Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 92 din 24 iunie 2008  privind statutul functionarului public denumit manager public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 92 din 24 iunie 2008 privind statutul functionarului public denumit manager public

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 484 din 30 iunie 2008

În vederea respectãrii angajamentelor Guvernului României, asumate prin strategia actualizatã de accelerare a reformei administraţiei publice cu privire la dezvoltarea unui corp profesionist şi apolitic de funcţionari publici denumiţi manageri publici, precum şi a prevederilor Programului de guvernare pe perioada 2005-2008, referitoare la depolitizarea administraţiei publice prin asigurarea unui mecanism obiectiv şi a unor structuri specializate în monitorizarea carierei şi a altor aspecte ce ţin de gestiunea corpului managerilor publici,
pentru înlãturarea unor disfuncţionalitãţi apãrute în gestionarea corpului profesionist al managerilor publici, ce atrage riscul scãderii interesului pentru accesul şi rãmânerea în acest corp profesionist,
în vederea întãririi capacitãţii administrative a administraţiei publice din România şi a procesului de reformã în general, prin dezvoltarea unui sistem coerent al managerilor publici, bazat pe merit şi performanţã, lãrgirea bazei de selecţie la întregul sector public care sã atragã şi sã reţinã în sistem persoane cu abilitãţile şi potenţialul necesare,
pentru respectarea angajamentelor asumate de România, prin Acordul de finanţare din 30 mai 2007 dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã referitor la Programul Naţional PHARE 2005 şi prin mãsurile adoptate de Comitetul mixt de monitorizare (JMC) a Programelor PHARE privind asigurarea unui cadru normativ îmbunãtãţit necesar desfãşurãrii proiectului PHARE RO 2005/017-553.01.03.02 "Adaptarea Schemei tinerilor profesionişti la necesitãţile reformei funcţiei publice", în valoare de 3,5 milioane euro, şi menţinerii finanţãrii din partea Comisiei Europene, de naturã a facilita implementarea celui de-al treilea ciclu al Schemei tinerilor profesionişti, precum şi a ciclurilor subsecvente, având în vedere programarea multianualã a proiectului, elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã statutul funcţionarilor publici numiţi într-o funcţie publicã specificã de manager public.
(2) Statutul managerilor publici este conferit de rolul, atribuţiile şi responsabilitãţile ce le revin ca agenţi ai schimbãrii în domeniul reformei administraţiei publice.
(3) În exercitarea funcţiei publice specifice, managerul public are rolul de a asigura sprijin pentru politicile de reformã ale Guvernului României în ceea ce priveşte proiectarea şi implementarea de la nivelurile strategice la cele operaţionale a procedurilor şi activitãţilor vizând accelerarea reformei administraţiei publice centrale şi locale.
(4) În îndeplinirea rolului prevãzut la alin. (3), managerii publici au responsabilitãţi ce privesc coordonarea de programe, proiecte şi activitãţi menite sã dezvolte capacitatea administrativã, sã promoveze descentralizarea competenţelor şi sã modernizeze administraţia publicã centralã şi localã, cu scopul de a creşte calitatea actului administrativ şi a serviciilor publice furnizate cetãţeanului.
ART. 2
(1) Prin prezentul statut se stabilesc reguli specifice privind recrutarea, selecţia, programele de formare, evaluarea, numirea, salarizarea şi promovarea rapidã a managerilor publici.
(2) În sensul prezentului statut, prin sistemul de promovare rapidã a managerilor publici se înţelege:
a) ocuparea unei funcţii publice specifice de manager public superioare celei deţinute, ca urmare a rezultatelor evaluãrii profesionale individuale;
b) ocuparea unei funcţii publice generale de conducere sau, dupã caz, din categoria înalţilor funcţionari publici, în condiţiile legii.

CAP. II
Condiţii pentru ocuparea funcţiei publice specifice de manager public

ART. 3
(1) Pot ocupa o funcţie publicã specificã de manager public, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, absolvenţii urmãtoarelor programe:
a) programul de formare specializatã în administraţia publicã, cu durata de 2 ani, organizat pentru obţinerea statutului de manager public;
b) programul de formare specializatã în administraţia publicã, cu durata de un an, organizat pentru obţinerea statutului de manager public;
c) programul Bursa specialã "Guvernul României", organizat pentru formarea managerilor din sectorul public, cu condiţia ca acesta sã fie urmat de un program intensiv de formare specializatã în administraţia publicã, în România, ca o completare a cursurilor prevãzute la <>art. 32 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.516/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 157/2004 privind instituirea bursei speciale "Guvernul României" pentru formarea managerilor din sectorul public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care sã permitã evaluarea absolvenţilor acestei burse în aceleaşi condiţii şi respectând aceleaşi criterii utilizate în cazul absolvenţilor programelor prevãzute la lit. a) şi b). Decizia privind echivalarea şi modulele necesar a fi urmate se ia de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, în calitate de organizator al programelor de formare specializatã prevãzute la lit. a) şi b).
(2) Prin programele de formare prevãzute la alin. (1) lit. a), b) şi, respectiv, prin programul intensiv prevãzut la alin. (1) lit. c), organizate de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, denumite în continuare programe de formare, se înţelege: activitãţi de formare în ţarã şi, dupã caz, în strãinãtate, stagii practice în ţarã şi, dupã caz, în strãinãtate, inclusiv perioada vacanţelor şi perioada de la absolvirea programelor respective pânã la numirea, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, în funcţia publicã specificã de manager public.
