Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 84 din 29 septembrie 2011  privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale si de plata a unor contributii la organisme internationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 84 din 29 septembrie 2011 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale si de plata a unor contributii la organisme internationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 700 din 4 octombrie 2011

    Având în vedere angajamentele asumate de România prin acordurile de înţelegere cu Fondul Monetar Internaţional şi Uniunea Europeanã din anul 2011, acte prin care Guvernul României s-a obligat sã rezolve deficienţele constatate la unele întreprinderi de stat, se impune luarea unor mãsuri care sã conducã la restructurarea economico-financiarã a acestora şi la eliminarea pierderilor şi eficientizarea pe termen lung a activitãţii fiecãrui sector de activitate. Reducerea arieratelor este o condiţie sine qua non pentru realizarea reformelor întreprinderilor de stat în scopul realizãrii creşterii economice.
    Neluarea mãsurilor în regim de urgenţã pune în pericol funcţionarea sistemului energetic naţional.
    Întrucât, începând cu anul 2001, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice a aderat la Reţeaua Europeanã a Institutelor de Ştiinţe Criminalistice (ENFSI), organism înfiinţat în anul 1995, care stabileşte şi menţine relaţii de lucru cu instituţii similare, acrediteazã şi sprijinã laboratoarele de profil în implementarea bunelor practici, a standardelor de calitate şi a procedurilor de lucru europene în domeniul ştiinţelor criminalistice, este necesar a se achita de cãtre Institutul Naţional de Expertize Criminalistice cotizaţia ce decurge din calitatea de membru a ENFSI.
    Deoarece plata cotizaţiei aferente acestui statut trebuie efectuatã pânã la data de 1 octombrie 2011, neadoptarea prezentului act normativ în regim de urgenţã va conduce la neplata acesteia şi la pierderea chiar a calitãţii de membru al ENFSI, ceea ce ar putea crea disfuncţionalitãţi în implementarea procedurilor de lucru europene în domeniul ştiinţelor criminalistice, cu atât mai mult cu cât în centrul preocupãrilor Uniunii Europene se aflã cooperarea şi uniformizarea practicii de expertizã la nivel european, în vederea modernizãrii şi dezvoltãrii acestei activitãţi într-un cadru omogen, în concordanţã cu standardul de calitate internaţional.
    Ţinând cont de obligaţiile asumate de cãtre Guvernul României prin semnarea Acordului dintre Comisia Economicã pentru Europa a Naţiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) şi guvernele participante la proiectul "Calea Feratã Trans-Europeanã (TER)" privind fondul de cooperare şi creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992, ratificat prin Legea nr. 124/1994, cu modificãrile ulterioare,
    având în vedere necesitatea adoptãrii în regim de urgenţã a mãsurilor de punere în aplicare a prevederilor art. IV din Acordul dintre Comisia Economicã pentru Europa a Naţiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) şi guvernele participante la proiectul "Calea Feratã Trans-Europeanã (TER)" privind fondul de cooperare şi creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992, la care România este parte,
    având în vedere cã achitarea contribuţiei de 10.000 de dolari pentru anul în curs, în conformitate cu prevederile acordului mai sus menţionat, trebuie efectuatã cãtre Comisia Economicã pentru Europa a Naţiunilor Unite cât mai curând posibil,
    în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. 1
    Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã:
    a) unele modalitãţi speciale de stingere a obligaţiilor fiscale ale unor operatori economici, administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
    b) mãsuri referitoare la plata cotizaţiilor la organizaţiile internaţionale interguvernamentale la care România este parte.

