Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 21 iunie 2001  privind controlul contributiilor de asigurari sociale si solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control intocmite de organele de control ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si ale caselor teritoriale de pensii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 21 iunie 2001 privind controlul contributiilor de asigurari sociale si solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control intocmite de organele de control ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si ale caselor teritoriale de pensii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 349 din 29 iunie 2001

În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Controlul contribuţiilor de asigurãri sociale cuprinde ansamblul activitãţilor care au ca obiect verificarea realitãţii declaraţiilor privind evidenta nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, a declaraţiilor de asigurare, precum şi verificarea corectitudinii şi exactitatii îndeplinirii de cãtre contribuabili a obligaţiilor ce le revin, conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Sunt supuşi controlului contribuţiilor de asigurãri sociale contribuabilii prevãzuţi de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Controlul contribuţiilor de asigurãri sociale se exercita de organele de control proprii ale Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, denumita în continuare CNPAS, şi ale caselor teritoriale de pensii, în colaborare cu organele Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Modalitatea de colaborare se stabileşte prin ordin comun al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale şi al ministrului finanţelor publice.
(3) Organele de control ale CNPAS şi ale caselor teritoriale de pensii prevãzute la alin. (1) îndeplinesc o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat, primind o legitimatie specialã. Modelul legitimatiei speciale se stabileşte prin decizie a preşedintelui CNPAS, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

CAP. 2
Drepturile şi obligaţiile organelor de control

ART. 4
În exercitarea atribuţiilor ce le revin organele de control au dreptul:
a) sa examineze orice înscrisuri, documente, registre sau acte de evidenta ale contribuabililor care pot fi relevante pentru stabilirea corecta a contribuţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi pentru determinarea modului de respectare a obligaţiilor legale ce revin acestora;
b) sa solicite contribuabililor informaţiile, explicaţiile sau justificãrile referitoare la declaraţiile ori la documentele supuse controlului. În cazul în care se solicita rãspunsul în scris contribuabilul este obligat sa furnizeze informaţiile respective în termen de 10 zile de la primirea solicitãrii;
c) sa solicite prezenta contribuabililor sau a reprezentanţilor legali ai acestora la sediul organului de control. Solicitarea se face în scris şi cuprinde în mod obligatoriu data, ora şi locul intalnirii, precum şi scopul acesteia. Solicitarea se comunica contribuabilului cu cel puţin 15 zile înaintea datei fixate pentru intalnire;
d) sa facã constatãri a cãror reconstituire sau dovedire ulterioara nu este întotdeauna posibila sau ori de câte ori organul de control considera necesar;
e) sa primeascã copii de pe orice înscris, document sau înregistrare contabila;
f) sa retina, în scopul protejãrii impotriva înstrãinãrii sau distrugerii, în schimbul unei dovezi scrise şi semnate de organul de control, orice document sau orice element material care poate constitui o proba referitoare la determinarea obligaţiilor contribuabililor, pe o perioada de maximum 30 de zile. În cazuri excepţionale, cu aprobarea conducerii organului de control, perioada de reţinere poate fi prelungitã pana la 90 de zile;
g) sa între, în prezenta contribuabilului sau a reprezentantului legal al acestuia ori în prezenta unei alte persoane desemnate de contribuabil, în orice incinta a sediului în care îşi desfãşoarã activitatea contribuabilul. Accesul este permis în cursul programului normal de lucru al contribuabilului, iar în afarã acestuia, numai cu autorizarea scrisã a conducerii organului de control şi cu acordul contribuabilului.
ART. 5
În cazul în care evidentele contabile sau orice alte evidente sunt ţinute cu ajutorul sistemelor de prelucrare automatã a datelor controlul se poate exercita asupra ansamblului informaţiilor, datelor şi prelucrarilor informatice care concura direct sau indirect la obţinerea rezultatelor contabile şi la elaborarea declaraţiilor, precum şi asupra documentaţiei referitoare la analiza, programarea şi executarea prelucrarilor.
ART. 6
(1) În scopul stabilirii exacte a contribuţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat şi al determinãrii modului de respectare a obligaţiilor legale ce revin contribuabililor, organele de control sunt în drept sa solicite informaţii care nu au, potrivit legii, caracter secret, de la:
a) persoane fizice sau juridice care deţin în pãstrare sau în administrare bunuri ori sume de bani ale contribuabililor sau care au relaţii de afaceri cu aceştia;
b) organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii publice sau de interes public;
c) instituţii publice sau private care înregistreazã, sub orice forma, încheierile de contracte, evidentele populaţiei sau a bunurilor, exploatarea proprietãţilor şi altele asemenea.
(2) Persoanele, organele şi instituţiile menţionate la alin. (1) sunt obligate ca în termenul specificat în solicitare sa furnizeze informaţiile şi sa punã la dispoziţie organelor de control actele, evidentele şi datele respective.
(3) Toate actele, datele şi informaţiile obţinute de organele de control în condiţiile alin. (1) şi (2) vor face parte din dosarul contribuabilului şi vor putea fi luate în considerare la recalcularea contribuţiilor datorate de acesta bugetului asigurãrilor sociale de stat.
ART. 7
În cazuri temeinic justificate organele de control pot solicita persoanelor, potrivit competentelor teritoriale, sa facã declaraţii sau sa prezinte documente considerate ca fiind necesare pentru a stabili dacã persoana în cauza are sau nu are calitatea de contribuabil.
ART. 8
Organele de control au obligaţia sa exercite controlul contribuţiilor de asigurãri sociale în asa fel încât sa afecteze cat mai puţin desfãşurarea activitãţilor curente ale contribuabililor.
ART. 9
În baza constatãrilor efectuate ca urmare a acţiunilor de control CNPAS, respectiv casele teritoriale de pensii au dreptul:
a) sa stabileascã în sarcina contribuabililor, potrivit legii, diferenţe de contribuţii, precum şi, dupã caz, sa calculeze majorãri de întârziere pentru neplata la termenele legale a contribuţiilor datorate;
b) sa dispunã mãsurile necesare în vederea îndeplinirii corecte de cãtre contribuabili a obligaţiilor ce le revin;
c) sa constate contravenţiile şi sa aplice amenzile şi penalitãţile prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 10
La nivelul CNPAS se constituie un fond pentru acordarea de stimulente organelor de control al contribuţiilor de asigurãri sociale din aparatul propriu şi din casele teritoriale de pensii, prin reţinerea unei cote de 15% din valoarea amenzilor aplicate şi încasate.

