deţin terenuri agricole şi silvice, precum şi acelea care deţin animale pe raza lor administrativ-teritorialã.
(5) Persoanele care nu au domiciliul în localitate, inclusiv persoanele cu domiciliul în altã ţarã, dar care au pe raza localitãţii terenuri, animale sau clãdiri utilizate ca locuinţã şi construcţii-anexe vor fi înscrise în registrul agricol dupã gospodãriile persoanelor care au domiciliul în localitate şi dupã ce s-au lãsat file libere pentru gospodãriile care se vor forma ulterior datei întocmirii registrului.
(6) Cu privire la situaţia juridicã a terenului, se vor lãsa file libere pentru înscrierea modificãrilor care intervin pe parcursul unui an ulterior datei întocmirii registrului agricol, ca efect al dobândirii/transmiterii dreptului de proprietate/folosinţã ori al schimbãrii categoriei de folosinţã. Pentru imobilele intabulate, actualizarea situaţiei juridice se va face în baza extrasului de carte funciarã de informare eliberat pãrţilor dupã înscrierea în cartea funciarã a actelor în cauzã.

CAP. II
Organizarea, completarea, controlul şi centralizarea datelor din registrul agricol

ART. 6
(1) Primarii comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti iau mãsuri pentru întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie şi în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe, pentru asigurarea împotriva degradãrii, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum şi pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
(2) Registrul agricol pe suport hârtie, având caracterul unui document oficial care constituie o sursã importantã de informaţii, va fi numerotat, parafat, sigilat, paginile sunt legate corespunzãtor, evitându-se desprinderea filelor datoritã utilizãrii îndelungate a registrului agricol, şi va fi înregistrat în registrul de intrare-ieşire de la nivelul autoritãţii executive a administraţiei publice locale respective.
(3) Registrul agricol gestionat în format electronic conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotãrâre a Guvernului se ţine în baza unui program informatic contractat de fiecare unitate administrativ-teritorialã, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
(4) Registrul agricol, atât cel pe suport hârtie, cât şi cel în format electronic, se deschide pe o perioadã de 5 ani, realizându-se în mod obligatoriu corespondenţa la nivelul aceleiaşi autoritãţi a administraţiei publice locale atât cu poziţia din registrul agricol pentru perioada anterioarã, cât şi cu numãrul din rolul nominal unic ce îl priveşte pe contribuabilul respectiv. În situaţia în care în perioada anterioarã gospodãria în cauzã nu a avut deschisã poziţie în registrul agricol, se face menţiunea "poziţie nouã".
(5) Orice entitate ce face obiectul înscrierii în registrul agricol are obligatoriu menţiunea privind codul de identificare fiscalã, atribuit potrivit legii.
(6) Registrul agricol constituie:
a) sursã de date pentru înfãptuirea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, al protecţiei sociale, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar şi altele asemenea;
b) bazã de date pentru satisfacerea unor solicitãri ale cetãţenilor, cum ar fi: eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor şi pãsãrilor, în vederea vânzãrii în târguri şi oboare, privind calitatea de producãtor agricol, în vederea vânzãrii produselor la piaţã, privind starea materialã pentru situaţii de protecţie socialã, pentru obţinerea unor drepturi materiale şi/sau bãneşti şi altele asemenea;
c) sursã administrativã de date pentru sistemul informaţional statistic, pentru pregãtirea şi organizarea recensãmintelor, pentru organizarea unui sistem de anchete prin sondaj şi altele asemenea.
(7) Furnizarea datelor cu caracter personal în cazul persoanelor fizice care fac obiectul înregistrãrii în registrul agricol se asigurã prin grija serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor, la cererea primarilor, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale, fãrã plata vreunei taxe sau a vreunui tarif, organizarea registrului agricol având caracterul unei acţiuni de interes public.
ART. 7
(1) Prefecţii şi împuterniciţii acestora sunt responsabili de respectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea şi ţinerea evidenţei registrului agricol, iar primarii şi secretarii comunelor, ai oraşelor, ai municipiului sau ai sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz, sunt responsabili cu privire la înscrierea corectã a datelor înscrise în acestea.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Institutul Naţional de Statisticã asigurã, prin acţiuni comune, elaborarea actelor normative pentru îndrumarea şi controlul lucrãrilor privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol. De asemenea, pot participa, la solicitarea instituţiei prefectului, la acţiuni comune de îndrumare şi control privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, persoane desemnate de cãtre conducerea acestor instituţii publice.
