Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 14 octombrie 2003  privind protectia maternitatii la locurile de munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 14 octombrie 2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 750 din 27 octombrie 2003

În temeiul art. 144 alin. (4) din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta reglementeazã mãsuri de protecţie socialã pentru:
a) salariate gravide şi mame, lauze sau care alapteaza, de cetãţenie romana ori a unui stat membru al Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European, care au raporturi de munca sau raporturi de serviciu cu un angajator;
b) cetãţeni ai altor state şi apatrizi, care au, conform legii, domiciliul sau resedinta în România, dacã fac parte din categoriile de salariate prevãzute la lit. a).
ART. 2
În sensul prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, termenii şi expresiile de mai jos sunt definite dupã cum urmeazã:
a) protecţia maternitatii este protecţia sãnãtãţii şi/sau securitãţii salariatelor gravide şi/sau mame la locurile lor de munca;
b) locul de munca este zona delimiata în spaţiu, în funcţie de specificul muncii, înzestratã cu mijloacele şi cu materialele necesare muncii, în vederea realizãrii unei operaţii, lucrãri sau pentru îndeplinirea unei activitãţi de cãtre unul ori mai mulţi executanti, cu pregãtirea şi indemanarea lor, în condiţii tehnice, organizatorice şi de protecţie a muncii corespunzãtoare, din care se obţine un venit în baza unui raport de munca ori de serviciu cu un angajator;
c) salariata gravida este femeia care anunta în scris angajatorul asupra stãrii sale fiziologice de graviditate şi anexeazã un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care sa îi ateste aceasta stare;
d) salariata care a nãscut recent este femeia care şi-a reluat activitatea dupã efectuarea concediului de lauzie şi solicita angajatorului în scris mãsurile de protecţie prevãzute de lege, anexând un document medical eliberat de medicul de familie, dar nu mai târziu de 6 luni de la data la care a nãscut;
e) salariata care alapteaza este femeia care, la reluarea activitãţii dupã efectuarea concediului de lauzie, îşi alapteaza copilul şi anunta angajatorul în scris cu privire la începutul şi sfârşitul prezumat al perioadei de alaptare, anexând documente medicale eliberate de medicul de familie în acest sens;
f) dispensa pentru consultaţii prenatale reprezintã un numãr de ore libere plãtite salariatei de cãtre angajator, pe durata programului normal de lucru, pentru efectuarea consultatiilor şi examenelor prenatale pe baza recomandarii medicului de familie sau a medicului specialist;
g) concediul postnatal obligatoriu este concediul de 42 de zile pe care salariata mama are obligaţia sa îl efectueze dupã naştere, în cadrul concediului pentru sarcina şi lauzie cu durata totalã de 126 de zile, de care beneficiazã salariatele în condiţiile legii;
h) concediul de risc maternal este concediul de care beneficiazã salariatele prevãzute la lit. c)-e) pentru protecţia sãnãtãţii şi securitãţii lor şi/sau a fatului ori a copilului lor.
ART. 3
(1) Salariatele prevãzute la art. 2 lit. c)-e) au obligaţia de a se prezenta la medicul de familie pentru eliberarea unui document medical care sa le ateste starea.
(2) În cazul în care salariatele nu îndeplinesc obligaţia prevãzutã la alin. (1) şi nu informeazã în scris angajatorul despre starea lor, acesta este exonerat de obligaţiile sale prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, cu excepţia celor prevãzute la art. 5, 6, 18, 23 şi 25.
ART. 4
Angajatorii au obligaţia sa adopte mãsurile necesare, astfel încât:
a) sa previnã expunerea salariatelor prevãzute la art. 2 lit. c)-e) la riscuri ce le pot afecta sãnãtatea şi securitatea;
b) salariatele prevãzute la art. 2 lit. c)-e) sa nu fie constranse sa efectueze o munca dãunãtoare sãnãtãţii sau stãrii lor de graviditate ori copilului nou-nãscut, dupã caz.
ART. 5
(1) Pentru toate activitãţile susceptibile sa prezinte un risc specific de expunere la agenţi, procedee şi condiţii de munca, a cãror lista este prevãzutã în anexa nr. 1, angajatorul este obligat sa evalueze anual, precum şi la orice modificare a condiţiilor de munca natura, gradul şi durata expunerii salariatelor prevãzute la art. 2 lit. c)-e), în scopul determinãrii oricãrui risc pentru securitatea sau sãnãtatea lor şi oricãrei repercusiuni asupra sarcinii ori alaptarii.
(2) Evaluarile prevãzute la alin. (1) se efectueazã de cãtre angajator, cu participarea obligatorie a medicului de medicina muncii, iar rezultatele lor se consemneazã în rapoarte scrise.
ART. 6
(1) Angajatorii sunt obligaţi ca, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data întocmirii raportului, sa inmaneze o copie a acestuia sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor.