ART. 4
Promovarea programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) se realizeazã de cãtre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice.
ART. 5
Numãrul de locuri pentru programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) se stabileşte de cãtre Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice, pe baza propunerii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, formulate în condiţiile prevãzute la art. 28 alin. (1) lit. b) pct. 3.
ART. 6
(1) Recrutarea şi selecţia pentru programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) se realizeazã de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, prin concurs naţional, organizat în condiţiile legii şi potrivit normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) În vederea participãrii la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), pot fi recrutate persoanele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) pentru programul de formare prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. a), sã fie absolvenţi cu diplomã ai studiilor universitare de licenţã, respectiv absolvenţi cu diplomã de licenţã sau echivalentã ai studiilor superioare de lungã duratã;
b) pentru programul de formare prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. b), sã fie funcţionari publici sau personal contractual din sectorul public, cu experienţã de minimum un an în sectorul public, în specialitatea studiilor universitare de licenţã absolvite cu diplomã, respectiv în specialitatea studiilor superioare de lungã duratã absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
c) sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de <>art. 2 alin. (2) lit. a) din Legea tinerilor nr. 350/2006 , cu modificãrile ulterioare;
d) sã aibã cetãţenie românã şi domiciliul în România;
e) sã cunoascã limba românã, scris şi vorbit;
f) sã aibã capacitatea deplinã de exerciţiu;
g) sã aibã o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestatã pe bazã de examen medical de specialitate;
h) sã nu fi fost condamnate pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilã cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
i) sã nu fi deţinut calitatea de lucrãtor sau colaborator al securitãţii, aşa cum sunt definite în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea securitãţii;
j) sã nu fi fost destituite dintr-o funcţie publicã sau sã nu le fi încetat contractul individual de muncã pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) sã cunoascã o limbã de circulaţie europeanã;
l) sã nu aibã restricţii de a cãlãtori în strãinãtate pentru acele ţãri avute în vedere de cãtre programul de formare la care participã.
(3) Selecţia participanţilor la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) se face în urma parcurgerii urmãtoarelor etape, ce se detaliazã în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã:
a) verificarea şi selecţia dosarelor de înscriere;
b) proba scrisã;
c) interviu;
d) testare specificã destinatã evaluãrii abilitãţilor candidaţilor raportatã la specificul funcţiei publice de manager public.
ART. 7
Participanţii la programul intensiv prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. c) trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) lit. c) - l).
ART. 8
(1) Participanţii declaraţi admişi la unul dintre programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) semneazã, înainte de începerea programului respectiv, un angajament cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin care se obligã sã lucreze 5 ani în administraţia publicã. Termenul de 5 ani se calculeazã începând cu data primei numiri în funcţia publicã specificã de manager public, efectuatã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Persoanele care au semnat angajamentul prevãzut la alin. (1) ale cãror raporturi de serviciu înceteazã potrivit dispoziţiilor art. 97 lit. b), d) şi e), ale art. 98 alin. (1) lit. f) şi g) sau ale <>art. 99 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicatã, înainte de împlinirea termenului prevãzut la alin. (1), sunt obligate sã restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate pentru formarea acestora, calculate proporţional cu perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului.
(3) Modelul angajamentului prevãzut la alin. (1) se stabileşte prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Participanţii la programul intensiv de formare prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. c) respectã obligaţiile prevãzute în contractul semnat pentru acordarea bursei speciale "Guvernul României".
(5) Urmãrirea creanţelor în cazul nerespectãrii clauzelor contractule prevãzute la alin. (4) revin iniţiatorului programului Bursa specialã "Guvernul României".
(6) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) se considerã îndeplinitã şi în situaţiile în care managerii publici îşi desfãşoarã activitatea în cadrul autoritãţilor autonome, structurilor de specialitate ale Parlamentului României, respectiv în cadrul aparatului Administraţiei Prezidenţiale.
ART. 9
(1) Participanţii la programele de formare se denumesc dupã cum urmeazã:
a) cursanţi, participanţii la programul prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. a);
b) stagiari, participanţii la programul prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. b).
(2) Pe întreaga perioadã de formare şi pânã la data numirii în funcţia publicã specificã de manager public, cursanţii şi stagiarii au drepturile şi obligaţiile stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã. Perioada de formare pânã la numirea în funcţia publicã specificã de manager public constituie vechime în funcţia publicã şi în specialitatea studiilor absolvite.
(3) Pe întreaga perioadã în care urmeazã programele de formare specializatã prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), cursanţii şi stagiarii primesc o bursã stabilitã prin hotãrâre a Guvernului, asiguratã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, şi plãtitã de cãtre Institutul Naţional de Administraţie.
(4) La absolvirea programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), Institutul Naţional de Administraţie elibereazã fiecãrui absolvent:
a) un certificat care sã ateste absolvirea programului de formare specializatã organizat pentru obţinerea statutului de manager public;
b) o adeverinţã care sã ateste perioada de desfãşurare a programului de formare specializatã în administraţia publicã.
(5) Compartimentele de resurse umane din cadrul instituţiilor sau autoritãţilor publice, la care managerii publici sunt repartizaţi dupã absolvirea programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), în baza adeverinţei prevãzute la alin. (4) lit. b), au obligaţia sã înscrie în carnetele de muncã ale acestora, ca vechime în funcţia publicã şi în specialitatea studiilor, perioada de formare.
