Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 80 din 28 septembrie 2011  pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 80 din 28 septembrie 2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 694 din 30 septembrie 2011

    Având în vedere existenţa unor factori de naturã obiectivã, care determinã imposibilitatea îndeplinirii procedurilor constituţionale necesare adoptãrii proiectului de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, în scopul corelãrii dispoziţiilor acesteia cu noul Cod civil, aşa cum prevede Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil,
    ţinând seama de faptul cã factorii menţionaţi privesc necesitatea îndeplinirii etapelor stabilite prin Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptãrii/aprobãrii, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 561/2009, precum şi a procedurilor parlamentare,
    având în vedere importanţa adoptãrii unor reglementãri care sã asigure atât cadrul instituţional necesar aplicãrii dispoziţiilor noului Cod civil, cât şi posibilitatea implementãrii soluţiilor optime, anterior intrãrii în vigoare a acestuia,
    luând în considerare faptul cã actuala sesiune parlamentarã a început la data de 5 septembrie 2011, ceea ce nu permite adoptarea unei legi în acest sens, nici mãcar cu procedura de urgenţã prevãzutã de art. 76 alin. (3) din Constituţia României, republicatã, pânã la împlinirea termenelor stabilite de Legea nr. 71/2011, data intrãrii în vigoare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicatã, fiind 1 octombrie 2011, coroborat cu riscul neîndeplinirii de cãtre autoritãţile statului a unor obligaţii faţã de propriii cetãţeni, şi anume imposibilitatea întocmirii şi eliberãrii actelor de stare civilã, precum şi a încheierii cãsãtoriei, în condiţiile prevãzute de noul Cod civil, întrucât nu este creat cadrul normativ necesar, cu consecinţe în ceea ce priveşte obţinerea documentelor de identitate sau de cãlãtorie, a cãror eliberare este condiţionatã de prezentarea certificatelor de stare civilã,
    întrucât neadoptarea unei mãsuri imediate ar avea drept consecinţã negativã imposibilitatea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţii specifice prevãzute de Legea nr. 119/1996, republicatã, cu modificãrile ulterioare, fiind afectate în mod grav funcţionalitatea, coerenţa şi calitatea serviciilor prestate cetãţenilor români, în termenele stabilite de lege,
    în considerarea faptului cã elementele sus-menţionate vizeazã un interes public şi constituie o situaţie extraordinarã, a cãrei reglementare nu poate fi amânatã şi impune adoptarea de mãsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 2 noiembrie 2009, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Actele de naştere, de cãsãtorie şi de deces se întocmesc în registre de stare civilã, în douã exemplare, ambele originale, şi se completeazã manual, cu cernealã specialã de culoare neagrã.
    (2) De la data asigurãrii infrastructurii informatice necesare, al doilea exemplar al actelor de stare civilã, precum şi menţiunile ulterioare vor fi întocmite în format electronic."

    2. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) Orice modificare intervenitã în statutul civil al unei persoane, fie ca urmare a întocmirii unui act de stare civilã, fie dispusã printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã ori printr-un act administrativ, se comunicã din oficiu, în termen de 10 zile, serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, ofiţerului de stare civilã din cadrul primãriei unitãţii administrativ-teritoriale care a întocmit actul de naştere, de cãsãtorie sau de deces al persoanei la care aceastã modificare se referã, în vederea înscrierii menţiunilor corespunzãtoare.
    (2) Dacã modificarea a fost dispusã printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, aceasta se comunicã, din oficiu, în termenul prevãzut la alin. (1) de cãtre instanţa care s-a pronunţat ultima asupra fondului."

    3. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - (1) În cazul prevãzut la art. 10, starea civilã se poate dovedi prin orice mijloace de probã în faţa instanţei judecãtoreşti, în situaţiile prevãzute la art. 103 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicatã.
    (2) Prevederile art. 103 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicatã, cu privire la dovada stãrii civile sunt aplicabile şi în cazul în care se solicitã serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor sau ofiţerului de stare civilã din cadrul primãriei unitãţii administrativ-teritoriale competente reconstituirea sau întocmirea ulterioarã a actelor de stare civilã."

