Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 77 din 24 iunie 2009  privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 77 din 24 iunie 2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 26 iunie 2009
Actele normative care reglementeazã activitatea de jocuri de noroc în vigoare acoperã, în general, domeniul de referinţã, dar, având o vechime mare, nu mai corespund realitãţilor economice, tehnice şi mai ales conceptuale din domeniul jocurilor de noroc. Aplicarea acestora în practicã, precum şi modificarea actelor normative conexe activitãţii au demonstrat existenţa necesitãţii modificãrii şi perfecţionãrii actualelor reglementãri, pentru a rãspunde cât mai bine cerinţelor pieţei specifice.
Totodatã, având în vedere mãsurile privind asigurarea surselor de finanţare a dezvoltãrii economice şi ţinând cont de faptul cã taxa de autorizare perceputã organizatorilor de jocuri de noroc este nemodificatã din anul 2000, se impune modificarea nivelului de taxare a operatorilor economici din domeniul jocurilor de noroc.
Ţinând cont de situaţiile expuse mai sus, ce vizeazã domeniul de activitate al jocurilor de noroc, se impune îmbunãtãţirea cadrului normativ prin promovarea prezentei ordonanţe de urgenţã.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Organizarea şi exploatarea activitãţii de jocuri de noroc pe teritoriul României constituie monopol de stat şi se desfãşoarã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Statul poate acorda dreptul de organizare şi exploatare a activitãţii de jocuri de noroc în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, pe bazã de licenţã de organizare a jocurilor de noroc pe fiecare tip de activitate, astfel cum acestea sunt clasificate prin prezenta ordonanţã de urgenţã, şi de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, documente nominale şi limitate în timp, ce vor fi exploatate în mod direct de deţinãtorul licenţei.
(3) Activitatea de autorizare a organizãrii şi exploatãrii jocurilor de noroc se realizeazã de Ministerul Finanţelor Publice prin Comisia de autorizare a jocurilor de noroc, denumitã în continuare comisie, care se organizeazã şi funcţioneazã la nivelul acestui minister, în condiţiile stabilite de prezenta ordonanţã de urgenţã, de normele metodologice de aplicare a acesteia, precum şi de alte acte normative cu incidenţã în materie.
(4) Dispoziţiile legale referitoare la procedura aprobãrii tacite nu se aplicã în cadrul procedurii de acordare a licenţelor de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), conform cãrora jocurile de noroc sunt exploatate în mod direct de deţinãtorul licenţei, exploatarea jocurilor de noroc se poate realiza, în comun, de cãtre 2 organizatori de jocuri de noroc între care existã un contract de asociere încheiat în condiţiile legii, rãspunderea administrativã revenind ambilor parteneri.
ART. 2
(1) Componenţa comisiei se stabileşte prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor, din structura acesteia fãcând parte cel puţin câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor.
(2) Comisia funcţioneazã având în vedere principiile legalitãţii, imparţialitãţii, rolului activ şi disponibilitãţii.
(3) Monitorizarea activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc se realizeazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, direct sau împreunã cu alte instituţii ale statului, în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Prin joc de noroc se înţelege acea activitate comercialã care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii: se atribuie câştiguri materiale, de regulã bãneşti, ca urmare a oferirii publice de cãtre organizator a unui potenţial câştig şi a acceptãrii ofertei de cãtre participant, cu perceperea unei taxe de participare directe sau disimulate, câştigurile fiind atribuite prin selecţia aleatorie a rezultatelor evenimentelor care fac obiectul jocului, indiferent de modul de producere a acestora.
(2) Sunt incluse în aceastã categorie şi acele activitãţi comerciale în care beneficiarii premiilor sunt stabiliţi pe baza rezultatelor unor evenimente sau concursuri ce se vor produce fãrã implicarea organizatorilor.
(3) Organizarea oricãrui joc de noroc implicã existenţa cumulativã a urmãtoarelor elemente: joc şi/sau partidã, taxã de participare sau mizã, fond de câştiguri sau premii, mijloace de joc, organizator, participanţi.
ART. 4
(1) Prin taxã de participare directã se înţelege suma de bani perceputã direct de la participant de cãtre organizator în schimbul dreptului de participare la joc.
(2) Prin taxã de participare disimulatã se înţelege orice sumã încasatã sau solicitatã suplimentar faţã de contravaloarea perceputã de la aceeaşi persoanã de acelaşi operator economic pentru vânzarea unor bunuri ori produse sau pentru efectuarea unor servicii similare ori identice, indiferent dacã aceasta este încasatã sau solicitatã direct de cãtre organizatorul activitãţii ori de cãtre o altã persoanã care participã sub orice formã la desfãşurarea activitãţii, având ca finalitate permisiunea dreptului de participare la jocul de noroc.
ART. 5
(1) Prin mijloc de joc se înţelege orice suport material, inclusiv suportul informatic, care serveşte sau permite organizarea, desfãşurarea ori participarea la jocuri de noroc. Mijloacele de joc pot fi: de bazã şi auxiliare.