(6) Participanţii la programele de formare sunt obligaţi sã respecte regulamentul de ordine interioarã şi regulamentele de studii ale Institutului Naţional de Administraţie.
ART. 10
Raporturile de serviciu şi contractele de muncã dintre participanţii la programele de formare şi autoritãţile şi instituţiile publice unde aceştia şi-au desfãşurat activitatea ca funcţionari publici sau personal contractual, anterior selecţiei, înceteazã în condiţiile legii.
ART. 11
(1) Pe perioada stagiilor în administraţia publicã din cadrul programelor de formare, participanţii sunt sprijiniţi şi coordonaţi de cãtre funcţionari publici de conducere, denumiţi în continuare mentori, desemnaţi în condiţiile prevãzute prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Activitatea de mentorat este consideratã activitate în domeniul didactic şi se desfãşoarã pe baza unui acord instituţional, încheiat în condiţiile legii, între Institutul Naţional de Administraţie şi autoritatea sau instituţia în cadrul cãreia îşi desfãşoarã activitatea mentorul. Pentru activitatea de mentorat desfãşuratã, mentorii au dreptul la o indemnizaţie, al cãrei cuantum este stabilit prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Pot fi mentori funcţionarii publici prevãzuţi la alin. (1) care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) nu au în cazierul administrativ o sancţiune disciplinarã neradiatã în condiţiile legii;
b) nu sunt rude sau afini, pânã la gradul IV inclusiv, şi nici soţ sau soţie cu participantul la stagiu.
(4) Mentorul are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte atingerea obiectivelor perioadei de stagiu, precum şi respectarea domeniilor şi tipurilor de activitãţi specifice;
b) asigurã condiţiile necesare bunei desfãşurãri a activitãţii participantului la programele de formare, pe durata stagiului;
c) întocmeşte un raport de evaluare la sfârşitul perioadei de stagiu.
(5) Domeniile şi tipurile de activitãţi specifice pe care mentorul este obligat sã le includã în programul stagiilor prevãzute la alin. (1) sunt stabilite de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, în colaborare cu autoritãţile şi instituţiile publice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea.
(6) Modelul de acord instituţional prevãzut la alin. (2) se stabileşte prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 12
Pe perioada prevãzutã la art. 11 alin. (1), participanţii la programele de formare nu beneficiazã de drepturi bãneşti din partea autoritãţilor şi instituţiilor publice la care îşi desfãşoarã stagiul.
ART. 13
(1) Calitatea de participant la programele de formare înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) absentarea nemotivatã în mod repetat de la programele sau de la activitãţile de formare;
b) cererea scrisã a participantului de a renunţa la programele de formare;
c) abateri disciplinare;
d) neabsolvirea programelor de formare din alte motive imputabile participantului;
e) eliminarea de la programul de formare, în cazul intervenirii unor situaţii de natura celor prevãzute la art. 94 alin. (1) lit. a), e) - m) şi o) şi la <>art. 95 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, dacã nu se poate relua programul respectiv de formare, la încetarea situaţiilor respective.
(2) Participanţii la programele de formare sunt obligaţi sã ramburseze toate cheltuielile aferente, efectuate pe perioada programului de formare şi pânã la data excluderii din programul de formare, în urmãtoarele situaţii:
a) cele prevãzute la alin. (1) lit. a) - d);
b) cele de natura celor prevãzute la <>art. 94 alin. (1) lit. a), e), f) şi m) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, dacã nu se poate relua programul respectiv de formare, la încetarea situaţiilor respective.
(3) Condiţiile de rambursare a cheltuielilor prevãzute la alin. (2) se stabilesc prin angajamentul prevãzut la art. 8.
ART. 14
(1) La absolvirea programelor de formare se iau în considerare rezultatele finale obţinute în urma calculãrii mediei ponderate dintre:
a) rezultatele evaluãrii de la absolvirea programelor de formare, rãmase definitive în condiţiile regulamentelor de studii, cu o pondere de 70%; şi
b) rezultatele evaluãrii abilitãţilor manageriale, realizate de cãtre grupurile de experţi independenţi pentru evaluarea abilitãţilor manageriale, cu o pondere de 30%.
(2) Grupurile de experţi independenţi pentru evaluarea abilitãţilor manageriale, prevãzute la alin. (1) lit. b), se constituie şi funcţioneazã conform procedurilor dezvoltate cu sprijinul asistenţei tehnice cu finanţare externã pentru programele de formare anterioare, aprobate şi însuşite de cãtre Institutul Naţional de Administraţie.
(3) Rezultatele finale obţinute în urma calculãrii mediei ponderate în condiţiile prevãzute la alin. (1) se comunicã, individual, participanţilor la programele de formare care le pot contesta la Institutul Naţional de Administraţie, în termen de 3 zile de la data comunicãrii.
(4) Rezultatele contestaţiilor se stabilesc şi se comunicã celor în cauzã de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, în termen de 10 zile de la depunerea lor, şi se aduc la cunoştinţã publicã, datã la care rãmân definitive.
(5) Pe baza rezultatelor rãmase definitive în condiţiile alin. (4), se întocmeşte clasamentul final, care se face public de cãtre Institutul Naţional de Administraţie şi se transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(6) Participanţii la programele de formare sunt consideraţi absolvenţi ai acestora la data aducerii la cunoştinţã publicã a clasamentului final.
ART. 15
(1) În vederea repartizãrii absolvenţilor programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1), Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici întocmeşte, pe baza propunerilor înaintate de autoritãţile şi instituţiile publice, planul de repartizare a managerilor publici, pe care îl supune aprobãrii Guvernului cu cel puţin 3 luni înainte de data absolvirii programelor.