(2) Angajatorii vor informa în scris salariatele asupra rezultatelor evaluãrii privind riscurile la care pot fi supuse la locurile lor de munca, precum şi asupra drepturilor care decurg din prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 7
(1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data la care angajatorul a fost anuntat în scris de cãtre o salariata ca se afla în una dintre situaţiile prevãzute la art. 2 lit. c)-e), acesta are obligaţia sa înştiinţeze medicul de medicina muncii, precum şi inspectoratul teritorial de munca pe a cãrui raza îşi desfãşoarã activitatea.
(2) De la data primirii înştiinţãrii medicul de medicina muncii şi inspectoratul teritorial de munca vor verifica condiţiile de munca ale salariatei la termenele şi în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 8
Angajatorul are obligaţia sa pãstreze confidenţialitatea asupra stãrii de graviditate a salariatei şi nu va anunta alţi angajaţi decât cu acordul scris al acesteia şi doar în interesul bunei desfasurari a procesului de munca, când starea de graviditate nu este vizibila.
ART. 9
În cazul în care o salariata se afla în una dintre situaţiile prevãzute la art. 2 lit. c)-e) şi desfãşoarã la locul de munca o activitate care prezintã riscuri pentru sãnãtatea sau securitatea sa ori cu repercusiuni asupra sarcinii şi alaptarii, în sensul celor prevãzute la art. 5 alin. (1), angajatorul este obligat sa îi modifice în mod corespunzãtor condiţiile şi/sau orarul de munca ori, dacã nu este posibil, sa o repartizeze la alt loc de munca fãrã riscuri pentru sãnãtatea sau securitatea sa, conform recomandarii medicului de medicina muncii sau a medicului de familie, cu menţinerea veniturilor salariale.
ART. 10
(1) În cazul în care angajatorul, din motive justificate în mod obiectiv, nu poate sa îndeplineascã obligaţia prevãzutã la art. 9, salariatele prevãzute la art. 2 lit. c)-e) au dreptul la concediu de risc maternal, dupã cum urmeazã:
a) înainte de data solicitãrii concediului de maternitate, stabilit potrivit reglementãrilor legale privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, salariatele prevãzute la art. 2 lit. c);
b) dupã data revenirii din concediul postnatal obligatoriu, salariatele prevãzute la art. 2 lit. d) şi e), în cazul în care nu solicita concediul şi indemnizaţia pentru creşterea şi îngrijirea copilului pana la împlinirea vârstei de 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pana la 3 ani.
(2) Concediul de risc maternal se poate acorda, în întregime sau fractionat, pe o perioada ce nu poate depãşi 120 de zile, de cãtre medicul de familie sau de medicul specialist, care va elibera un certificat medical în acest sens, dar nu poate fi acordat simultan cu alte concedii prevãzute de legislaţia privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale.
(3) Eliberarea certificatului medical se va face în condiţiile în care salariata s-a prezentat la consultatiile prenatale şi postnatale, conform normelor Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 11
(1) Pe durata concediului de risc maternal salariata are dreptul la indemnizaţie de risc maternal, care se suporta din bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(2) Cuantumul indemnizaţiei prevãzute la alin. (1) este egal cu 75% din media veniturilor lunare realizate în cele 10 luni anterioare solicitãrii, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia de asigurãri sociale de stat.
(3) Pentru indemnizaţia de risc maternal nu se datoreazã contribuţia de asigurãri sociale de stat. Durata concediului de risc maternal reprezintã perioada asimilatã stagiului de cotizare.
(4) Calculul şi plata indemnizaţiei de risc maternal se fac lunar de cãtre angajator, cel mai târziu o data cu lichidarea drepturilor salariale pe luna în care se acorda concediul de risc maternal.
ART. 12
(1) Pentru salariatele care se afla în una dintre situaţiile prevãzute la art. 2 lit. c) şi d) şi îşi desfãşoarã activitatea numai în poziţia ortostatica sau în poziţia aşezat, angajatorii au obligaţia de a le modifica locul de munca respectiv, astfel încât sa li se asigure, la intervale regulate de timp, pauze şi amenajãri pentru repaus în poziţie sezanda sau, respectiv, pentru mişcare.
(2) Medicul de medicina muncii stabileşte intervalele de timp la care este necesarã schimbarea poziţiei de lucru, perioadele de activitate, precum şi durata perioadelor pentru repaus în poziţie sezanda sau, respectiv, pentru mişcare.
(3) Dacã amenajarea condiţiilor de munca şi/sau a programului de lucru nu este din punct de vedere tehnic şi/sau obiectiv posibila sau nu poate fi cerutã din motive bine întemeiate, angajatorul va lua mãsurile necesare pentru a schimba locul de munca al salariatei respective.