    4. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) Numele de familie şi prenumele copilului se stabilesc potrivit art. 84 din Legea nr. 287/2009, republicatã.
    (2) Ofiţerul de stare civilã are obligaţia de a refuza înregistrarea prenumelor formate din cuvinte indecente, ridicole ori altele asemenea, de naturã a afecta ordinea publicã şi bunele moravuri sau interesele copilului, dupã caz.
    (3) Dacã pãrinţii nu au nume de familie comun sau existã neconcordanţã între prenumele copilului trecut în certificatul medical constatator al naşterii şi declaraţia verbalã a declarantului, întocmirea actului de naştere se face pe baza declaraţiei scrise şi semnate de ambii pãrinţi, din care sã rezulte numele de familie şi prenumele copilului. În lipsa acordului pãrinţilor cu privire la numele de familie, instanţa de tutelã hotãrãşte şi comunicã de îndatã hotãrârea rãmasã definitivã şi irevocabilã serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, ofiţerului de stare civilã din cadrul primãriei unitãţii administrativ-teritoriale unde s-a produs evenimentul, în vederea întocmirii actului de naştere."

    5. La articolul 21, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Acţiunea se introduce la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã are domiciliul persoana interesatã sau unde are sediul serviciul de protecţie specialã a copilului. Cererea se soluţioneazã potrivit dispoziţiilor privind procedura necontencioasã din Codul de procedurã civilã. În vederea soluţionãrii, instanţa solicitã serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor în a cãrui razã administrativ-teritorialã are domiciliul persoana interesatã sau se aflã sediul serviciului de protecţie specialã a copilului verificãri pentru stabilirea identitãţii, precum şi avizul medicului legist cu privire la vârsta şi sexul persoanei al cãrei act de naştere se cere a fi întocmit. Judecarea cauzei se face cu participarea procurorului."

    6. Articolul 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 23. - (1) Întocmirea actului de naştere, în cazul copilului pãrãsit de mamã în maternitate, se face imediat dupã împlinirea termenului de 30 de zile de la întocmirea procesuluiverbal de constatare a pãrãsirii copilului, semnat de reprezentantul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, de reprezentantul poliţiei şi de cel al maternitãţii.
    (2) Dacã identitatea mamei nu a fost stabilitã în termenul prevãzut la alin. (1), serviciul public de asistenţã socialã în a cãrui razã administrativ-teritorialã a fost gãsit copilul, pe baza documentaţiei transmise de direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului, are obligaţia ca în termen de 5 zile sã obţinã dispoziţia primarului competent sã întocmeascã actul de naştere privind stabilirea numelui şi prenumelui copilului şi sã facã declaraţia de înregistrare a naşterii la serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor.
    (3) Întocmirea actului de naştere se face pe baza procesului verbal prevãzut la alin. (1), a certificatului medical constatator al naşterii, a autorizãrii instanţei de tutelã în a cãrei circumscripţie a fost gãsit copilul, cu privire la mãsura plasamentului în regim de urgenţã, a rãspunsului poliţiei cu privire la rezultatul verificãrilor privind identitatea mamei, a dispoziţiei de stabilire a numelui şi prenumelui copilului şi a declaraţiei de înregistrare a naşterii."

    7. La articolul 27, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Cãsãtoria se poate încheia în afara sediului serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, al primãriei competente, pentru motive temeinice, cu aprobarea primarului."

    8. La articolul 27, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cãsãtoria poate fi încheiatã la serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, la o altã primãrie decât cea în a cãrei razã teritorialã domiciliazã sau îşi au reşedinţa viitorii soţi, cu aprobarea primarului unitãţii administrativ-teritoriale unde se încheie cãsãtoria.
    (4) Serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor ori primãria unde urmeazã sã se încheie cãsãtoria va înştiinţa, de îndatã, primãria de domiciliu sau de reşedinţã a viitorilor soţi, în vederea publicãrii declaraţiei de cãsãtorie."