(2) Participanţii la programele de formare comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici opţiunile individuale, în vederea repartizãrii acestora în funcţiile publice specifice de manageri publici, în limita posturilor aprobate în planul de repartizare prevãzut la alin. (1).
(3) Repartizarea absolvenţilor programelor de formare se face, în limita numãrului de posturi prevãzute în planul de repartizare a managerilor publici, în funcţie de urmãtoarele criterii, a cãror aplicare se face în mod succesiv:
a) clasamentul final;
b) opţiunile absolvenţilor.
(4) Instituţiile şi autoritãţile administraţiei publice asigurã posturile necesare repartizãrii managerilor publici.
(5) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici transmite autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la alin. (4), în termen de 10 zile de la data aducerii la cunoştinţã publicã a clasamentului final în condiţiile art. 14 alin. (5), propunerile de numire a absolvenţilor programelor de formare în funcţii publice specifice de manager public.
(6) În vederea emiterii actului administrativ de numire în funcţia publicã specificã de manager public, fiecare absolvent al programelor de formare are obligaţia sã se prezinte la autoritatea sau instituţia publicã unde a fost repartizat, în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii transmise în termenul prevãzut la alin. (5) de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici.
(7) Instrucţiunile pentru întocmirea Planului de repartizare a managerilor publici se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

CAP. III
Cariera în funcţia publicã specificã de manager public

ART. 16
Numirea în funcţia publicã specificã de manager public se face în termen de 15 zile de la data primirii propunerii de numire transmise de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în cadrul cãreia urmeazã sã-şi desfãşoare activitatea.
ART. 17
(1) Funcţia publicã specificã de manager public este structuratã pe 3 grade profesionale, dupã cum urmeazã:
a) asistent;
b) principal;
c) superior, ca nivel maxim.
(2) Numirea în funcţia publicã specificã de manager public se face începând cu gradul profesional "asistent".
ART. 18
(1) Managerul public îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directã a unui înalt funcţionar public.
(2) În cazul în care în instituţia sau autoritatea publicã unde a fost repartizat managerul public nu existã un înalt funcţionar public, acesta îşi desfãşoarã activitatea în subordinea funcţionarului public de conducere situat pe cel mai înalt nivel din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, dar nu mai puţin de funcţia de director sau funcţiile publice specifice asimilate acesteia.
ART. 19
Pentru posturile de manageri publici, superiorul ierarhic prevãzut la art. 18 întocmeşte fişa postului, pe baza atribuţiilor şi responsabilitãţilor generale şi a celor specifice minimale, prevãzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi a obiectivelor specifice ale autoritãţii sau instituţiei publice respective.
ART. 20
(1) Managerii publici sunt evaluaţi profesional anual.
(2) Evaluarea profesionalã individualã a managerilor publici cuprinde o componentã internã şi o componentã externã, astfel:
a) componenta internã constã în evaluarea performanţelor individuale ale managerului public efectuatã conform legislaţiei privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, de cãtre superiorul ierarhic prevãzut la art. 18, şi care se comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în termen de 5 zile de la data rãmânerii definitive în urma soluţionãrii eventualelor contestaţii conform reglementãrilor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici;
b) componenta externã constã în evaluarea efectuatã de cãtre evaluatori externi, în trimestrul I al anului urmãtor celui pentru care se face evaluarea, în condiţiile prevãzute de normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, şi care se comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în termen de 5 zile de la data rãmânerii definitive în urma soluţionãrii eventualelor contestaţii.
(3) Contestaţiile depuse cu privire la rezultatele componentei externe a evaluãrii profesionale individuale se soluţioneazã de cãtre evaluatori externi, desemnaţi de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici.
ART. 21
(1) Evaluatorul extern prevãzut la art. 20 alin. (2) lit. b) este persoana selectatã şi pregãtitã în tehnici de intervievare şi evaluare, în condiţiile normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Evaluatorul extern trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii specifice:
a) sã fie absolvent al învãţãmântului superior de lungã duratã, absolvit cu diplomã de licenţã sau echivalentã, în domenii sau cu specializãri postuniversitare relevante, detaliate în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
b) sã aibã vechime în specialitatea studiilor absolvite de minimum 5 ani;
c) sã nu sã se afle în situaţii de conflict de interese, prevãzute de lege, cu managerii publici evaluaţi.
(3) Evaluatorul extern are urmãtoarele atribuţii principale:
a) efectueazã evaluarea externã, în condiţiile prevãzute de normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, şi consemneazã rezultatele acesteia într-un raport de evaluare;
b) soluţioneazã contestaţiile privind evaluarea externã a managerilor publici şi consemneazã rezultatele acestora, motivate corespunzãtor, într-un raport.
(4) Un evaluator extern nu poate îndeplini simultan atribuţiile prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b) în cadrul aceleiaşi sesiuni de evaluare.
(5) Remuneraţia sau indemnizaţia, dupã caz, a evaluatorului extern este asiguratã din bugetul de stat, prin bugetul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în cuantumul prevãzut de normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(6) Obligaţiile, procedurile de selecţie şi modul de funcţionare ale corpului de evaluatori externi, prevãzute la art. 20 alin. (2) lit. b), se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 22
(1) În urma evaluãrii profesionale individuale prevãzute la art. 20 alin. (2), managerii publici pot obţine urmãtoarele rezultate, detaliate în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã:
a) reconfirmarea statutului de manager public şi promovarea în grad profesional;
b) reconfirmarea statutului de manager public şi reconfirmarea în grad profesional;
c) reconfirmarea statutului de manager public şi retrogradarea în grad profesional;
d) pierderea statutului de manager public.