ART. 13
În baza recomandarii medicului de familie, salariata gravida care nu poate îndeplini durata normalã de munca din motive de sãnãtate, a sa sau a fatului sau, are dreptul la reducerea cu o pãtrime a duratei normale de munca, cu menţinerea veniturilor salariale, suportate integral din fondul de salarii al angajatorului, potrivit reglementãrilor legale privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale.
ART. 14
Salariatele prevãzute la art. 2 lit. c) şi e) nu pot fi obligate de cãtre angajator sa realizeze activitãţi pentru care evaluarea a evidenţiat riscul de expunere la agenţi sau condiţii de munca prevãzute la lit. A şi B din anexa nr. 2.
ART. 15
Angajatorii au obligaţia de a acorda salariatelor gravide dispensa pentru consultaţii prenatale, în condiţiile prevãzute la art. 2 lit. f), în cazul în care investigaţiile se pot efectua numai în timpul programului de lucru, fãrã diminuarea drepturilor salariale.
ART. 16
Pentru protecţia sãnãtãţii lor şi a copilului lor, dupã naştere, salariatele au obligaţia de a efectua minimum 42 de zile de concediu postnatal, în condiţiile prevãzute la art. 2 lit. g) şi în cadrul concediului pentru lauzie stabilit prin <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Angajatorii sunt obligaţi sa acorde salariatelor care alapteaza, în cursul programului de lucru, doua pauze pentru alaptare de câte o ora fiecare. În aceste pauze se include şi timpul necesar deplasarii dusintors de la locul în care se gãseşte copilul.
(2) La cererea mamei, pauzele pentru alaptare vor fi înlocuite cu reducerea duratei normale a timpului sau de munca cu doua ore zilnic.
(3) Pauzele şi reducerea duratei normale a timpului de munca, acordate pentru alaptare, se includ în timpul de munca şi nu diminueazã veniturile salariale şi sunt suportate integral din fondul de salarii al angajatorului.
(4) În cazul în care angajatorul asigura în cadrul unitãţii încãperi speciale pentru alaptat, acestea vor îndeplini condiţiile de igiena corespunzãtoare normelor sanitare în vigoare.
ART. 18
Pentru asigurarea securitãţii şi sãnãtãţii în munca a salariatelor gravide şi/sau mame, lauze sau care alapteaza, regulamentele interne ale unitãţilor trebuie sa conţinã mãsuri privind igiena, protecţia sãnãtãţii şi securitatea în munca a acestora, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenta şi ale celorlalte acte normative în vigoare.
ART. 19
(1) Salariatele prevãzute la art. 2 lit. c)-e) nu pot fi obligate sa desfãşoare munca de noapte.
(2) În cazul în care sãnãtatea salariatelor menţionate la alin. (1) este afectatã de munca de noapte, angajatorul este obligat ca, pe baza solicitãrii scrise a salariatei, sa o transfere la un loc de munca de zi, cu menţinerea salariului de baza brut lunar.
(3) Solicitarea salariatei se însoţeşte de un document medical care menţioneazã perioada în care sãnãtatea acesteia este afectatã de munca de noapte.
(4) În cazul în care, din motive justificate în mod obiectiv, transferul nu este posibil, salariata va beneficia de concediul şi indemnizaţia de risc maternal, conform art. 10 şi 11.
ART. 20
(1) Salariatele prevãzute la art. 2 lit. c)-e) nu pot desfasura munca în condiţii cu caracter insalubru sau penibil.
(2) În cazul în care o salariata care desfãşoarã în mod curent munca cu caracter insalubru sau penibil se încadreazã în prevederile art. 2 lit. c)-e), angajatorul are obligaţia sa o transfere la un alt loc de munca, cu menţinerea salariului de baza brut lunar.
(3) Denumirea şi enumerarea muncilor cu caracter insalubru sau penibil la care face referire alin. (1) sunt stabilite în normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenta.
(4) Prevederile art. 19 alin. (3) şi (4) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 21
(1) Este interzis angajatorului sa dispunã încetarea raporturilor de munca sau de serviciu în cazul:
a) salariatei prevãzute la art. 2 lit. c)-e), din motive care au legatura directa cu starea sa;
b) salariatei care se afla în concediul de risc maternal;
c) salariatei care se afla în concediul de maternitate;
d) salariatei care se afla în concediul pentru creşterea copilului în varsta de pana la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, în varsta de pana la 3 ani;
e) salariatei care se afla în concediul pentru îngrijirea copilului bolnav în varsta de pana la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, în varsta de pana la 18 ani.
(2) Interdicţia prevãzutã la alin. (1) lit. b)-e) se extinde o singura data cu pana la 6 luni, dupã revenirea salariatei în unitate.
(3) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplica în cazul concedierilor pe motive economice ce rezulta din desfiinţarea postului ocupat de salariata, ca urmare a dificultãţilor economice, a transformãrilor tehnologice sau a reorganizãrii angajatorului, în condiţiile legii.