CAP. 3
Drepturile şi obligaţiile contribuabililor

ART. 11
(1) Înaintea desfãşurãrii unei acţiuni de control la sediul sau domiciliul contribuabilului acesta are dreptul sa fie informat în legatura cu acţiunea care urmeazã sa se desfãşoare, prin transmiterea unui aviz de verificare, însoţit de specificarea drepturilor şi obligaţiilor sale care rezulta din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Avizul de verificare se transmite contribuabilului cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii efective a acţiunii de control.
(3) În cazul acţiunilor de control inopinat, precum şi în cazul în care acţiunile de control se desfãşoarã în vederea soluţionãrii unor cereri ale contribuabililor, transmiterea avizului de verificare nu este obligatorie.
(4) Pentru motive întemeiate contribuabilii pot solicita modificarea datei de începere a controlului cu maximum 30 de zile lucrãtoare, solicitare care se comunica în scris conducerii organului de control, la 5 zile de la primirea avizului de verificare. O noua solicitare de amânare a controlului respectiv nu se admite.
ART. 12
Pe intreaga durata a controlului contribuabilii au dreptul:
a) sa fie informati asupra desfãşurãrii controlului şi asupra eventualelor situaţii neclare;
b) sa fie primii solicitati pentru a furniza informaţii, explicaţii şi justificãri;
c) sa beneficieze de asistenta de specialitate;
d) sa fie protejati în ceea ce priveşte confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor furnizate.
ART. 13
Contribuabilii au dreptul sa solicite, din proprie initiativa, sa fie controlati.
ART. 14
(1) Contribuabilii care, porivit legii, organizeazã şi conduc contabilitatea proprie sunt obligaţi sa pãstreze evidentele contabile, precum şi documentele justificative pe baza cãrora s-au fãcut înregistrãrile contabile, la sediul social declarat cu ocazia înregistrãrii la casa teritorialã de pensii.
(2) Evidentele contabile şi documentele justificative se pãstreazã şi se arhiveaza într-un mod corespunzãtor care sa permitã desfãşurarea normalã a controlului.
ART. 15
Contribuabilii sau, dupã caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt obligaţi sa coopereze la desfãşurarea în condiţii optime a controlului, prin respectarea drepturilor organelor de control şi prin acordarea sprijinului necesar în exercitarea acestor drepturi.