(2) Rezultatele evaluãrii profesionale individuale a managerilor publici se constatã, se centralizeazã şi se comunicã acestora în mod individual, în termen de 10 zile de la data evaluãrii, de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici. Rezultatele pot fi contestate de cãtre cei evaluaţi la Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici în termen de 3 zile de la data comunicãrii lor. Rezultatele soluţionãrii contestaţiilor se comunicã individual contestatarului în termen de 15 zile de la depunerea contestaţiei, datã la care rãmân definitive.
(3) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici comunicã rezultatele evaluãrii profesionale individuale rãmase definitive autoritãţilor sau instituţiilor publice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea managerii publici evaluaţi. În termen de 15 zile de la data comunicãrii, conducãtorii acestora emit actele administrative corespunzãtoare rezultatelor obţinute.
(4) Managerii publici pot promova succesiv în gradele profesionale, anual, în urma evaluãrii profesionale individuale, prevãzutã la art. 20 alin. (2).
(5) În urma promovãrii în grad profesional, se stabilesc, în termenul prevãzut în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, atribuţiile şi responsabilitãţile sporite ce se vor include în fişa postului managerului public respectiv, cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 19.
(6) Managerii publici aflaţi în situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. d), care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie, pot solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici sã ia mãsurile necesare în vederea redistribuirii lor pe funcţii publice de execuţie, în limita funcţiilor publice vacante.
(7) Prevederile alin. (1) lit. d) se aplicã şi în cazul în care, în urma evaluãrii profesionale individuale, managerul public aflat pe gradul profesional asistent obţine rezultate care conduc la retrogradarea în grad profesional.
ART. 23
(1) Managerii publici care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere sau, dupã caz, pentru ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 9 alin. (2) referitoare la vechimea în funcţia publicã şi în specialitatea studiilor absolvite.
(2) În vederea ocupãrii unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, managerii publici care nu au urmat un program de formare specializatã pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, beneficiazã de echivalarea modulelor comune acestui program şi programelor de formare specializatã în administraţia publicã prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), urmând sã efectueze doar modulele specifice. Decizia privind echivalarea şi modulele necesar a fi urmate se ia de cãtre Institutul Naţional de Administraţie, în calitate de organizator al celor douã programe.
(3) Întreaga activitate desfãşuratã ca manager public constituie vechime în funcţia publicã şi în specialitatea studiilor absolvite.
ART. 24
(1) Raportul de serviciu al managerului public înceteazã de la data numirii în funcţia publicã de conducere sau, dupã caz, în cea de înalt funcţionar public.
(2) Dupã intrarea în categoria funcţionarilor publici de conducere sau a înalţilor funcţionari publici, persoanelor care au deţinut anterior funcţia publicã specificã de manager public le sunt aplicabile dispoziţiile legale referitoare la aceste categorii.
(3) În cazul eliberãrii din funcţia publicã de conducere sau, dupã caz, din funcţia publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, în condiţiile <>art. 99 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, persoana în cauzã are dreptul, în condiţiile prezentului statut, sã fie numitã într-o funcţie publicã specificã de manager public de acelaşi grad profesional cu cel deţinut anterior, în cadrul instituţiei unde a îndeplinit funcţia publicã de conducere, respectiv de înalt funcţionar public.
(4) În cazul în care persoanele prevãzute la alin. (3) nu pot fi numite în funcţii publice specifice de manageri publici în cadrul aceleiaşi instituţii, acestea au dreptul, în condiţiile prezentului statut, sã fie numite în funcţii publice specifice de manageri publici de acelaşi grad profesional cu cel deţinut anterior în orice alte autoritãţi sau instituţii publice, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 25
Managerii publici al cãror raport de serviciu a încetat din motive neimputabile lor pot solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici repartizarea pe o funcţie publicã specificã de manager public de acelaşi grad profesional cu cel deţinut anterior încetãrii raportului de serviciu.
ART. 26
(1) Neprezentarea din motive imputabile a absolvenţilor programelor de formare în termenul prevãzut la art. 15 alin. (6) în vederea numirii atrage decãderea din dreptul de a fi numit în funcţia publicã specificã de manager public în care a fost repartizat, constituind motiv imputabil de nerespectare a obligaţiilor asumate prin angajamentul prevãzut la art. 8.
(2) Refuzul nejustificat al participãrii la evaluarea externã anualã obligatorie sau neprezentarea nejustificatã la aceasta în termenul pentru care a fost anunţatã derularea procedurilor de evaluare constituie motiv imputabil de încetare a raporturilor de serviciu.
(3) În situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi în situaţia încetãrii raportului de serviciu în condiţiile <>art. 97 lit. e) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, obligaţia persoanelor care au încheiat angajamentul prevãzut la art. 8 subzistã pentru perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului de 5 ani prevãzut în acesta.

CAP. IV
Drepturi salariale

ART. 27
(1) Pentru activitatea desfãşuratã, persoanele numite în funcţii publice specifice de manager public au dreptul la un salariu stabilit în condiţiile prevãzute la <>art. 31 din Legea nr. 188/1999 , republicatã, care se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Managerii publici beneficiazã de prime, spor de vechime şi alte drepturi salariale, în condiţiile legii.

