Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 9 din 17 februarie 2010  privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 9 din 17 februarie 2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 1 martie 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 9 din 17 februarie 2010
privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 1 martie 2010


Având în vedere:
- implementarea mãsurilor anticrizã iniţiate de Guvernul României pentru accelerarea gradului de absorbţie a fondurilor europene destinate României, având ca efecte antrenante creşterea producţiei, scãderea şomajului, îmbunãtãţirea nivelului de trai al populaţiei şi a standardelor de mediu;
- accelerarea gradului de absorbţie a fondurilor europene destinate României, prin facilitarea accesului beneficiarilor la instrumentele structurale şi la mecanismele de finanţare;
- datã fiind necesitatea adoptãrii unor mãsuri urgente, care sã ofere soluţii pentru dificultãţile întâmpinate de beneficiarii de proiecte finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene, implementate în domenii prioritare pentru economia româneascã, în vederea asigurãrii contribuţiei proprii la finanţare;
- ţinând cont de faptul cã neadoptarea unor mãsuri în regim de urgenţã ar conduce la blocarea/întârzierea implementãrii proiectelor deja aprobate, putându-se ajunge la rezilierea contractelor de finanţare ca urmare a incapacitãţii beneficiarilor de a asigura resursele financiare proprii necesare şi, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile europene alocate României;
- ţinând seama de importanţa absorbţiei fondurilor europene, care reprezintã o prioritate absolutã pentru România,
întrucât toate aceste aspecte vizeazã interesul public şi constituie situaţii urgente şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Se aprobã Programul de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, având ca obiectiv facilitarea absorbţiei instrumentelor structurale, prin garantarea creditelor contractate de cãtre beneficiarii acestor fonduri în vederea asigurãrii contribuţiei proprii la finanţarea proiectelor.
ART. 2
Beneficiarii Programului de sprijin pot fi unitãţi administrativ-teritoriale sau instituţii de învãţãmânt superior de drept public acreditate ori instituţii de cercetare-dezvoltare de drept public acreditate care implementeazã proiecte finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene şi operatori regionali de servicii de alimentare cu apã şi canalizare care implementeazã proiecte finanţate în cadrul axei prioritare nr. 1 din Programul operaţional sectorial "Mediu", cu respectarea urmãtoarelor condiţii cumulative:
a) solicitanţii sprijinului au încheiat un contract de finanţare cu o autoritate de management sau un organism intermediar pentru proiectul pentru care solicitã sprijin;
b) proiectele pentru care se solicitã sprijin sunt promovate în urmãtoarele domenii: infrastructura rutierã, infrastructura de energie, infrastructura de alimentare cu apã, canalizare şi tratarea apelor uzate, infrastructura pentru managementul deşeurilor, infrastructura destinatã educaţiei şi cercetãriidezvoltãrii, infrastructura tehnologicã de cercetare şi dezvoltare ştiinţificã, infrastructura în domeniul sãnãtãţii şi infrastructura în domeniul asistenţei sociale;
c) proiectele pentru care se solicitã sprijin trebuie sã prevadã realizare de lucrãri şi/sau achiziţie de echipamente, într-o proporţie de cel puţin 50% din valoarea eligibilã a proiectului.
ART. 3
Prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 109/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de la dispoziţiile <>art. 61 alin. (3) şi (5) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã mandateze Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N. în vederea emiterii de garanţii în numele şi în contul statului în favoarea finanţatorilor care acordã credite beneficiarilor eligibili prevãzuţi la art. 2.
ART. 4
(1) Procedura şi condiţiile de acordare a garanţiilor, de eligibilitate a instituţiilor de credit şi a categoriilor de beneficiari ai Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, precum şi regulile de gestionare a garanţiilor, inclusiv mecanismul de executare şi recuperare a plãţilor efectuate se stabilesc prin norme aprobate prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Plafonul anual al garanţiilor care pot fi emise potrivit art. 3 se aprobã pentru fiecare exerciţiu bugetar prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 5
Între Ministerul Finanţelor Publice şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N. se încheie o convenţie prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile pãrţilor în derularea programului.
ART. 6
