Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 82 din 29 septembrie 2011  privind unele masuri de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 82 din 29 septembrie 2011 privind unele masuri de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 694 din 30 septembrie 2011

    Situaţia extraordinarã prevãzutã la art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, este determinatã de necesitatea stringentã de reglementare a unui mecanism economic de finanţare, de implicare a beneficiarilor în finanţarea cheltuielilor de administrare, exploatare, întreţinere şi reparare a infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare şi a restructurãrii şi reorganizãrii Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, care funcţioneazã ca regie autonomã, instituţie aflatã în imposibilitatea exercitãrii funcţiei de administrare prevãzute în Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În condiţiile constrângerilor bugetare datorate crizei economice mondiale şi pentru a asigura echilibrul şi stabilitatea economico-financiarã, se impune luarea unor mãsuri imediate de reorganizare a actualei Administraţii Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare.
    În lipsa unor reglementãri urgente existã riscul neasigurãrii resurselor financiare pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege, cu grave consecinţe asupra populaţiei şi protecţiei mediului.
    Având în vedere cã aplicarea mãsurilor şi activitãţilor specifice pentru reducerea riscurilor şi a pagubelor produse de inundaţii trebuie realizatã printr-o abordare bazinalã, sub comanda unei singure instituţii, este necesar ca digurile şi barajele de pe râurile interioare şi de pe Dunãre aflate în prezent în administrarea Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare sã fie preluate de Administraţia Naţionalã "Apele Române".
    Reglementarea schimbãrilor preconizate se propune sã se facã prin ordonanţã de urgenţã a Guvernului deoarece parcurgerea etapelor de adoptare a unui proiect de lege necesitã o perioadã mai îndelungatã de timp, care conduce la întârzieri în adoptarea mãsurilor şi la agravarea situaţiei actuale.
    Ţinând cont cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţã, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. 1
    (1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã de Îmbunãtãţiri Funciare, denumitã în continuare Agenţie, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin reorganizarea Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare.
    (2) Sediul central al Agenţiei este în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4.
    (3) Agenţia are în structura sa o unitate centralã şi 41 de filiale judeţene fãrã personalitate juridicã, ce pot avea în alcãtuire unitãţi de administrare organizate la nivelul amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare sau al grupurilor de amenajãri de îmbunãtãţiri funciare.
    (4) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei şi filialelor judeţene este de 1.500.
    (5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 15 zile de la înfiinţare.
    (6) Înfiinţarea unitãţilor de administrare organizate la nivelul amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare sau al grupurilor de amenajãri de îmbunãtãţiri funciare se face prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, la propunerea Agenţiei.
    ART. 2
    (1) Activitatea fiecãrei filiale judeţene este supravegheatã de un consiliu de filialã, iar activitatea fiecãrei unitãţi de administrare este supravegheatã de un consiliu de unitate de administrare.
    (2) Din consiliile prevãzute la alin. (1) fac parte reprezentanţi ai organizaţiilor, federaţiilor şi ai altor beneficiari de servicii de îmbunãtãţiri funciare prestate de Agenţie. Din consiliile de filialã fac parte şi specialişti recunoscuţi pe plan local în domeniul îmbunãtãţirilor funciare.
    (3) Atribuţiile consiliilor de filialã şi ale consiliilor de unitate de administrare, condiţiile şi procedura de desemnare şi de numire a membrilor lor, precum şi funcţionarea acestor consilii sunt prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei.
    (4) Pentru activitatea desfãşuratã membrii consiliului de filialã şi ai consiliului de unitate de administrare nu sunt remuneraţi.
    ART. 3
    (1) Patrimoniul Agenţiei se constituie prin preluarea elementelor de activ şi de pasiv ale Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, pe bazã de protocol de predarepreluare, încheiat în termen de 30 de zile de la data înfiinţãrii Agenţiei.
    (2) La data încheierii protocolului de predare-preluare prevãzut la alin. (1), Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare se desfiinţeazã.
    (3) Dupã preluarea patrimoniului conform alin. (1), Agenţia va preda Administraţiei Naţionale "Apele Române" lucrãrile de apãrare împotriva inundaţiilor de pe râurile interioare şi a celor de pe Dunãre, compuse din diguri şi baraje cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor, împreunã cu instalaţiile, şi terenurile aferente, stocurile de materiale şi mijloace de apãrare, mijloace de intervenţie şi avertizare, mijloace fixe şi echipamente de protecţie, siguranţã şi cazarmament pentru apãrarea împotriva inundaţiilor, pe bazã de protocol de predare-preluare, care se încheie în termen de 10 zile de la data predãrii-preluãrii prevãzute la alin. (1).
