Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 94 din 29 iunie 2000 (*republicata*)  privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 94 din 29 iunie 2000 (*republicata*) privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 797 din 1 septembrie 2005
*) Republicatã în temeiul <>art. V din titlul II al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 308 din 4 iulie 2000, a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 31 iulie 2002, şi a mai fost modificatã prin:
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri pentru accelerarea aplicãrii acesteia şi a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 929 din 18 decembrie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 48/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 25 martie 2004;
- <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.

ART. 1
(1) Imobilele care au aparţinut cultelor religioase din România şi au fost preluate în mod abuziv, cu sau fãrã titlu, de statul român, de organizaţiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, altele decât lãcaşele de cult, aflate în proprietatea statului, a unei persoane juridice de drept public sau în patrimoniul unei persoane juridice din cele prevãzute la art. 2, se retrocedeazã foştilor proprietari, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Regimul juridic al imobilelor care au destinaţia de lãcaş de cult va fi reglementat prin lege specialã.
(3) Sunt imobile, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, construcţiile existente în naturã, împreunã cu terenurile aferente lor, situate în intravilanul localitãţilor, cu oricare dintre destinaţiile avute la data preluãrii în mod abuziv, precum şi terenurile aflate la data preluãrii abuzive în intravilanul localitãţilor, nerestituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi**). Adãugirile aduse construcţiilor se preiau cu platã, numai dacã acestea nu depãşesc 50% din aria desfãşuratã actualã. În caz contrar, nu se va dispune retrocedarea, considerându-se imobil nou în raport cu cel preluat. Nu se includ în aceastã categorie lucrãrile de reparaţii curente, capitale, consolidãri, modificãri ale compartimentãrii iniţiale, îmbunãtãţiri funcţionale şi altele asemenea.
-------------
**) <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.

(4) În cazul în care terenul este ocupat parţial, persoana îndreptãţitã poate obţine restituirea în naturã a pãrţii de teren rãmase libere, pentru cea ocupatã de construcţii noi, pentru cea necesarã în vederea bunei utilizãri a acestora şi pentru cea afectatã unor amenajãri de utilitate publicã, mãsurile reparatorii stabilindu-se în echivalent. În cazul în care terenul este ocupat în totalitate, pentru acesta se vor stabili mãsuri reparatorii în echivalent. De asemenea, se retrocedeazã în naturã terenurile pe care s-au ridicat construcţii uşoare sau demontabile.
(5) Valoarea terenurilor care nu pot fi retrocedate în naturã se stabileşte potrivit valorii de circulaţie la momentul emiterii deciziei, stabilitã potrivit standardelor intenţionate de evaluare.
(6) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (4) în care nu se poate dispune retrocedarea în naturã, se vor acorda mãsuri reparatorii în echivalent potrivit legii speciale care va reglementa tipul şi procedura de acordare a despãgubirilor.
(7) În situaţia în care imobilul retrocedat prin decizia Comisiei speciale de retrocedare se aflã în domeniul public al statului sau al unei unitãţi administrativ-teritoriale, acesta urmeazã a fi scos din domeniul public, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data rãmânerii definitive a deciziei Comisiei speciale de retrocedare.
(8) Prin centru de cult se înţelege instituţia, cu sediul în România, care coordoneazã toate unitãţile locale ale unui cult religios. Prin centru eparhial se înţelege instituţia care are jurisdicţie asupra unui numãr de unitãţi locale de cult situate într-o anumitã zonã geograficã a ţãrii.
(9) În toate cazurile cererile de retrocedare a imobilelor prevãzute la alin. (1) se pot depune la Comisia specialã de retrocedare, prevãzutã de prezenta ordonanţã de urgenţã, în termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a acesteia. Dupã acest termen nu se mai pot formula cereri de restituire sau de retrocedare. Actele doveditoare ale drepturilor solicitate se pot depune în termenul util stabilit de comisie.