    CAP. I
    Modalitãţi de stingere a obligaţiilor fiscale prin darea în platã a unor bunuri

    ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la cererea Companiei Naţionale a Huilei - S.A., denumitã în continuare companie, creanţele fiscale administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se sting prin trecerea în proprietatea publicã sau privatã a statului şi în administrarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri a unor bunuri aferente unor active definite conform art. 3 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin Legea nr. 44/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aflate în proprietatea companiei.
    (2) Stingerea creanţelor fiscale se va face la valoarea bunurilor ce intrã în componenţa activelor stabilitã prin raportul de evaluare întocmit de cãtre un evaluator independent.
    (3) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri aprobã prin ordin al ministrului lista bunurilor aferente activelor ce urmeazã sã fie evaluate, precum şi raportul de evaluare prevãzut la alin. (2).
    (4) Bunurile care sunt grevate de alte sarcini în afara celor instituite de organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aferente activelor prevãzute la alin. (1), nu pot constitui obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (5) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi compania încheie un proces-verbal de predare-preluare prin care se trec în proprietatea statului bunurile prevãzute la alin. (1), care cuprinde şi valoarea acestora. Procesul-verbal constituie titlu de proprietate al statului.
    ART. 3
    (1) În vederea stingerii creanţelor fiscale, în termen de 15 zile de la încheierea procesului-verbal prevãzut la art. 2 alin. (5), compania depune cererea de stingere a obligaţiilor fiscale la organul fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale ale acesteia.
    (2) Cererea va fi însoţitã de lista, raportul de evaluare şi procesul-verbal prevãzute la art. 2 alin. (3) şi (5).
    (3) Organul fiscal stinge creanţele fiscale cu valoarea bunurilor trecute în proprietatea statului în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţã, în baza procesului-verbal prevãzut la art. 2 alin. (5), şi notificã compania şi Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în acest sens.
    (4) Data stingerii creanţelor este data încheierii procesuluiverbal prevãzut la art. 2 alin. (5).
    (5) În cazul în care operaţiunea de transfer al proprietãţii bunurilor, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, este taxabilã, cu valoarea stabilitã, potrivit legii, plus taxa pe valoarea adãugatã, se stinge cu prioritate taxa pe valoarea adãugatã aferentã operaţiunii de dare în platã.
    (6) La data semnãrii procesului-verbal prevãzut la art. 2 alin. (5) înceteazã de drept mãsurile de indisponibilizare a bunurilor ce fac obiectul acestuia, instituite de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
    ART. 4
    (1) În cazul în care bunurile ce fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã, trecute în proprietatea statului, au fost revendicate şi restituite, potrivit legii, terţelor persoane, compania va fi obligatã la plata creanţelor stinse prin aceastã modalitate. Creanţele fiscale renasc la data la care bunurile au fost restituite terţului.
    (2) Pentru perioada cuprinsã între data trecerii în proprietatea statului şi data la care au renãscut creanţele fiscale prevãzute la art. 3 alin. (3) nu se datoreazã dobânzi sau penalitãţi de întârziere, dupã caz.
    ART. 5
    Activele ale cãror bunuri trec în proprietatea statului sunt prevãzute în anexa nr. 1.
    ART. 6
    În termen de 30 de zile de la data semnãrii procesului-verbal de predare-preluare, Guvernul, la propunerea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, emite, în condiţiile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, o hotãrâre prin care se aprobã lista bunurilor imobile preluate în proprietatea statului ce se înscriu în inventarul centralizat al bunurilor aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

    CAP. II
    Modalitãţi de stingere a obligaţiilor fiscale prin darea în platã a unor titluri de participare

