Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 84 din 20 septembrie 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006  privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 84 din 20 septembrie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 22 septembrie 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 84 din 20 septembrie 2010
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 22 septembrie 2010


Având în vedere Strategia naţionalã pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socialã a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 "Şanse egale pentru persoanele cu handicap - cãtre o societate fãrã discriminãri", aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.175/2005 ,
luând în considerare faptul cã, la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 68/2010 privind unele mãsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activitãţii instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, a fost abrogatã <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care reglementa atât componenţa comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cât şi componenţa comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap,
având în vedere faptul cã reglementãrile menţionate vizeazã interesul public şi constituie o situaţie extraordinarã deoarece, în lipsa acestora, existã riscul afectãrii majore a procesului de evaluare şi de stabilire a drepturilor persoanelor cu handicap,
sunt necesare modificarea şi completarea în regim de urgenţã a actualului cadru legislativ reglementat de <>Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Persoanele cu handicap sunt acele persoane cãrora mediul social, neadaptat deficienţelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale şi/sau asociate, le împiedicã total sau le limiteazã accesul cu şanse egale la viaţa societãţii, necesitând mãsuri de protecţie în sprijinul integrãrii şi incluziunii sociale."
2. La articolul 37, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pe perioada concediului de odihnã al asistentului personal, angajatorul are obligaţia de a asigura persoanei cu handicap grav un înlocuitor al asistentului personal.
(3) În situaţia în care angajatorul nu poate asigura un înlocuitor al asistentului personal, persoanei cu handicap grav i se acordã indemnizaţia prevãzutã la art. 43 alin. (1) sau gãzduirea într-un centru de tip respiro."
3. La articolul 42, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) În situaţia în care angajatorul nu poate asigura angajarea asistentului personal, se acordã indemnizaţia prevãzutã la alin. (4), indiferent de opţiunea exprimatã potrivit prevederilor alin. (1) şi (4)."
4. La articolul 44, partea introductivã şi litera a) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la art. 43 alin. (2) au obligaţia:
a) de a angaja şi salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, în condiţiile prezentei legi;".
5. Articolul 59 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - Persoanele cu handicap au urmãtoarele obligaţii:
a) sã se prezinte din oficiu pentru evaluare/reevaluare la structurile competente în domeniu;
b) sã se prezinte din oficiu pentru reevaluare la comisiile de evaluare pentru încadrarea în grad şi tip de handicap, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap;
c) sã se prezinte pentru reevaluare, la solicitarea structurilor competente în domeniu, indiferent de termenul de valabilitate al certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap;
d) sã depunã diligenţele necesare pentru a beneficia de drepturile prevãzute de lege;
e) sã urmeze activitãţile şi serviciile prevãzute în planul de recuperare pentru copilul cu handicap, respectiv în planul individual de servicii al adultului cu handicap;
f) sã depunã diligenţe pentru încadrarea în muncã, în condiţiile legii, în raport cu pregãtirea, posibilitãţile fizice şi psihice, pe baza recomandãrilor comisiei cu competenţã în domeniu;
g) sã colaboreze cu asistenţii sociali şi echipele de specialişti, în scopul recuperãrii, reabilitãrii, orientãrii profesionale şi integrãrii sociale;
h) sã aducã la cunoştinţa direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în termen de 48 de ore de la luarea la cunoştinţã, orice modificare cu privire la gradul de handicap, domiciliu sau reşedinţã, starea materialã şi alte situaţii de naturã sã modifice acordarea drepturilor prevãzute de lege."
6. Articolul 85 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 85. - (1) Persoanele cu handicap beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 6 pe baza încadrãrii în grad de handicap, în raport cu gradul de handicap.
(2) Încadrarea în grad şi tip de handicap a copiilor cu handicap se face de comisia pentru protecţia copilului.
(3) Încadrarea în grad şi tip de handicap a adulţilor cu handicap se face de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumitã în continuare comisie de evaluare.
(4) Comisia de evaluare este organ de specialitate al consiliului judeţean, dupã caz, al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, cu activitate decizionalã în materia încadrãrii persoanelor adulte în grad şi tip de handicap şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - un medic de specialitate expertizã medicalã a capacitãţii de muncã, medicinã internã, medicinã de familie sau un medic de medicinã generalã, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical;
b) un medic de specialitate expertizã medicalã a capacitãţii de muncã, medicinã de familie sau un medic de medicinã generalã, propus de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în beneficiul persoanelor cu handicap;
d) un psiholog;
e) un asistent social.
(5) Componenţa nominalã a comisiei de evaluare se aprobã prin hotãrâre de consiliul judeţean, dupã caz, local al sectorului municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(6) Preşedintele comisiei de evaluare, fãrã a fi funcţionar public, face parte din structura de personal a direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv a sectorului municipiului Bucureşti.
(7) Membrii comisiilor de evaluare, cu excepţia preşedintelui, au dreptul la o indemnizaţie lunarã echivalentã cu 1% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti. Plata indemnizaţiei se suportã din bugetele consiliilor judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(8) Preşedintele şi membrii comisiei de evaluare nu fac parte din Serviciul de evaluare complexã.