    9. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 28. - (1) Declaraţia de cãsãtorie se face personal de cãtre viitorii soţi, în scris, la serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, la primãria competentã, misiunea diplomaticã ori oficiul consular unde urmeazã a se încheia cãsãtoria. În declaraţia de cãsãtorie, viitorii soţi vor arãta cã nu existã niciun impediment legal la cãsãtorie şi vor menţiona numele de familie pe care îl vor purta în timpul cãsãtoriei, precum şi regimul matrimonial ales.
    (2) Pentru motive temeinice, dacã unul dintre viitorii soţi se aflã în imposibilitatea de a se deplasa la sediul serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, al primãriei competente, declaraţia de cãsãtorie se poate face şi în afara sediului acestuia/acesteia.
    (3) Ofiţerul de stare civilã care primeşte declaraţia de cãsãtorie solicitã viitorilor soţi sã prezinte actele de identitate, certificatele de naştere, certificatele medicale privind starea sãnãtãţii acestora, precum şi:
    a) autorizarea instanţei de tutelã în a cãrei circumscripţie îşi are domiciliul cel care cere încuviinţarea pentru încheierea cãsãtoriei, în cazul existenţei unor impedimente rezultate din condiţiile de rudenie fireascã sau adopţie, în condiţiile prevãzute de lege;
    b) avizul medical, dovada încuviinţãrii pãrinţilor ori, dupã caz, a tutorelui şi autorizarea instanţei de tutelã în a cãrei circumscripţie minorul îşi are domiciliul pentru încheierea cãsãtoriei, în cazul existenţei unor impedimente legate de vârsta matrimonialã; dispoziţiile art. 272 alin. (2) ultima tezã şi alin. (3)-(5) din Legea nr. 287/2009, republicatã, se aplicã în mod corespunzãtor.
    (4) Dacã unul dintre viitorii soţi, pãrinţii sau tutorele nu se aflã în unitatea administrativ-teritorialã unde urmeazã a se încheia cãsãtoria, ei pot face declaraţia de cãsãtorie, respectiv pot depune dovada încuviinţãrii prevãzute la alin. (3) lit. b) la serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, la primãria unitãţii administrativ-teritoriale unde au domiciliul sau reşedinţa, care o transmite în termen de 48 de ore serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau, dupã caz, primãriei unde urmeazã a se încheia cãsãtoria."

    10. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 29. - Ofiţerul de stare civilã dispune publicarea declaraţiei de cãsãtorie în ziua primirii acesteia, prin afişarea în extras într-un loc special amenajat la sediul serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau al primãriei, respectiv al misiunii diplomatice sau al oficiului consular unde urmeazã sã se încheie cãsãtoria, precum şi pe pagina de internet a acestuia/acesteia. Dupã caz, declaraţia de cãsãtorie se afişeazã şi la sediul serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau al primãriei unde celãlalt soţ îşi are domiciliul sau reşedinţa."

    11. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 30. - (1) Cãsãtoria se încheie dupã 10 zile de la afişarea declaraţiei de cãsãtorie, termen în care se cuprind atât data afişãrii, cât şi data încheierii cãsãtoriei.
    (2) Primarul municipiului, al sectorului municipiului Bucureşti, al oraşului sau al comunei unde urmeazã a se încheia cãsãtoria poate sã încuviinţeze, pentru motive temeinice, încheierea cãsãtoriei înainte de împlinirea termenului prevãzut la alin. (1).
    (3) Dacã de la data depunerii declaraţiei de cãsãtorie au trecut 30 de zile şi cãsãtoria nu a fost încheiatã ori dacã viitorii soţi doresc sã modifice declaraţia iniţialã, aceştia vor face o nouã declaraţie de cãsãtorie. Dispoziţiile art. 29 şi art. 30 alin. (1)-(2) se aplicã în mod corespunzãtor."

    12. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 31. - (1) În cazul în care constatã cã nu sunt îndeplinite cerinţele prevãzute de lege pentru încheierea cãsãtoriei, ofiţerul de stare civilã refuzã sã încheie cãsãtoria şi consemneazã refuzul într-un proces-verbal.
    (2) În cazul refuzului ofiţerului de stare civilã de a încheia cãsãtoria, persoana nemulţumitã poate sesiza instanţa de tutelã în raza cãreia domiciliazã."