(2) Prin mijloc de joc de bazã se înţelege orice suport material, inclusiv suportul informatic, care genereazã, în mod direct, elementele aleatorii ce stau la baza jocurilor de noroc. Intrã în aceastã categorie, pentru jocurile de noroc în care câştigãtorii sunt stabiliţi pe baza rezultatelor unor evenimente sau concursuri care nu depind în mod exclusiv de hazard, serverele sau alte suporturi informatice similare care asigurã organizarea şi exploatarea unitarã la nivelul organizatorului a jocurilor de noroc respective.
(3) Prin mijloc de joc auxiliar se înţelege orice suport material, inclusiv suportul informatic, care, deşi nu face parte integrantã din mijlocul de joc de bazã, concurã împreunã cu acesta la organizarea şi desfãşurarea jocurilor de noroc ori la participarea la astfel de activitãţi.
(4) Mijloacele de joc auxiliare reprezentând jetoane, impulsuri, tichete sau altele asemenea constituie mijloace financiare care concurã la organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc.
(5) Nu sunt permise ca instrumente de platã care concurã la exploatarea jocurilor de noroc instrumentele de platã utilizate în sistemul financiar-bancar (ordine de platã, cambii, bilete la ordin, viramente, foi de vãrsãmânt etc.), alte hârtii de valoare/cu valoare declaratã sau vouchere, cu excepţia mijloacelor de joc prevãzute la alin. (4) şi a mijloacelor bãneşti.
ART. 6
Prin organizator de jocuri de noroc se înţelege persoana juridicã autorizatã sã organizeze şi sã exploateze jocuri de noroc în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã. Poate dobândi aceastã calitate persoana juridicã de drept român constituitã în condiţiile legii.
ART. 7
Prin participant la jocul de noroc se înţelege orice persoanã fizicã majorã care doreşte şi are dreptul legal sã participe la jocuri de noroc autorizate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã. Participarea la joc presupune acceptarea necondiţionatã a regulamentului respectivului joc de noroc.
ART. 8
Prin câştig sau premiu se înţelege sumele în bani, bunurile sau serviciile acordate de organizator participantului la joc declarat câştigãtor, în conformitate cu prevederile cuprinse în regulamentul respectivului joc de noroc. Rãspunderea privind acordarea câştigului sau premiului revine în exclusivitate organizatorului jocului de noroc.
ART. 9
Prin jocuri de noroc frauduloase se înţelege acele jocuri de noroc prin care mijloacelor de joc aprobate le sunt modificate datele sau parametrii iniţiali, astfel încât sã fie adusã atingere elementelor de şansã sau metodelor de selecţie.
ART. 10
(1) Jocurile de noroc se clasificã dupã cum urmeazã:
a) jocuri loto, dacã sunt folosite rezultatele pur aleatorii ale unor evenimente ce constau în extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri, indiferent de procedurile şi caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor (urne, roţi, cupe şi alte asemenea mijloace) care nu se desfãşoarã în prezenţa jucãtorilor. În aceastã categorie se includ: loteriile, inclusiv cele instantanee, şi orice joc de noroc care nu se desfãşoarã în prezenţa jucãtorilor şi care constã în extrageri de numere, de litere, simboluri, formulare sau bilete, prin intermediul cãrora pot fi obţinute diverse câştiguri determinate de evenimente care nu se desfãşoarã în prezenţa fizicã a jucãtorilor, cu excepţia jocurilor de noroc definite în continuare;
b) pariuri, dacã sunt folosite rezultatele unor evenimente ce se vor produce fãrã implicarea organizatorilor. Pariul este un joc de noroc în care participantul trebuie sã indice rezultatele unor evenimente ce urmeazã sã aibã loc sau care sunt generate aleatoriu de un sistem informatic independent. În aceastã categorie se includ:
(i) pariurile mutuale, în cadrul cãrora premiul se distribuie participanţilor declaraţi câştigãtori proporţional cu numãrul variantelor câştigãtoare deţinute de fiecare dintre aceştia, organizatorul fiind implicat doar în procesul de colectare a taxelor de participare şi de distribuire a sumelor stabilite cu titlul de premii, în conformitate cu prevederile regulamentelor de joc respective;
(ii) pariurile în cotã fixã, în cadrul cãrora organizatorul este cel care stabileşte pe baza unor criterii proprii şi aduce la cunoştinţa participanţilor cotele de multiplicare a mizei în cazul în care variantele jucate sunt declarate câştigãtoare, în conformitate cu prevederile regulamentelor de joc respective. Valoarea fiecãrui câştig este fixatã prin regulament (sumã fixã sau multiplu de mizã) independent de totalul mizelor;
c) jocuri de noroc caracteristice activitãţii cazinourilor, dacã evenimentele se produc cu ajutorul unor mijloace specifice de joc, în prezenţa fizicã a participanţilor, cu sau fãrã participarea directã a acestora. Mijloacele specifice de joc folosite pot fi: cãrţi de joc, zaruri, bile de ruletã, rulete şi mese de joc, inclusiv instalaţiile auxiliare ale acestora, precum şi alte mijloace de joc stabilite prin hotãrâre a Guvernului;
d) jocurile tip slot-machine, dacã evenimentele sunt organizate în prezenţa fizicã a participanţilor prin intermediul maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor specifice, iar câştigul depinde de hazard;
e) jocurile bingo desfãşurate în sãli de joc, cu câştiguri generate de elemente aleatorii, organizate prin folosirea echipamentelor complexe de extragere de tip loteristic, care sunt caracterizate prin extrageri şi premieri succesive, în prezenţa fizicã a jucãtorilor;
f) jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, cu câştiguri generate de elemente aleatorii, organizate prin folosirea echipamentelor complexe de extragere de tip loteristic, care sunt caracterizate prin extrageri şi premieri succesive, fãrã prezenţa fizicã a jucãtorilor.
