Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 86 din 8 noiembrie 2006 (*republicata*)  privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 86 din 8 noiembrie 2006 (*republicata*) privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 724 din 13 octombrie 2011
----------
    *) Republicatã în temeiul art. 218 din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011, dându-se textelor o nouã numerotare.
    Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 254/2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 30 iulie 2007, rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 628 din 13 septembrie 2007 şi modificatã prin Legea nr. 85/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitãţii practicienilor în insolvenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 18 mai 2010.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Procedurile de insolvenţã, procedurile de lichidare voluntarã, precum şi procedurile de prevenire a insolvenţei prevãzute de lege, inclusiv mãsurile de supraveghere financiarã ori de administrare specialã, sunt conduse de practicieni în insolvenţã compatibili.
    ART. 2
    Administratorul judiciar este practicianul în insolvenţã compatibil, autorizat în condiţiile legii, desemnat sã exercite atribuţiile prevãzute de lege sau stabilite de instanţa de judecatã, în procedura insolvenţei, în perioada de observaţie şi pe durata procedurii de reorganizare.
    ART. 3
    Lichidatorul este practicianul în insolvenţã compatibil, autorizat în condiţiile legii, desemnat sã conducã activitatea debitorului în cadrul procedurii de faliment, atât în procedura generalã, cât şi în procedura simplificatã, şi sã exercite atribuţiile prevãzute de lege sau pe cele stabilite de instanţa de judecatã.

    CAP. II
    Forme de exercitare a profesiei

    ART. 4
    (1) Practicienii în insolvenţã îşi pot exercita profesia în cabinete individuale, cabinete asociate, societãţi profesionale cu rãspundere limitatã (SPRL) şi întreprinderi unipersonale cu rãspundere limitatã sau pot avea calitatea de colaboratori ori angajaţi ai uneia dintre formele de exercitare a profesiei.
    (2) Un practician în insolvenţã îşi poate exercita activitatea într-o singurã formã de organizare a profesiei şi va putea avea calitatea de asociat într-o singurã societate profesionalã sau întreprindere profesionalã unipersonalã, cu excepţia constituirii de filiale ale SPRL, în care este partener.

    SECŢIUNEA 1

    ART. 5
    (1) Cabinetul individual se constituie pe baza deciziei practicianului în insolvenţã şi se înregistreazã în Registrul formelor de organizare.
    (2) Bunurile constituite de practicianul în insolvenţã ca aport la cabinetul sãu se supun regulilor patrimoniului profesional de afectaţiune.
    (3) Cabinetele individuale se pot asocia, prin contract, în scopul exercitãrii în comun a profesiei. Cabinetele asociate sunt supuse înregistrãrii în Registrul formelor de organizare. Drepturile şi obligaţiile practicienilor în insolvenţã, titulari ai unor cabinete asociate, îşi pãstreazã caracterul personal şi independent şi nu pot fi cedate. În mod corespunzãtor, cabinetele individuale se pot asocia şi cu societãţile profesionale.
    ART. 6
    (1) Cabinetul individual îşi constituie patrimoniul iniţial din aporturile titularului. Patrimoniul cabinetului individual este afectat exclusiv activitãţii profesionale şi are regimul patrimoniului profesional de afectaţiune.
    (2) Patrimoniul profesional de afectaţiune reprezintã totalitatea bunurilor, drepturilor şi obligaţiilor practicianului în insolvenţã afectate scopului exercitãrii profesiei sale, constituite ca o fracţiune distinctã a patrimoniului practicianului, separatã de gajul general al creditorilor personali ai acestuia.
    (3) Creditorii ale cãror creanţe sunt nãscute din activitatea profesionalã a practicianului în insolvenţã care are ca formã de exercitare a profesiei cabinetul individual vor urmãri bunurile aflate în patrimoniul de afectaţiune. Doar în mãsura în care aceste bunuri nu sunt suficiente pot fi urmãrite şi celelalte bunuri aflate în proprietatea practicianului în insolvenţã.