    13. La articolul 32, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - (1) La încheierea cãsãtoriei, ofiţerul de stare civilã ia consimţãmântul viitorilor soţi, liber şi deplin exprimat, în prezenţa a 2 martori, dupã care îi declarã cãsãtoriţi, le citeşte dispoziţiile privind drepturile şi îndatoririle soţilor din Legea nr. 287/2009, republicatã, şi întocmeşte, de îndatã, actul de cãsãtorie."

    14. La articolul 34, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) Ofiţerul de stare civilã poate încheia cãsãtoria între cetãţeni strãini sau între aceştia şi cetãţeni români numai dacã, pe lângã actele prevãzute la art. 28, viitorii soţi cetãţeni strãini prezintã dovezi eliberate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale ţãrilor ai cãror cetãţeni sunt, din care sã rezulte cã sunt îndeplinite condiţiile de fond, cerute de legea lor naţionalã, pentru încheierea cãsãtoriei. Dispoziţiile art. 277 alin. (1) din Legea nr. 287/2009, republicatã, se aplicã în mod corespunzãtor."

    15. La articolul 35, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Declarantul va depune certificatul medical constatator al decesului, documentul de identitate şi, dupã caz, documentul de evidenţã militarã ale celui decedat."

    16. La articolul 36, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul în care decesul nu a fost declarat în termenul prevãzut la alin. (1) sau, dupã caz, la alin. (2), întocmirea actului de deces se face cu aprobarea Parchetului."

    17. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 39. - (1) Documentul cu care se face dovada identitãţii persoanei decedate şi documentele de evidenţã militarã ale acesteia, dupã caz, se reţin de cãtre ofiţerul de stare civilã şi se înainteazã serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor la care este arondatã unitatea administrativ-teritorialã, respectiv centru militar zonal/judeţean/de sector, pe raza cãreia persoana decedatã a avut ultimul domiciliu, în termen de 10 zile de la data înregistrãrii decesului.
    (2) În cazul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României, documentul cu care se face dovada identitãţii persoanei decedate se transmite cu primul curier diplomatic, organizat de la data înregistrãrii decesului.
    (3) În cazurile în care declarantul nu poate prezenta documentul prevãzut la alin. (1) şi (2), precizeazã în scris motivul neprezentãrii acestuia şi datele de stare civilã ale decedatului. Declaraţia se înainteazã autoritãţii prevãzute la alin. (1)."

    18. La articolul 42, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 42. - Întocmirea actului de deces, în baza unei hotãrâri judecãtoreşti definitive declarative de moarte, se face din oficiu sau la cererea persoanei interesate, dupã caz, de cãtre serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor sau ofiţerul de stare civilã din cadrul primãriei unitãţii administrativ-teritoriale de la:".

    19. La articolul 44, alineatele (2) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carierã ale României trimit, prin Ministerul Afacerilor Externe, actele din primul exemplar al registrelor de stare civilã, pe mãsura completãrii lor, la Direcţia Publicã de Evidenţã a Persoanelor şi Stare Civilã a Sectorului 1 al municipiului Bucureşti, împreunã cu documentele primare pe baza cãrora s-a întocmit actul. Al doilea exemplar al actelor din registrele de stare civilã se trimite, în termen de 30 de zile de la data când toate actele au fost completate, la Direcţia Generalã de Evidenţã a Persoanelor a municipiului Bucureşti.
    ..............................................................................................
    (5) Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilã privind cetãţenii români care nu au avut niciodatã domiciliul în România se face cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucureşti şi cu avizul prealabil al şefului Direcţiei Publice de Evidenţã a Persoanelor şi Stare Civilã a Sectorului 1 al municipiului Bucureşti în termen de 60 de zile de la data depunerii cererii de transcriere."

    20. La articolul 44, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) Este interzisã transcrierea/înscrierea certificatelor sau extraselor de stare civilã emise de autoritãţile strãine privind cãsãtoria dintre persoane de acelaşi sex ori a parteneriatelor civile încheiate sau contractate în strãinãtate, fie de cetãţeni români, fie de cetãţeni strãini."