(3) Instituţiile publice prevãzute la alin. (2) elaboreazã norme tehnice privind completarea registrului agricol, aprobate prin ordin comun al conducãtorilor instituţiilor respective.
(4) Instituţia prefectului, prin prefect şi împuterniciţii acestuia, efectueazã şi rãspunde de controlul lucrãrilor privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol şi de realitatea datelor înscrise în acesta, constatã contravenţiile şi aplicã amenzile personalului cu atribuţii în gestionarea registrului agricol, conform prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 8
(1) Înscrierea datelor în registrul agricol în a cãrui razã administrativ-teritorialã îşi are domiciliul capul gospodãriei se face pe baza declaraţiei date pe propria rãspundere de capul gospodãriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodãriei care dispune de capacitate deplinã de exerciţiu. Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoţite de documente.
(2) Persoanele care nu au domiciliul în localitate au obligaţia sã trimitã declaraţia prevãzutã la alin. (1) prin poştã, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor, sau vor putea face declaraţii prin procurã.
(3) În cazul indiviziunii, oricare dintre coindivizari va putea da declaraţia în condiţiile alin. (1) sau, dupã caz, ale alin. (2).
ART. 9
(1) Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti de cãtre persoanele cãrora le revin, prin dispoziţie a primarului respectiv, sarcina completãrii, ţinerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, precum şi a centralizãrii datelor.
(2) Secretarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz, coordoneazã, verificã şi rãspunde de modul de completare şi ţinere la zi a registrului agricol.
(3) Orice modificare a datelor înscrise în registrul agricol se face numai cu acordul scris al secretarului comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 10
(1) La completarea registrului agricol cu datele privind efectivele de animale va participa un medic veterinar împuternicit de circumscripţia sanitar-veterinarã şi/sau un zootehnist de la centrele agricole comunale.
(2) În prezenţa celor care fac declaraţia privind patrimoniul agricol, persoanele desemnate la alin. (1) vor verifica, prin confruntarea cu evidenţa tehnico-operativã de care dispun, exactitatea datelor înscrise în registrul agricol şi rãspund împreunã cu secretarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz, şi cu persoana însãrcinatã cu completarea registrului agricol de realitatea datelor înregistrate.
(3) La înscrierea şi centralizarea datelor privind categoria de folosinţã a terenului participã şi o persoanã din structura funcţionalã a serviciilor comunitare pentru cadastru şi agriculturã, constituite la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 13/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agriculturã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 39/2002 , iar veridicitatea datelor se poate stabili şi prin verificãri încrucişate pe baza evidenţelor existente în cadrul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, prin consultarea specialiştilor din cadrul compartimentelor de specialitate ale acesteia.
(4) Armonizarea datelor din registrul agricol cu cele din evidenţa oficiului de cadastru şi publicitate imobiliarã judeţean sau al municipiului Bucureşti se va face conform unei proceduri stabilite la nivel naţional prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 11
(1) Perioadele la care persoanele fizice şi juridice au obligaţia sã declare datele pentru înscrierea în registrul agricol sunt urmãtoarele:
a) 5-20 ianuarie, pentru datele anuale privind membrii gospodãriei, terenul aflat în proprietate şi cel pe care îl utilizeazã, clãdirile utilizate ca locuinţã, construcţiile-anexe şi mijloacele de transport cu tracţiune animalã şi mecanicã, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agriculturã, efectivele de animale existente în gospodãrie/unitatea cu personalitate juridicã la începutul fiecãrui an, precum şi modificãrile intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzãrii-cumpãrãrii, a produşilor obţinuţi, a morţii sau sacrificãrii animalelor ori a altor intrãri-ieşiri;
b) 1-15 mai, pentru datele privind modul de folosinţã a terenului, suprafeţele cultivate, numãrul pomilor în anul agricol respectiv;
c) persoanele fizice şi juridice au obligaţia sã declare date pentru a fi înscrise în registrul agricol şi în afara acestor intervale de timp, în cazul în care au intervenit modificãri în patrimoniul agricol, în termen de 30 de zile de la apariţia modificãrii.
(2) În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declaraţiile la termenele prevãzute la alin. (1), se considerã cã nu au intervenit niciun fel de modificãri, fapt pentru care în registrul agricol se reporteazã din oficiu datele din anul precedent, cu menţiunea corespunzãtoare la rubrica "semnãtura declarantului".