(9) Activitatea de secretariat a comisiilor de evaluare este asiguratã de 3 persoane care fac parte din structura de personal a direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(10) Criteriile medicopsihosociale pe baza cãrora se stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap sunt aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii."
7. La articolul 87, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 87. - (1) Comisia de evaluare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap şi, dupã caz, orientarea profesionalã a adultului cu handicap;
b) stabileşte mãsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
c) reevalueazã periodic sau la sesizarea direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti încadrarea în grad şi tip de handicap, orientarea profesionalã, precum şi celelalte mãsuri de protecţie a adulţilor cu handicap;
d) revocã sau înlocuieşte mãsura de protecţie stabilitã, în condiţiile legii, dacã împrejurãrile care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
e) soluţioneazã cererile privind eliberarea atestatului de asistent personal profesionist;
f) informeazã adultul cu handicap sau reprezentantul legal al acestuia cu privire la mãsurile de protecţie stabilite şi obligaţiile ce le revin;
g) promoveazã drepturile persoanelor cu handicap în toate activitãţile pe care le întreprinde."
8. La articolul 87, dupã alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Încadrarea sau respingerea încadrãrii în grad şi tip de handicap se atestã prin certificat emis de cãtre comisiile de evaluare. Eliberarea certificatului este scutitã de taxa de timbru.
(5) Certificatele emise potrivit prevederilor alin. (4) pot fi contestate de titularii acestora, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la Comisia superioarã de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumitã în continuare Comisia superioarã.
(6) Activitatea comisiilor de evaluare este coordonatã metodologic de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale."
9. Articolul 90 se abrogã.
10. Dupã articolul 90 se introduc cinci noi articole, articolele 90^1-90^5, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 90^1. - (1) În structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale funcţioneazã Comisia superioarã, cu activitate decizionalã în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, emise de comisiile de evaluare judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Comisia superioarã are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, medic de medicinã generalã sau medic de specialitate expertizã medicalã a capacitãţii de muncã, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical;
b) un membru, medic de specialitate expertizã medicalã a capacitãţii de muncã sau un medic de medicinã generalã;
c) un membru cu pregãtire în asistenţã socialã;
d) un membru cu pregãtire în psihologie;
e) un membru cu pregãtire în domeniul juridic.
(3) Componenţa nominalã a Comisiei superioare se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(4) La şedinţele Comisiei superioare participã, cu statut de observator, un reprezentant al Consiliului Naţional al Dizabilitãţii din România.
(5) În funcţie de numãrul contestaţiilor, numãrul membrilor Comisiei superioare poate fi suplimentat, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(6) Activitatea de secretariat a Comisiei superioare este asiguratã de 3 persoane din structura de personal a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
Art. 90^2.- (1) Principalele atribuţii ale Comisiei superioare sunt:
a) soluţioneazã contestaţiile, formulate în condiţiile prevãzute la art. 87 alin. (5), la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, eliberate de comisiile de evaluare;
b) stabileşte prin decizie reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, ca urmare a recomandãrilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale sau în situaţia în care se sesizeazã din oficiu în cazul eliberãrii unor certificate de încadrare în grad de handicap fãrã respectarea prevederilor legale;
c) desemneazã specialişti din domeniul medicinei, din domeniul psihologiei şi din domeniul asistenţei sociale, în vederea reevaluãrii, conform procedurii aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Comisia superioarã emite decizii dupã cum urmeazã:
a) de încadrare în grad de handicap în sensul menţinerii sau modificãrii gradului şi tipului de handicap atestat prin certificatul emis de cãtre comisiile de evaluare;
b) de anulare a încadrãrii în grad şi tip de handicap pentru persoanele adulte cu handicap supuse reevaluãrii.
(3) Modelul deciziilor prevãzute la alin. (2) se aprobã prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare.
(4) Deciziile emise de Comisia superioarã pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciarã de timbru.
(5) Pe baza deciziei de reevaluare reglementate la alin. (1) lit. b), emisã în 5 zile de la raportare, conducãtorul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului competente din punct de vedere teritorial suspendã, prin act administrativ, dreptul la asistenţã socialã sub formã de prestaţii sociale, pânã la încheierea procesului de reevaluare.
Art. 90^3. - (1) Comisia superioarã are obligaţia de a îndeplini atribuţiile prevãzute la art. 90^2 alin. (1) şi (2) în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii contestaţiei sau de la data emiterii deciziei privind reevaluarea persoanelor adulte cu handicap.
(2) Procedura reevaluãrii persoanelor cu handicap, ca urmare a recomandãrilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale sau în situaţia în care se sesizeazã din oficiu în cazul eliberãrii unor certificate de încadrare în grad de handicap fãrã respectarea prevederilor legale, se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Procedura prevãzutã la alin. (2) se efectueazã de o comisie de experţi din domeniul medicinei, din domeniul psihologiei şi din domeniul asistenţei sociale în interiorul termenului prevãzut la alin. (1), la solicitarea Comisiei superioare, desemnaţi prin tragere la sorţi din Lista naţionalã de specialişti.