(2) Pentru jocurile de noroc prevãzute la alin. (1), precum şi pentru orice alte tipuri de jocuri de noroc organizate în condiţiile stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã este obligatorie deţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, respectiv a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc.
ART. 11
Nu sunt considerate jocuri de noroc şi sunt permise fãrã autorizare urmãtoarele tipuri de jocuri:
a) tombolele organizate în şcoli, în grãdiniţe sau în alte colectivitãţi şi care au un caracter distractiv şi nonprofit pentru organizatori;
b) jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor maşini, aparate, dispozitive de orice fel şi care nu presupun câştiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea forţei, inteligenţei şi dexteritãţii participantului;
c) acţiunile organizate de diferiţi operatori economici, în condiţiile legii, în scopul stimulãrii vânzãrilor şi care nu presupun taxã de participare, respectiv niciun fel de cheltuialã suplimentarã din partea participanţilor şi nici majorarea preţului pe care produsul l-a avut anterior desfãşurãrii acţiunii publicitare.
ART. 12
(1) Licenţa de organizare a jocurilor de noroc se acordã operatorului economic care îndeplineşte condiţiile pentru organizarea activitãţilor ce fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã şi este valabilã 5 ani de la data acordãrii, cu condiţia plãţii taxei de autorizare anualã conform prevederilor art. 14.
(2) Operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor înştiinţa comisia despre orice modificare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii, adusã datelor iniţiale în baza cãrora a fost emisã licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz.
(3) Autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc este valabilã un an de la data acordãrii, dupã cum urmeazã:
a) în cazul jocurilor loto: pentru întreaga activitate care presupune extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri, indiferent de procedurile şi caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor (urne, roţi, cupe şi alte asemenea mijloace) care nu se desfãşoarã în prezenţa jucãtorilor;
b) în cazul pariurilor: pentru mijlocul de joc de bazã prin care se desfãşoarã organizarea şi exploatarea unitarã la nivelul organizatorului a fiecãrei activitãţi distincte;
c) în cazul jocurilor de noroc caracteristice activitãţii cazinourilor: fiecãrui organizator i se acordã o singurã autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc pentru locaţia în care se organizeazã şi se desfãşoarã aceste activitãţi;
d) în cazul jocurilor bingo desfãşurate în sãli de joc: pentru fiecare locaţie în care se organizeazã şi se desfãşoarã aceste activitãţi;
e) în cazul jocurilor tip slot-machine: pentru fiecare mijloc de joc.
(4) Prin data acordãrii se înţelege data de întâi a lunii urmãtoare celei în care, dupã ce s-a analizat şi s-a avizat favorabil documentaţia depusã de operatorul economic, s-a efectuat plata sumelor datorate anticipat de operatorul economic, conform prevederilor art. 14.
(5) În situaţia în care un operator economic nu mai deţine licenţã de organizare a jocurilor de noroc validã, indiferent de motivul care a generat aceastã stare, autorizaţiile de exploatare a jocurilor de noroc emise în favoarea acestuia îşi pierd valabilitatea cu aceeaşi datã, iar operatorul economic respectiv este obligat la plata taxelor de autorizare aferente, conform prevederilor art. 14.
ART. 13
(1) Acordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, respectiv acordarea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc se realizeazã cu perceperea de taxe.
(2) Pentru societãţile care organizeazã pariuri în cotã fixã, taxa pentru autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc se stabileşte în funcţie de încasãrile efectiv realizate de societãţi din exploatarea acestei activitãţi, dar nu mai puţin de nivelul minim al taxei stabilite în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Taxele percepute pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc constituie venit al bugetului de stat.