ART. 12
Centralizarea datelor pe comunã, oraş, municipiu şi sector al municipiului Bucureşti se va face în urmãtoarele perioade:
a) pânã la 30 ianuarie, pentru datele privind evoluţia efectivelor de animale pe întregul an precedent;
b) pânã la 15 februarie, pentru datele privind construcţiile noi (clãdiri utilizate ca locuinţã şi construcţiile-anexe), mijloacele de transport, utilajele şi instalaţiile pentru agriculturã;
c) pânã la 15 iunie, pentru datele privind modul de folosinţã a terenului, suprafeţele cultivate şi numãrul pomilor pentru anul agricol respectiv.
ART. 13
(1) Concomitent cu înscrierea datelor în registrul agricol se colecteazã informaţii prin sondaj de la gospodãrii cu privire la producţia vegetalã, animalã, precum şi cu privire la producţia apicolã şi efectivul de familii de albine.
(2) Metodologia sondajului va fi reglementatã prin normele tehnice privind completarea registrului agricol, care se vor aproba prin ordin comun al conducãtorilor instituţiilor publice prevãzute la art. 7 alin. (2), în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) Pe baza acestor informaţii şi a altor date furnizate de organele tehnice agricole se determinã, pe comunã, oraş, municipiu şi sector al municipiului Bucureşti, producţia vegetalã, animalã, precum şi producţia apicolã şi efectivul de familii de albine din gospodãriile populaţiei.
ART. 14
Persoanele fizice şi juridice sunt obligate sã declare, în termenele prevãzute la art. 11, date corecte şi complete, în vederea înscrierii acestora în registrul agricol.
ART. 15
Obligaţiile cu privire la registrul agricol vor fi aduse la cunoştinţa cetãţenilor prin grija secretarului comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz.

CAP. III
Raportarea datelor din registrul agricol

ART. 16
(1) Datele centralizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se comunicã de cãtre secretarii comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor sau ai sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz, direcţiilor teritoriale de statisticã, la termenele prevãzute în normele tehnice de completare a registrului agricol, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, conform formularelor elaborate de Institutul Naţional de Statisticã, dupã caz.
(2) Comunicarea datelor centralizate se face sub semnãtura primarului şi a secretarului comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz.
(3) Datele primare înscrise în registrele agricole ale comunelor, oraşelor, municipiilor sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti se transmit în format electronic la direcţiile teritoriale de statisticã, la termenele prevãzute în normele tehnice.
ART. 17
Direcţiile teritoriale de statisticã, în colaborare cu direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, verificã şi centralizeazã pe judeţe şi, respectiv, pe municipiul Bucureşti datele primite şi le transmit Institutului Naţional de Statisticã şi prefecţilor, la termenele stabilite în sistemul informaţional statistic.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 18
Registrul agricol se elaboreazã pentru o perioadã de 5 ani, datele completându-se anual potrivit formularelor aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 19
Încãlcarea prevederilor cuprinse în prezenta ordonanţã atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 20
(1) Declararea de date neconforme cu realitatea, refuzul de declarare, degradarea, distrugerea sau sustragerea integralã sau parţialã a datelor din registrul agricol, refuzul de a prezenta primarului, prefectului şi persoanelor împuternicite de aceştia documentele şi evidenţele necesare în vederea verificãrii realitãţii datelor, nedeclararea la termenele stabilite şi în forma solicitatã a datelor care fac obiectul registrului agricol, precum şi neîndeplinirea de cãtre personalul din aparatul de specialitate al primarului cu atribuţii în domeniu a obligaţiilor ce decurg din prezenta ordonanţã constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendã de la 300 lei la 1.500 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre:
a) primar sau persoanele împuternicite de acesta, în cazul persoanelor fizice/juridice obligate sã declare date şi informaţii;
b) prefect sau persoanele împuternicite de prefect, în cazul personalului din aparatul de specialitate al primarului cu atribuţii în domeniul completãrii registrului agricol.
ART. 21
Sumele provenite din aplicarea amenzilor prevãzute la art. 20 se fac venit la bugetele locale ale comunelor, ale oraşelor, ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 22
Prevederile art. 20 referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Cheltuielile privind tipãrirea şi difuzarea registrelor agricole se vor suporta din bugetele locale ale comunelor, ale oraşelor, ale municipiilor sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 24
Legislaţia subsecventã <>Ordonanţei Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol rãmâne în vigoare pânã la elaborarea legislaţiei în condiţiile prezentei ordonanţe.
ART. 25
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Ordonanţa Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 7 aprilie 1992.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 27 august 2008.
Nr. 28.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016