CAP. 4
Reguli privind desfãşurarea controlului

ART. 16
(1) Controlul se desfãşoarã la sediul sau la domiciliul contribuabilului ori la sediul organului de control, dupã caz.
(2) Controlul se poate desfasura şi în orice alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul, acesta din urma având în acest caz obligaţia de a asigura condiţiile şi documentele necesare în vederea derulãrii normale a acţiunii de control.
ART. 17
Perioada afectatã efectuãrii controlului prevãzut la art. 16 este stabilitã de organele de control în funcţie de obiectivele controlului şi nu poate fi mai mare de 3 luni.
ART. 18
(1) Controlul la sediul sau la domiciliul contribuabilului ori la sediul organului de control, dupã caz, se efectueazã o singura data pentru fiecare perioada pentru care se datoreazã contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), conducãtorul organului de control competent poate decide reverificarea unei anumite perioade dacã de la data încheierii controlului şi pana la împlinirea termenului de prescripţie prevãzut de prezenta ordonanta de urgenta apar date suplimentare, necunoscute organului de control la data efectuãrii controlului, care influenţeazã sau modifica rezultatele acestuia.
ART. 19
Rezultatele controlului se consemneazã în mod obligatoriu în procese-verbale de control, note de constatare sau în procese-verbale de constatare a contravenţiilor, dupã caz. Procesul-verbal de control constituie înştiinţare de plata.

CAP. 5
Prescripţia dreptului organelor de control de a stabili diferenţe de contribuţii

ART. 20
Dreptul organelor de control de a stabili diferenţe de contribuţii şi majorãri de întârziere pentru neplata în termen a acestora, precum şi de a constata contravenţii şi de a aplica amenzi şi penalitãţi pentru faptele ale cãror constatare şi sancţionare sunt, potrivit legii, de competenta organelor de control, pentru o perioada pentru care se datoreazã contribuţii, se prescrie în termen de 5 ani de la data la care a expirat termenul de depunere a declaraţiei pentru perioada respectiva.
ART. 21
Termenul de prescripţie prevãzut la art. 20 se întrerupe:
a) în cazurile şi în condiţiile stabilite de lege pentru întreruperea termenului de prescripţie a dreptului la acţiune;
b) la data depunerii de cãtre contribuabil a declaraţiei, dupã expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
c) la data efectuãrii de cãtre contribuabil a unui act voluntar de recunoaştere a contribuţiei datorate, inclusiv plata integrala sau parţialã a acesteia;
d) la data comunicãrii cãtre contribuabil a unor diferenţe de contribuţie stabilite de organele de control ca urmare a acţiunilor de control.
ART. 22
Termenul de prescripţie prevãzut la art. 20 se suspenda:
a) în cazurile şi în condiţiile stabilite de lege pentru suspendarea termenului de prescripţie a dreptului la acţiune;
b) pe timpul cat contribuabilul se sustrage cu rea-credinţa de la efectuarea controlului;
c) cat timp contribuabilul, ca urmare a dispoziţiilor organelor de control, remediaza deficientele sau indeparteaza cauzele care impiedica desfãşurarea controlului.
ART. 23
Contribuţiile şi diferenţele de contribuţii declarate sau recunoscute în orice mod de cãtre contribuabil, dupã împlinirea termenului de prescripţie, se considera legal stabilite şi datorate.
ART. 24
Termenul de prescripţie pentru stabilirea contribuţiilor şi a diferenţelor de contribuţii este de 10 ani, în caz de evaziune fiscalã stabilitã printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitiva, de la data emiterii hotãrârii judecãtoreşti.