    SECŢIUNEA a 2-a

    ART. 7
    (1) Societatea profesionalã cu rãspundere limitatã, denumitã în continuare şi SPRL, se constituie prin contract de societate, prin asocierea practicienilor în insolvenţã, persoane fizice.
    (2) Aportul social al asociaţilor poate fi în numerar, în naturã şi în industrie.
    (3) Aportul în industrie constã în activitatea profesionalã a practicianului în insolvenţã asociat.
    (4) Contractul de societate este supus înregistrãrii în Registrul formelor de organizare, ţinut de Secretariatul general al UNPIR.
    (5) SPRL este titularã a unui patrimoniu propriu. Obligaţiile şi rãspunderea SPRL sunt garantate cu patrimoniul propriu. Asociaţii SPRL rãspund personal în limita aportului social al fiecãruia.
    (6) SPRL este supusã regimului transparenţei fiscale, plata impozitului pe venit fãcându-se de cãtre asociaţi, şi ţine contabilitatea în partidã simplã potrivit reglementãrilor contabile.
    (7) SPRL îşi poate constitui filiale care se înregistreazã în Registrul formelor de organizare.
    (8) Filiala este constituitã cu aportul integral al unei societãţi profesionale sau prin asocierea unei societãţi profesionale cu unul sau mai mulţi practicieni în insolvenţã, cu condiţia ca societatea profesionalã sã deţinã calitatea de asociat majoritar.
    (9) Prevederile prezentului capitol referitoare la SPRL se aplicã, în mãsura compatibilitãţii, şi filialelor.
    ART. 8
    Societatea profesionalã cu rãspundere limitatã va avea ca obiect unic de activitate exercitarea profesiei de practician în insolvenţã.
    ART. 9
    Societatea profesionalã cu rãspundere limitatã se individualizeazã printr-o denumire specificã. Aceastã denumire poate cuprinde numele unuia sau mai multor asociaţi, urmat de acronimul SPRL, sau o denumire proprie, urmatã de acelaşi acronim SPRL.
    ART. 10
    (1) Contractul de societate al societãţii profesionale cu rãspundere limitatã este încheiat în formã scrisã. Dacã printre bunurile subscrise ca aport la capitalul social se aflã şi un imobil, contractul de societate va fi încheiat în formã autenticã.
    (2) Contractul de societate al societãţii profesionale cu rãspundere limitatã va cuprinde:
    a) numele şi prenumele, numele purtate anterior, codul numeric personal, locul şi data naşterii şi domiciliul asociaţilor;
    b) data dobândirii calitãţii de practician în insolvenţã şi data definitivãrii în profesie a asociaţilor;
    c) denumirea, sediul şi, dacã este cazul, emblema societãţii;
    d) aportul social, integral vãrsat, cu menţionarea aportului fiecãrui asociat; aportul social nu va putea fi inferior sumei de 3.500 lei;
    e) numãrul şi valoarea nominalã ale pãrţilor sociale, precum şi numãrul pãrţilor sociale atribuite fiecãrui asociat pentru aportul sãu, respectiv participarea la beneficii şi pierderi a fiecãrui asociat;
    f) asociaţii coordonatori care reprezintã şi administreazã societatea împreunã cu puterile ce li s-au conferit; dacã sunt mai mulţi coordonatori şi aceştia formeazã un consiliu de coordonare, se vor preciza regulile de organizare şi funcţionare a acestui organism;
    g) reguli privind transmiterea pãrţilor sociale şi condiţiile de retragere a asociaţilor.
    (3) Orice modificare a contractului de societate se poate face numai în scris sau, dupã caz, în formã autenticã.
    ART. 11
    Formele de organizare a profesiei de practician în insolvenţã cu personalitate juridicã dobândesc personalitate juridicã la data înregistrãrii în Registrul formelor de organizare ţinut de UNPIR.
    ART. 12
    Pot deţine calitatea de asociaţi 2 sau mai mulţi practicieni în insolvenţã definitivi. Contractul de societate se va transmite în scop de informare cãtre filialele unde sunt înscrişi asociaţii.
    ART. 13
    (1) Capitalul social al societãţii profesionale cu rãspundere limitatã, reprezentând minimum 3.500 lei, se varsã la momentul constituirii societãţii. Secretariatul general al UNPIR este obligat sã verifice vãrsarea integralã a capitalului social la momentul constituirii şi, dacã este cazul, sã verifice evaluarea aporturilor în industrie, în naturã sau în clientelã. Evaluarea se realizeazã de cãtre un evaluator autorizat, membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), desemnat de adunarea asociaţilor.
    (2) În cazul transmiterii pãrţilor sociale, retragerii sau decesului unui asociat al unei SPRL, aportul social rãmâne în proprietatea societãţii dacã prin lege sau contractul de societate nu se prevede altfel.
    ART. 14
    (1) SPRL este condusã de adunarea asociaţilor.
    (2) Adunarea asociaţilor se întruneşte la sediul principal al societãţii sau, cu acordul unanim al asociaţilor, în orice alt loc.
    ART. 15
    (1) Hotãrârile adunãrii asociaţilor se iau prin votul asociaţilor reprezentând majoritatea pãrţilor sociale, cu excepţia cazurilor prevãzute în contractul de societate.
    (2) Pentru hotãrârile având ca obiect modificarea contractului de societate este necesar votul tuturor asociaţilor, în afarã de cazul în care contractul de societate prevede altfel.
    ART. 16
    (1) Activitatea executivã este condusã de unul sau mai mulţi asociaţi coordonatori, numiţi, cu majoritatea voturilor asociaţilor, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Asociaţii coordonatori reprezintã SPRL în raporturile cu terţii.
    ART. 17
    Asociaţii societãţii profesionale cu rãspundere limitatã pot hotãrî numirea unor cenzori sau a unui auditor.
    ART. 18
    (1) Asociatul care intenţioneazã sã transmitã pãrţile sociale pe care le deţine într-o societate profesionalã cu rãspundere limitatã este obligat sã notifice aceastã intenţie cu minimum 30 de zile anterior transmiterii, cãtre toţi ceilalţi asociaţi, indicând persoana sau persoanele cãtre care doreşte sã transmitã respectivele pãrţi sociale şi preţul.
    (2) Transmiterea cãtre terţi nu poate fi efectuatã fãrã acordul unanim, exprimat în scris, al celorlalţi asociaţi şi nu înainte de expirarea termenului prevãzut la alin. (1).
    ART. 19
    (1) Asociatul se poate retrage oricând din societate, cu condiţia de a notifica în scris celorlalţi asociaţi intenţia de retragere, cu cel puţin 3 luni înainte.
    (2) La împlinirea termenului prevãzut în notificare, UNPIR va lua act de retragerea asociatului, operând modificãrile corespunzãtoare în evidenţele sale.
    (3) În caz de retragere, desocotirea dintre asociaţi se face în mod amiabil, ţinându-se seama de prevederile din contractul de societate. În caz de neînţelegere, sunt aplicabile dispoziţiile privind arbitrajul prevãzute în Statut.
    ART. 20
    În situaţiile în care, din orice motive, în societate rãmâne un singur asociat o perioadã mai mare de 3 luni, acesta este obligat sã o transforme în cabinet individual sau în întreprindere profesionalã unipersonalã cu rãspundere limitatã, sub sancţiunea radierii.
    ART. 21
    (1) În mod excepţional, se poate constitui şi o întreprindere profesionalã unipersonalã cu rãspundere limitatã, denumitã în continuare şi IPURL, fie prin actul de voinţã al unui singur practician în insolvenţã, fie ca urmare a decesului, incompatibilitãţii, retragerii sau excluderii unuia ori mai multor asociaţi dintr-o SPRL, care au ca efect reducerea asociaţilor la unul singur, dacã acest din urmã asociat opteazã pentru organizarea activitãţii sale sub forma IPURL.
    (2) O persoanã fizicã nu poate fi asociat decât într-o IPURL. O IPURL nu poate avea ca asociat unic o altã IPURL.
    (3) Prevederile prezentului capitol privitoare la SPRL se aplicã şi IPURL, în mãsura compatibilitãţii lor.
    ART. 22
    (1) Practicianul în insolvenţã îşi poate schimba oricând forma de exercitare a profesiei, cu înştiinţarea UNPIR.
    (2) Formele de exercitare a profesiei de practician în insolvenţã se pot transforma în oricare dintre celelalte forme de exercitare a profesiei, fãrã a intra în lichidare.
    (3) Transformarea se poate realiza separat sau odatã cu reorganizarea formelor de exercitare a profesiei de practician în insolvenţã prin fuziune, absorbţie, divizare totalã sau parţialã.
    (4) Fuziunea se face prin absorbirea unei societãţi profesionale de cãtre o altã societate sau prin contopirea a douã ori a mai multor societãţi pentru a alcãtui o societate nouã.
    (5) Divizarea totalã se face prin împãrţirea întregului patrimoniu, inclusiv a portofoliului de dosare al unei societãţi care îşi înceteazã existenţa, între douã sau mai multe societãţi existente sau care iau astfel fiinţã.
    (6) Divizarea parţialã reprezintã desprinderea unei pãrţi din patrimoniul de afectaţiune profesionalã, astfel cum este reflectat în evidenţele financiar-contabile ale formei de exercitare a profesiei supuse divizãrii parţiale.
    (7) În cazul transformãrii unei forme de exercitare a profesiei, practicienii în insolvenţã titulari ai cabinetelor individuale, cabinetele asociate, asociaţii societãţilor profesionale şi ai societãţilor profesionale cu rãspundere limitatã pot aporta cota-parte indivizã din patrimoniul de afectaţiune profesionalã. Aceastã operaţiune se face conform evidenţelor financiar-contabile ale formei de exercitare a profesiei care se transformã, aporturile transferate operând la valoarea nominalã reflectatã în aceste evidenţe.
    (8) Practicianul în insolvenţã este obligat sã înştiinţeze în scris filiala UNPIR din care face parte despre orice modificare intervenitã în forma de exercitare a profesiei.