ART. 14
(1) Nivelul taxelor pentru eliberarea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi nivelul minim al capitalului social subscris şi vãrsat de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã şi pot fi modificate prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Taxele aferente activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc se plãtesc de cãtre operatorii economici organizatori, dupã cum urmeazã:
a) taxa aferentã licenţei de organizare a jocurilor de noroc:
(i) pentru primul an, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care documentaţia a fost aprobatã;
(ii) pentru anii urmãtori, cu 10 zile înainte de expirarea anului precedent;
b) taxa anualã aferentã autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc:
(i) pentru jocurile de noroc caracteristice activitãţii cazinourilor şi jocurile tip slot-machine, taxa se datoreazã pentru fiecare mijloc de joc şi se plãteşte în 4 rate trimestriale egale, astfel:
A. pentru primul trimestru - pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care documentaţia a fost aprobatã;
B. pentru celelalte trimestre - pânã la data de 25 inclusiv a ultimei luni din trimestru (respectiv 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie şi 25 decembrie) pentru trimestrul urmãtor;
(ii) pentru jocurile bingo în sãli de joc, taxa anualã se datoreazã pentru fiecare locaţie şi se plãteşte integral pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care documentaţia a fost aprobatã;
(iii) pentru jocurile de tip pariu şi jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, taxa anualã se datoreazã şi se plãteşte dupã cum urmeazã:
A. sumele care rezultã din aplicarea procentelor prevãzute în anexã la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puţin decât taxa anualã minimalã - pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care documentaţia a fost aprobatã;
B. în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasãrile efective depãşesc încasãrile estimate prin documentaţia prezentatã la data autorizãrii, taxa anualã de autorizare datoratã se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale prevãzute în anexã asupra încasãrilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lunã în care se înregistreazã depãşirea rezultatelor estimate. Încasãrile efective cumulate şi taxa plãtitã de la începutul perioadei de autorizare pânã la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara şi plãti pânã la data de 25 a lunii urmãtoare;
c) taxele aferente licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, precum şi taxele anuale aferente autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, datorate de Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. pentru jocuri loto şi pariuri mutuale - pânã la data de 25 martie inclusiv pentru anul în curs.
(3) Cota procentualã din valoarea nominalã a cartoanelor achiziţionate de cãtre organizatorii de jocuri de noroc bingo în salã de la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. se achitã în avans la Trezoreria Statului, ridicarea cartoanelor fiind permisã numai pe baza prezentãrii documentului de platã vizat de trezorerie.
ART. 15
(1) Pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc trebuie ca:
a) operatorii economici sã facã dovada:
(i) existenţei ca obiect principal de activitate a organizãrii de jocuri de noroc;
(ii) existenţei avizului organelor de poliţie acordat reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, eliberat în condiţiile prevãzute de normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
(iii) constituirii capitalului social subscris şi vãrsat în cuantumul prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã;
b) reprezentanţii legali ai persoanei juridice sã depunã o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã:
(i) operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotãrâre definitivã de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
(ii) nu se aflã într-o stare de incompatibilitate, astfel cum acestea sunt reglementate de lege;
c) reprezentanţii legali ai persoanei juridice sã depunã certificatele de cazier judiciar sau alte acte emise de autoritãţile competente pe a cãror razã de competenţã se aflã ultimul domiciliu/sediu social cunoscut, din care sã rezulte cã împotriva oricãruia dintre reprezentanţii legali ai persoanei juridice nu s-a pronunţat o hotãrâre judecãtoreascã definitivã de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat strãin, pentru o infracţiune prevãzutã de prezenta ordonanţã de urgenţã sau pentru o altã infracţiune sãvârşitã cu intenţie pentru care a fost aplicatã o pedeapsã de minimum 2 ani cu închisoarea;
d) operatorul economic a depus cerere pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc din categoria celor reglementate de prezenta ordonanţã de urgenţã şi în condiţiile impuse de aceasta.
(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, operatorii economici trebuie sã facã dovada cã:
a) deţin licenţã de organizare a jocurilor de noroc valabilã la data depunerii cererii pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc sau au depus cerere pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc;
b) spaţiul propus este înregistrat la oficiul registrului comerţului de cãtre organizatorul în cauzã conform prevederilor legale în vigoare pentru desfãşurarea activitãţilor comerciale în cadrul imobilelor şi îndeplineşte cerinţele prevãzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