    (4) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, respectiv Ministerul Mediului şi Pãdurilor îşi vor actualiza în mod corespunzãtor datele din evidenţa cantitativ-valoricã şi împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice vor propune Guvernului spre aprobare proiectul de hotãrâre pentru modificarea anexei nr. 3, respectiv a anexei nr. 12 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (5) Nu vor face obiectul predãrii-preluãrii prevãzute la alin. (3) trecerile prin dig sau peste dig aferente evacuãrilor din cadrul sistemelor de desecare, cele care asigurã preluarea apei pentru irigaţii, precum şi barajele din cadrul amenajãrilor pentru combaterea eroziunii solurilor fãrã rol de atenuare a viiturilor.
    (6) În termen de 6 luni de la preluarea patrimoniului conform alin. (1), Agenţia va efectua reevaluarea imobilizãrilor corporale şi necorporale, atât a celor aflate în exploatare, cât şi a celor aflate în conservare, precum şi a imobilizãrilor în curs de execuţie, cu reflectarea diferenţelor pe seama conturilor de capital şi rezerve.
    ART. 4
    (1) Agenţia desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare declarate de utilitate publicã, cu excepţia amenajãrilor sau pãrţilor de amenajare preluate de federaţii, precum şi a amenajãrilor cãrora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publicã şi în cadrul cãrora s-au constituit organizaţii;
    b) executarea lucrãrilor de conservare a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare sau a pãrţilor de amenajare cãrora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publicã;
    c) scoaterea din funcţiune a lucrãrilor din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare sau pãrţi de amenajare cãrora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publicã şi valorificarea materialelor rezultate, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã;
    d) redarea în circuitul agricol a terenurilor rezultate în urma dezafectãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
    e) realizarea de investiţii pentru reabilitarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare existente şi execuţia de noi amenajãri;
    f) informarea şi instruirea în domeniul îmbunãtãţirilor funciare;
    g) realizarea şi asigurarea funcţionãrii sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognozã şi avertizare privind efectele economice şi ecologice ale activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare;
    h) asigurarea alimentãrii cu apã a unor localitãţi, amenajãri piscicole, incinte agricole şi industriale, prin amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare aflate în administrarea sa, în condiţiile legii;
    i) prestarea de servicii de îmbunãtãţiri funciare cãtre organizaţii, federaţii şi alte persoane fizice şi juridice;
    j) cooperarea internaţionalã, în limitele împuternicirii acordate de minister;
    k) desfãşurarea altor activitãţi de interes public prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
    (2) Agenţia aplicã principiile realizãrii obiectivelor îmbunãtãţirilor funciare stabilite de lege, gestioneazã eficient resursele proprii şi pe cele date în administrarea sa, prin valorificarea optimã a acestora, şi, totodatã, asigurã integritatea şi funcţionarea durabilã a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare aflate în administrarea sa şi contracteazã cu terţi furnizori achiziţia de bunuri şi servicii, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii, pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute la alin. (1).
    ART. 5
    Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmeşte şi pune în aplicare planurile anuale de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare declarate de utilitate publicã;
    b) face propuneri Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale cu privire la bugetul propriu şi planul de activitate pentru exerciţiul financiar urmãtor;
    c) inventariazã anual amenajãrile de irigaţii, cu evidenţierea distinctã a celor funcţionale;
    d) elaboreazã tarife pentru servicii de îmbunãtãţiri funciare;
    e) elaboreazã studii, proiecte, programe de cercetare şi propuneri anuale pentru investiţii în reabilitarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare existente sau executã noi amenajãri şi supravegheazã realizarea acestor lucrãri de investiţii, precum şi propuneri de elemente de strategie şi politici sectoriale;
    f) urmãreşte impactul asupra mediului înconjurãtor al activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare şi ia mãsuri de diminuare sau corective în conformitate cu legislaţia protecţiei mediului;
    g) asigurã paza şi protecţia infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare din cadrul amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare pe care le administreazã, exploateazã, întreţine şi reparã;
    h) urmãreşte permanent starea tehnicã a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare aflate în administrare;