CAP. 6
Sancţiuni

ART. 25
(1) Constituie contravenţii, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni, urmãtoarele fapte:
a) neprezentarea contribuabililor sau reprezentanţilor legali ai acestora la sediul organului de control la data, ora şi locul fixate, la solicitarea scrisã a acestuia, cu excepţia situaţiilor de forta majorã dovedite;
b) refuzul contribuabilului de a permite accesul organului de control în orice incinta a sediului în care îşi desfãşoarã activitatea contribuabilul, în vederea exercitãrii controlului;
c) nefurnizarea de cãtre persoanele, organele şi instituţiile prevãzute la art. 6, în termenul stabilit de organele de control, a actelor, evidentelor şi datelor solicitate;
d) netinerea evidentelor contabile şi a documentelor justificative la sediul social declarat sau pãstrarea acestora în condiţii improprii desfãşurãrii controlului.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
1. cele prevãzute la lit. a), cu amenda de la 6.000.000 lei la 9.000.000 lei;
2. cele prevãzute la lit. b), cu amenda de la 20.000.000 lei la 40.000.000 lei;
3. cele prevãzute la lit. c), cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
4. cele prevãzute la lit. d), cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
(3) Sancţiunile pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
(4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre organele de control ale CNPAS şi ale caselor teritoriale de pensii.
(5) Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere la instanta competenta, potrivit <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile ulterioare.
(6) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27.
ART. 26
Organele de control ale CNPAS şi ale caselor teritoriale de pensii sunt competente sa constate contravenţiile şi sa aplice sancţiunile prevãzute şi în urmãtoarele acte normative:
a) <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare şi exercitare a controlului financiar, dacã faptele sunt sãvârşite în legatura cu încasarea veniturilor şi efectuarea cheltuielilor bugetului asigurãrilor sociale de stat.

CAP. 7
Soluţionarea contestaţiilor impotriva mãsurilor dispuse prin actele de control întocmite de organele de control ale CNPAS şi ale caselor teritoriale de pensii