c) spaţiul propus nu este situat în incinta unui aşezãmânt de învãţãmânt, inclusiv campusurile aferente acestuia, unor aşezãminte de culturã, artã, sãnãtate, cu caracter social, de culte religioase şi altele asemenea sau în perimetrul delimitat destinat acestora; se interzice desfãşurarea de jocuri de noroc în spaţii care datoritã amplasãrii ar conduce la obstrucţionarea traficului sau la limitarea liberului acces cãtre alte locaţii de interes (intrãri în imobile, pasaje pietonale, staţii ale mijloacelor de transport în comun etc.); în mod excepţional se admite organizarea de jocuri de noroc în cinematografe, sãli de spectacole, sãli de sport, case de culturã şi altele de acest fel, cu condiţia sã fie asigurate cumulativ urmãtoarele condiţii: acces separat pentru jucãtori, sã nu fie deranjate în vreun fel celelalte activitãţi şi sã poatã fi restricţionat total accesul minorilor;
d) activitatea de tip cazinou urmeazã a se organiza în imobile care nu au destinaţia de locuinţã sau în locaţii care fac parte din hoteluri având o clasificaţie, conform normelor naţionale în vigoare, de cel puţin 3 stele;
e) mijloacele de joc şi locaţiile/spaţiile propuse îndeplinesc condiţiile prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã şi în normele de aplicare a acesteia;
f) mijloacele de joc tip slot-machine sunt dotate cu un sistem electronic integrat de monitorizare, înregistrare şi evidenţiere a tuturor operaţiunilor de exploatare, fãcând parte integrantã constructivã din mijlocul de joc respectiv sau adãugat ulterior acestora (tip "black-box"), care permite controlul autoritãţilor prevãzute la art. 28 asupra modului de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc respective. Cerinţele pe care trebuie sã le îndeplineascã mecanismele respective, condiţiile de avizare pentru entitãţile care adiţioneazã sistemele de tip "black-box", instalarea acestora şi monitorizarea activitãţii sunt prevãzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
g) sãlile de pariuri vor fi operate prin intermediul unor programe informatice independente, unice la nivelul societãţii organizatoare, indiferent de numãrul de locaţii în care se desfãşoarã activitatea respectivã, cu obligativitatea centralizãrii într-un sistem electronic central amplasat pe teritoriul României a informaţiilor care sã evidenţieze fiecare terminal de joc conectat, totalul taxelor de participare colectate şi totalul premiilor acordate. Sistemul electronic central, prin grija şi pe seama organizatorului, va fi conectat cu un terminal situat la Ministerul Finanţelor Publice, pus la dispoziţie gratuit de organizatori, şi va conţine sau va permite accesul la informaţii privind: totalul taxelor de participare colectate în orice zi, totalul premiilor acordate în ziua respectivã, precum şi evidenţa terminalelor interconectate în sistem (numãrul acestora şi adresa la care sunt exploatate fiecare). Cu cel puţin 30 de zile înainte de obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, fiecare spaţiu în care se desfãşoarã activitatea de pariuri trebuie sã fie identificat în sistemul central. Orice modificare ulterioarã va fi comunicatã cu cel puţin 15 zile înainte de a fi operaţionalã;
h) jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune deţin un aviz emis de Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A., conform cãruia jocurile de noroc propuse a fi autorizate nu încalcã dreptul de exclusivitate şi nu împieteazã asupra realizãrii obiectului de activitate al acesteia, iar mijloacele de joc utilizate, indiferent de modul constructiv sau operaţional al acestora, sunt vizate de Biroul Român de Metrologie Legalã. Totalul taxelor de participare colectate şi totalul premiilor acordate se centralizeazã într-un sistem electronic central amplasat pe teritoriul României. Sistemul electronic central, prin grija şi pe seama organizatorului, va fi conectat cu un terminal situat la Ministerul Finanţelor Publice, pus la dispoziţie gratuit de organizatori, şi va conţine sau va permite accesul la informaţii privind: totalul taxelor de participare colectate în orice zi şi totalul premiilor acordate.
(3) Prevederile alin. (2) lit. a) nu se aplicã în situaţia în care se solicitã în acelaşi timp atât acordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, cât şi acordarea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc.
(4) Nu se acordã licenţã de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz, în situaţia în care operatorii economici organizatori:
a) înregistreazã la data depunerii cererii pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz, obligaţii de platã restante faţã de bugetul general consolidat;
b) nu au constituit garanţia pentru acoperirea riscului de neplatã a obligaţiilor faţã de bugetul general consolidat, în cuantumul, în forma şi la termenul prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã.
(5) Nu se considerã obligaţii de platã restante în sensul alin. (4) lit. a):
a) obligaţiile restante pentru care operatorii economici au obţinut înlesniri la platã, aflate în vigoare la data depunerii documentaţiei;
b) obligaţiile datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecãtoreascã a dispus suspendarea executãrii silite sau în cazul în care suspendarea executãrii silite a avut loc ca urmare a deschiderii procedurii de reorganizare judiciarã;
c) obligaţiile de platã pentru care s-a dispus suspendarea actului administrativ-fiscal sau care sunt suspendate în condiţiile legii, dupã caz.