    i) desfãşoarã acţiuni de prevenire şi protecţie a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare aflate în administrarea sa faţã de acţiunea factorilor de risc şi a calamitãţilor naturale, fenomenelor meteorologice periculoase şi a accidentelor la construcţiile hidrotehnice;
    j) pregãteşte şi pune în aplicare planurile de acţiune în cazuri de urgenţã;
    k) emite avize tehnice pentru instalaţiile care se amplaseazã şi construcţiile care se executã în zona amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare din administrarea sa;
    l) elaboreazã şi finanţeazã planul propriu de cercetare, proiectare şi informaticã;
    m) coordoneazã şi îndrumã metodologic controlul tehnic de calitate al exploatãrii, întreţinerii şi reparaţiilor amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare, efectuat de filialele judeţene;
    n) avizeazã documentaţiile tehnice, contracteazã şi finanţeazã lucrãrile de investiţii contractate cu terţi furnizori şi verificã derularea şi recepţionarea lucrãrilor, potrivit legii;
    o) elaboreazã studiile privind necesarul forţei de muncã pe structuri de personal, pregãtirea şi perfecţionarea întregului personal, selectarea şi promovarea acestuia în cadrul unitãţilor din subordine;
    p) organizeazã şi aprobã planul de audit public intern, organizeazã controlul financiar preventiv şi evidenţa angajamentelor conform legii, efectueazã analize economice şi tehnice asupra organizãrii şi desfãşurãrii activitãţilor;
    q) organizeazã şi participã la activitãţi de cooperare tehnicoeconomicã internaţionalã în domeniul îmbunãtãţirilor funciare, al gospodãririi apelor şi protecţiei mediului;
    r) verificã şi dispune mãsuri privind organizarea propriei contabilitãţi potrivit legii;
    s) organizeazã şi desfãşoarã acţiuni de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi a accidentelor la construcţiile hidrotehnice, precum şi pentru constituirea stocurilor de materiale şi mijloace de apãrare, mijloace de intervenţie şi avertizare, mijloace fixe şi echipamente de protecţie, siguranţã şi cazarmament, care se realizeazã conform normativelor în vigoare.
    ART. 6
    (1) Agenţia exploateazã, administreazã, întreţine şi reparã amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare din domeniul public sau privat al statului, declarate de utilitate publicã, cu excepţia prevãzutã la art. 39 alin. (6) din Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Lista amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare ce se administreazã de Agenţie se constituie ca anexã la regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei.
    (3) O amenajare de îmbunãtãţiri funciare sau o parte autonomã funcţional a unei amenajãri de îmbunãtãţiri funciare este declaratã de utilitate publicã, potrivit criteriilor stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Legii îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.872/2005, cu modificãrile ulterioare.
    (4) Anual, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite conform alin. (3), lista amenajãrilor ce se administreazã de Agenţie se modificã sau se completeazã şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei.
    (5) Cheltuielile necesare desfãşurãrii activitãţilor prevãzute la alin. (1) se asigurã din bugetul Agenţiei, cu încadrarea în fondurile aprobate anual cu aceastã destinaţie.
    ART. 7
    (1) Beneficiarii terenurilor deţinute în baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinţã în amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare sau în afara acestora, care beneficiazã direct sau indirect de lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare, pentru administrarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare, sunt obligaţi sã achite Agenţiei o taxã de îmbunãtãţiri funciare, denumitã în continuare taxã IF.
    (2) Prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, cu avizul Consiliului Concurenţei, se aprobã modul de calcul şi de colectare, termenele de platã aferente taxei IF, precum şi cuantumul acesteia, pentru anul 2012.
    (3) Cuantumul taxei IF se aprobã anual de cãtre Agenţie, pânã la data de 31 august a fiecãrui an pentru anul urmãtor, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea IV-a.
    ART. 8
    (1) Se mandateazã Agenţia sã înscrie în cartea funciarã dreptul de proprietate a statului asupra bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea sa.
    (2) Costurile pentru întocmirea documentaţiilor tehnice cadastrale, precum şi a celor necesare pentru înscrierea dreptului de proprietate a statului în cartea funciarã asupra bunurilor prevãzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 138/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suportã din bugetul Agenţiei.
    ART. 9
    Agenţia administreazã infrastructura de îmbunãtãţiri funciare aparţinând domeniului public şi privat al statului, cu excepţia celei situate pe terenurile incluse în fondul forestier proprietate publicã a statului, administrate de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, şi a celor prevãzute la art. 3 alin. (3).