CAP. V
Cadrul instituţional

ART. 28
(1) Pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) prin Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice:
1. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi a normelor de aplicare a acesteia, în ceea ce priveşte promovarea programelor de formare, recrutarea şi selecţia participanţilor la acestea;
2. stabileşte, pe baza propunerii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, numãrul de participanţi la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), în limita bugetului alocat;
3. identificã, programeazã, elaboreazã şi monitorizeazã implementarea programelor cu finanţare externã sau internã privind dezvoltarea corpului de manageri publici şi asigurã gestionarea acestor programe;
4. implementeazã, în colaborare cu Institutul Naţional de Administraţie şi Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, programele prevãzute la pct. 3;
5. promoveazã programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b);
b) prin Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici:
1. monitorizeazã şi controleazã modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi a normelor de aplicare a acesteia, în ceea ce priveşte cariera managerilor publici;
2. elaboreazã şi îmbunãtãţeşte, în colaborare cu Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice şi Institutul Naţional de Administraţie, politicile publice şi legislaţia privind statutul şi funcţia publicã specificã de manager public;
3. identificã şi centralizeazã nevoile autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã privind înfiinţarea posturilor de manageri publici şi propune, pe baza efectuãrii unei analize anuale a acestor nevoi instituţionale, numãrul de participanţi la programele de formare, precum şi profilurile acestora;
4. elaboreazã Planul de repartizare a managerilor publici, pe baza nevoilor identificate la pct. 3, şi colecteazã opţiunile participanţilor la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1);
5. transmite cãtre autoritãţile şi instituţiile publice propunerile de numire în funcţia publicã specificã de manager public a absolvenţilor programelor de formare;
6. asigurã, în condiţiile legii, aplicarea prevederilor referitoare la redistribuire, în condiţiile art. 22 alin. (6);
7. asigurã soluţionarea contestaţiilor privind procedura de evaluare profesionalã individualã, în condiţiile art. 22 alin. (2);
8. acordã asistenţã autoritãţilor şi instituţiilor publice la elaborarea fişei postului de manager public;
9. constituie şi gestioneazã corpul de evaluatori externi, asigurând selectarea, evidenţa şi perfecţionarea acestora;
10. asigurã condiţiile necesare desfãşurãrii evaluãrii externe;
11. centralizeazã şi comunicã autoritãţilor şi instituţiilor publice în care îşi desfãşoarã activitatea managerii publici evaluaţi rezultatele rãmase definitive în urma evaluãrii acestora;
12. emite comunicãrile prevãzute la art. 22 alin. (2) şi (3), în baza rezultatelor obţinute în urma evaluãrii profesionale individuale;
13. asigurã repartizarea, în termenul prevãzut de lege, a managerilor publici, în situaţiile prevãzute la art. 24 alin. (3) şi (4);
14. soluţioneazã, în condiţiile prezentului statut, solicitãrile de reîncadrare într-o funcţie publicã specificã de manager public;
15. identificã domeniile generale de perfecţionare profesionalã a managerilor publici;
16. pune la dispoziţia Institutului Naţional de Administraţie, Unitãţii centrale pentru reforma administraţiei publice şi altor structuri din subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu responsabilitãţi în aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi a normelor de aplicare a acesteia, datele şi informaţiile deţinute, necesare pentru exercitarea atribuţiilor acestora;
c) prin Institutul Naţional de Administraţie:
1. realizeazã recrutarea şi selecţia participanţilor la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2);
2. urmãreşte respectarea condiţiilor prevãzute la art. 7, în ceea ce priveşte participanţii la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. c);
3. asigurã organizarea, derularea şi finanţarea programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), evaluarea finalã şi stabilirea clasamentului final al absolvenţilor, pe care îl transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
4. aprobã şi urmãreşte aplicarea regulamentelor de studii ale programelor de formare, asigurând echivalenţa metodelor, criteriilor şi procedurilor de evaluare aplicate cu cele stabilite în acest sens de cãtre echipele de asistenţã tehnicã a proiectelor din domeniul reformei funcţiei publice, cu finanţare externã;
5. aprobã înmatricularea la programele de formare a participanţilor admişi în urma selecţiei şi comunicã, dacã este cazul, aceastã situaţie autoritãţilor şi instituţiilor publice unde aceştia şi-au desfãşurat activitatea;
6. constituie şi gestioneazã corpul mentorilor prevãzuţi la art. 11, asigurând selectarea, evidenţa şi perfecţionarea acestora;
7. asigurã coordonarea activitãţii mentorilor;
8. îşi însuşeşte şi asigurã aplicarea procedurilor de constituire şi funcţionare a grupurilor de experţi independenţi pentru evaluarea abilitãţilor manageriale, prevãzute la art. 14 alin. (2);
9. asigurã plata bursei prevãzute la art. 9 alin. (3);
10. asigurã instruirea corespunzãtoare, în condiţiile legii, a persoanelor prevãzute la art. 11 alin. (1), art. 14 alin. (2) şi, respectiv, art. 20 alin. (2) lit. b);
d) prin Direcţia generalã juridicã, acţioneazã pentru recuperarea debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 8. Aceastã atribuţie poate fi îndeplinitã şi prin externalizarea serviciilor de asistenţã juridicã, în condiţiile legii.