(10) În cazul în care imobilele retrocedate sunt afectate unor activitãţi de interes public din învãţãmânt sau sãnãtate, finanţate sau cofinanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, noul proprietar are obligaţia de a menţine afectaţiunea pe o perioadã de pânã la 5 ani de la data emiterii deciziei. În aceastã perioadã noul proprietar va fi beneficiarul unei chirii în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Guvernului. În acest interval plata cheltuielilor de întreţinere aferente imobilului respectiv revine utilizatorilor.
(11) Odatã cu imobilele retrocedate în naturã se restituie şi bunurile mobile, dacã acestea au fost preluate împreunã cu imobilul respectiv şi dacã acestea mai existã la data depunerii cererii de retrocedare. Deţinãtorul actual al imobilului, la solicitarea şi în prezenţa reprezentantului cultului religios care a depus cererea de retrocedare, va proceda la efectuarea inventarului bunurilor mobile existente în imobil, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de retrocedare. În cazul nerespectãrii acestui termen se va urma procedura prevãzutã la <>art. 46 alin. (2)-(4) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã*), cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
------------
*) <>Legea nr. 10/2001 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 4 aprilie 2005.

ART. 2
(1) Imobilele - terenuri şi construcţii - preluate în mod abuziv, indiferent de destinaţie, care sunt deţinute la data intrãrii în vigoare a prezentei legi**) de o regie autonomã, o societate sau companie naţionalã, o societate comercialã la care statul sau o autoritate a administraţiei publice centrale sau locale este acţionar ori asociat majoritar, vor fi restituite solicitantului, în naturã, prin decizia organelor de conducere ale unitãţii deţinãtoare. Cota de participare a statului sau a autoritãţii administraţiei publice centrale sau locale se va diminua în mod corespunzãtor cu valoarea imobilului retrocedat, procedându-se la reducerea capitalului social şi la recalcularea patrimoniului.
-----------
**) <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.

(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) Comisia specialã de retrocedare va transmite cererea de retrocedare unitãţii deţinãtoare, care are obligaţia de a o soluţiona în termen de 60 de zile de la data completãrii dosarului.
(3) Prevederile alin. (3), (4), (5) şi (11) ale art. 1 se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Pentru situaţiile prevãzute la art. 1 alin. (4) în care nu se poate dispune retrocedarea în naturã, se vor acorda mãsurile reparatorii în echivalent prevãzute de legea specialã sau compensarea cu alte bunuri sau servicii oferite în echivalent de cãtre unitatea deţinãtoare prevãzutã la alin. (1), cu acordul persoanei îndreptãţite.
(5) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi în cazul în care statul sau o autoritate publicã centralã sau localã, acţionar sau asociat minoritar al unitãţii care deţine imobilul, dacã valoarea acţiunilor sau pãrţilor sociale deţinute este mai mare sau egalã cu valoarea corespunzãtoare a imobilului a cãrui restituire în naturã este cerutã.
(6) Deciziile prevãzute la alin. (1) pot fi atacate la secţia civilã a tribunalului în a cãrui circumscripţie teritorialã se aflã sediul unitãţii deţinãtoare, în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.
ART. 3
(1) În scopul verificãrii îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 1 se va constitui, prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Comisia specialã de retrocedare, care va fi formatã din:
a) un reprezentant din partea Ministerului Culturii şi Cultelor;
b) un reprezentant din partea Ministerului Justiţiei;
c) un reprezentant din partea Cancelariei Primului-Ministru, respectiv preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, care va avea calitatea de preşedinte al comisiei;
d) un reprezentant din partea Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Relaţii Interetnice.
(2) Membrii Comisiei speciale de retrocedare vor fi nominalizaţi de conducãtorul autoritãţii din care aceştia fac parte. La lucrãrile Comisiei speciale de retrocedare va lua parte, cu statut de invitat, şi un reprezentant din partea cultului religios solicitant, pentru a susţine cererea.