    CAP. III
    Dobândirea calitãţii de practician în insolvenţã

    ART. 23
    Poate dobândi calitatea de practician în insolvenţã persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
    a) deţine diplomã de studii de învãţãmânt superior de lungã duratã în drept ori ştiinţe economice şi are o experienţã în domeniul juridic sau economic de cel puţin 3 ani de la data obţinerii diplomei de studii superioare;
    b) nu se gãseşte în vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevãzute la art. 25 alin. (1);
    c) a promovat examenul de admitere în profesia de practician în insolvenţã, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã şi de Statut.
    ART. 24
    (1) Persoanele fizice şi juridice strãine pot exercita profesia de practician în insolvenţã, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, dacã în statele în care îşi au domiciliul sau, dupã caz, sediul profesional au aceastã specializare, certificatã de organismele profesionale recunoscute sau, dupã caz, de autoritãţile publice care le autorizeazã şi în condiţiile stabilite prin convenţii bilaterale încheiate în acest scop de UNPIR cu organismele similare din statele respective.
    (2) Persoanele fizice sau persoanele juridice având cetãţenia, respectiv naţionalitatea unui stat membru al Uniunii Europene sau a unui stat aparţinând Spaţiului Economic European pot dobândi calitatea de practician în insolvenţã, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, în aceleaşi condiţii ca şi cetãţenii români, respectiv persoanele juridice române.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), cetãţenii unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care au dobândit calitatea de practician în insolvenţã în unul dintre aceste state se pot înscrie în Tabloul UNPIR, în vederea exercitãrii profesiei în România în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, fiind exceptaţi de la procedura de examinare. UNPIR recunoaşte automat documentul emis de autoritatea competentã din statul membru al Uniunii Europene, respectiv statul aparţinând Spaţiului Economic European în baza cãruia cetãţeanul acestor state exercitã legal profesia de practician în insolvenţã.
    (4) Persoanele juridice stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European unde exercitã în mod legal activitatea de practician în insolvenţã se pot înscrie în Tabloul UNPIR, în vederea exercitãrii profesiei în România în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, fiind recunoscutã în mod automat calitatea de practician în insolvenţã dobânditã în statul de origine.
    (5) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (3) şi (4), soluţionarea cererii de înscriere în Tabloul UNPIR se va realiza în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete.
    (6) Persoanele fizice sau juridice practicieni în insolvenţã, având cetãţenia, respectiv naţionalitatea unui stat membru al Uniunii Europene sau a unui stat aparţinând Spaţiului Economic European, pot exercita profesia de practician în insolvenţã şi în mod temporar sau ocazional. În aceastã situaţie, practicianul în insolvenţã este exceptat de la procedura de înscriere în UNPIR.
    (7) În cazul în care, în vederea exercitãrii temporare sau ocazionale a profesiei de practician în insolvenţã, solicitantul prevãzut la alin. (6) se aflã la prima aplicaţie în România sau dacã intervine o modificare substanţialã a situaţiei sale, acesta va înainta UNPIR o declaraţie privind serviciile pe care le va presta, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) dovada cetãţeniei, în cazul persoanei fizice, respectiv a naţionalitãţii, în cazul persoanei juridice;
    b) denumirea şi forma juridicã, în cazul persoanei juridice;
    c) dovada calificãrii profesionale, în cazul persoanei fizice, şi a autorizãrii funcţionãrii, în cazul persoanei juridice;
    d) o atestare care sã confirme faptul cã solicitantul persoanã fizicã este legal stabilit într-un stat membru în scopul desfãşurãrii profesiei de practician în insolvenţã şi cã nu îi este interzis sã practice profesia, chiar şi cu caracter temporar, la momentul eliberãrii atestatului.
    (8) Declaraţia prevãzutã la alin. (7) poate fi înaintatã prin orice mijloace şi se reînnoieşte anual, dacã prestatorul intenţioneazã sã exercite, în mod temporar sau ocazional, în cursul anului respectiv, profesia de practician în insolvenţã în România.
    (9) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi cetãţenilor aparţinând Confederaţiei Elveţiene.
    ART. 25
    (1) Este nedemnã de a fi practician în insolvenţã:
    a) persoana condamnatã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã pentru sãvârşirea unei infracţiuni intenţionate, de naturã sã aducã atingere prestigiului profesiei, inclusiv orice infracţiune de corupţie, precum şi pentru infracţiunile prevãzute de Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care determinã incapacitatea legalã de a dobândi sau de a deţine calitatea de fondator, administrator, membru în consiliul de supraveghere, membru al directoratului ori director al unei societãţi comerciale, şi de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) persoana cãreia i s-a aplicat pedeapsa complementarã a interdicţiei de a exercita profesia de practician în insolvenţã ori dreptul de a gestiona sau de a administra o persoanã juridicã, prin hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã.
    (2) Existenţa nedemnitãţii împiedicã accesul persoanei în cauzã în profesie. Survenirea nedemnitãţii determinã încetarea calitãţii de practician în insolvenţã.
    ART. 26
    (1) Exercitarea profesiei de practician în insolvenţã este incompatibilã cu:
    a) activitatea salarizatã în cadrul altor profesii, cu excepţia celor a cãror compatibilitate este prevãzutã la alin. (2);
    b) ocupaţiile care lezeazã demnitatea şi independenţa profesiei sau bunele moravuri;
    c) lipsa sau limitarea capacitãţii de exerciţiu, în cazul persoanei fizice;
    d) exercitarea calitãţii de notar public sau executor judecãtoresc.
    (2) Exercitarea profesiei de practician în insolvenţã este compatibilã cu:
    a) activitãţi şi funcţii didactice în învãţãmântul superior juridic sau economic;
    b) calitatea de avocat, expert contabil, contabil autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar şi expert tehnic judiciar, care lucreazã în interiorul profesiei lor.
    ART. 27
    (1) Practicianul în insolvenţã care anterior a îndeplinit funcţia de judecãtor-sindic, devenind practician în insolvenţã în condiţiile legii, nu poate fi numit în calitate de administrator sau lichidator în raza instanţei în care a funcţionat, decât dupã trecerea unei perioade de minimum 3 ani de la încetarea activitãţii.
    (2) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã la tribunale, tribunalele specializate şi curţile de apel, nici la parchetele de pe lângã aceste instanţe la care soţul practicianului în insolvenţã, ruda sau afinul pânã la gradul al III-lea inclusiv îndeplineşte funcţia de judecãtor sau procuror.
    (3) Interdicţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) se aplicã şi practicianului în insolvenţã care se foloseşte de forma de organizare profesionalã sau de raporturile de conlucrare profesionalã stabilite de prezenta ordonanţã de urgenţã în scopul eludãrii interdicţiilor. Practicienii în insolvenţã sunt obligaţi sã comunice UNPIR instanţele la care nu îşi pot exercita profesia din motive de incompatibilitate, sub sancţiunea suspendãrii.
    (4) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã la tribunalele la care rudele sau afinii pânã la gradul al III-lea îndeplinesc funcţia de judecãtor-sindic.
    (5) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã de persoane care în ultimii 2 ani au deţinut funcţii în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice, al Curţii de Conturi sau al Autoritãţii de Valorificare a Activelor Statului din raza teritorialã a curţii de apel unde funcţioneazã.
    ART. 28
    (1) Nu poate fi desemnat ca administrator judiciar sau lichidator ori delegat permanent al unei forme de exercitare a profesiei practicianul în insolvenţã persoanã fizicã care a avut, într-o perioadã de 2 ani anterioarã datei pronunţãrii hotãrârii de deschidere a procedurii, calitatea de: avocat, consilier juridic, auditor financiar, expert contabil, contabil autorizat al persoanei juridice sau a fost numit ca evaluator, arbitru, mediator, expert judiciar, expert tehnic într-o cauzã privind acea persoanã juridicã.
    (2) Interdicţia prevãzutã la alin. (1) se aplicã şi formei de exercitare a profesiei din care face parte practicianul în insolvenţã respectiv, cu condiţia ca la momentul exercitãrii calitãţii de avocat sã fi fãcut parte din forma de exercitare a profesiei numite în cauzã.
    (3) Nu poate fi numitã în calitate de practician în insolvenţã la o persoanã juridicã persoana care a deţinut calitatea de administrator, asociat, acţionar, director sau membru în consiliul de administraţie ori alte funcţii sau poziţii similare la acea persoanã juridicã.
    (4) Practicianul în insolvenţã nu poate fi concomitent administrator judiciar sau lichidator al unui debitor şi al creditorului acestuia.
    (5) Interdicţia prevãzutã la alin. (4) nu se aplicã dacã la data numirii practicianului într-o procedurã creanţa care ar determina apariţia stãrii de incompatibilitate are caracter nelitigios, fiind stabilitã prin înscrisuri întocmite de cele douã societãţi sau prin hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã, precum şi dacã în cele douã societãţi calitatea de administrator judiciar sau lichidator este îndeplinitã de o SPRL, respectiv de o filialã a acesteia.
    ART. 29
    În cadrul procedurii insolvenţei, practicianul este obligat sã se abţinã, sub sancţiunea suspendãrii din profesie, dacã:
    a) se aflã în stare de incompatibilitate profesionalã sau conflict de interese, astfel cum sunt acestea definite în Statut şi în Codul de eticã profesionalã;
    b) se aflã în unul dintre cazurile prevãzute la art. 27 din Codul de procedurã civilã, cu excepţia celui prevãzut la art. 27 pct. 7.
    ART. 30
    (1) Admiterea în profesie se face pe baza unui examen organizat de UNPIR, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale Statutului.
    (2) Pot fi primite în profesie, la cerere, cu scutire de examen şi de perioadã de stagiu, persoanele care au exercitat cel puţin 5 ani funcţia de judecãtor-sindic, precum şi persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcţia de avocat, judecãtor sau notar public. Înscrierea în Tabloul UNPIR se face în termen de cel mult un an de la eliberarea din funcţia de magistrat sau notar public, cu condiţia ca aceasta sã nu îi fie imputabilã.
    (3) Dupã înscrierea în Tabloul UNPIR, practicienii în insolvenţã depun jurãmânt scris.
    (4) Jurãmântul are urmãtoarea formulare:
    "Jur sã aplic în mod corect şi fãrã pãrtinire legile ţãrii, sã respect prevederile Statutului, sã pãstrez secretul profesional şi sã aduc la îndeplinire cu conştiinciozitate îndatoririle ce îmi revin în calitate de practician în insolvenţã."
    ART. 31
    (1) Cererea de admitere în profesie formulatã potrivit art. 30 alin. (2) se soluţioneazã în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã şi Statutului.
    (2) Termenul prevãzut la alin. (1) poate fi prelungit o singurã datã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de aceastã prelungire. Prelungirea termenului de autorizare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
    (3) În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege sau dacã cererea formulatã nu este însoţitã de actele doveditoare, UNPIR comunicã persoanei interesate refuzul de autorizare ori, dupã caz, necesitatea completãrii dovezilor impuse de prezenta ordonanţã de urgenţã. Refuzul de autorizare se motiveazã în mod corespunzãtor.
    ART. 32
    (1) Deciziile organelor de conducere ale UNPIR de respingere a cererilor formulate potrivit art. 30 alin. (2), precum şi a cererilor de înscriere la examenul pentru dobândirea calitãţii de practician trebuie motivate corespunzãtor şi pot fi atacate la instanţa judecãtoreascã competentã, în conformitate cu procedura prevãzutã de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã, în mod corespunzãtor, şi pentru deciziile de respingere a contestaţiilor formulate în situaţia neadmiterii la examenul pentru dobândirea calitãţii de practician în insolvenţã.
    ART. 33
    (1) La începutul exercitãrii profesiei, practicianul în insolvenţã efectueazã un stagiu de pregãtire profesionalã cu durata de 2 ani, perioadã în care are calitatea de practician în insolvenţã stagiar. Sunt scutite de stagiu persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcţia de avocat, magistrat şi notar public.
    (2) Practicianul în insolvenţã stagiar nu poate exercita profesia în mod independent, ci numai ca salariat sau colaborator al unui practician în insolvenţã definitiv ori al unei societãţi profesionale.
    (3) Practicianul în insolvenţã stagiar nu poate dobândi calitatea de asociat într-o societate profesionalã.
    (4) Condiţiile efectuãrii stagiului, drepturile şi obligaţiile practicianului în insolvenţã stagiar, ale practicianului în insolvenţã îndrumãtor, precum şi ale UNPIR faţã de aceştia sunt reglementate prin Statut.
    (5) Stagiul se suspendã pe timpul serviciului militar sau al concentrãrii, în caz de absenţã motivatã ori în caz de încetare a îndrumãrii profesionale fãrã culpa practicianului în insolvenţã stagiar. Perioada de stagiu efectuatã anterior se socoteşte pentru îndeplinirea stagiului.
    (6) În Tabloul UNPIR se va constitui o subsecţiune în care vor fi înregistraţi practicienii în insolvenţã stagiari.
    (7) Dupã efectuarea stagiului, practicianul în insolvenţã stagiar va susţine examenul de definitivare, fiind obligat sã susţinã şi sã promoveze examenul în termen de 5 ani de la primirea în profesie, sub sancţiunea radierii din Tabloul UNPIR.
    (8) Condiţiile de organizare şi desfãşurare a examenului de definitivare se stabilesc prin Statut.
    ART. 34
    Dobândesc calitatea de practician în insolvenţã definitiv practicianul în insolvenţã stagiar care a promovat examenul de definitivare, precum şi persoanele care pot fi primite în profesie cu scutire de examen, în condiţiile art. 30 alin. (2).
    ART. 35
    Procedurile şi formalitãţile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea profesiei de practician în insolvenţã în România pot fi îndeplinite şi prin intermediul Punctului de contact unic electronic (PCU electronic), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 68/2010. Prevederile prezentului articol se aplicã de la data operaţionalizãrii PCU electronic.