    21. Articolul 50 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 50. - Desfacerea, anularea sau constatarea nulitãţii adopţiei, dispusã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, se înscrie, prin menţiune, pe actul de naştere iniţial şi, dupã caz, pe cel întocmit în urma adopţiei, pe actul de cãsãtorie şi pe actele de naştere ale copiilor minori ai celui adoptat, iar în cazul copiilor majori, numai la cererea acestora. Menţiunea se înscrie, din oficiu sau la cererea persoanei interesate, pe baza hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile."

    22. Articolul 51 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 51. - Încetarea cãsãtoriei prin decesul sau prin declararea judecãtoreascã a morţii unuia dintre soţi, constatarea nulitãţii, anularea sau desfacerea cãsãtoriei se înscrie prin menţiune pe actul de cãsãtorie şi pe cele de naştere ale foştilor soţi. Menţiunea se înscrie, din oficiu, pe baza comunicãrii primite de la ofiţerul stãrii civile care a întocmit actul de deces, a hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile, a certificatului de divorţ transmis de ofiţerul de stare civilã sau de notarul public ori la cererea persoanei interesate."

    23. Articolul 56 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 56. - Întocmirea ulterioarã a actelor de stare civilã se poate cere dacã:
    a) întocmirea actului de naştere sau de deces a fost omisã sau refuzatã, deşi au fost depuse actele necesare întocmirii acestuia;
    b) întocmirea actului de cãsãtorie a fost omisã sau refuzatã, deşi a fost luat consimţãmântul soţilor de cãtre ofiţerul de stare civilã."

    24. La articolul 60, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Hotãrârea judecãtoreascã prevãzutã la alin. (1), precum şi înregistrarea fãcutã în temeiul acesteia sunt opozabile oricãrei alte persoane, atât timp cât printr-o nouã hotãrâre nu s-a stabilit contrariul."

    25. La articolul 61, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Cererile înregistrate la serviciile de stare civilã ale sectoarelor municipiului Bucureşti se avizeazã în prealabil de cãtre şeful serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor."

    26. La articolul 61, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Dispoziţia prevãzutã la alin. (1), precum şi înregistrarea fãcutã în baza acesteia sunt opozabile oricãrei persoane pânã la proba contrarã."

    27. La articolul 66 alineatul (1), litera n) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "n) netransmiterea comunicãrilor cu privire la înregistrarea naşterii cetãţenilor români cu domiciliul în România ori a modificãrilor intervenite în statutul civil al persoanelor, a actelor de identitate ale persoanelor decedate serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor competente;".

    28. Articolul 69 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 69. - (1) La întocmirea actului de naştere, precum şi a celorlalte acte de stare civilã, numele de familie şi prenumele titularului se scriu în limba maternã, folosindu-se alfabetul latin.
    (2) Numele sau prenumele formate din douã sau mai multe cuvinte se scriu fãrã cratimã.
    (3) Dispoziţiile alin. (2) nu se aplicã în situaţiile prevãzute la art. 5 alin. (2)."

    29. La articolul 75, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 75. - (1) Serviciile publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor şi ofiţerii de stare civilã din cadrul primãriilor întocmesc buletine statistice de naştere, de cãsãtorie, de divorţ şi de deces, iar instanţa de tutelã, buletine statistice de divorţ."

    30. În tot cuprinsul legii, denumirea "Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Justiţiei".

    ART. II
    Odatã cu asigurarea suportului tehnic necesar informatizãrii activitãţii de stare civilã vor fi furnizate servicii electronice privind informaţii şi documente cetãţenilor ale cãror acte şi fapte de stare civilã au fost înregistrate în România.
    ART. III
    Înregistrãrile existente în actele de stare civilã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, privind numele sau prenumele formate din douã sau mai multe cuvinte scrise cu cratimã, rãmân valabile.
    ART. IV
    Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data intrãrii în vigoare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicatã.
    ART. V
    Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul afacerilor externe,
                                Teodor Baconschi

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                 Sulfina Barbu

                         Ministrul apãrãrii naţionale,
                                 Gabriel Oprea

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                 Ritli Ladislau

    Bucureşti, 28 septembrie 2011.
    Nr. 80.
                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016