ART. 27
(1) Mãsurile dispuse de organele de control ale CNPAS şi ale caselor teritoriale de pensii pot fi contestate de cãtre contribuabili, potrivit prezentei ordonanţe de urgenta.
(2) Contestaţiile formulate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta sunt cai administrative de atac prin care se solicita diminuarea sau anularea, dupã caz, a contribuţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat, a majorãrilor de întârziere sau a penalitatilor, precum şi a altor mãsuri dispuse de organele de control.
(3) Contestaţiile formulate în temeiul prezentei ordonanţe de urgenta sunt scutite de taxa de timbru.
ART. 28
(1) Contestaţia se formuleazã în scris şi va cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) numele sau denumirea contestatorului, sediul sau domiciliul acestuia;
b) obiectul contestaţiei şi suma contestatã;
c) arãtarea motivelor de fapt şi de drept pe care se întemeiazã contestaţia.
(2) Contestaţia trebuie semnatã de contestator sau de reprezentantul legal al acestuia, iar în cazul persoanelor juridice trebuie sa poarte şi ştampila. Dovedirea calitãţii de reprezentant al contestatorilor, persoane fizice sau juridice, se face prin împuternicire avocaţialã, în cazul avocaţilor, sau prin procura autentificatã, în cazul altor persoane.
(3) Contestatorul poate depune în dovedirea contestaţiei formulate acte care nu au fost avute în vedere de organul de control.
(4) Contestaţia nu poate avea ca obiect alte sume şi mãsuri decât cele stabilite prin actul atacat.
ART. 29
(1) Contestaţia se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 15 zile de la comunicarea actului atacat, la organul emitent al acestuia.
(2) Contestaţiile trimise prin posta se socotesc formulate în termen dacã au fost predate cu scrisoare recomandatã la oficiul poştal înainte de împlinirea acestuia.
ART. 30
(1) Contestaţiile care au ca obiect sume al cãror cuantum este de pana la 500 milioane lei se soluţioneazã de organele specializate din cadrul caselor teritoriale de pensii în a cãror raza teritorialã îşi are sediul sau domiciliul contestatorul.
(2) Contestaţiile care au ca obiect sume al cãror cuantum este de 500 milioane lei sau mai mare, precum şi cele formulate impotriva actelor întocmite de organele de control ale CNPAS, indiferent de suma, se soluţioneazã de organele specializate din cadrul CNPAS.
(3) Cuantumul sumelor prevãzute la alin. (1) şi (2) poate fi actualizat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 31
(1) Organele de control care au încheiat actul atacat înainteazã dosarul contestaţiei organului de soluţionare competent prevãzut la art. 29, în termen de 5 zile de la înregistrarea contestaţiei.
(2) Dosarul contestaţiei conţine copii de pe actul atacat şi de pe celelalte documente care au stat la baza întocmirii acestuia, contestaţia în original şi documentele depuse de contestator, precum şi referatul motivat cu propunerile de soluţionare, semnat de conducãtorul organului de control care a încheiat actul atacat.
ART. 32
(1) Contestaţiile se soluţioneazã prin decizie motivatã, în termen de 30 de zile de la înregistrare.
(2) Decizia se semneazã de directorul general al casei teritoriale de pensii sau de directorul general al direcţiei specializate din cadrul CNPAS, dupã caz, ori de înlocuitorii acestora.
ART. 33
Decizia prin care se soluţioneazã contestaţia cuprinde trei pãrţi: preambulul, considerentele sau motivarea şi dispozitivul.
ART. 34
(1) Prin decizie contestaţia va putea fi admisã în totalitate sau în parte ori respinsã.
(2) În cazul admiterii contestaţiei se decide, dupã caz, anularea totalã sau parţialã a actului atacat.
(3) Prin decizie se poate desfiinta total sau parţial actul atacat atunci când din analiza documentelor existente la dosarul contestaţiei nu se poate determina cu claritate suma în litigiu.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3) urmeazã sa se încheie un nou act de control, care va viza strict aceeaşi perioada şi aceeaşi baza de calcul care au fãcut obiectul contestaţiei, act impotriva cãruia se poate exercita calea administrativã de atac prevãzutã în prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 35
(1) Organul de soluţionare a contestaţiei prevãzut la art. 29 poate suspenda, prin decizie motivatã, soluţionarea cauzei atunci când exista indiciile sãvârşirii unei infracţiuni a carei constatare ar avea o înrâurire hotãrâtoare asupra soluţiei ce urmeazã sa fie data în procedura administrativã reglementatã de prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Procedura administrativã este reluatã la încetarea motivului care a determinat suspendarea, în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Decizia se comunica prin posta la sediul sau la domiciliul contestatorului, declarat prin contestaţia formulatã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, precum şi la organul de control al cãrui act se ataca.
(2) În situaţia în care contestatorul şi-a schimbat sediul sau domiciliul fãrã a aduce la cunostinta acest lucru organului de soluţionare decizia se comunica organului de control al cãrui act se ataca.
(3) Decizia emisã ca urmare a soluţionãrii contestaţiei este definitiva.
(4) Decizia poate fi atacatã la instanta judecãtoreascã competenta potrivit <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. 8
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 37
(1) Controalele în curs la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se vor continua potrivit dispoziţiilor acesteia, actele îndeplinite anterior rãmânând valabile.
(2) În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenta CNPAS va emite instrucţiuni de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 38
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 592/1997 privind exercitarea controlului asupra încasãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi din bugetele celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 9 octombrie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016