    CAP. IV
    Suspendarea şi încetarea calitãţii de practician în insolvenţã

    ART. 36
    Calitatea de practician în insolvenţã se suspendã:
    a) în caz de incompatibilitate, pe durata existenţei acestei stãri;
    b) pe perioada în care persoana a fost supusã interdicţiei de a profesa;
    c) în caz de neplatã totalã sau parţialã a taxelor şi a contribuţiilor profesionale cãtre UNPIR, în condiţiile art. 44 alin. (2);
    d) la cererea practicianului în insolvenţã, în condiţiile prevãzute în Statut;
    e) în cazul neplãţii primei de asigurare, în condiţiile art. 42 alin. (8);
    f) prin decizie a Comisiei de disciplinã, în cazurile în care împotriva practicianului în insolvenţã s-a luat mãsura suspendãrii, ca sancţiune disciplinarã conform Statutului UNPIR;
    g) pe perioada în care practicianul în insolvenţã se aflã el însuşi în procedura insolvenţei.
    ART. 37
    Calitatea de practician în insolvenţã înceteazã:
    a) prin renunţarea la exerciţiul profesiei;
    b) prin deces;
    c) dacã împotriva practicianului în insolvenţã s-a luat mãsura excluderii din profesie, ca sancţiune disciplinarã;
    d) în cazul survenirii unei cauze de nedemnitate;
    e) dacã împotriva practicianului în insolvenţã a fost deschisã, prin hotãrâre irevocabilã, procedura falimentului.

    CAP. V
    Drepturile şi obligaţiile profesionale ale practicienilor în insolvenţã

    ART. 38
    (1) Practicienii în insolvenţã au dreptul la onorarii pentru activitatea desfãşuratã, sub forma unor onorarii fixe, onorarii de succes sau o combinaţie a acestora.
    (2) La stabilirea nivelului onorariului se vor avea în vedere urmãtoarele tipuri de factori care reflectã gradul de complexitate a activitãţii depuse:
    a) numãrul de salariaţi ai debitorului;
    b) riscul privind conflictele de muncã;
    c) cifra de afaceri a debitorului pe ultimii 3 ani;
    d) valoarea totalã a datoriilor şi numãrul creditorilor;
    e) valoarea creanţelor, numãrul debitorilor;
    f) numãrul şi complexitatea litigiilor aflate pe rol în care debitorul are calitate de reclamant şi, respectiv, de pârât;
    g) valoarea patrimoniului, potrivit evaluãrii;
    h) natura activelor, atractivitatea pe piaţã, riscurile legate de conservarea lor;
    i) nivelul de lichiditãţi aflate la dispoziţia debitorului pentru acoperirea cheltuielilor iniţiale de lichidare.
    (3) Depunerea sau acceptarea de cãtre practicianul în insolvenţã, în mod repetat, a unei oferte de onorariu care nu ţine seama de prevederile alin. (2) constituie concurenţã neloialã şi se sancţioneazã conform prevederilor art. 40.
    (4) Onorariul provizoriu pentru perioada de observaţie este stabilit de judecãtorul-sindic la deschiderea procedurii de insolvenţã, în temeiul criteriilor prevãzute la alin. (2). Acesta va putea fi modificat de adunarea creditorilor care va ţine seama în mod obligatoriu de prevederile alin. (2).
    (5) Plata onorariilor practicienilor în insolvenţã administratori judiciari sau lichidatori ori a cheltuielilor de procedurã se va face din fondul constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar calculul acestora va fi efectuat conform tarifelor şi standardelor de cost ce se vor stabili de cãtre Adunarea reprezentanţilor permanenţi a UNPIR.
    ART. 39
    (1) Atunci când practicianul în insolvenţã considerã necesar, organele de poliţie, jandarmerie sau alţi agenţi ai forţei publice, dupã caz, îi acordã concursul la îndeplinirea efectivã a atribuţiilor sale, stabilite de lege sau dispuse de judecãtorul-sindic.
    (2) Expertizele dispuse de organul de urmãrire penalã ori de instanţa de judecatã în cazurile privind desfãşurarea unor activitãţi de genul celor prevãzute la art. 1, inclusiv cele de reorganizare judiciarã sau lichidare, sunt efectuate de cãtre practicieni în insolvenţã definitivi şi compatibili.
    (3) UNPIR va proceda la întocmirea listei cu practicienii definitivi şi compatibili care au dreptul de a întocmi expertize conform alin. (2). Lista practicienilor cu drept de a efectua expertiza se va comunica instanţelor de judecatã.
    ART. 40
    În exerciţiul atribuţiilor sale practicianul în insolvenţã se abţine de la orice faptã de concurenţã neloialã şi de la orice practicã anticoncurenţialã, astfel cum sunt prevãzute acestea în Statut şi în Codul de eticã profesionalã, sub sancţiunea suspendãrii sau excluderii din profesie.
    ART. 41
    (1) Atribuţiile legale ale practicianului în insolvenţã, precum şi cele stabilite exclusiv în sarcina sa de judecãtorul-sindic în procedurile de insolvenţã nu pot fi exercitate prin reprezentare.
    (2) Cabinetele individuale, IPURL sau SPRL, indiferent de forma de organizare, pot fi reprezentate numai de persoane care au calitatea de practician în insolvenţã compatibil.
    (3) Practicianul în insolvenţã poate fi totuşi asistat de avocat în exerciţiul acestor atribuţii şi poate da mandat de reprezentare, în condiţiile legii, pentru încheierea sau exercitarea unor acte juridice ori procesuale ce nu presupun exerciţiul atribuţiilor exclusive ale practicianului în insolvenţã.
    (4) Sunt atribuţii exclusive ale practicianului în insolvenţã:
    a) notificarea creditorilor, întocmirea tabelelor de creanţe, formularea contestaţiilor la declaraţiile de creanţã;
    b) convocarea şi prezidarea adunãrilor creditorilor, acţionarilor sau asociaţilor ori ale membrilor debitorului persoanã juridicã, dacã legea nu dã aceste atribuţii în sarcina altor persoane;
    c) vânzarea bunurilor din averea debitorului, precum şi orice proceduri aferente acestora;
    d) elaborarea planului de reorganizare judiciarã a debitorului, în condiţiile şi în termenele prevãzute de Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) supravegherea operaţiunilor de gestionare a patrimoniului debitorului;
    f) conducerea, integralã sau în parte, a activitãţii debitorului, atunci când legea sau judecãtorul-sindic fixeazã aceastã sarcinã practicianului în insolvenţã;
    g) încheierea de tranzacţii, descãrcarea de datorii, descãrcarea fidejusorilor, renunţarea la garanţii reale, în condiţiile Legii nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    h) distribuirea sumelor rezultate din lichidare;
    i) semnarea bilanţului de lichidare;
    j) introducerea de acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna creditorilor, precum şi a transferurilor cu caracter patrimonial, a operaţiunilor comerciale încheiate de debitor şi a constituirii de garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
    k) elaborarea şi susţinerea rapoartelor periodice în procedura insolvenţei;
    l) elaborarea de expertize privind activitãţi cuprinse în procedurile de insolvenţã, la cererea judecãtorului-sindic sau a altor organe judiciare, inclusiv de urmãrire penalã.
    (5) În cazul societãţilor profesionale, rãspunderea pentru neîndeplinirea prevederilor alin. (4) revine administratorilor acestora şi se sancţioneazã potrivit prevederilor Statutului.
    ART. 42
    (1) Practicienii în insolvenţã rãspund, în desfãşurarea activitãţii lor, disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupã caz.
    (2) Fiecare membru al UNPIR este obligat ca, în termen de 30 de zile de la admiterea în UNPIR, sã se asigure profesional, prin subscrierea unei poliţie de asigurare valabile, care sã acopere eventualele prejudicii cauzate în îndeplinirea atribuţiilor sale. Riscul asigurat trebuie sã reprezinte consecinţa activitãţii practicianului în insolvenţã pe perioada exercitãrii calitãţii sale.
    (3) Este exceptat de la obligaţia prevãzutã la alin. (2) practicianul în insolvenţã care este acoperit, în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau în Confederaţia Elveţianã, de o asigurare de rãspundere profesionalã ori de o garanţie echivalentã. Dacã valoarea poliţei de asigurare este mai micã decât cuantumul minim stabilit prin Statut sau dacã echivalenţa este doar parţialã, UNPIR poate solicita fie o completare a acesteia, fie o garanţie suplimentarã.
    (4) Proba asigurãrii de rãspundere profesionalã sau a garanţiei prevãzute la alin. (3) se face cu actul doveditor eliberat de instituţiile de credit sau asigurãtorii stabiliţi în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau în Confederaţia Elveţianã.
    (5) Este interzis practicianului în insolvenţã, sub sancţiunea revocãrii din funcţie şi a reparãrii eventualelor prejudicii cauzate, sã diminueze, în mod direct sau indirect, valoarea sumei asigurate prin contractul de asigurare.
    (6) Limita minimã a valorii poliţei de asigurare profesionalã este stabilitã prin Statut.
    (7) În cazul neîndeplinirii obligaţiei prevãzute la alin. (2), membrului UNPIR i se va putea acorda, dupã caz, un termen de graţie de 30 de zile de cãtre consiliul de conducere al filialei.
    (8) Nerespectarea obligaţiei de asigurare de rãspundere profesionalã în termenul prevãzut la alin. (2) sau (7) duce la suspendarea calitãţii de membru al UNPIR pe o perioadã de maximum 6 luni. Aceeaşi mãsurã se va lua şi în cazul în care poliţele de asigurare de rãspundere profesionalã nu sunt reînnoite la data expirãrii lor.
    (9) Neîndeplinirea obligaţiei de asigurare profesionalã pânã la expirarea sancţiunii suspendãrii atrage radierea din Tabloul UNPIR. Mãsura radierii va fi comunicatã practicianului.
    ART. 43
    Membrii UNPIR au obligaţia de a participa la cursurile de pregãtire profesionalã continuã, organizate în conformitate cu prevederile Statutului. Nerespectarea acestei obligaţii constituie abatere şi se va sancţiona cu suspendarea din activitate.
    ART. 44
    (1) Membrii UNPIR au obligaţia sã plãteascã cotizaţia anualã şi contribuţia pe tranşe de venituri stabilite prin Statut. Societãţile profesionale şi filialele acestora au obligaţia plãţii taxei anuale stabilite prin Statut.
    (2) Neplata cotizaţiei anuale şi a contribuţiei în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadã de 3 luni, iar neplata acestora pânã la încheierea perioadei de suspendare atrage radierea din Tabloul UNPIR. Neplata taxei anuale pentru societãţile profesionale în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadã de 3 luni a asociatului sau a asociaţilor coordonatori.
    (3) Practicienii în insolvenţã incompatibili vor plãti cotizaţia anualã redusã cu 33% faţã de cea plãtitã de practicienii compatibili.
    ART. 45
    Societãţile profesionale de practicieni în insolvenţã, membre ale UNPIR, au obligaţia sã comunice filialelor acesteia toate schimbãrile intervenite în componenţa asociaţilor, colaboratorilor sau a angajaţilor lor care au aceastã calitate, precum şi orice modificare a contractului de societate, în termen de 30 de zile de la modificare. Aceeaşi obligaţie incumbã, în mod corespunzãtor, şi cabinetelor individuale, respectiv IPURL.