(6) Numãrul minim de mijloace de joc, locaţii sau dotãri tehnice pentru care se poate solicita autorizarea este:
a) pentru jocurile tip slot-machine, numãrul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de acelaşi operator economic este de 50 de aparate, care pot fi exploatate în cadrul aceleiaşi locaţii sau în locaţii diferite. Dacã numãrul autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc plãtite de organizator scade sub numãrul prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã, licenţa de organizare a jocurilor de noroc se revocã de drept, fãrã îndeplinirea altor proceduri prealabile. Numãrul de slot-machine, pentru fiecare locaţie, este de:
(i) minimum 20 de mijloace de joc pentru spaţiile în care, pe lângã celelalte activitãţi care se desfãşoarã în cadrul incintei respective, altele decât exploatarea de jocuri de noroc, se exploateazã numai aceastã categorie de mijloace de joc;
(ii) minimum 3 mijloace de joc, dar nu mai mult de 5 mijloace de joc, pentru spaţiile în care se desfãşoarã cu precãdere alte activitãţi cu caracter economic, amplasarea, organizarea şi exploatarea mijloacelor de joc respective fiind realizate distinct în cadrul locaţiei;
(iii) minimum douã mijloace de joc pentru locaţiile autorizate pentru activitatea de pariu sau loto;
(iv) minimum 50 de mijloace de joc interconectate în sistemul de joc "jack-pot", în situaţia în care mijloacele de joc sunt exploatate în cel puţin douã locaţii;
(v) minimum 4 terminale (posturi) de joc pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite într-o singurã entitate şi la care exploatarea se realizeazã de la mai multe terminale (posturi) de joc;
b) numãrul minim de mese speciale de joc din cadrul locaţiei în care se organizeazã activitatea de tip cazinou este de: 12 în municipiul Bucureşti, dintre care cel puţin douã mese de ruletã; 10 în alte locaţii decât în municipiul Bucureşti, dintre care cel puţin douã mese de ruletã; jocul direct între participanţi se poate organiza la numãrul total de mese aprobat, mai puţin la mesele de ruletã;
c) locaţiile în care se exploateazã activitatea de tip cazinou vor fi dotate cu sistem digital de supraveghere şi înregistrare video, precum şi cu mijloace de joc şi tehnicã de bazã şi complementarã specificã la nivelul practicat pe plan internaţional, în condiţiile prevãzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
d) organizatorii activitãţii de tip cazinou vor ţine evidenţa datelor de identificare ale persoanelor care intrã în incinta locaţiilor în care este exploatat acest gen de activitate numai în format electronic. Bazele de date constituite la nivelul organizatorului se arhiveazã prin grija acestuia şi se pãstreazã pentru un interval de minimum 5 ani;
e) în cadrul fiecãrei locaţii în care se organizeazã şi se exploateazã activitatea de bingo în sãli de joc dotarea tehnicã minimalã trebuie sã cuprindã: un aparat de extragere aleatorie a numerelor, 3 panouri cu afişaj luminos, 4 monitoare color TV, un calculator electronic coordonator de joc, dispozitive şi accesorii specifice jocului de bingo;
f) pentru activitatea de pariuri, numãrul minim de spaţii în care poate fi exploatatã activitatea de acelaşi operator economic este de 15;
g) pentru activitatea de pariuri, numãrul minim de terminale specializate în dotarea unui operator economic este de 30;
h) pentru activitatea de pariuri, dotarea tehnicã minimalã trebuie sã cuprindã:
(i) pentru locaţia centralã: sistem computerizat de înregistrare, stocare, omologare şi raportare contabilã a pariurilor efectuate, compus din server, sistem pentru securizarea transmisiilor, calculatoare pentru urmãrirea pariurilor efectuate, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.);
(ii) pentru punctul de lucru (agenţie): minimum un terminal specializat pentru emiterea şi înregistrarea pariurilor, o imprimantã pentru emiterea biletelor pariate, sistem de transmisie de date cãtre locaţia centralã;
(iii) pentru locaţia aflatã la Ministerul Finanţelor Publice: sistem computerizat de înregistrare, stocare, omologare şi raportare contabilã a pariurilor efectuate compus dintr-un terminal, sistem pentru securizarea transmisiilor, sistem de transmisie date (internet, radio, telefon etc.);
i) pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, numãrul minim de agenţii prin care se realizeazã distribuţia biletelor de cãtre acelaşi operator economic este de 150;
j) pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, dotarea tehnicã minimalã trebuie sã cuprindã:
(i) pentru locaţia centralã: sistem computerizat de înregistrare, stocare, omologare şi raportare contabilã a taxelor de participare colectate, compus din server, sistem pentru securizarea transmisiilor, calculatoare pentru urmãrirea taxelor de participare colectate, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.);
(ii) pentru locaţia aflatã la Ministerul Finanţelor Publice: sistem computerizat de înregistrare, stocare, omologare şi raportare contabilã a taxelor de participare colectate, compus dintr-un terminal, sistem pentru securizarea transmisiilor, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.).
(7) Pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite într-o singurã entitate şi sunt exploatate de la mai multe terminale (posturi) de joc, autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc se acordã pentru întreaga entitate, iar taxa de autorizare se datoreazã pentru fiecare terminal (post) în parte, fiecare fiind inclus în calculul numãrului minim de maşini prevãzut la alin. (6).