    ART. 10
    (1) Pentru realizarea atribuţiilor sale, Agenţia contracteazã cu terţi elaborarea de studii, prestarea de servicii de proiectare, executarea de lucrãri de construcţii, întreţinere şi reparaţii, inclusiv achiziţionarea sau închirierea echipamentului necesar desfãşurãrii activitãţilor sale, precum şi a echipamentelor de intervenţie pentru a face faţã situaţiilor de urgenţã, inclusiv pentru lucrãrile de întreţinere curentã în amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publicã, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (2) Pânã la transmiterea cãtre organizaţii şi federaţii a infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare, Agenţia contracteazã serviciile de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale acesteia cu terţii prestatori de servicii, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (3) Agenţia poate angaja pentru activitãţi sezoniere personal pe bazã de contract de prestãri de servicii, pe baza unei justificãri fundamentate, aprobatã de directorul general al Agenţiei.
    ART. 11
    Veniturile proprii ale Agenţiei se constituie din:
    a) taxa IF şi tarife percepute beneficiarilor activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare;
    b) dobânzi şi penalitãţi percepute pentru serviciile prestate, a cãror contravaloare nu a fost încasatã la termen;
    c) tarife de prestãri de servicii de alimentare cu apã a unor localitãţi, incinte agricole şi industriale, a unor amenajãri piscicole şi de evacuare a apelor pluviale, menajere şi industriale uzate, care respectã normele în vigoare;
    d) sumele încasate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, din închirierea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, aflate în patrimoniul propriu;
    e) tarifele de trecere pe digurile aflate în administrarea sa, percepute pentru întreţinerea secţiunii acestora şi a rampelor de acces;
    f) tarife pentru eliberarea avizelor tehnice şi de specialitate, precum şi a avizelor şi acordurilor de scoatere din circuitul agricol şi silvic, dupã caz;
    g) sumele încasate din scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea infrastructurii de îmbunãtãţiri funciare, ca urmare a scoaterii din circuitul agricol şi silvic, dupã caz, a suprafeţelor ocupate cu lucrãri de îmbunãtãţiri funciare;
    h) valorificarea materialului lemnos rezultat în urma lucrãrilor de întreţinere şi regenerare a plantaţiilor silvice pentru combaterea eroziunii solului, în condiţiile legii;
    i) sume rezultate din valorificarea masei ierboase, obţinute în urma lucrãrilor de întreţinere a digurilor şi a reţelei de canale, în condiţiile legii;
    j) alte venituri realizate din exploatarea patrimoniului propriu, corelat cu activitãţile şi atribuţiile acesteia, în conformitate cu prevederile legale.
    ART. 12
    Cheltuielile curente şi de capital ale Agenţiei au urmãtoarea destinaţie:
    a) cheltuieli de personal, cheltuieli cu bunurile şi serviciile necesare desfãşurãrii activitãţii proprii;
    b) cheltuieli de investiţii privind:
    (i) obiectivele de investiţii noi sau în continuare privind infrastructura de îmbunãtãţiri funciare din domeniul public şi/sau privat al statului;
    (ii) studiile şi proiectarea legate de obiectul sãu de activitate;
    (iii) echipamentele tehnologice aferente amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare din domeniul public al statului;
    (iv) expertizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din cadrul infrastructurii aparţinând domeniului public al statului şi consultanţa de specialitate referitoare la aceste lucrãri;
    (v) lucrãrile de întreţinere şi reparaţii de natura investiţiilor la prizele de apã pentru irigaţii, dragarea/decolmatarea şenalelor, andocarea şi reparaţiile specifice staţiilor de pompare plutitoare, reparaţiile accidentale, intervenţiile pentru înlãturarea efectelor calamitãţilor naturale asupra infrastructurii de irigaţii;
    c) exploatarea, întreţinerea, reparaţiile şi administrarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare din domeniul public şi privat al statului;
    d) acţiunile de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice, precum şi constituirea stocurilor de materiale şi mijloace de apãrare, mijloace de intervenţie şi avertizare, mijloace fixe şi echipamente de protecţie, siguranţã şi cazarmament, care se realizeazã conform normativelor în vigoare;
    e) reabilitarea infrastructurii aparţinând domeniului public al statului din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare existente sau conservarea obiectivelor de investiţii sistate ori întrerupte temporar;
    f) reabilitarea infrastructurii aparţinând domeniului privat al statului din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare existente; g) protecţia mediului prin lucrãri de îmbunãtãţiri funciare şi monitorizarea efectelor acestor lucrãri, inclusiv lucrãri de amenajamente silvice;
    h) informarea publicã şi instruirea în domeniul îmbunãtãţirilor funciare;
    i) funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognozã şi avertizare privind efectele economice şi ecologice ale activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare;
    j) conservarea şi asigurarea pazei amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare aflate în conservare;
    k) executarea probelor tehnologice şi a epuizmentelor şi consumul de energie pe perioada nefuncţionãrii;
    l) alte cheltuieli necesare desfãşurãrii atribuţiilor prevãzute la art. 5.