(3) Atribuţiile şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei speciale de retrocedare vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Secretariatul Comisiei speciale de retrocedare va fi asigurat de Cancelaria Primului-Ministru, prin Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor.
(5) Membrii Comisiei speciale de retrocedare, precum şi persoanele din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, care asigurã secretariatul tehnic al acesteia, beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã reprezentând 50% din salariul de încadrare sau, dupã caz, din indemnizaţia lunarã; într-o lunã se poate acorda o singurã indemnizaţie, indiferent de numãrul şedinţelor de lucru.
(6) Comisia specialã de retrocedare sau, dupã caz, unitatea deţinãtoare prevãzutã la art. 2 va analiza documentaţia prezentatã de solicitanţi pentru fiecare imobil şi va dispune, prin decizie motivatã, retrocedarea imobilelor solicitate de cultele religioase, respingerea cererii de retrocedare, dacã se apreciazã cã aceasta nu este întemeiatã, sau va propune acordarea mãsurilor reparatorii în echivalent, în condiţiile stabilite prin legea specialã. În situaţia în care imobilul este înscris în Lista monumentelor istorice, în decizia de retrocedare se va menţiona cã proprietarul are drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege.
(7) Deciziile Comisiei speciale de retrocedare vor putea fi atacate cu contestaţie la instanţa de contencios administrativ în a cãrei razã teritorialã este situat imobilul solicitat, în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora. Hotãrârea pronunţatã de instanţa de contencios administrativ este supusã cãilor de atac potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
(8) Ministerele, prefecturile, primãriile, serviciile de cadastru şi birourile de carte funciarã, precum şi celelalte instituţii publice au obligaţia de a furniza, la cererea scrisã a Comisiei speciale de retrocedare şi/sau a solicitantului retrocedãrii, în termen de 30 de zile, informaţii privind situaţia juridicã a imobilelor care fac obiectul cererilor de restituire, în vederea fundamentãrii deciziilor.
(9) În cazul în care deţinãtorul bunului imobil solicitat nu este cunoscut, primãria în a cãrei razã teritorialã este situat imobilul solicitat, la cererea scrisã a Comisiei speciale de retrocedare, este obligatã sã identifice unitatea deţinãtoare şi sã comunice, în termen de 30 de zile, elementele de identificare a acesteia.
ART. 4
(1) Cererile de retrocedare se depun, prin centrul eparhial sau, dupã caz, centrul de cult, la Comisia specialã de retrocedare.
(2) Pentru fiecare imobil solicitantul va pune la dispoziţie Comisiei speciale de retrocedare, în vederea stabilirii dreptului de proprietate asupra imobilelor, actele sau orice alte dovezi necesare pentru stabilirea calitãţii de fost proprietar, în condiţiile ce se vor stabili prin regulamentul prevãzut la art. 3 alin. (3).
(3) Pentru stabilirea dreptului de proprietate solicitantul poate depune începuturi de dovadã scrisã, declaraţii de martori autentificate, expertize extrajudiciare, precum şi orice acte care, coroborate, întemeiazã prezumţia existenţei dreptului de proprietate al acestuia asupra imobilului, la data preluãrii abuzive.
(4) În absenţa unor probe contrare, existenţa şi, dupã caz, întinderea dreptului de proprietate, se prezumã a fi cea recunoscutã în actul normativ sau de autoritate prin care s-a dispus mãsura preluãrii abuzive sau s-a pus în executare mãsura preluãrii abuzive.
(5) În aplicarea prevederilor alin. (4) şi în absenţa unor probe contrare, persoana individualizatã în actul normativ sau de autoritate prin care s-a dispus sau, dupã caz, s-a pus în executare mãsura preluãrii abuzive este presupusã cã deţine imobilul sub nume de proprietar.
ART. 5
(1) Dreptul de proprietate asupra imobilului solicitat se redobândeşte pe baza deciziei Comisiei speciale de retrocedare, a unitãţii deţinãtoare prevãzute la art. 2 sau a hotãrârii judecãtoreşti rãmase definitive, dupã caz.