    CAP. VI
    Organizarea şi funcţionarea Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţã din România

    SECŢIUNEA 1
    Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România

    ART. 46
    UNPIR este persoanã juridicã de utilitate publicã, autonomã şi fãrã scop lucrativ, din care fac parte practicienii în insolvenţã, în condiţiile stabilite de prezenta ordonanţã de urgenţã. Sediul UNPIR se aflã în municipiul Bucureşti.
    ART. 47
    (1) UNPIR controleazã şi supravegheazã activitatea practicienilor în insolvenţã.
    (2) Autoritatea UNPIR se întinde pe întregul teritoriu al ţãrii. Se pot constitui filiale locale ale UNPIR, cu personalitate juridicã, în municipiul Bucureşti şi în reşedinţele de judeţ, în condiţiile stabilite prin Statut.
    ART. 48
    (1) În exerciţiul atribuţiilor sale legale, UNPIR beneficiazã de competenţã de autoreglementare, putând emite, în condiţiile legii, Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţã, regulamente, codul de eticã al profesiei şi procedura disciplinarã.
    (2) Statutul de organizare şi funcţionare şi Codul de eticã profesionalã şi disciplinã al UNPIR se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea de cãtre Congresul UNPIR.
    ART. 49
    Obiectivele UNPIR sunt:
    a) stabilirea şi menţinerea cadrului reglementar necesar dezvoltãrii activitãţii practicienilor în insolvenţã;
    b) promovarea încrederii în procedurile de insolvenţã şi în activitatea practicienilor în insolvenţã;
    c) asigurarea concurenţei loiale între practicienii în insolvenţã şi combaterea practicilor neloiale, abuzive şi frauduloase pe piaţa procedurilor de insolvenţã;
    d) asigurarea transparenţei şi informãrii asupra pieţei procedurilor de insolvenţã;
    e) asigurarea aplicãrii standardelor de practicã onestã pe piaţa procedurilor de insolvenţã.
    ART. 50
    Principalele atribuţii ale UNPIR sunt:
    a) reglementeazã, controleazã şi supravegheazã activitatea practicienilor în insolvenţã;
    b) colaboreazã cu instituţii publice, respectiv cu autoritãţile publice centrale şi locale, cu Consiliul Superior al Magistraturii, ca reprezentant al autoritãţii judecãtoreşti, cu Parlamentul, având dreptul la consultarea prealabilã din partea acestora în chestiuni cu incidenţã asupra activitãţii practicienilor în insolvenţã, putând încheia în acest scop protocoale de colaborare;
    c) adoptã regulamente şi instrucţiuni privind activitatea şi conduita eticã a practicienilor în insolvenţã;
    d) emite, la cerere sau din oficiu, interpretãri oficiale ale reglementãrilor emise de UNPIR;
    e) organizeazã evidenţa practicienilor în insolvenţã şi a societãţilor profesionale prin înscrierea acestora în Tabloul UNPIR;
    f) sprijinã formarea şi perfecţionarea profesionalã a practicienilor în insolvenţã;
    g) apãrã prestigiul şi independenţa profesionalã ale membrilor sãi în raporturile cu autoritãţile publice, organismele specializate, precum şi cu alte persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate;
    h) colaboreazã cu asociaţii profesionale din ţarã şi din strãinãtate;
    i) coopereazã, prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI), cu autoritãţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, în cazul în care este necesarã verificarea documentelor depuse în vederea autorizãrii, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 68/2010;
    j) editeazã publicaţii de specialitate;
    k) administreazã fondul de lichidare constituit potrivit legii, în conformitate cu prevederile Statutului. Toate cheltuielile efectuate de UNPIR pentru administrarea fondului de lichidare, atât la nivel central, cât şi la nivelul filialelor, sunt suportate din fondul de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    l) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin lege sau prin Statut.
    ART. 51
    Sumele cuprinse în fondul de lichidare nu pot face obiectul mãsurilor asigurãtorii sau al executãrii silite.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Organele de conducere centrale ale UNPIR