(1) În cazul în care beneficiarii finanţãrilor garantate în cadrul programului nu onoreazã la scadenţã obligaţiile de platã aferente împrumuturilor contractate în vederea asigurãrii contribuţiei proprii la finanţarea proiectelor, instituţiile de credit au obligaţia de a informa în scris Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N. în termen de 5 zile lucrãtoare de la data scadenţei.
(2) În termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea informaţiilor privind neachitarea obligaţiei de platã la data scadenţei, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N. transmite Ministerului Finanţelor Publice înştiinţarea care va conţine lista unitãţilor administrativ-teritoriale şi suma aferentã obligaţiei neachitate la scadenţã, în scopul sistãrii alimentãrii bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.
(3) Pânã la achitarea integralã a obligaţiilor de platã restante cãtre instituţia de credit sau pânã la executarea valorii garantate potrivit art. 7 alin. (1), cotele defalcate din impozitul pe venit şi sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, a cãror alimentare a fost sistatã în condiţiile alin. (2), vor fi alocate bugetelor locale beneficiare numai pentru achitarea acestor obligaţii.
ART. 7
(1) Sumele rezultate din executarea garanţiilor acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N. în numele şi în contul statului se plãtesc finanţatorului de cãtre Ministerul Finanţelor Publice din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, pe baza documentelor justificative prezentate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - I.F.N.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) ce urmeazã a fi recuperate sunt scadente începând cu ziua urmãtoare datei efectuãrii plãţii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 8
(1) Înscrisurile întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin care se individualizeazã sumele de recuperat exprimate în moneda naţionalã, constituie titluri de creanţã şi cuprind elementele actului administrativ fiscal prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Creanţele încorporate în aceste titluri sunt creanţe fiscale.
(2) În termen de 15 zile de la data efectuãrii plãţilor prevãzute la art. 7 alin. (1), titlurile de creanţã împreunã cu dovada comunicãrii acestora se comunicã organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în vederea înscrierii debitului în evidenţe. În cadrul aceluiaşi termen titlul de creanţã se comunicã debitorului, care are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 60 de zile de la data comunicãrii titlului de creanţã.
(3) Titlul de creanţã constituie titlu executoriu la împlinirea termenului de 60 de zile prevãzut la alin. (2).
ART. 9
(1) Pentru neplata la scadenţã a sumei înscrise în titlul executoriu, beneficiarii prevãzuţi la art. 2 datoreazã obligaţii fiscale accesorii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, începând cu ziua urmãtoare datei efectuãrii plãţii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice conform art. 7 alin. (1) şi pânã la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Cuantumul obligaţiilor fiscale accesorii se calculeazã de cãtre organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) În vederea recuperãrii creanţelor fiscale, dacã la expirarea termenului de 60 de zile, menţionat în titlul de creanţã, debitorul nu face dovada efectuãrii plãţii, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va comunica organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, din oficiu, titlurile executorii.
ART. 10
(1) Recuperarea creanţelor fiscale principale şi accesorii rezultate din plãţile efectuate de Ministerul Finanţelor Publice conform art. 8 alin. (1) în contul finanţatorilor pentru toate categoriile de beneficiari se efectueazã potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în temeiul titlurilor executorii.
(2) Recuperarea creanţelor fiscale datorate de unitãţile administrativ-teritoriale se realizeazã cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de platã ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, aprobatã cu completãri prin <>Legea nr. 288/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
În cazul debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei, înscrierea la masa credalã pentru creanţele bugetare rezultate din garanţiile acordate şi plãtite în cadrul Programului de sprijin se efectueazã de cãtre organele competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 12
Sumele încasate potrivit art. 10 constituie venituri ale bugetului de stat şi se încaseazã într-un cont de venituri bugetare distinct.
ART. 13
Acolo unde prezenta ordonanţã de urgenţã nu dispune, dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Borbely Laszlo

Ministrul dezvoltãrii regionale
şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

Bucureşti, 17 februarie 2010.
Nr. 9.
_________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016