(4) Lista naţionalã de specialişti prevãzutã la alin. (3) se aprobã prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii pe baza propunerii Colegiului Medicilor din România, a Colegiului Psihologilor şi a Colegiului Asistenţilor Sociali.
(5) Specialiştilor prevãzuţi la alin. (4) li se asigurã, din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cheltuieli de transport, diurnã şi cazare conform legii şi indemnizaţie zilnicã în cuantum de 150 lei, pentru întreaga perioadã în care se realizeazã reevaluarea.
(6) Modalitatea de platã a cheltuielilor în procesul de reevaluare se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
Art. 90^4. - (1) Comisia superioarã desemneazã, prin tragere la sorţi, din Lista naţionalã de specialişti din domeniul medicinei, din domeniul psihologiei, din domeniul asistenţei sociale câte un specialist sau un grup de specialişti, în funcţie de numãrul cazurilor, care va reevalua persoana/persoanele şi va întocmi un raport de reevaluare.
(2) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) au acces la toate documentele medicale şi sociale aferente cazului.
(3) Reevaluarea se va desfãşura la sediul spitalului municipal/judeţean din unitatea administrativ-teritorialã în care are domiciliul persoana cu handicap, pe baza unui protocol încheiat între Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu consiliul judeţean/local al sectoarelor municipiului Bucureşti.
(4) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) întocmesc, în termen de 5 zile, un raport de reevaluare a persoanei, pe care îl înainteazã Comisiei superioare.
(5) Fiecare parte interesatã are dreptul sã primeascã o copie a raportului de reevaluare şi a documentelor care au stat la baza acestuia.
Art. 90^5. - (1) Dacã în urma reevaluãrii se menţine încadrarea în grad de handicap, Comisia superioarã dispune, prin decizie, încetarea suspendãrii dreptului la asistenţã socialã sub formã de prestaţii sociale. În aceastã situaţie, persoana cu handicap va primi drepturile aferente perioadei suspendãrii.
(2) Dacã în urma reevaluãrii nu se menţine încadrarea în grad de handicap, Comisia superioarã dispune, prin decizie, anularea certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap.
(3) Dacã în urma reevaluãrii se schimbã încadrarea în grad de handicap, Comisia superioarã dispune, prin decizie, încadrarea în gradul de handicap corespunzãtor.
(4) Punerea în executare a deciziilor prevãzute la alin. (1)-(3) se face de cãtre direcţia generalã asistenţã socialã şi protecţia copilului care a stabilit iniţial gradul şi tipul de handicap şi dreptul la prestaţiile sociale."
11. Articolul 100 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 100. - (1) Urmãtoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) nerespectarea dispoziţiilor art. 15 alin. (1), cu amendã de la 6.000 lei la 12.000 lei;
b) nerespectarea dispoziţiilor art. 18-20, art. 21 alin. (3) şi (4), art. 22, art. 23 alin. (1) şi (2), art. 24, 30 şi 31, art. 33 alin. (1), art. 34 alin. (3), art. 51 alin. (4), art. 55 alin. (1), art. 61-64, art. 65 alin. (1), (2) şi (5), art. 66-68, art. 69 alin. (1), art. 70, 71 şi art. 82, cu amendã de la 6.000 lei la 12.000 lei;
c) nerespectarea dispoziţiilor art. 78, cu amendã de la 15.000 lei la 20.000 lei;
d) nerespectarea standardelor specifice de calitate, cu amendã de la 6.000 lei la 12.000 lei şi/sau suspendarea ori retragerea avizului de funcţionare;
e) nerespectarea condiţiilor de autorizare în timpul funcţionãrii ca unitate protejatã autorizatã, cu amendã de la 20.000 lei la 25.000 lei şi retragerea autorizaţiei de funcţionare;
f) parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoane cu handicap, cu amendã de la 200 lei la 1.000 lei şi ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv;
g) eliberarea de certificate de încadrare în grad de handicap cu încãlcarea criteriilor prevãzute la art. 85 alin. (10), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevãzute la alin. (1) lit. a), b, d), e) şi g) se fac de cãtre personalul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, împuternicit în acest sens prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevãzute la alin. (1) lit. c) se fac de cãtre personalul Inspecţiei Muncii.
(4) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii contravenţionale prevãzute la alin. (1) lit. f) se fac de cãtre agenţii de circulaţie sau de cãtre personalul de control cu atribuţii în acest sens.
(5) Sumele obţinute din aplicarea amenzilor se fac venit la bugetul de stat.
(6) Prevederile prezentei legi referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
ART. II
Comisia superioarã va soluţiona contestaţiile rãmase nesoluţionate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în termen de 3 luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Comisia superioarã are dreptul de a reevalua dosarele rezultate în urma misiunilor de control efectuate în temeiul ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. IV
(1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se va aproba procedura de suspendare a dreptului de asistenţã socialã sub formã de prestaţii sociale, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sãnãtãţii prevãzut la <>art. 90^2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aprobã în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu

Bucureşti, 20 septembrie 2010.
Nr. 84.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016