(4) Prevederile alin. (1) lit. d) şi e) şi ale alin. (2) şi (3) se aplica în mod corespunzãtor şi salariaţilor bãrbaţi aflaţi în situaţiile respective.
ART. 22
(1) Salariatele prevãzute la art. 21 alin. (1), ale cãror raporturi de munca sau raporturi de serviciu au încetat din motive pe care le considera ca fiind legate de starea lor, au dreptul sa conteste decizia angajatorului la instanta judecãtoreascã competenta, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii acesteia, conform legii.
(2) Acţiunea în justiţie a salariatei prevãzute la alin. (1) este scutitã de taxa judiciarã de timbru şi de timbru judiciar.
ART. 23
În cazul în care o salariata contesta o decizie a angajatorului, sarcina probei revine acestuia, el fiind obligat sa depunã dovezile în apãrarea sa pana la prima zi de înfãţişare.
ART. 24
(1) Angajatorul care a încetat raportul de munca sau de serviciu cu o salariata prevãzutã la art. 21 are obligaţia ca, în termen de 7 zile de la data comunicãrii acestei decizii în scris cãtre salariata, sa transmitã o copie a acestui document sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor din unitate, precum şi inspectoratului teritorial de munca ori, dupã caz, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Copia deciziei se însoţeşte de copiile documentelor justificative pentru mãsura luatã.
ART. 25
(1) Inspectoratul teritorial de munca pe a cãrui raza îşi desfãşoarã activitatea angajatorul sau, dupã caz, Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, în termen de 7 zile de la data primirii deciziei prevãzute la art. 23, are obligaţia sa emita aviz consultativ corespunzãtor situaţiei constatate.
(2) Inspectoratul teritorial de munca sau, dupã caz, Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici va transmite avizul angajatorului, angajatei, precum şi sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor din unitate.
ART. 26
(1) Angajatorii au obligaţia sa afiseze la loc vizibil, în fiecare dintre unitãţile pe care le deţin, câte o copie a prezentei ordonanţe de urgenta, o perioada de 6 luni de la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Reprezentanţii sindicali sau reprezentanţii aleşi ai salariaţilor având atribuţii privind asigurarea respectãrii egalitati de sanse între femei şi bãrbaţi, desemnaţi în baza <>Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, au obligaţia de a organiza semestrial, în unitãţile în care funcţioneazã, informãri privind prevederile prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 27
(1) Încãlcarea urmãtoarelor dispoziţii constituie contravenţie şi se sancţioneazã astfel:
a) încãlcarea dispoziţiilor prevãzute la art. 4, 5, 6, art. 7 alin. (1), art. 8, art. 12 alin. (1) şi (2), art. 17, 18 şi art. 26 alin. (1), cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei;
b) încãlcarea dispoziţiilor prevãzute la art. 9, 10, 11, art. 12 alin. (3), art. 13, 14, 15, 19, art. 20 alin. (2) şi (4), art. 21 alin. (1) şi (2), cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor contravenţionale corespunzãtoare se fac de cãtre:
a) inspectorii de munca din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca pe a cãror raza teritorialã se afla sediul sau, dupã caz, domiciliul angajatorului şi, respectiv, de cãtre personalul împuternicit al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, pentru contravenţiile la dispoziţiile prevãzute la art. 6, art. 7 alin. (1), art. 8, 9, art. 12 alin. (3), art. 13, art. 17 alin. (1), art. 18, art. 19 alin. (1) şi (4), art. 20 alin. (2) şi (4), art. 21 alin. (1) şi (2) şi art. 26 alin. (1);
b) personalul de control din casele judeţene de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, pentru contravenţiile la dispoziţiile prevãzute la art. 11;
c) personalul împuternicit din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, conform legislaţiei sanitare în vigoare, pentru contravenţiile la dispoziţiile prevãzute la art. 4, 5, 10, art. 12 alin. (1) şi (2), art. 14, 15, art. 17 alin. (2) şi art. 19 alin. (2).
ART. 28
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 27 le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 29
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 30
Prezenta ordonanta de urgenta intra în vigoare la data depunerii la Parlament şi se aplica începând cu data de 1 februarie 2004.
ART. 31
În termen de 90 de zile de la publicare Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerul Sãnãtãţii vor elabora normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta, care se aproba prin hotãrâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────────
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Beuran