    ART. 52
    Organele de conducere ale UNPIR sunt Congresul UNPIR, preşedintele UNPIR, Adunarea reprezentanţilor permanenţi şi Consiliul naţional de conducere al UNPIR.
    ART. 53
    Activitatea curentã a UNPIR este coordonatã de un secretariat general, ale cãrui atribuţii se stabilesc prin Statut.
    ART. 54
    (1) Congresul UNPIR se constituie din membrii Consiliului naţional de conducere al UNPIR, membrii consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, comisiilor de disciplinã, precum şi din câte un reprezentant la 20 de membri din fiecare filialã, desemnat de adunarea generalã.
    (2) Congresul UNPIR şi adunãrile generale ale filialelor se reunesc o datã pe an şi ori de câte ori se considerã necesar, la convocarea Consiliului naţional de conducere al UNPIR, respectiv a consiliului de conducere al filialei sau a 25% din numãrul membrilor sãi. Congresul UNPIR este legal constituit în prezenţa majoritãţii membrilor prevãzuţi la alin. (1), iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi sau reprezentaţi. Dacã la prima convocare nu se întruneşte cvorumul necesar desfãşurãrii congresului, acesta se va desfãşura în condiţiile prevãzute de Statut.
    ART. 55
    (1) Congresul UNPIR are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte coordonatele de bazã pentru asigurarea bunei desfãşurãri a activitãţii practicienilor în insolvenţã;
    b) adoptã Statutul UNPIR, precum şi modificãrile şi completãrile acestuia; adoptã Codul de eticã profesionalã şi Regulamentul privind procedura disciplinarã. Statutul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    c) examineazã şi aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil ale UNPIR;
    d) aprobã indemnizaţiile pentru conducerea UNPIR şi a filialelor acesteia;
    e) alege şi revocã preşedintele UNPIR, membrii Consiliului naţional de conducere al UNPIR şi ai comisiei de cenzori a acesteia;
    f) examineazã activitatea desfãşuratã de Consiliul naţional de conducere al UNPIR şi de consiliile de conducere ale filialelor UNPIR şi dispune mãsurile necesare;
    g) hotãrãşte sancţionarea disciplinarã a membrilor Consiliului naţional de conducere al UNPIR şi ai consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, la propunerea comisiei de disciplinã. Hotãrârile Congresului UNPIR sunt definitive. Contestaţiile împotriva sancţiunilor hotãrâte de Congresul UNPIR pot fi formulate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii oficiale, în scris, a hotãrârii şi se judecã de cãtre Curtea de Apel Bucureşti, conform procedurii contenciosului administrativ. Plângerea administrativã prealabilã nu este necesarã;
    h) aprobã planurile anuale de activitate ale Consiliului naţional de conducere al UNPIR şi ale consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR;
    i) alege şi revocã membrii Comisiei superioare de disciplinã;
    j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege şi de Statut.
    (2) Congresul UNPIR poate decide organizarea Casei de Asigurãri pentru Rãspundere Profesionalã a Membrilor UNPIR, care dobândeşte personalitate juridicã la data constituirii ei, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale Statutului.
    (3) Congresul UNPIR poate decide organizarea Casei de Asigurãri Sociale a UNPIR, care dobândeşte personalitate juridicã la data constituirii ei, în condiţiile legii şi ale Statutului.
    (4) Congresul UNPIR poate sã delege o parte din atribuţiile sale Adunãrii reprezentanţilor permanenţi.
    ART. 56
    Adunarea reprezentanţilor permanenţi este constituitã din Consiliul naţional de conducere şi preşedinţii consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR. Adunarea reprezentanţilor permanenţi se întruneşte semestrial şi adoptã hotãrâri ce urmeazã a fi supuse ratificãrii proximului Congres al UNPIR.
    ART. 57
    Adunarea reprezentanţilor permanenţi va stabili tarifele pentru onorarii şi standardele de cost pentru cheltuielile de procedurã, atunci când acestea se plãtesc din fondul constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 58
    Consiliul naţional de conducere al UNPIR este format din 15 membri titulari, dintre care un preşedinte, un prim-vicepreşedinte, 2 vicepreşedinţi, 11 membri, precum şi 5 membri supleanţi şi are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) organizeazã în mod unitar, la nivel naţional, examenele de dobândire a calitãţii de practician în insolvenţã şi examenele de definitivare în profesie;
    b) întocmeşte documentarea profesionalã şi asigurã consultarea şi informarea curentã a membrilor UNPIR; organizeazã întâlniri profesionale, seminarii, simpozioane pentru toţi membrii UNPIR, în special pentru cei recent intraţi în corpul profesional; organizeazã, la cerere, cursuri de pregãtire pentru candidaţii la intrarea în UNPIR;
    c) apãrã interesele legitime ale membrilor UNPIR în faţa organelor administraţiei publice, în faţa instanţelor judecãtoreşti, a oricãror alte instituţii şi persoane juridice, precum şi în faţa persoanelor fizice; în acest scop, are calitatea şi dreptul de a interveni în orice litigiu în care sunt puse în discuţie interesele UNPIR;
    d) vegheazã la respectarea de cãtre membrii UNPIR a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale Statutului, a eticii şi demnitãţii profesionale, a drepturilor persoanelor fizice şi juridice;
    e) organizeazã activitãţi sociale şi culturale pentru membrii UNPIR şi le acordã acestora asistenţã, inclusiv financiarã, în caz de nevoie;
    f) vegheazã la armonia şi la colaborarea dintre membrii UNPIR şi ia mãsuri pentru împiedicarea concurenţei neloiale între ei şi a practicilor anticoncurenţiale;
    g) intervine pentru a concilia şi, la cerere, pentru a arbitra litigiile profesionale dintre membrii UNPIR;
    h) verificã, prin membrii sãi sau prin alţi membri ai UNPIR, delegaţi în acest scop, activitatea profesionalã; nu vor putea face obiectul verificãrii aspectele legate de onorariu;
    i) face propuneri de modificare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi le transmite Ministerului Justiţiei sau altor persoane ori instituţii care au drept de iniţiativã legislativã;
    j) reprezintã UNPIR în Parlament, în faţa comisiilor de specialitate sau în plen, cu prilejul discutãrii proiectelor de lege de modificare a prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi a legilor care reglementeazã celelalte aspecte, inclusiv cele fiscale, ale desfãşurãrii activitãţii; asigurã apariţia şi difuzarea organului de presã al UNPIR;
    k) convoacã Congresul UNPIR în termen de maximum 30 de zile, în cazul în care numãrul membrilor sãi a scãzut sub jumãtate;
    l) urmãreşte realizarea obiectivelor UNPIR;
    m) stabileşte sarcini pentru biroul executiv;
    n) aprobã distribuirea sumelor din fondul de lichidare cãtre filiale UNPIR, pe baza criteriilor stabilite prin Statut;
    o) aprobã constituirea filialelor UNPIR, conform prevederilor Statutului;
    p) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau de Statut.
    ART. 59
    (1) Preşedintele UNPIR este şi preşedintele Consiliului naţional de conducere şi este ales de Congres dintre membrii UNPIR. Mandatul unui preşedinte este de 4 ani şi poate fi reînnoit.
    (2) Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Consiliului naţional de conducere al UNPIR sunt aleşi prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. Prim-vicepreşedintele ţine locul preşedintelui în lipsa acestuia şi îl înlocuieşte, în cazul imposibilitãţii continuãrii activitãţii, pânã la un nou congres electiv.
    (3) Preşedintele UNPIR reprezintã uniunea în faţa autoritãţilor publice, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate. Acesta poate delega atribuţiile de reprezentare unuia dintre vicepreşedinţii Consiliului naţional de conducere al UNPIR.
    (4) Sub rezerva dispoziţiilor art. 37 lit. e), în cazul scãderii numãrului de membri ai Consiliului naţional de conducere al UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu.
    ART. 60
    (1) Pe lângã Consiliul naţional de conducere al UNPIR funcţioneazã Comisia superioarã de disciplinã şi Comisia de cenzori.
    (2) Comisia superioarã de disciplinã este compusã din 7 membri titulari - preşedintele şi 6 membri - şi 3 membri supleanţi, desemnaţi de Congresul UNPIR pentru o perioadã de 4 ani dintre practicienii în insolvenţã aflaţi în evidenţa UNPIR şi care se bucurã de autoritate profesionalã şi moralã deosebitã.
    (3) Comisia de cenzori este formatã din 3 cenzori, dintre care cel puţin unul are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil. Comisia are ca principalã atribuţie supravegherea modului de gestionare a fondului de lichidare prevãzut la art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Conducerea filialelor UNPIR

