Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 29 iunie 2000  pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea unificarii sistemului de evidenta informatizata a persoanei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 29 iunie 2000 pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea unificarii sistemului de evidenta informatizata a persoanei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 4 iulie 2000
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Legea nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 30 septembrie 1996, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul (3) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Sistemul naţional informatic de evidenta a populaţiei reprezintã ansamblul activitãţilor desfãşurate cu mijloace informatice pentru ţinerea evidentei persoanei, producerea, eliberarea şi evidenta cãrţilor de identitate, paşapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a altor documente necesare persoanei în relaţiile cu statul."

2. Dupã articolul 3 se introduce articolul 3^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Documentele prevãzute la art. 1 alin. (3) se elibereazã în condiţiile prezentei legi, respectiv ale reglementãrilor privind regimul paşapoartelor, circulaţia pe drumurile publice sau, dupã caz, ale altor acte normative care prevãd eliberarea de cãtre Ministerul de Interne a unor documente necesare persoanei.
(2) Coordonarea activitãţii de evidenta informatizata a persoanei, de producere, eliberare şi evidenta a documentelor se asigura de Ministerul de Interne prin Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei."

3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Cetãţenii romani sunt luati în evidenta la naştere, pe baza datelor de stare civilã din actele de naştere, comunicate de autoritãţile administraţiei publice locale. Comunicarea se face la formatiunea de evidenta informatizata a persoanei de la locul de domiciliu."

4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Actualizarea datelor Registrului permanent de evidenta a populaţiei se realizeazã de formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei pe baza documentelor prezentate de persoana fizica în cauza sau comunicate, în situaţiile prevãzute de lege, de ministere şi de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, potrivit atribuţiilor ce le revin, în legatura cu situaţia persoanei fizice.
(2) Fişele de evidenta a populaţiei, precum şi fişele de apartament ce constituie exemplarul II al cãrţilor de imobil, pentru clãdirile cu destinaţia de locuinta, din mediul urban, întocmite şi actualizate pana la data de 1 iulie 2000, vor fi conservate şi pãstrate de cãtre formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei, urmând sa fie exploatate şi utilizate pentru furnizarea unor date, la solicitarea persoanelor fizice şi juridice, precum şi a instituţiilor interesate, în condiţiile legii."

5. Alineatul (1) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Formatiunea de evidenta informatizata a persoanei de la locul de domiciliu al persoanei fizice comunica acesteia, la cerere, date din Registrul permanent de evidenta a populaţiei."

6. La articolul 9 se introduc alineatele (2) şi (3) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Se excepteazã de la plata verificãrile în evidenta populaţiei pentru datele de identificare a unor persoane, solicitate de instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale, ordinii publice şi justiţiei, precum şi în cel al realizãrii creanţelor bugetare prin modalitãţile de executare silitã prevãzute de lege, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale ale acestora.
(3) Se excepteazã de la plata furnizarile de date din evidenta populaţiei cãtre:
a) casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale ale acestora;
b) Ministerul Finanţelor, în scopul urmãririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice."

7. La articolul 13 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru copiii orfani, abandonaţi, institutionalizati în unitãţi de ocrotire şi protecţie socialã, precum şi pentru persoanele în varsta care nu au venituri proprii şi sunt internate în unitãţi sanitare şi de protecţie socialã cheltuielile pentru eliberarea cãrţii de identitate vor fi suportate de instituţiile în subordinea cãrora se afla respectivele unitãţi."

8. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Cartea de identitate provizorie se elibereazã persoanei fizice care nu poseda toate actele necesare în vederea eliberãrii cãrţii de identitate."

9. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - În cartea de identitate se pot face menţiuni de cãtre lucrãtorii formatiunilor de evidenta informatizata a persoanei, referitoare la stabilirea reşedinţei, iar în baza comunicãrii scrise a organelor abilitate, şi cu privire la interdicţia de a se afla în anumite localitãţi sau de a pãrãsi localitatea de domiciliu."

10. Litera a) a articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"a) persoana care pierde cetãţenia romana ori cãreia i s-a aprobat stabilirea domiciliului în strãinãtate, la formatiunea de evidenta informatizata a persoanei de la locul de domiciliu, o data cu primirea pasaportului;"

11. Dupã litera b) a articolului 22 se introduce litera c) cu urmãtorul cuprins:
"c) persoana care a pierdut sau cãreia i s-a furat actul de identitate şi ulterior l-a gãsit, dacã i s-a eliberat între timp carte de identitate. Aceasta este obligatã ca în termen de 48 de ore sa predea actul de identitate gãsit formatiunii de evidenta informatizata a persoanei de la locul de domiciliu sau de resedinta."

12. Alineatul (5) al articolului 27 se abroga.

13. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 39 se face de cãtre personalul anume desemnat din Ministerul de Interne, care aplica şi amenda."

14. Dupã articolul 42 se introduce articolul 42^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 42^1. - (1) În scopul asigurãrii resurselor financiare necesare pentru producerea documentelor prevãzute la art. 1 alin. (3), Ministerul de Interne prevede sumele necesare, anual, în mod distinct, în bugetul de venituri şi cheltuieli al Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei.
(2) Veniturile realizate de Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei prin furnizarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populaţiei, din producerea şi eliberarea documentelor, precum şi din valorificarea imprimatelor tipizate, necesare pentru aceste activitãţi, se reţin ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, care vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor materiale şi de capital.
(3) Dotarea Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei se realizeazã prin grija Ministerului de Interne, din producţia interna şi din import.
(4) Tehnica, echipamentele, aparatura, softul şi materialele procurate din import sunt scutite de la plata taxelor vamale."