(8) Forma şi conţinutul licenţei de organizare a jocurilor de noroc, a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã locaţiile în care sunt exploatate jocurile de noroc, condiţiile tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã mijloacele de joc, condiţiile referitoare la regulamentele de joc şi regulamentele de ordine interioarã în vederea acordãrii autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi obligaţiile care le revin organizatorilor în vederea menţinerii valabilitãţii acestora se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 16
(1) Operatorii economici care deţin licenţã de organizare a jocurilor de noroc şi exploateazã, pe bazã de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, pot organiza sisteme de tip "jack-pot" prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locaţie, dacã se utilizeazã sisteme de joc de tip "mistery", sau a aparatelor de acelaşi tip, dacã se utilizeazã sisteme de joc de tip "progresiv". Organizatorii sistemelor de tip "jack-pot", pentru fiecare sistem, vor notifica acest fapt comisiei cu cel puţin 10 zile înainte de data de începere a exploatãrii activitãţii, precum şi seriile jocurilor tip slot-machine interconectate în sistem şi locaţia/locaţiile în care sunt exploatate acestea.
(2) În cadrul sistemelor de tip "jack-pot" se pot interconecta numai jocuri tip slot-machine aparţinând aceluiaşi operator economic şi numai în perioada în care pentru acestea existã autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc valabilã.
(3) Pentru organizarea sistemului de tip "jack-pot" este necesarã îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii minime: acelaşi sistem de conectare on-line a mijloacelor de joc, având acelaşi protocol de comunicare, software specializat şi algoritm aleatoriu de acordare a premiului.
ART. 17
(1) Comisia poate dispune anularea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz, atunci când se constatã cã la data acordãrii acesteia solicitanţii au oferit informaţii incorecte sau inexacte, care, dacã ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz. În aceastã situaţie, o nouã solicitare de autorizare poate fi fãcutã dupã cel puţin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitivã în sistemul cãilor administrative de atac sau de la data hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile. Efectele anulãrii nu se rãsfrâng asupra premiilor acordate participanţilor la jocurile de noroc care au acţionat cu bunã-credinţã.
(2) Comisia poate dispune, în funcţie de consecinţele produse, mãsura revocãrii licenţei de organizare a jocurilor de noroc în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) neîndeplinirea obligaţiilor de platã faţã de bugetul general consolidat sau plata acestora, conform prevederilor legale în vigoare, cu o întârziere mai mare de 30 de zile de la data la care obligaţiile respective sunt scadente în condiţiile legii;
b) organizatorul nu mai are ca obiect de activitate principal organizarea de jocuri de noroc;
c) dupã retragerea avizului organelor de poliţie acordat reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, aceştia îşi menţin poziţia respectivã dupã parcurgerea unui interval de 30 de zile de la data comunicãrii retragerii avizului;
d) împotriva persoanei juridice s-a pronunţat o hotãrâre definitivã de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
e) reprezentanţii legali ai operatorului economic se aflã într-o stare de incompatibilitate pentru o perioadã mai mare de 30 de zile de la data la care a intervenit starea de incompatibilitate;
f) menţinerea poziţiei deţinute pentru mai mult de 30 de zile de cãtre oricare dintre asociaţii sau reprezentanţii legali ai persoanei juridice împotriva cãrora s-a pronunţat o hotãrâre judecãtoreascã definitivã de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat strãin, pentru o infracţiune prevãzutã de prezenta ordonanţã de urgenţã sau pentru o altã infracţiune sãvârşitã cu intenţie pentru care a fost aplicatã o pedeapsã de minimum 2 ani cu închisoarea;
g) organizarea de jocuri de noroc frauduloase;
h) neconstituirea garanţiei în cuantumul, în forma şi la termenul prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã;
i) nerespectarea oricãreia dintre prevederile cuprinse la art. 5 alin. (5), art. 12 alin. (2), art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (iii) B, art. 15 alin. (2) şi (7), art. 16 şi la art. 21 alin. (2)-(4).
(3) Comisia poate dispune, pentru o perioadã de cel mult 6 luni, mãsura suspendãrii licenţei de organizare a jocurilor de noroc pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au fãcut obiectul aprobãrii, având ca rezultat prejudicierea participanţilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru cazurile pentru care s-a prevãzut prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã mãsura de suspendare a autorizaţiei, dupã caz.
(4) Comisia poate dispune mãsura suspendãrii sau revocãrii licenţei de organizare a jocurilor de noroc, dupã caz, la solicitarea Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei privind prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor şi finanţarea actelor de terorism, constatatã prin acte administrative rãmase definitive în sistemul cãilor administrative de atac sau prin hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile.
(5) În vederea dispunerii mãsurilor prevãzute la alin. (1)-(3), comisia se poate sesiza din oficiu sau ca urmare a sesizãrii efectuate de organele cu atribuţii de control prevãzute la art. 28 alin. (1).
(6) În situaţia în care se constatã cã, dupã expirarea perioadei de suspendare prevãzute la alin. (3), se menţin motivele care au stat la baza deciziei de suspendare, perioada de suspendare se prelungeşte pânã la remedierea neregulilor care au atras dispunerea mãsurii de suspendare.
(7) Dupã revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc în situaţiile prevãzute la alin. (2), o nouã solicitare poate fi fãcutã dupã cel puţin un an de la data la care decizia de revocare a rãmas irevocabilã în sistemul cãilor de atac.