    ART. 13
    (1) Conducerea Agenţiei este asiguratã de directorul general.
    (2) În activitatea curentã, directorul general al Agenţiei este ajutat de cãtre un director general adjunct.
    (3) Directorul general şi directorul general adjunct sunt numiţi prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, ca urmare a concursului organizat în condiţiile legii.
    (4) Directorul general al Agenţiei are calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (5) Drepturile salariale ale directorului general şi directorului general adjunct se stabilesc în ordinul de numire în funcţie, cu respectarea prevederilor legale în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar.
    (6) Directorul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) prezintã un raport trimestrial şi anual ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale privind activitãţile şi performanţele Agenţiei;
    b) aprobã situaţiile financiare anuale ale Agenţiei şi le transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
    c) elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, al programului de activitate pentru exerciţiul financiar urmãtor şi al indicatorilor anuali de performanţã ai Agenţiei, pentru a fi înaintate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
    d) numeşte directorii şi directorii de filiale judeţene, ca urmare a concursului organizat, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    e) supune aprobãrii ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale statul de funcţii al Agenţiei, precum şi al filialelor judeţene;
    f) aprobã propunerile de tarife şi structura tarifelor pentru livrarea apei pentru irigaţii, precum şi pentru alte servicii de îmbunãtãţiri funciare;
    g) urmãreşte continuu şi analizeazã performanţele financiare şi de funcţionare ale Agenţiei;
    h) asigurã organizarea contabilitãţii separat cu privire la activitatea de irigaţii şi separat cu privire la alte activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, pe surse de finanţare;
    i) aprobã regulamentele interne de funcţionare ale Agenţiei;
    j) aprobã planurile de intervenţie în caz de urgenţã sau de accidente la construcţiile hidrotehnice aflate în administrarea sa;
    k) propune proiecte de investiţii pentru realizarea de noi amenajãri de îmbunãtãţiri funciare sau executarea de lucrãri la amenajãrile existente, care vor fi prezentate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale spre aprobare;
    l) aprobã lista bunurilor din domeniul privat al statului, aflate în administrarea Agenţiei, care vor fi închiriate prin licitaţie publicã;
    m) aprobã orice altã mãsurã necesarã desfãşurãrii activitãţii Agenţiei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
    n) încheie acte juridice în numele Agenţiei;
    o) reprezintã Agenţia în relaţiile cu terţii;
    p) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
    (7) Activitatea curentã a filialelor judeţene este condusã de directori numiţi prin decizie a directorului general, ca urmare a promovãrii concursului organizat, potrivit legii.
    (8) Personalul Agenţiei este angajat pe bazã de contract individual de muncã şi se salarizeazã potrivit reglementãrilor legale aplicabile personalului plãtit din fonduri publice.
    ART. 14
    (1) Personalul angajat în cadrul Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, care se desfiinţeazã, se preia de cãtre Agenţie, în limita posturilor prevãzute la art. 1 alin. (4).
    (2) Încadrarea în numãrul maxim de posturi stabilit potrivit prevederilor alin. (1) se face în termenele şi cu procedura stabilite de lege.
    ART. 15
    (1) Agenţia se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din toate actele normative, contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile, acordurile şi altele asemenea, precum şi în toate litigiile în care Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare este parte.
    (2) Contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile, acordurile şi altele asemenea încheiate de Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare şi aflate în executare la data adoptãrii prezentei ordonanţe de urgenţã îşi menţin valabilitatea şi se preiau de cãtre Agenţie.
    (3) Prevederile alin. (2) se aplicã şi contractelor de furnizare a energiei electrice şi a celorlalte utilitãţi.
    ART. 16
    De la data încheierii protocolului prevãzut la art. 3 alin. (1), Agenţia administreazã bunurile din domeniul public al statului, bunurile proprietate publicã prevãzute în anexa nr. 2 din Legea nr. 138/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi bunurile din domeniul privat al statului, pânã la transmiterea acestora cãtre organizaţii şi federaţii, precum şi patrimoniul propriu stabilit pe baza situaţiilor financiare existente la sfârşitul lunii anterioare datei înregistrãrii ca instituţie publicã la organul fiscal competent.