(2) Dispoziţiile legale privind protecţia chiriaşilor, persoane fizice, se aplicã în mod corespunzãtor, fãrã a putea depãşi termenul de 5 ani prevãzut la art. 8 alin. (2).
(3) În cazul contractelor de locaţiune care au ca obiect spaţii cu altã destinaţie decât aceea de locuinţã noul proprietar se va subroga în drepturile fostului locator, cu renegocierea clauzelor privind chiria, pe o perioadã de maximum 5 ani potrivit dispoziţiilor cuprinse la art. 8 alin. (2), dacã aceste contracte au fost încheiate cu respectarea legii.
(4) Litigiile legate de eventualele îmbunãtãţiri aduse imobilelor care se retrocedeazã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã de cãtre foştii deţinãtori, precum şi cele legate de aplicarea alin. (3) vor fi soluţionate în condiţiile legii.
(5) Mãsurile reparatorii în echivalent se vor acorda potrivit legii speciale care va reglementa tipul şi procedura de acordare a despãgubirilor.
ART. 6
(1) În cazul în care imobilele ce fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã au fost înstrãinate legal dupã data de 22 decembrie 1989, titularii cererilor de retrocedare pot opta pentru acordarea mãsurilor reparatorii în echivalent potrivit art. 5 alin. (5).
(2) Actele juridice de înstrãinare a imobilelor care fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã sunt lovite de nulitate absolutã dacã au fost încheiate cu încãlcarea dispoziţiilor imperative ale legilor în vigoare la data înstrãinãrii.
(3) În cazul acţiunilor formulate potrivit dispoziţiilor cuprinse la alin. (2) procedura de retrocedare începutã în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţã este suspendatã pânã la soluţionarea acelor acţiuni prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã. Persoana îndreptãţitã va înştiinţa de îndatã Comisia specialã de retrocedare.
(4) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã sunt aplicabile şi în cazul acţiunilor în curs de judecatã, persoana îndreptãţitã putând alege calea acestei ordonanţe de urgenţã, renunţând la judecarea cauzei sau solicitând suspendarea cauzei.
ART. 7
(1) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, pânã la soluţionarea procedurilor administrative şi, dupã caz, judiciare, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, este interzisã înstrãinarea, schimbarea destinaţiei, ipotecarea sau grevarea sub orice formã a imobilelor pentru care au fost depuse cereri de retrocedare în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Solicitanţilor le revine obligaţia de a înştiinţa în scris deţinãtorul actual despre existenţa cererilor de retrocedare depuse în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 8
(1) Proprietarii care vor redobândi dreptul de proprietate asupra imobilelor în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţã vor încheia cu deţinãtorii actuali ai acestor imobile un protocol de predare-preluare, în mod obligatoriu, în termen de 60 de zile de la data rãmânerii definitive a deciziei Comisiei speciale de retrocedare sau, dupã caz, a unitãţii deţinãtoare prevãzute la art. 2, termen dupã care, dacã protocolul nu a fost semnat, se va încheia în prezenţa executorului judecãtoresc un proces-verbal de constatare unilateralã a preluãrii imobilului.
(2) Proprietarii vor intra în posesia bunurilor imobile solicitate în termen de cel mult 5 ani de la redobândirea dreptului de proprietate, în cazul imobilelor prevãzute la art. 1 alin. (10) şi la art. 5 alin. (2) şi (3).
ART. 9
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã atrage rãspunderea contravenţionalã a instituţiei sau, dupã caz, a conducãtorului instituţiei cãreia îi incumbã respectarea acestor obligaţii.
(2) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 1 alin. (7);
b) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 1 alin. (11);
c) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 2 alin. (2) de cãtre unitatea deţinãtoare;
d) necomunicarea sau comunicarea în mod eronat a informaţiilor solicitate potrivit art. 3 alin. (8) şi (9);
e) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (1);
f) încãlcarea interdicţiei de înstrãinare prevãzute la art. 7 alin. (1).