    ART. 7
    (1) Obligaţiile fiscale ale operatorilor economici prevãzuţi în anexa nr. 2, administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, se sting prin trecerea în proprietatea privatã a statului a titlurilor de participare deţinute de aceştia la societãţi comerciale.
    (2) Stingerea creanţelor fiscale se va face la valoarea titlurilor de participare stabilitã prin raportul de evaluare întocmit de cãtre un evaluator independent.
    ART. 8
    (1) Ministerele care exercitã în numele statului calitatea de acţionari la debitorii prevãzuţi în anexa nr. 2 aprobã numãrul titlurilor de participare care fac obiectul trecerii în proprietatea privatã a statului şi aprobã raportul de evaluare prevãzut la art. 7 alin. (2).
    (2) Titlurile de participare care sunt grevate de alte sarcini în afara celor instituite de organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nu pot constitui obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 9
    Ministerele prevãzute la art. 8 alin. (1) încheie un proces-verbal de predare-preluare prin care se trec în proprietatea privatã a statului titlurile de participare. Procesul-verbal cuprinde numãrul şi valoarea acestora şi constituie titlu de proprietate al statului.
    ART. 10
    Lista debitorilor şi a societãţilor la care aceştia deţin titluri de participare, precum şi numãrul maxim al titlurilor care pot face obiectul trecerii în proprietatea privatã a statului sunt prevãzute în anexa nr. 2.
    ART. 11
    (1) În vederea stingerii creanţelor fiscale, în termen de 15 zile de la încheierea procesului-verbal prevãzut la art. 9, debitorul depune cererea la organul fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale ale acestuia.
    (2) Cererea va fi însoţitã de aprobarea ministerului de resort, raportul de evaluare prevãzut la art. 7 alin. (2) şi procesul-verbal prevãzut la art. 9.
    (3) Organul fiscal stinge creanţele fiscale cu valoarea acţiunilor trecute în domeniul privat al statului în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţã, în baza procesului-verbal prevãzut la art. 9, şi notificã debitorul şi ministerele prevãzute la art. 8 alin. (1) în acest sens.
    (4) Data stingerii creanţelor este data încheierii procesului-verbal prevãzut la art. 9.
    (5) La data semnãrii procesului-verbal înceteazã de drept mãsurile de indisponibilizare a titlurilor de participare ce fac obiectul acestuia, instituite de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.

    CAP. III
    Mãsuri referitoare la plata cotizaţiilor la organizaţiile internaţionale interguvernamentale la care România este parte

    ART. 12
    (1) Se aprobã plata contribuţiei anuale de participare a Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, în calitate de membru al Reţelei Europene a Institutelor de Ştiinţe Criminalistice (ENFSI), în vederea funcţionãrii Secretariatului general al ENFSI, în limita echivalentului în lei al sumei de 2.500 euro/an.
    (2) Echivalentul în lei al sumei prevãzute la alin. (1) se va calcula pe baza cursului de schimb leu/euro în vigoare la data efectuãrii plãţii.
    (3) Suma prevãzutã la alin. (1) se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Justiţiei.
    (4) Pentru anul 2011, suma prevãzutã la alin. (1) se suportã din bugetul Ministerului Justiţiei pentru anul 2011.
    ART. 13
    Ordonanţa Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plãţii cotizaţiilor la organizaţiile internaţionale interguvernamentale la care România este parte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 29 august 1994, aprobatã prin Legea nr. 126/1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La anexa nr. 1 "Lista organizaţiilor internaţionale interguvernamentale la care România este membrã", la punctul II "Organizaţiile internaţionale guvernamentale la care România a aderat în baza aprobãrilor date de conducerea ministerelor şi a altor instituţii centrale", dupã poziţia 54 se introduce o nouã poziţie, poziţia 55, cu urmãtorul cuprins:


┌────┬─────────────────┬──────┬───────┬────────┬─────────────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea │ │ Anul │ Anul │Instituţia românã│ │
│crt.│ organizaţiei │ │înfiin-│aderãrii│care coordoneazã │ │
│ │ │ │ ţãrii │României│relaţiile cu │ │
│ │ │Sediul│ │ │organizaţia │Explicaţii│
│ │ │ │ │ │internaţionalã │ │
│ │ │ │ │ │ respectivã │ │
├────┼─────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────────────────┼──────────┤
│"55.│Reţeaua Europeanã│Haga │1995 │ 2001 │Institutul │România │
│ │a Institutelor de│ │ │ │Naţional de │participã │
│ │Ştiinţe │ │ │ │Expertize │din anul │
│ │Criminalistice │ │ │ │Criminalistice │2001" │
│ │(ENFSI) │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴──────┴───────┴────────┴─────────────────┴──────────┘



    2. La anexa nr. 2.2 "Cotizaţii la alte organisme internaţionale", dupã ultimul subcapitol "Institutul Naţional al Magistraturii" se introduce un nou subcapitol, cu urmãtorul cuprins:
    "Institutul Naţional de Expertize Criminalistice