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 14 octombrie 2003.
Nr. 96.

ANEXA 1

LISTA
minimala a agenţilor, procedeelor şi condiţiilor de munca
susceptibile sa prezinte un risc specific de expunere,
la care se face referire în art. 5

A. Agenţi
1. Agenţi fizici, consideraţi ca agenţi cauzali pentru leziuni ale foetusului şi/sau dezlipirea de placenta, în special:
a) socuri, vibratii sau miscari bruste;
b) manipularea manualã de mase grele, implicând riscuri în special la nivelul coloanei vertebrale dorsolombare;
c) zgomot;
d) radiatii ionizante;
e) radiatii neionizante;
f) ambiante termice extreme, reci sau calde;
g) miscari şi poziţii de munca, deplasãri (fie în interiorul, fie în exteriorul unitãţii), oboseala mentala, fizica, alte eforturi fizice legate de activitatea salariatelor prevãzute la art. 2 lit. c)-e).
2. Agenţi biologici
Agenţii biologici din grupele de risc 2, 3 şi 4, definite astfel conform legislaţiei în vigoare, în mãsura în care se cunoaşte ca aceşti agenţi sau mãsurile terapeutice cerute de existenta lor pun în pericol sãnãtatea femeii gravide şi a copilului ce urmeazã a se naşte şi în mãsura în care nu figureazã în anexa nr. 2.
3. Agenţi chimici
Urmãtorii agenţi chimici, în mãsura în care se ştie ca pun în pericol sãnãtatea femeii gravide şi a copilului ce urmeazã a se naşte şi în mãsura în care nu figureazã în anexa nr. 2:
a) agenţii cancerigeni şi/sau mutageni, în mãsura în care nu sunt mentionati în listele de valori limita de expunere profesionalã la agenţi chimici şi pulberi din normele generale de protecţie a muncii şi în mãsura în care nu figureazã în anexa nr. 2;
b) agenţii chimici prevãzuţi în lista de valori limita de expunere profesionalã la agenţi chimici din normele generale de protecţie a muncii;
c) mercurul şi derivatii sãi;
d) medicamentele antimitotice;
e) monoxidul de carbon;
f) agenţii chimici periculosi cu cale de absorbţie cutanata.
B. Procedee
Procedeele industriale ce pot duce la apariţia cancerului, prevãzute în normele generale de protecţie a muncii.
C. Condiţii de munca
Activitãţi subterane miniere.

ANEXA 2

LISTA
minimala a agenţilor, procedeelor şi condiţiilor de munca,
la care se face referire în art. 14

A. Salariatele gravide prevãzute la art. 2 lit. c)
1. Agenţi
a) Agenţi fizici:
- activitatea în atmosfera hiperbarica, de exemplu în incinte presurizate şi la scufundari subacvatice
b) Agenţi biologici:
● toxoplasma;
● virusul rubeolei,
exceptând cazurile în care se dovedeşte ca salariata gravida este suficient protejata fata de aceşti agenţi prin imunizare.
c) Agenţi chimici:
- plumbul şi derivatii acestuia, în mãsura în care pot fi absorbiti de organismul uman.
2. Condiţii de munca
Activitãţi subterane miniere
B. Salariatele care alapteaza, prevãzute la art. 2 lit. e)
1. Agenţi
Agenţi chimici - plumbul şi derivatii sãi, în mãsura în care pot fi absorbiti de organismul uman.
2. Condiţii de munca
Activitãţi subterane miniere.

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016