(3) Faptele prevãzute la alin. (2) lit. a)-e) se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei (RON) la 5.000 lei (RON).
(4) Fapta prevãzutã la alin. (2) lit. f) se sancţioneazã cu amendã de la 10.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON).
(5) Neîncheierea de cãtre deţinãtorul actual a protocolului de predare-preluare, potrivit art. 8 alin. (1), atrage obligaţia acestuia de a plãti noului proprietar o sumã, calculatã pe zi de întârziere, reprezentând contravaloarea lipsei de folosinţã a imobilului.
ART. 10
(1) Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 9 alin. (2) şi aplicarea sancţiunilor în ceea ce priveşte ministerele, prefecturile, unitãţile deţinãtoare prevãzute la art. 2 se fac de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, prin corpul de control al acesteia.
(2) În cazul autoritãţilor administraţiei publice locale situate pe raza teritorialã a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, constatarea contravenţiilor revine prefectului judeţului, respectiv prefectului municipiului Bucureşti, iar aplicarea sancţiunilor revine Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor.
(3) Activitatea prefectului judeţului, respectiv a prefectului municipiului Bucureşti, prevãzutã la alin. (2) este supusã controlului Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, prin corpul de control al acesteia. În mãsura în care acesta constatã neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a acestor obligaţii, va propune ministrului administraţiei şi internelor mãsuri corespunzãtoare.
ART. 11
Dispoziţiile <>art. 9 şi 10 se vor completa cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
Pentru aplicarea unitarã a prezentei ordonanţe de urgenţã Guvernul va emite norme metodologice în termen de 60 de zile de la data publicãrii legii de aprobare a acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 13
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

NOTA. Reproducem mai jos alin. (5) al <>art. VI din titlul II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri pentru accelerarea aplicãrii acesteia şi a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , precum şi <>art. II, III, IV şi VI din titlul II din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, care nu sunt încorporate în textul republicat al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 :
- <>Art. VI alin. (5) din titlul II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 184/2002 :
"(5) Cererile sau acţiunile în justiţie, precum şi transcrierea sau intabularea titlurilor de proprietate, legate de aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , şi ale prezentei ordonanţe de urgenţã, sunt scutite de taxe de timbru."
- <>Art. II, III, IV şi VI din titlul II din Legea nr. 247/2005 :
"Art. II. - Termenul de depunere a cererilor de retrocedare a imobilelor aparţinând cultelor religioase, prevãzut la <>art. 1 alin. (5)*) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , cu modificãrile ulterioare, este de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
-----------
*) În urma renumerotãrii, art. 1 alin. (5) a devenit art. 1 alin. (9).

Art. III. - Prin derogare de la dreptul comun, indiferent de cauza de nulitate, dreptul la acţiune prevãzut la <>art. 4^1 alin. (2)**) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se prescrie în termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
--------
**) În urma renumerotãrii, art. 4^1 alin. (2) a devenit art. 6 alin. (2).

Art. IV. - (1) Cererile de retrocedare având ca obiect terenuri situate în extravilanul localitãţilor la data preluãrii abuzive, precum şi construcţii de orice fel, situate în extravilanul localitãţilor, aparţinând exploataţiilor agricole şi care au fost trecute în proprietatea statului, construcţii de pe terenurile forestiere, care au fãcut parte din exploataţia forestierã la data trecerii în proprietatea statului, se vor înainta de cãtre Comisia specialã de retrocedare, în vederea soluţionãrii, în termen de 60 de zile, comisiilor comunale, orãşeneşti şi municipale constituite potrivit <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Termenul de 60 de zile prevãzut la alin. (1) curge de la data la care Comisia specialã de retrocedare primeşte situaţia juridicã din care reiese cã imobilul respectiv era sau este situat în extravilan.
...................................................................
Art. VI. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>art. VI alin. (1)-(4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 184/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 929 din 18 decembrie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 48/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 25 martie 2004."

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016