    ART. 61
    În cazul filialelor UNPIR, organele de conducere sunt adunarea generalã şi consiliul de conducere.
    ART. 62
    (1) Adunarea generalã a filialelor este formatã din membri practicieni în insolvenţã, cu domiciliul, respectiv cu sediul principal stabilit în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti, dupã caz.
    (2) Adunarea generalã a filialei este legal constituitã în prezenţa majoritãţii membrilor prevãzuţi la alin. (1), iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu majoritatea celor prezenţi.
    (3) Dacã la prima convocare nu se întruneşte cvorumul necesar desfãşurãrii adunãrii generale, aceasta va avea loc în condiţiile prevãzute de Statut.
    (4) Filiala dobândeşte personalitate juridicã la data înregistrãrii sale legale la UNPIR.
    ART. 63
    Adunarea generalã a filialei are urmãtoarele atribuţii:
    a) examineazã şi aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al filialei şi execuţia acestuia;
    b) asigurã buna desfãşurare a activitãţii profesionale pe plan local;
    c) alege şi revocã preşedintele, membrii consiliului de conducere, ai comisiei de disciplinã a filialei;
    d) propune, dintre membrii sãi, candidaţi pentru Consiliul naţional de conducere al UNPIR;
    e) examineazã activitatea desfãşuratã de consiliul de conducere al filialei şi de comitetul de disciplinã care funcţioneazã pe lângã acesta şi hotãrãşte.
    ART. 64
    (1) Consiliul de conducere al filialei este compus din 3-5 membri, dintre care un preşedinte, precum şi 2 membri supleanţi, aleşi de adunarea generalã a filialei dintre membrii filialei, pe o perioadã de 4 ani.
    (2) Prevederile art. 59 alin. (1) şi (2), referitoare la alegeri, sunt aplicabile în mod corespunzãtor şi consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR.
    (3) Consiliul de conducere gestioneazã sumele rezultând din cotizaţii şi contribuţii ale membrilor filialei, precum şi sumele din fondul de lichidare aflate la dispoziţia filialei, primite de la UNPIR. Din sumele rezultate din cotizaţii şi contribuţii, 50% se vireazã cãtre UNPIR.
    (4) Consiliul de conducere al filialei convoacã adunarea generalã a filialei în termen de maximum 30 de zile, în cazul în care numãrul membrilor sãi a scãzut sub jumãtate.
    (5) În cazul scãderii numãrului de membri ai consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu.
    ART. 65
    (1) Pe lângã consiliul de conducere al filialei funcţioneazã o comisie de disciplinã, compusã din 3 membri titulari - preşedintele şi 2 membri - şi 3 membri supleanţi, aleşi de adunarea generalã pentru o perioadã de 4 ani dintre membrii practicieni în insolvenţã, care se bucurã de autoritate profesionalã şi moralã deosebitã.
    (2) Pe lângã consiliul de conducere funcţioneazã şi o comisie de cenzori, formatã din 3 membri, dintre care cel puţin unul are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil.
    ART. 66
    (1) Uniunea şi filialele sale îşi acoperã cheltuielile din venituri care se constituie din:
    a) taxa de înscriere la examenul de dobândire a calitãţii de practician în insolvenţã şi la examenul de definitivare în profesie;
    b) taxa de înscriere în evidenţa Tabloului UNPIR;
    c) contribuţiile membrilor, stabilite pe tranşe de venituri, precum şi cotizaţiile acestora;
    d) încasãri din vânzarea publicaţiilor proprii;
    e) alte venituri din activitatea UNPIR şi a filialelor sale, stabilite prin Statut.
    (2) 50% din veniturile realizate de filiale se varsã la UNPIR, potrivit normelor stabilite în Statut.
    (3) Taxele de înscriere în evidenţã, taxele de examen de acces în profesie şi taxele de examen de definitivat, taxele de eliberare de certificate, cotizaţia şi contribuţiile pe tranşe de venituri se stabilesc anual de cãtre Congresul UNPIR.

    CAP. VII
    Înregistrare şi publicitate

    SECŢIUNEA 1
    Tabloul UNPIR

    ART. 67
    (1) UNPIR are obligaţia sã întocmeascã anual Tabloul practicienilor în insolvenţã din Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România, denumit în continuare Tabloul UNPIR. Informaţiile şi datele care se înscriu în Tabloul UNPIR se stabilesc prin Statut.
    (2) În Tabloul UNPIR se înscriu toţi membrii, persoane fizice, precum şi societãţile profesionale de profil.
    (3) Structura Tabloului UNPIR este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
    (4) Tabloul UNPIR se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I bis.
    (5) Înscrierea în tablou se face dupã achitarea taxei de înscriere.
    ART. 68
    Se interzice înregistrarea unor societãţi profesionale cu nume identic sau asemãnãtor unei alte societãţi profesionale, care beneficiazã de anterioritate.
    ART. 69
    (1) Înscrierea în Tabloul UNPIR a practicienilor în insolvenţã se face la cererea persoanei interesate adresatã filialei judeţene şi a municipiului Bucureşti şi transmisã Consiliului naţional de conducere al UNPIR spre aprobare. La cerere vor fi anexate actele care sã dovedeascã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 30.
    (2) Cererea va fi depusã în termen de cel mult 6 luni de la promovarea examenului de dobândire a calitãţii de practician în insolvenţã. Nedepunerea cererii în acest termen duce la pierderea dreptului de înscriere în Tabloul UNPIR.
    (3) Contestaţia împotriva deciziei de respingere/admitere a cererii de înscriere în Tabloul UNPIR se depune în termen de 30 de zile de la data primirii comunicãrii şi se soluţioneazã de Consiliul naţional de conducere al UNPIR. Deciziile Consiliului naţional de conducere al UNPIR sunt definitive şi pot fi atacate la Curtea de Apel Bucureşti. Dispoziţiile Legii nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Registrul formelor de organizare

    ART. 70
    (1) Se constituie Registrul formelor de organizare a practicienilor în insolvenţã, în scopul evidenţei centralizate a acestora, în care sunt înregistrate societãţile profesionale cu personalitate juridicã şi cabinetele individuale de insolvenţã.
    (2) Registrul formelor de organizare se ţine de Secretariatul general al UNPIR, prin compartimentul de specialitate.
    ART. 71
    (1) În registrul prevãzut la art. 70 vor fi înregistrate cel puţin urmãtoarele elemente pentru societãţile profesionale:
    a) contractul de societate al societãţii profesionale;
    b) sediul social;
    c) lista asociaţilor, cu indicarea numelui şi prenumelui, domiciliului, cetãţeniei, datei şi locului naşterii, codului numeric personal, numãrului de înmatriculare în Tabloul UNPIR;
    d) lista angajaţilor societãţii profesionale, cu sau fãrã personalitate juridicã, cu indicarea numãrului de înregistrare în Registrul formelor de organizare şi în Tabloul UNPIR;
    e) lista angajaţilor şi a colaboratorilor permanenţi, practicieni în insolvenţã;
    f) în cazul SPRL, filialele şi lista practicienilor, persoane fizice, angajate în cadrul acestora sau având statutul de colaboratori permanenţi;
    g) pentru societãţile profesionale, numele şi prenumele asociaţilor coordonatori, iar pentru SPRL, componenţa organelor de conducere executive şi/sau de administrare;
    h) informaţii financiare, prezentate anual, în formatul prevãzut prin Statut;
    i) menţiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei.
    (2) În registrul prevãzut la art. 70 vor fi înregistrate cel puţin urmãtoarele elemente pentru cabinetele individuale:
    a) decizia de înfiinţare a cabinetului individual;
    b) sediul social;
    c) lista angajaţilor şi a colaboratorilor permanenţi, practicieni în insolvenţã;
    d) informaţii financiare, prezentate anual, în formatul prevãzut prin Statut;
    e) menţiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei.
    (3) Înmatricularea şi înregistrarea menţiunilor sunt opozabile terţilor de la data efectuãrii lor în Registrul formelor de organizare.
    (4) Persoana care are obligaţia sã solicite o înregistrare nu poate opune terţilor actele ori faptele neînregistrate.
    ART. 72
    (1) UNPIR este obligatã sã elibereze, pe cheltuiala persoanei solicitante, copii certificate de pe înregistrãrile efectuate în Registrul formelor de organizare şi de pe înscrisurile doveditoare.
    (2) Înscrisurile prevãzute la alin. (1) pot fi cerute şi eliberate şi prin corespondenţã.

