Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 78 din 18 iunie 2008  privind stabilirea competentei supravegherii executarii obligatiei minorului de a presta o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public, prevazuta la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 78 din 18 iunie 2008 privind stabilirea competentei supravegherii executarii obligatiei minorului de a presta o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public, prevazuta la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 465 din 23 iunie 2008

Având în vedere cã, în prezent, obligaţia prevãzutã la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal, dispusã în sarcina minorului sancţionat cu mãsura libertãţii supravegheate, se aplicã şi se executã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 55/2002 privind regimul juridic al sancţiunii prestãrii unei activitãţi în folosul comunitãţii, aprobatã prin <>Legea nr. 641/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel: supravegherea executãrii acestei obligaţii se face "de cãtre primarul localitãţii sau de cãtre primarii sectoarelor municipiului Bucureşti, prin persoane împuternicite în acest sens, cu sprijinul unitãţii de poliţie, în a cãror razã teritorialã se executã sancţiunea",
luând în considerare cã, atunci când prin hotãrârea judecãtoreascã se dispune încredinţarea minorului spre supraveghere serviciului de probaţiune (potrivit <>art. 11 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2002 , cu modificãrile ulterioare), teoretic apare un conflict de competenţã în cazul în care supravegherea tuturor celorlalte mãsuri şi obligaţii prevãzute la art. 103 din Codul penal este de competenţa serviciului de probaţiune,
ţinând seama cã în practicã instanţele de judecatã continuã sã pronunţe hotãrâri judecãtoreşti prin care dispun inclusiv supravegherea executãrii obligaţiei prevãzute la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal în sarcina serviciilor de probaţiune, dupã procedura stabilitã prin art. 42 şi 43 din Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.239/2000 , procedurã validã pânã în momentul în care a intrat în vigoare <>Ordonanţa Guvernului nr. 55/2002 ,
din cauza faptului cã existã o confuzie de ordin procedural, serviciile de probaţiune aflându-se în situaţia de a pune în executare hotãrâri judecãtoreşti care au un obiect de supraveghere pentru care nu mai au competenţã, ceea ce afecteazã punerea în executare a hotãrârilor judecãtoreşti şi însuşi scopul final pentru care acestea sunt pronunţate,
deoarece este afectatã credibilitatea sistemului de justiţie per ansamblu, din moment ce instituţia probaţiunii a investit atât resurse umane, cât şi resurse de tip material în eficientizarea procedurii de supraveghere a obligaţiei prevãzute la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal, în prezent, la nivelul Ministerului Justiţiei continuându-se implementarea unor programe internaţionale contractate anterior în acest domeniu (de exemplu, programul MATRA), programe care au presupus investirea unor fonduri într-o activitate care a rãmas, practic, fãrã obiect,
datoritã faptului cã eficientizarea activitãţii serviciilor de probaţiune şi atingerea scopurilor propuse prin intervenţia acestora presupun o unitate de abordare a mãsurilor şi obligaţiilor de aceeaşi naturã pe care instanţa de judecatã le poate impune minorului sancţionat penal,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Supravegherea executãrii obligaţiei minorului de a presta o activitate neremuneratã într-o instituţie de interes public, prevãzutã la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal, revine serviciului de probaţiune de pe lângã tribunalul în circumscripţia cãruia locuieşte minorul.
ART. 2
Prevederile art. 1 se aplicã şi se executã în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului justiţiei, care se emite în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 3
(1) În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Justiţiei va supune Guvernului spre aprobare proiectul de hotãrâre pentru modificarea Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.239/2000 .
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>art. 18 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 55/2002 privind regimul juridic al sancţiunii prestãrii unei activitãţi în folosul comunitãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 30 august 2002, aprobatã prin <>Legea nr. 641/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul justiţiei,
Theodor Cãtãlin Nicolescu,
secretar de stat

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Bucureşti, 18 iunie 2008.
Nr. 78.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016