Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 8 din 20 februarie 2007  pentru modificarea   art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2007 privind unele masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European si a   art. 9^2 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 8 din 20 februarie 2007 pentru modificarea art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2007 privind unele masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European si a art. 9^2 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 23 februarie 2007

Potrivit <>Legii nr. 43/2003 privind finanţarea activitãţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, pânã la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, subvenţiile de la bugetul de stat pentru partidele politice erau acordate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, iar controlul finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale era realizat de Curtea de Conturi.

<>Legea nr. 43/2003 a fost abrogatã pe data de 1 ianuarie 2007 prin <>Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activitãţii partidelor politice şi a campaniilor electorale. Noua lege prevedea faptul cã, începând cu data de 1 ianuarie 2007, subvenţiile de la bugetul de stat pentru partidele politice se acordã de la bugetul de stat, prin bugetul Autoritãţii Electorale Permanente, în atribuţiile cãreia intrau şi cele referitoare la controlul finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale.
Prin <>art. IV din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 privind unele mãsuri pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 8 februarie 2007, termenul de 1 ianuarie 2007 prevãzut pentru acordarea subvenţiilor prin bugetul Autoritãţii Electorale Permanente şi pentru realizarea controlului finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale a fost modificat pentru data de 1 iulie 2007, consecinţele fiind urmãtoarele:
a) acordarea subvenţiilor revine în competenţa Secretariatului General al Guvernului, care nu are însã alocate fonduri în buget;
b) Autoritatea Electoralã Permanentã are alocate fonduri în bugetul pe anul 2007, însã nu are competenţa acordãrii subvenţiilor.
Trebuie menţionat faptul cã abrogarea <>Legii nr. 43/2003 şi-a produs efectele pe data de 1 ianuarie 2007, nemaiputând fi aplicate dispoziţiile acesteia ulterior, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 .
Prin urmare, în acest moment sunt inaplicabile dispoziţiile referitoare la acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru partidele politice şi cele referitoare la exercitarea controlului finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale, ceea ce impune stabilirea, în regim de urgenţã, a mãsurilor necesare pentru reglementarea acestei situaţii.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
Articolul IV din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 privind unele mãsuri pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 8 februarie 2007, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"<>Art. IV. - (1) Articolul 53 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activitãţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 632 din 21 iulie 2006, cu modificãrile ulterioare, se abrogã.
(2) Dispoziţiile <>Legii nr. 334/2006 , cu modificãrile ulterioare, referitoare la acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat, cuprinse în art. 14-19, se suspendã pânã la data de 31 decembrie 2007 inclusiv.
(3) În anul 2007 partidele politice primesc subvenţii de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, potrivit urmãtoarei metodologii:
1. Subvenţia se varsã lunar în contul fiecãrui partid politic prin bugetul Secretariatului General al Guvernului şi se reflectã distinct în evidenţa contabilã. Suma alocatã anual partidelor politice nu poate fi mai mare de 0,04% din veniturile prevãzute în bugetul de stat.
2. Partidele politice care la începutul legislaturii au reprezentanţi în grupuri parlamentare, cel puţin într-o Camerã, primesc o subvenţie de bazã. Totalul subvenţiilor de bazã reprezintã o treime din subvenţiile bugetare alocate partidelor politice.
3. Partidele politice reprezentate în Parlament primesc şi o subvenţie proporţionalã cu numãrul de mandate obţinute. Suma cuvenitã pentru un mandat se stabileşte prin împãrţirea restului de douã treimi din subvenţiile de la bugetul de stat pentru partide politice la numãrul total al parlamentarilor.
4. Subvenţia totalã acordatã de la bugetul de stat unui partid politic, dupã aceste operaţiuni, nu poate depãşi de 5 ori subvenţia de bazã.
5. Partidele politice care nu au mandate parlamentare, dar au obţinut cu cel mult 1% sub pragul electoral, primesc subvenţii egale, care se stabilesc prin împãrţirea sumei neutilizate, potrivit dispoziţiilor pct. 4, la numãrul partidelor politice respective. Suma totalã acordatã partidelor politice neparlamentare nu poate fi mai mare decât o subvenţie de bazã.
6. Sumele neutilizate dupã redistribuire, potrivit prevederilor pct. 5, se împart partidelor politice parlamentare proporţional cu numãrul mandatelor.
7. Sumele neutilizate la sfârşitul anului financiar se reporteazã în anul urmãtor.
(4) Fondurile alocate prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 , cu modificãrile ulterioare, pentru finanţarea partidelor politice, cuprinse în bugetul Autoritãţii Electorale Permanente, se transferã cu aceeaşi destinaţie în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(5) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Secretariatului General al Guvernului şi Autoritãţii Electorale Permanente.
(6) Pânã la data de 1 iulie 2007, atribuţiile de control referitoare la acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile de control, evidenţã şi sancţiuni referitoare la finanţarea campaniilor electorale, ce revin Autoritãţii Electorale Permanente în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 334/2006 , cu modificãrile ulterioare, se exercitã de Curtea de Conturi.
(7) În termen de 15 zile de la publicarea rezultatului alegerilor, mandatarul financiar stabilit potrivit <>Legii nr. 334/2006 , cu modificãrile ulterioare, este obligat sã depunã, atât la Autoritatea Electoralã Permanentã, cât şi la Curtea de Conturi, un raport detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale.
(8) Pentru verificarea legalitãţii încasãrilor şi a plãţilor efectuate în campania electoralã Curtea de Conturi poate solicita orice declaraţii şi documentele suplimentare pe care le considerã necesare.
(9) În termen de 30 de zile de la primirea raportului prevãzut la alin. (7) sau, dupã caz, a documentelor suplimentare solicitate, Curtea de Conturi, în alcãtuirea prevãzutã la <>art. 56 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va pronunţa asupra corectitudinii evidenţelor contabile electorale şi asupra legalitãţii plãţilor fãcute. Dacã se apreciazã cã existã anumite neregularitãţi sau încãlcãri ale restricţiilor legale privind veniturile şi cheltuielile electorale, Curtea de Conturi, în aceeaşi alcãtuire, poate dispune restituirea, în tot sau în parte, a subvenţiei primite de la bugetul de stat.
(10) Hotãrârea pronunţatã de Curtea de Conturi, potrivit alin. (8), poate fi atacatã la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii.
(11) Dispoziţiile alin. (3) şi (4) se aplicã în mod corespunzãtor şi organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale."
ART. II
Alineatul (1) al articolului 9^2 din <>Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 16 ianuarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9^2. - (1) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin structurile sale judeţene/a municipiului Bucureşti, prelucreazã datele din Registrul naţional de evidenţã a persoanelor privind cetãţenii cu drept de vot şi pune gratuit la dispoziţia primarilor, la cererea acestora, actualizãrile listelor electorale permanente, precum şi copiile de pe acestea, cuprinzând alegãtorii din fiecare secţie de votare."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Radu Stroe

p. Ministrul administraţiei
şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

Bucureşti, 20 februarie 2007.
Nr. 8.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016