    CAP. VIII
    Rãspunderea disciplinarã

    ART. 73
    Constituie abateri disciplinare urmãtoarele fapte:
    a) îndeplinirea de activitãţi specifice profesiei pentru persoane cu interese contrare;
    b) divulgarea secretului profesional, cu excepţia cazurilor prevãzute expres de lege;
    c) nerespectarea obligaţiei de asigurare de rãspundere profesionalã;
    d) neplata primei de asigurare;
    e) încãlcarea principiilor fundamentale de eticã profesionalã, definite de Codul de eticã profesionalã;
    f) desfãşurarea de activitãţi politice în cadrul UNPIR şi cu ocazia manifestãrilor organizate de aceasta;
    g) neparticiparea fãrã motive temeinice a membrilor Congresului UNPIR la douã congrese succesive la care au fost convocaţi;
    h) neparticiparea fãrã motive temeinice a membrilor adunãrilor generale ale filialelor la douã adunãri generale succesive la care au fost convocaţi;
    i) neplata cotizaţiei şi a contribuţiei conform art. 44;
    j) declararea incorectã a veniturilor obţinute ca urmare a desfãşurãrii activitãţii de practician în insolvenţã şi, implicit, plata unei contribuţii anuale pe tranşe de venituri neconforme cu realitatea;
    k) necomunicarea în termen de 30 de zile a schimbãrilor intervenite în legãturã cu datele înscrise în Tabloul UNPIR şi în Registrul formelor de organizare.
    ART. 74
    (1) Sancţiunile disciplinare care se aplicã practicienilor în insolvenţã în raport cu gravitatea abaterilor sãvârşite sunt urmãtoarele:
    a) avertisment scris;
    b) suspendarea calitãţii de practician în insolvenţã pe o perioadã cuprinsã între 3 luni şi un an;
    c) sancţiuni pecuniare, care se fac venit la bugetul UNPIR şi al cãror cuantum se stabileşte şi se actualizeazã periodic prin hotãrâre a Congresului UNPIR;
    d) excluderea definitivã din UNPIR, însoţitã de pierderea calitãţii de practician în insolvenţã; excluderea societãţii profesionale atrage dizolvarea de drept şi lichidarea acesteia.
    (2) Limitele sancţiunilor aplicabile abaterilor disciplinare prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se stabilesc prin Statut.
    (3) Comisia de disciplinã a filialei judecã, în primã instanţã şi în complet de 3 membri, abaterile disciplinare sãvârşite de membrii filialei respective. Hotãrârile comisiei de disciplinã a filialei sunt definitive şi executorii. Executarea poate fi suspendatã, la cerere, prin hotãrâre a Comisiei superioare de disciplinã, care va judeca o astfel de cerere de suspendare de urgenţã şi cu precãdere.
    (4) Comisia superioarã de disciplinã soluţioneazã contestaţiile împotriva hotãrârilor comisiei de disciplinã a filialei, pronunţate în materie disciplinarã, în complet de 3 membri, potrivit prevederilor Statutului.
    (5) Procedura disciplinarã se reglementeazã de cãtre UNPIR prin Statut.
    (6) Împotriva deciziei Comisiei superioare de disciplinã persoana lezatã poate formula acţiune în contencios administrativ, la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la comunicare.
    (7) Membrii organelor de conducere ai UNPIR şi ai filialelor nu pot asista sau reprezenta alţi membri ai UNPIR, practicieni în insolvenţã, în faţa comisiei de disciplinã a filialelor sau a comisiei superioare de disciplinã.

    CAP. IX
    Infracţiuni

    ART. 75
    Exercitarea fãrã a deţine calitatea de practician în insolvenţã a activitãţilor prevãzute la art. 1 constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã.

    CAP. X
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 76
    (1) Persoanele fizice care au calitatea de membri compatibili ai Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, denumitã în continuare şi UNPRL, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã pot sã îşi desfãşoare activitatea în forma cabinetelor individuale.
    (2) Actualele societãţi comerciale de practicieni în reorganizare judiciarã şi lichidare pot continua sã funcţioneze ca societãţi profesionale de practicieni în insolvenţã, cu sau fãrã personalitate juridicã, inclusiv sub forma IPURL, cu condiţia ca, pânã la data de 31 decembrie 2006, sã se înregistreze în Registrul societãţilor profesionale.
    (3) Societãţile comerciale de practicieni care nu vor efectua aceastã opţiune în termenul stabilit la alin. (1) vor fi radiate din Tabloul UNPIR.
    ART. 77
    (1) Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România este succesoarea de drept a Uniunii Naţionale a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare (UNPRL).
    (2) În termen de cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se convoacã Congresul extraordinar al UNPIR în vederea aprobãrii Regulamentului de organizare şi funcţionare a UNPRL.*)
--------
    *) Fost art. 73 alin. (2), nemodificat, reprodus aşa cum a fost redactat în Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006.

    (3) Actualele organe de conducere ale UNPRL îşi vor îndeplini în continuare atribuţiile potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã şi Regulamentului, ca organe de conducere ale UNPIR, pe întreaga perioadã a mandatului pentru care au fost alese.
    (4) Mandatul exercitat de membrii organelor de conducere ale UNPRL se considerã parte a mandatului ce se va exercita în continuare potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 78
    (1) Membrii UNPRL, persoane fizice compatibile, înregistraţi în Tabloul UNPIR la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, vor avea statutul de membri ai UNPIR, practicieni în insolvenţã definitivi, şi, în mod similar, membrii UNPRL, persoane fizice incompatibile, vor avea statutul de membri ai UNPIR incompatibili, practicieni definitivi.
    (2) Membrii UNPRL, persoane juridice, vor putea sã funcţioneze ca practicieni în insolvenţã pânã la expirarea termenului prevãzut la art. 76 alin. (2). Ulterior, societãţile profesionale, respectiv IPURL formate potrivit art. 76 alin. (1), vor succeda în drepturi şi obligaţii societãţilor comerciale transformate.
    (3) Societãţile comerciale de practicieni în reorganizare şi lichidare îşi pot transmite întreg patrimoniul SPRL sau IPURL înfiinţate conform prevederilor legale, fãrã lichidare. Portofoliul de dosare se transmite de drept cabinetelor individuale, în cazul practicienilor în insolvenţã persoane fizice, sau SPRL ori IPURL nou-înfiinţate de cãtre asociaţii acestora membri UNPIR, indiferent dacã societãţile comerciale de practicieni în insolvenţã care îl deţineau sunt radiate sau îşi continuã activitatea, fãrã însã a mai avea în obiectul de activitate reorganizarea şi lichidarea.
    ART. 79
    În cuprinsul anexei nr. 2 la Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în cel al oricãror alte acte normative, sintagma "practician în reorganizare şi lichidare" se înlocuieşte cu sintagma "practician în insolvenţã".
    ART. 80
    În cuprinsul anexei nr. 3 la Legea nr. 200/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în cel al oricãror alte acte normative, denumirea "Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare" se înlocuieşte cu denumirea "Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România".
    ART. 81
    (1) Dispoziţiile art. 19 alin. (6) şi (7) din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice altã dispoziţie contrarã prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã.
    (2) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã Ordonanţa Guvernului nr. 79/1999 privind organizarea activitãţii practicienilor în reorganizare şi lichidare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 31 august 1999, aprobatã prin Legea nr. 505/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 82
    În ceea ce priveşte procedura şi formalitãţile care trebuie îndeplinite pentru accesul la profesia de practician în insolvenţã, respectiv pentru exercitarea acesteia, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 68/2010.

    ANEXĂ

                          STRUCTURA
                        Tabloului UNPIR

    Tabloul UNPIR va fi împãrţit astfel:
    Secţiunea I: Persoane fizice române - date de identificare
    Subsecţiunea I A: Practicieni stagiari
    Subsecţiunea I B: Practicieni definitivi organizaţi în cabinete individuale
    Subsecţiunea I C: Practicieni definitivi asociaţi în societãţi profesionale
    Subsecţiunea I D: Practicieni definitivi angajaţi sau colaboratori ai formelor de exercitare a profesiei
    Secţiunea a II-a: Societãţi profesionale - date de identificare
    Subsecţiunea a II-a A: Societãţi profesionale cu personalitate juridicã
    Subsecţiunea a II-a B: Filiale ale societãţilor profesionale cu personalitate juridicã
    Secţiunea a III-a: Persoane fizice strãine - date de identificare
    Secţiunea a IV-a: Persoane juridice strãine - date de identificare
    Secţiunea a V-a: Persoane incompatibile - date de identificare
    Secţiunea a VI-a: Sancţiuni
    Secţiunea a VII-a: Radieri.

    NOTĂ:
    Reproducem mai jos prevederile art. II şi III din Legea nr. 85/2010, care nu sunt încorporate în forma republicatã şi care se aplicã, în continuare, ca dispoziţii proprii ale acesteia:
    "Art. II
    Persoanele care au dobândit calitatea de membru al UNPIR înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi îşi pãstreazã calitatea de membri ai UNPIR.
    ART. III
    Consiliul naţional de conducere va fi completat cu 4 membri aleşi prin vot secret al Consiliului dintre membrii supleanţi, iar la urmãtorul Congres, dupã intrarea în vigoare a prezentei legi, noii membri supleanţi vor fi aleşi prin vot în cadrul lucrãrilor acestuia."

                            --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016