Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 79 din 14 iulie 2005  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 79 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 19 iulie 2005
Având în vedere importanţa îndeplinirii în termen a angajamenelor asumate de România pentru anul 2005 în vederea integrãrii în Uniunea Europeanã, respectiv a transpunerii în termenul asumat, în legislaţia româneascã, a documentelor comunitare în domeniul prevenirii şi combaterii traficului de persoane, a cãrei nerealizare ar putea activa clauza specialã de salvgardare privind amânarea aderãrii României la Uniunea Europeanã,
ţinând seama de faptul cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, litera a) a punctului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"a) executarea unei munci sau îndeplinirea de servicii în mod forţat ori cu încãlcarea normelor legale privind condiţiile de muncã, salarizare, sãnãtate şi securitate;"
2. La articolul 12, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Traficul de persoane sãvârşit în una dintre urmãtoarele împrejurãri:
a) de douã sau mai multe persoane împreunã;
b) s-a cauzat victimei o vãtãmare gravã a integritãţii corporale sau a sãnãtãţii;
c) de un funcţionar public în exerciţiul atribuţiilor de serviciu,
se pedepseşte cu închisoare de la 5 ani la 15 ani şi interzicerea unor drepturi."
3. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Recrutarea, transportarea, transferarea, gãzduirea sau primirea unui minor, în scopul exploatãrii acestuia, constituie infracţiunea de trafic de minori şi se pedepseşte cu închisoare de la 5 ani la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.
(2) Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) este sãvârşitã prin ameninţare, violenţã sau alte forme de constrângere, prin rãpire, fraudã ori înşelãciune, abuz de autoritate sau profitând de imposibilitatea minorului de a se apãra ori de a-şi exprima voinţa sau prin oferirea, darea, acceptarea ori primirea de bani sau de alte foloase pentru obţinerea consimţãmântului persoanei care are autoritate asupra minorului, pedeapsa este închisoare de la 7 ani la 18 ani şi interzicerea unor drepturi.
(3) Dacã faptele prevãzute la alin. (1) şi (2) sunt sãvârşite în condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (2), pedeapsa este închisoare de la 7 ani la 18 ani şi interzicerea unor drepturi, în cazul prevãzut la alin. (1), şi închisoare de la 10 ani la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi, în cazul prevãzut la alin. (2).
(4) Dacã faptele prevãzute în pezentul articol au avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este închisoare de la 15 ani la 25 de ani şi interzicerea unor drepturi."
4. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Persoana supusã traficului de persoane, care a sãvârşit, ca urmare a exploatãrii sale, infracţiunea de prostituţie sau pe cea de cerşetorie, nu se pedepseşte pentru aceastã infracţiune dacã mai înainte de a se fi început urmãrirea penalã pentru infracţiunea de trafic de persoane încunoştinţeazã autoritãţile competente despre aceasta sau dacã, dupã ce a început urmãrirea penalã ori dupã ce fãptuitorii au fost descoperiţi, înlesneşte arestarea acestora.
(2) Persoana care a comis una dintre infracţiunile prevãzute de prezenta lege, iar în timpul urmãririi penale denunţã şi faciliteazã identificarea şi tragerea la rãspundere penalã a altor persoane care au sãvârşit infracţiuni prevãzute de prezenta lege beneficiazã de reducerea la jumãtate a limitelor pedepsei prevãzute de lege."
5. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Strãinii victime ale traficului de persoane pot fi cazaţi în centrele special amenajate potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fãrã a mai fi necesarã luarea în custodie publicã a acestora. În acest scop, administraţia centrelor amenajeazã spaţii speciale, separate de cele destinate cazãrii strãinilor luaţi în custodie publicã.
(2) Strãinii victime ale traficului de persoane, solicitanţi ai unei forme de protecţie în România, pot fi cazaţi în centrele special amenajate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, republicatã.
(3) Cazarea persoanelor prevãzute la alin. (1) se aprobã de şeful Autoritãţii pentru strãini, la solicitarea scrisã a autoritãţilor competente.
(4) Victimele traficului de persoane sunt informate în locurile de cazare, într-o limbã pe care o înţeleg, cu privire la procedurile judiciare şi administrative aplicate.
(5) Persoanele prevãzute la alin. (1) şi (2) pot beneficia de consiliere psihicã şi psihologicã, precum şi de asistenţã medicalã şi socialã într-o limbã pe care o înţeleg.
(6) Asistenţa medicalã, medicamentele şi hrana persoanelor prevãzute la alin. (1) se asigurã potrivit normelor legale aplicabile strãinilor luaţi în custodie publicã."
6. Dupã articolul 39 se introduce articolul 39^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 39^1 - (1) Strãinii cu privire la care existã motive serioase sã se considere cã sunt victime ale traficului de fiinţe umane beneficiazã de o perioadã de recuperare şi reflecţie de pânã la 90 de zile, pentru a se reface, a ieşi de sub influenţa fãptuitorilor şi a lua o decizie în cunoştinţã de cauzã privind cooperarea cu autoritãţile competente, timp în care li se acordã de cãtre Autoritatea pentru strãini, la solicitarea procurorului sau a instanţei, tolerarea rãmânerii pe teritoriul României. În perioada de recuperare şi reflecţie strãinii beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 38.
(2) În timpul sau la expirarea perioadei de reflecţie, strãinilor victime ale traficului de persoane li se poate acorda, la cerere, un permis de şedere temporarã, în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 79.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016