    ART. 17
    (1) Cuantumul tarifelor anuale şi al tarifelor de livrare a apei pentru irigaţii, stabilite în condiţii concurenţiale, se aprobã de cãtre directorul general al Agenţiei.
    (2) Cuantumul tarifelor, stabilite în condiţii concurenţiale, pentru serviciile de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale acestei infrastructuri se aprobã de cãtre directorul general al Agenţiei.
    (3) Dupã propunerea de cãtre consiliul de unitate de administrare sau, dupã caz, de consiliul de filialã şi aprobarea de cãtre directorul general al Agenţiei a unor tarife pentru noi puncte de livrare a apei pentru irigaţii sau dupã aprobarea tarifelor reactualizate, cuantumul aprobat al acestor tarife se transmite pentru publicare la Monitorul Oficial al României, Partea IV-a, în termen de 5 zile de la data aprobãrii.
    ART. 18
    Tarifele de prestaţii pentru alte activitãţi de îmbunãtãţiri funciare decât irigaţiile se calculeazã anual de cãtre Agenţie, în baza normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, iar cuantumul tarifelor se aprobã de directorul general al Agenţiei.
    ART. 19
    La data desfiinţãrii Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 13 februarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 4, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
    "c) realizarea de cãtre proprietarii de teren a exploatãrii, întreţinerii şi reparaţiilor amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare situate pe terenurile pe care le deţin, inclusiv a lucrãrilor de reabilitare, executare de investiţii şi suportarea costurilor acestor activitãţi. Statul intervine prin Agenţie numai pentru finanţarea lucrãrilor de investiţii care sunt efectuate pe terenuri proprietate publicã şi privatã a statului;".

    2. La articolul 27, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Punerea în funcţiune a infrastructurii de irigaţii care face obiectul transmiterii la cerere, fãrã platã, în folosinţa sau în proprietatea unei organizaţii se realizeazã din fonduri asigurate din bugetul Agenţiei."

    3. La articolul 28, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Punerea în funcţiune a infrastructurii de irigaţii care face obiectul transmiterii la cerere, fãrã platã, în folosinţa unei federaţii se realizeazã din fonduri asigurate din bugetul Agenţiei."

    4. La articolul 39, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 39. - (1) Dacã o amenajare de îmbunãtãţiri funciare sau o parte a unei amenajãri de îmbunãtãţiri funciare nu mai îndeplineşte criteriile prevãzute pentru declararea de utilitate publicã, prin hotãrâre a Guvernului i se retrage recunoaşterea de utilitate publicã şi, dupã caz, se trece din domeniul public în domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale."

    5. Alineatul (1) al articolului 30, articolele 36-38, 40-42, 44-55, 64, 67, 70, 71, literele g), i), j), k), l) şi n) ale articolului 74, litera e) a articolului 76, alineatele (5) şi (6) ale articolului 83 şi articolul 90 se abrogã.

    6. La anexa nr. 2, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
    "4. Lucrãrile de combatere a eroziunii solului, cu excepţia celor realizate pe terenuri care nu sunt în administrarea Agenţiei."

    7. În tot cuprinsul legii, sintagma "sucursalã teritorialã/sucursale teritoriale" se înlocuieşte cu sintagma "filialã judeţeanã/filiale judeţene", dupã caz, iar sintagma "Administraţia/Administraţie" se înlocuieşte cu sintagma "Agenţia/Agenţie", dupã caz.
    ART. 20
    Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare va solicita fonduri Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale pentru activitãţile desfãşurate pânã la semnarea contractelor de exploatare, întreţinere şi reparaţii privind amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare, altele decât irigaţiile, referitoare la cheltuielile prevãzute la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 138/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit prevederilor anexei nr. 2 la Regulamentul privind modul de alocare, acordare şi justificare a transferurilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfãşurãrii activitãţilor reglementate prin Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, altele decât irigaţiile, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 203/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la desfiinţarea acesteia, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2011.
    ART. 21
    (1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã în structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale pe anul 2011, în baza protocolului de predare-preluare care cuprinde şi creditele bugetare rãmase neutilizate la data încheierii acestuia.
    (2) Se autorizeazã Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale sã detalieze modificãrile prevãzute la alin. (1) şi sã le introducã în bugetul propriu şi în anexele la acesta.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                 Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
                                 Valeriu Tabãrã

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                 Sulfina Barbu

                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 29 septembrie 2011.
    Nr. 82.
                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016