(2) Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi Institutul Naţional de Administraţie îndeplinesc şi alte atribuţii şi obligaţii care decurg din prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã sau care sunt stabilite prin normele de aplicare a acesteia.
ART. 29
(1) Finanţarea cheltuielilor necesare derulãrii programelor de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) şi exercitãrii atribuţiilor şi îndeplinirii obligaţiilor stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, bugetul Institutului Naţional de Administraţie şi, respectiv, bugetul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care se asigurã în mod corespunzãtor, sau, dacã este cazul, din surse externe.
(2) Finanţarea cheltuielilor necesare derulãrii programului de formare prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. c) se asigurã în condiţiile prevãzute de legislaţia aplicabilã programului Bursa specialã "Guvernul României".
ART. 30
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã identificã nevoile privind angajarea de manageri publici şi profilurile acestora şi le comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã înfiinţeazã, în condiţiile legii, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, posturile corespunzãtoare funcţiilor publice specifice de manager public, pe baza Planului de repartizare.
(3) Posturile prevãzute la alin. (2) se înfiinţeazã prin transformarea funcţiilor publice vacante în funcţii publice specifice de manager public sau prin crearea de noi posturi, în condiţiile legii.
(4) Autoritãţile şi instituţiile publice colaboreazã, în condiţiile legii, cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici în vederea asigurãrii managementului funcţiilor publice specifice de manager public şi persoanelor care ocupã aceste funcţii şi transmit acesteia, în termen de 10 zile lucrãtoare, orice modificare intervenitã în derularea raporturilor de serviciu ale managerilor publici.
(5) În vederea luãrii mãsurilor necesare recuperãrii debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 8 alin. (1), Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici comunicã de îndatã Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative încetarea raportului de serviciu al persoanelor care au deţinut calitatea de manager public, cu precizarea perioadei în care acestea au ocupat o funcţie publicã, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(6) Instituţiile şi autoritãţile administraţiei publice comunicã Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative încheierea şi încetarea contractelor de muncã cu persoanele care au deţinut anterior calitatea de manager public, în termen de 10 zile de la data încheierii, respectiv încetãrii acestor contracte, în vederea calculãrii perioadei prevãzute la art. 8 alin. (1).
ART. 31
Nerespectarea obligaţiilor şi termenelor stabilite conform prezentei ordonanţe de urgenţã de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice, în a cãror sarcinã cade îndeplinirea acestora, atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 32
(1) Pe durata derulãrii proiectelor cu finanţare integralã din alte surse decât bugetul de stat, pentru programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), prin excepţie de la prevederile art. 4, respectiv de la prevederile art. 6 alin. (1) şi art. 28 alin. (1) lit. c) pct. 1, promovarea şi derularea acestor programe şi, respectiv, recrutarea şi selecţia, prin concurs naţional, se fac în condiţiile stabilite prin contractele de finanţare a acestor proiecte.
(2) Pe durata prevãzutã la alin. (1), prin excepţie de la prevederile art. 14 alin. (2), art. 21 alin. (3) şi (6), art. 28 alin. (1) lit. b) pct. 9 şi 10 şi lit. c) pct. 6 şi 7, Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi Institutul Naţional de Administraţie, dupã caz, monitorizeazã modul de aplicare a procedurilor stabilite prin contractele de finanţare a proiectelor prevãzute la alin. (1), care privesc:
a) evaluarea participanţilor la programele de formare prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) şi a managerilor publici;
b) constituirea, funcţionarea şi gestionarea grupurilor de experţi independenţi de evaluare a abilitãţilor manageriale, a grupurilor şi a corpului de evaluatori externi şi a corpului de mentori.
(3) Pe durata prevãzutã la alin. (1), prin excepţie de la prevederile art. 28 alin. (1) lit. b) pct. 7, 9, 10, 15 şi ale art. 29, finanţarea cheltuielilor respective se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi, respectiv, prin bugetul Institutului Naţional de Administraţie, dacã nu este asiguratã din alte surse de finanţare.
ART. 33
Pe durata studiilor sau stagiilor din strãinãtate, atunci când mijloacele de subzistenţã sunt asigurate prin proiectele cu finanţare din alte surse, se suspendã plata bursei prevãzute la art. 9 alin. (3).
ART. 34
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se aprobã, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, normele de aplicare a acesteia.
ART. 35
Angajamentele prevãzute la art. 8 alin. (1), încheiate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã de cãtre participanţii la programele de formare, îşi menţin valabilitatea în condiţiile în care au fost încheiate.
ART. 36
(1) Managerii publici încadraţi în gradele profesionale prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se încadreazã în gradele profesionale prevãzute la art. 17 alin. (1), dupã cum urmeazã:
a) din gradul profesional asistent în gradul profesional asistent;
b) din gradele profesionale special sau principal în gradul profesional principal;
c) din gradele profesionale superior sau general în gradul profesional superior.
(2) Încadrarea conform alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de managerul public ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Fişa postului managerului public care a fost încadrat conform alin. (1) se modificã în mod corespunzãtor.
(4) Autoritãţile şi instituţiile publice în care sunt încadrate persoanele prevãzute la alin. (1) au obligaţia finalizãrii procedurilor corespunzãtoare aplicãrii alin. (2) şi (3).
