Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 97 din 14 octombrie 2003  privind finalizarea procesului de privatizare la Societatea Comerciala Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 97 din 14 octombrie 2003 privind finalizarea procesului de privatizare la Societatea Comerciala "TEPRO" - S.A. Iasi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 736 din 21 octombrie 2003
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
În vederea finalizarii procesului de privatizare a Societãţii Comerciale "TEPRO" - S.A. Iaşi, se adopta urmãtoarele mãsuri speciale:
1. se aproba stingerea prin conversie în acţiuni a urmãtoarelor creanţe bugetare, cuprinse în certificatele de obligaţii bugetare emise la solicitarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, denumita în continuare APAPS:
a) creanţele bugetare reprezentând contribuţia la Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate, datorate şi neachitate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, precum şi majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, acumulate între data de 31 decembrie 2002 şi data transferului de proprietate asupra acţiunilor;
b) creanţele bugetare reprezentând debite cu stopaj la sursa, reţinute de cãtre societatea comercialã şi plãtibile în numele terţilor, reprezentând contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia individualã pentru asigurãri sociale, contribuţia angajaţilor la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, contribuţia angajaţilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, impozitul pe veniturile din salarii, impozitul pe dividende şi celelalte impozite cu reţinere la sursa, precum şi majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, datorate şi neachitate pana la data transferului de proprietate asupra acţiunilor;
c) obligaţiile societãţii comerciale provenite din împrumuturi acordate de APAPS în temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a unor societãţi naţionale, companii naţionale şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, cu completãrile şi modificãrile ulterioare, împreunã cu majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile de orice fel, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, datorate şi neachitate la data transferului de proprietate asupra acţiunilor;
d) creanţele bugetare asupra societãţii comerciale, cu excepţia creanţelor bugetare locale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare datorate şi neachitate între data de 31 decembrie 2002 şi data transferului de proprietate asupra acţiunilor, împreunã cu majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente acestora;
2. se scutesc de la plata obligaţiile societãţii comerciale, reprezentând creanţe proprii ale APAPS şi credite bugetare gestionate de APAPS, datorate şi neachitate la data de 31 decembrie 2002;
3. se scutesc de la plata majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile de orice fel, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente debitelor prevãzute la pct. 2, datorate şi neachitate, calculate pana la data de 31 decembrie 2002;
4. se scutesc de la plata majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente obligaţiilor societãţii comerciale cãtre Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate, datorate şi neachitate la 31 decembrie 2002;
5. se scutesc de la plata majorãrile, majorãrile de întârziere, dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente taxei pe valoarea adãugatã suspendate în vama. Taxa pe valoarea adãugatã suspendatã în vama se va înscrie în primul decont de T.V.A. depus dupã privatizare, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilã, fãrã plata efectivã a acesteia. Metodologia de înregistrare contabila a acestor operaţiuni se prevede prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta, elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 2
(1) Majorarea capitalului social al Societãţii Comerciale "TEPRO" - S.A. Iaşi se va face cu valoarea creanţelor prevãzute la art. 1 pct. 1, conversia acestora în acţiuni fiind realizatã la valoarea nominalã.
(2) Acţiunile rezultate în urma conversiei creanţelor se transfera prin protocol cãtre APAPS, în vederea vânzãrii într-un pachet comun, cãtre investitor, urmând ca sumele încasate de APAPS în urma vânzãrii sa fie distribuite proporţional.
(3) În sensul <>art. 212 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conversia constituie un motiv temeinic pentru ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor existenţi la subscrierea acţiunilor nou-emise.
ART. 3
Creditorii obligaţiilor bugetare şi APAPS vor renunţa la orice acţiuni judiciare sau extrajudiciare în legatura cu obligaţiile prevãzute la art. 1 pct. 1 şi vor întreprinde de îndatã demersurile necesare în vederea ridicãrii oricãrei sarcini sau oricãrei alte restrictii instituite în vederea recuperãrii creanţelor menţionate.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare
şi Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Beuran

Bucureşti, 14 octombrie 2003.
Nr. 97.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016