ART. 2
<>Legea nr. 46/1996 privind pregãtirea populaţiei pentru apãrare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 11 iunie 1996, cu modificãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul 2 al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Organele specializate în ţinerea evidentei militare sunt centrale militare judeţene, municipale şi de sector, unitãţile de poliţie, precum şi, dupã caz, formaţiunile subordonate Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne."

2. Alineatul 2 al articolului 57 va avea urmãtorul cuprins:
"De asemenea, sprijinã, indruma şi verifica activitatea unitãţilor de poliţie şi a formatiunilor subordonate Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne în ceea ce priveşte ţinerea evidentei militare a recrutilor şi rezervistilor."

3. Literele g) şi j) ale articolului 59 se abroga.

4. Dupã articolul 59 se introduce articolul 59^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 59^1. - Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne şi formaţiunile subordonate au urmãtoarele obligaţii privind evidenta militarã a recrutilor şi rezervistilor:
a) sa efectueze în documentele de evidenta a recrutilor şi rezervistilor, în localitãţile unde nu funcţioneazã centre militare judeţene, municipale sau de sector, luarea ori scoaterea din evidenta;
b) sa comunice lunar centrelor militare judeţene, municipale ori de sector recrutii sau rezervistii luati ori scoşi din evidenta;
c) sa întocmeascã tabele nominale cuprinzând recrutii sau rezervistii luati ori scoşi din evidenta şi sa le trimitã, la termenele stabilite, centrelor militare judeţene, municipale sau de sector;
d) sa efectueze în actele de identitate ale cetãţenilor cu obligaţii militare, în localitãţile unde sunt centre militare judeţene, municipale sau de sector, menţiunea de schimbare a domiciliului, iar în cele ale recrutilor, şi menţiunea de stabilire ori de schimbare a reşedinţei, numai dupã ce aceştia fac dovada ca au fost luati în evidenta de cãtre centrele militare respective;
e) sa retina adeverintele de recrutare, livretele militare şi ordinele de chemare la mobilizare de la cetãţenii cu obligaţii militare care se prezintã pentru a anunta ca pãrãsesc ţara şi sa comunice centrelor militare judeţene, municipale sau de sector pe cei care au declarat ca pãrãsesc ţara pentru o perioada mai mare de 30 de zile, precum şi pe cei care au plecat definitiv din ţara."

5. Alineatul 2 al articolului 61 se abroga.

ART. 3
<>Decretul nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice, republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, se modifica dupã cum urmeazã:

1. Alineatul 2 al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Autovehiculele se înmatriculeazã la formaţiunile subordonate Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne, cu excepţia celor ce aparţin Ministerului Apãrãrii Naţionale, care se înmatriculeazã la acest minister, şi a tramvaielor şi troleibuzelor, care se înmatriculeazã la unitãţile de transport care le deţin."

2. Alineatul 2 al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Permisul de conducere se obţine pe baza de examen şi se elibereazã de Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne sau de formaţiunile subordonate".

3. Alineatul 1 teza a doua din articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Permisul de conducere eliberat de alte state se preschimba de Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei sau de formaţiunile subordonate."

ART. 4
<>Decretul nr. 975/1968 cu privire la nume, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 136 din 29 octombrie 1968, se modifica dupã cum urmeazã:

1. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Cererea de schimbare a numelui, împreunã cu toate actele prevãzute la art. 5 şi cu opoziţiile, dacã s-au fãcut, se trimit de consiliul local, spre rezolvare, Direcţiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne, prin formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei de la locul de domiciliu."

2. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei verifica dacã sunt îndeplinite toate condiţiile prevãzute de lege şi, apreciind temeinicia cererii, precum şi a opoziţiilor fãcute, va da o decizie motivatã, dupã caz, de admitere sau de respingere a cererii, în termen de 60 de zile de la primirea dosarului."

3. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Dovada schimbãrii numelui se face cu decizia de admitere a schimbãrii numelui, data de Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei, sau cu certificatul eliberat pe baza deciziei de admitere a schimbãrii numelui."

4. Alineatul 1 al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Decizia de respingere a cererii de schimbare a numelui se comunica solicitantului de cãtre Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei."

ART. 5
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga dispoziţiile lit. o): "tine evidenta populaţiei, elibereazã acte de identitate şi înregistreazã schimbarea domiciliului, precum şi a reşedinţei cetãţenilor romani, în condiţiile prevãzute de lege;" de la <>art. 15 din Legea nr. 26/1994 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Romane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 18 mai 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
(2) La aceeaşi data denumirile "Direcţia generalã de paşapoarte, strãini şi probleme de migrari", "Direcţia de paşapoarte" şi "Direcţia de evidenta a populaţiei" din conţinutul actelor normative în vigoare se înlocuiesc cu denumirea "Direcţia generalã de evidenta informatizata a persoanei".
(3) De asemenea, denumirile "serviciul de paşapoarte", "serviciul judeţean de evidenta a populaţiei" şi "formatiunea de evidenta a populaţiei" se înlocuiesc cu denumirea "formatiunea de evidenta informatizata a persoanei".

ART. 6
<>Legea nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o noua numerotare.

p. PRIM-MINISTRU,
MIRCEA CIUMARA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii şi protecţiei
sociale,
Smaranda Dobrescu

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016