Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 79 din 18 iunie 2008  privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 465 din 23 iunie 2008

Având în vedere cã actualul cadru legal a creat premisele funcţionãrii în paralel a douã sisteme de conducere a operatorilor economici, primul aplicabil societãţilor comerciale, în general, instituit de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform cãruia administrarea executivã este delegatã directorilor care îşi exercitã atribuţiile în temeiul unui contract de mandat, iar cel de-al doilea incident regiilor autonome, societãţilor şi companiilor naţionale, precum şi societãţilor la care statul sau o autoritate administrativã este acţionar majoritar, instituit de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 privind întãrirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 59/2002 , cu completãrile ulterioare, conform cãruia atribuţiile de conducere sunt exercitate de conducãtori în baza unui contract de performanţã, anexã la contractul individual de muncã,
ţinând cont de faptul cã existenţa unui regim diferenţiat pentru o anumitã categorie de operatori economici nu se justificã, fiind, dimpotrivã, de naturã a crea disfuncţionalitãţi în derularea activitãţii societãţilor cu capital integral sau majoritar de stat,
luând în considerare specificul anumitor categorii de societãţi comerciale,
în temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se aplicã regiilor autonome, societãţilor şi companiilor naţionale şi societãţilor comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritorialã este acţionar unic sau majoritar, precum şi filialelor acestora, denumite în continuare operatori economici.
ART. 2
(1) Directorii generali/directorii asigurã conducerea operatorilor economici prevãzuţi la art.1, în baza unui contract de mandat încheiat în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Contractul de mandat este acordul de voinţã încheiat între operatorul economic, reprezentat de consiliul de administraţie, şi directorul general/directorul operatorului economic, care are ca obiect îndeplinirea unor obiective şi criterii de performanţã aprobate de acţionari.
(3) La nivelul operatorului economic, în contractul de mandat, alãturi de criteriile de performanţã specifice, se prevãd în mod obligatoriu obiective cuantificate privind reducerea creanţelor şi plãţilor restante, a pierderilor, a cheltuielii la 1.000 lei venituri, precum şi creşterea productivitãţii muncii, calculatã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 3
Criteriile şi obiectivele înscrise în contractul de mandat se actualizeazã anual, în termen de 30 de zile de la data aprobãrii bugetului de venituri şi cheltuieli.
ART. 4
(1) Remuneraţia lunarã a directorului general/directorului se diminueazã proporţional cu gradul global de neîndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanţã stabilite prin contractul de mandat, dar nu mai mult de 30% din nivelul acesteia.
(2) Dupã aprobarea situaţiilor financiare anuale, conducãtorului operatorului economic i se poate acorda un premiu anual de cel mult 12 remuneraţii brute lunare, proporţional cu gradul global de depãşire a obiectivelor şi criteriilor de performanţã stabilite prin contractul de mandat.
ART. 5
Conducãtorii ministerelor, Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului, organelor administraţiei publice centrale sau ale administraţiei publice locale, dupã caz, precum şi ai altor instituţii publice care au în subordine, autoritate, coordonare sau în portofoliu operatori economici au urmãtoarele obligaţii:
a) sã aprobe sau sã supunã aprobãrii, dupã caz, bugetele de venituri şi cheltuieli, potrivit prevederilor legale în vigoare;
b) sã dispunã mãsuri pentru urmãrirea lunarã a execuţiei contractelor de mandat şi pentru aplicarea prevederilor art. 4 alin. (1) din prezenta ordonanţã de urgenţã;
c) sã aprobe acordarea premiilor anuale în limita şi în condiţiile prevãzute prin contractul de mandat şi prin prevederile art. 4 alin. (2) din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 6
Ministerele, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, organele administraţiei publice centrale sau ale administraţiei publice locale, dupã caz, prezintã spre consultare sindicatelor de ramurã bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici prevãzuţi la art. 1.
ART. 7
(1) Fundamentarea fondului de salarii anual, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, se va face pe baza indicelui de creştere a câştigului salarial mediu brut lunar, care nu va putea fi mai mare de 60% din indicele de creştere a productivitãţii muncii, calculat în unitãţi valorice comparabile sau în unitãţi fizice, dupã caz.
(2) Suplimentar faţã de creşterea prevãzutã la alin. (1) se va putea acorda o creştere a câştigului salarial mediu pe baza economiilor rezultate din reducerea cheltuielilor la 1.000 lei venituri, dar nu mai mult decât indicele de creştere a productivitãţii muncii.
(3) Indicele productivitãţii muncii va putea fi calculat în unitãţi fizice pentru activitatea de bazã, dacã aceasta reprezintã mai mult de 50% din totalul veniturilor din activitatea de bazã.
(4) Pentru operatorii economici-filiale, a cãror activitate depinde de contractele cu societatea-mamã în proporţie mai mare de 60% din activitate, drepturile salariale se acordã în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), dar nu mai mult decât creşterea acordatã pentru societatea-mamã.
(5) În cazuri justificate, prin hotãrâre a Guvernului, pot fi stabiliţi alţi indicatori specifici de fundamentare a fondului de salarii.
ART. 8
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã nu se aplicã societãţilor financiar-bancare şi de asigurãri, precum şi societãţii comerciale "Fondul Proprietatea" - S.A.
ART. 9
Contractele de performanţã încheiate în baza dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 privind întãrirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 59/2002 , cu completãrile ulterioare, precum şi contractele de mandat încheiate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã înceteazã sau se modificã, dupã caz.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 privind întãrirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 297 din 7 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 59/2002 , cu completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Bucureşti, 18 iunie 2008.
Nr. 79.
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016