ART. 37
(1) Pânã la data intrãrii în vigoare a legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru funcţionarii publici, prevãzutã la <>art. 31 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, stabilirea drepturilor salariale şi de naturã salarialã ale managerilor publici numiţi în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale managerilor publici numiţi în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţã se face dupã cum urmeazã:
a) pentru funcţia publicã specificã de manager public grad profesional asistent, salariul de bazã este cu 25% mai mare decât salariul de bazã prevãzut în anexa nr. 2 lit. B "Salarii de bazã pentru funcţii publice de execuţie" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, pentru funcţia publicã de consilier superior, treapta 1 de salarizare;
b) pentru funcţia publicã specificã de manager public grad profesional principal, salariul de bazã este cu 40% mai mare decât salariul de bazã prevãzut în anexa nr. 2 lit. B "Salarii de bazã pentru funcţii publice de execuţie" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, pentru funcţia publicã de consilier superior, treapta 1 de salarizare;
c) pentru funcţia publicã specificã de manager public grad profesional superior, salariul de bazã este cu 55% mai mare decât salariul de bazã prevãzut în anexa nr. 2 lit. B "Salarii de bazã pentru funcţii publice de execuţie" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, pentru funcţia publicã de consilier superior, treapta 1 de salarizare.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã, managerii publici beneficiazã de un spor de manager public de 55% aplicat la salariul de bazã şi care nu face parte din acesta, precum şi de prime, spor de vechime şi alte drepturi salariale, în condiţiile legii.
(3) Drepturile de naturã salarialã care nu au caracter permanent şi au fost acordate persoanelor prevãzute la alin. (1) anterior intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se acordã în continuare pânã la finalizarea perioadei pentru care au fost iniţial prevãzute.
(4) Managerii publici numiţi în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care la data intrãrii în vigoare beneficiazã de un salariu mai mare decât cel stabilit potrivit prevederilor alin. (1)-(3), îşi menţin salariul avut.
ART. 38
(1) Comisia pentru managerii publici, înfiinţatã potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi numitã prin <>Decizia primului-ministru nr. 461/2005 privind aprobarea componenţei nominale a Comisiei pentru managerii publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi secretariatul tehnic al Comisiei continuã sã funcţioneze exclusiv în vederea asigurãrii:
a) finalizãrii procedurilor de evaluare demarate anterior intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi emiterii deciziilor corespunzãtoare evaluãrilor managerilor publici pânã la data de 15 august 2008;
b) continuãrii litigiilor aflate pe rol la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã pânã la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârilor judecãtoreşti pronunţate în cadrul acestora.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi celelalte organizaţii care au reprezentanţi în cadrul Comisiei pentru managerii publici au obligaţia de a asigura prezenţa acestora la lucrãrile Comisiei.
(3) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. (1) atrage rãspunderea administrativã, civilã sau penalã a membrilor comisiei, individualã ori solidarã şi indivizibilã, dupã caz.
(4) În cazul nerespectãrii de cãtre Comisia pentru managerii publici a termenului prevãzut la alin. (1) lit. a), devin aplicabile dispoziţiile prevãzute la art. 39 alin. (1)-(3).
ART. 39
(1) Managerii publici ale cãror performanţe profesionale individuale au fost evaluate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi care au obţinut calificativele necesare promovãrii, dacã nu au fost promovaţi din motive neimputabile lor, promoveazã în treaptã, respectiv grad profesional corespunzãtor evaluãrii aferente fiecãrui an de activitate.
(2) Managerii publici ale cãror performanţe profesionale individuale au fost evaluate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi care nu au obţinut calificativele necesare promovãrii sunt reconfirmaţi în treaptã, respectiv în gradul profesional.
(3) Managerii publici ale cãror performanţe profesionale individuale au fost evaluate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi care au obţinut calificative necorespunzãtoare sunt retrogradaţi în gradul profesional, prin trecerea pe un grad profesional inferior celui deţinut la data evaluãrii.
(4) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice unde îşi desfãşoarã activitatea managerii publici evaluaţi în condiţiile art. 38 alin. (1) lit. a), respectiv ale alin. (1)-(3) emit în termen de 10 zile de la data promovãrii actul administrativ de promovare, reconfirmare sau retrogradare, dupã caz.
ART. 40
Documentele rezultate din activitatea Comisiei pentru managerii publici, înfiinţatã potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi din activitatea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit aceluiaşi act normativ se predau instituţiilor publice responsabile potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, pe bazã de protocol de predareprimire, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 41
(1) În vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se suplimenteazã cu 10 numãrul de posturi prevãzut în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificãrile ulterioare, prin redistribuire, în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Finanţarea posturilor prevãzute la alin. (1) se face începând cu data de 1 ianuarie 2009.
(3) În vederea pregãtirii implementãrii atribuţiilor prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici poate solicita Ministerului Internelor şi Reformei Administrative asigurarea resurselor umane necesare, în condiţiile legii.
ART. 42
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 36 şi 37, care intrã în vigoare la data de 31 august 2008.
(2) Dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţã se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã.
(3) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 590 din 1 iulie 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia art. 11 alin. (1) şi (2), art. 14 alin. (2) şi (4), art. 19 şi a anexei la aceasta, care se abrogã la data de 31 august 2008, şi a art. 3 alin. (1), (4)-(7), care se abrogã la data îndeplinirii obligaţiilor prevãzute la art. 38 alin. (1) lit. b).
(4) Pânã la data intrãrii în vigoare a normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã se aplicã în mod corespunzãtor prevederile Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 783/2005 , cu modificãrile ulterioare, în mãsura în care acestea nu contravin prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Eugen Coifan

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat

Bucureşti, 24 iunie 2008.
Nr. 92.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016