┌────┬─────────────────────────────────┬──────┬───────┐
│ 1. │Reţeaua Europeanã a Institutelor │ │ │
│ │de Ştiinţe Criminalistice (ENFSI)│ euro │ 2500" │
└────┴─────────────────────────────────┴──────┴───────┘



    ART. 14
    La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 1.034/2004 pentru aprobarea contribuţiei anuale a României la bugetul Reţelei Europene a Institutelor de Ştiinţe Criminalistice (ENFSI), publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 622 din 8 iulie 2004.
    ART. 15
    Articolul 2 din Legea nr. 124/1994 pentru ratificarea Acordului dintre Comisia Economicã pentru Europa a Naţiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) şi guvernele participante la proiectul "Calea Feratã Trans-Europeanã (TER)" privind fondul de cooperare şi creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 19 decembrie 1994, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - Plata contribuţiei anuale a Guvernului României la nivelul prevãzut la art. IV din acord se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, iar echivalentul în lei al contribuţiei se va calcula pe baza raportului de schimb valutar leu/dolar în vigoare la data efectuãrii plãţii."
    ART. 16
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.


          PRIM-MINISTRU
            EMIL BOC

                Contrasemneazã:


                ───────────────
           Ministrul finanţelor publice,
              Gheorghe Ialomiţianu

              Ministrul economiei,
         comerţului şi mediului de afaceri,
                  Ion Ariton

            Ministrul transporturilor
              şi infrastructurii,
             Anca Daniela Boagiu

             Ministrul justiţiei,
            Cãtãlin Marian Predoiu


    Bucureşti, 29 septembrie 2011.
    Nr. 84.

    ANEXA 1

               Activele ale cãror bunuri fac obiectul trecerii în
                      domeniul public al statului





┌────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Denumirea │
├────┼───────────────────────────────┤
│ 1. │ Exploatarea Minierã Petrila │
├────┼───────────────────────────────┤
│ 2. │ Exploatarea Minierã Paroşeni │
├────┼───────────────────────────────┤
│ 3. │ Exploatarea Minierã Uricani │
└────┴───────────────────────────────┘



    ANEXA 2

        Lista debitorilor şi a societãţilor la care aceştia deţin titluri
        de participare, precum şi numãrul maxim al titlurilor care pot face
              obiectul trecerii în proprietatea privatã a statului


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Instituţia publicã sub autoritatea cãreia funcţioneazã debitorul │
│ ├─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────┤
│Nr. │ │Operatorul economic la care │Numãrul de│
│crt.│ │debitorul deţine titluri de │titluri de│
│ │ │ participare │partici- │
│ │ Debitorul │ │pare care │
│ │ │ │pot face │
│ │ │ │obiectul │
│ │ │ │transfe- │
│ │ │ │rului │
├────┼─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────┤
│ 1.│Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii │
│ ├─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────┤
│ │Compania Naţionalã de Cãi Ferate │Societatea Comercialã │ 6.629.629│
│ │"C.F.R." - S.A. │"Telecomunicaţii CFR" - S.A.│ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │Societatea Comercialã "Grup │ │
│ │ │Exploatare şi Întreţinere │ │
│ │ │Palat CFR" - S.A. │22.680.669│
│ │ ├────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │Societatea Comercialã │ │
│ │ │"Electrificare CFR" - S.A. │21.593.339│
├────┼─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────┤
│ 2. │Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri │
│ ├─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────┤
│ │Societatea Comercialã de │Societatea Comercialã │77.892.172│
│ │Producere a Energiei Electrice şi│"Electrocentrale │ │
│ │Termice "Termoelectrica" - S.A. │Bucureşti" - S.A. │ │
│ │Bucureşti ├────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │Societatea Comercialã │ │
│ │ │"Electrocentrale Deva"- S.A.│11.302.498│
│ │ ├────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │Societatea Comercialã │ │
│ │ │"Electrocentrale │ │
│ │ │Paroşeni" - S.A. │ 8.604.032│
└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────┘


                  _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016