(8) Neprezentarea la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a documentelor care atestã plata obligaţiilor pentru care termenul prevãzut la art. 14 alin. (2) este data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care documentaţia a fost aprobatã atrage revocarea aprobãrii acordate de comisie, fãrã a se mai emite licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc respectivã, dupã caz.
(9) Dupã revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, pe perioada suspendãrii autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi dupã încetarea activitãţii de jocuri de noroc, sub orice formã, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligaţi sã achite diferenţa rãmasã de platã din taxa anualã aferentã autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
ART. 18
(1) Companiei Naţionale "Loteria Românã" - S.A. i se încredinţeazã, în calitate de unic organizator, pe întreg teritoriul ţãrii, organizarea şi exploatarea de jocuri loto şi pariuri mutuale, astfel cum sunt definite la art. 10 alin. (1).
(2) Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. beneficiazã de licenţã, respectiv autorizaţie, pentru jocurile de noroc desfãşurate în condiţiile alin. (1), prin efectul legii, cu condiţia achitãrii taxelor pentru obţinerea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(3) Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. poate organiza şi exploata, cu personal, mijloace şi în locaţiile proprii sau în comun, sub orice formã, jocuri de noroc, altele decât cele prevãzute la alin. (1), numai pe bazã de licenţã, respectiv autorizaţie, obţinutã în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. poate organiza şi exploata activitãţile pentru care, potrivit alin. (1), deţine exclusivitate, în comun cu alte loterii naţionale afiliate la European State Lotteries and Toto Association, în condiţiile prevãzute la alin. (2).
(5) În vederea realizãrii obiectului de activitate, Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A. poate încheia contracte cu persoane fizice sau juridice pentru organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc prevãzute la alin. (1), în condiţiile legii.
ART. 19
(1) Controlul tehnic al maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc şi altor mijloace de joc, cu excepţia celor pentru care existã certificate recunoscute la nivelul Uniunii Europene sau a programelor informatice care nu fac parte integrantã din mijlocul de joc respectiv, se exercitã de cãtre Biroul Român de Metrologie Legalã.
(2) Utilizarea de programe informatice, altele decât cele pentru care controlul tehnic se efectueazã în condiţiile alin. (1), se realizeazã pe rãspunderea exclusivã a organizatorilor. Odatã cu solicitarea de autorizare a jocurilor de noroc care implicã utilizarea acestor programe informatice, organizatorul va prezenta comisiei un document din care sã rezulte dreptul de utilizare acordat organizatorului de cãtre deţinãtorul de drept al programului informatic.
(3) Controlul mijloacelor de joc utilizate pentru exploatarea jocurilor de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, indiferent de modul constructiv sau operaţional al acestora, se realizeazã numai de cãtre Biroul Român de Metrologie Legalã.
(4) Normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legalã, precum şi tarifele practicate pentru activitãţile de control tehnic se stabilesc anual prin ordin comun al ministrului economiei şi al ministrului finanţelor publice. Pânã la data intrãrii în vigoare a ordinului sunt valabile tarifele din anul anterior.
(5) În normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legalã se cuprinde şi verificarea drepturilor de utilizare asupra programelor informatice utilizate, cu evidenţierea distinctã a verificãrii efectuate şi a rezultatelor acesteia în documentele eliberate de Biroul Român de Metrologie Legalã.
(6) Pentru primul an de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, controlul tehnic al maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc şi altor mijloace de joc se va desfãşura conform normelor tehnice în vigoare la data prezentei ordonanţe de urgenţã, la tarifele practicate de Biroul Român de Metrologie Legalã la aceeaşi datã.
(7) Costul activitãţilor de control tehnic va fi suportat de beneficiarii acestora, respectiv de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc.
ART. 20
(1) Operatorii economici care produc în România, importã sau realizeazã achiziţii intracomunitare în România, astfel cum acestea sunt definite în <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de mijloace de joc, în scopul comercializãrii sau utilizãrii, sub orice formã, pe teritoriul României, sunt obligaţi ca în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii operaţiunilor respective în documentele contabile, conform prevederilor <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, sã declare aceste mijloace de joc comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Introducerea pe teritoriul României de mijloace de joc sub orice altã formã decât cele prevãzute la alin. (1) se declarã cu 15 zile lucrãtoare înainte de realizarea operaţiunii comisiei, în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, şi se poate realiza numai în condiţiile în care se face dovada înregistrãrii declaraţiei respective la registratura Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Se interzice introducerea de mijloace de joc pe teritoriul României în scopul organizãrii de jocuri de noroc, astfel cum acestea sunt definite prin prezenta ordonanţã de urgenţã, sub orice formã, de cãtre persoanele fizice.
(4) Operatorii economici care vând sau cumpãrã mijloace de joc sunt obligaţi sã declare mijloacele de joc care fac obiectul tranzacţiei comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în termen de 15 zile lucrãtoare de la realizarea acesteia.
(5) Deţinãtorii de drept ai mijloacelor de joc care au fãcut anterior obiectul autorizãrii şi care, indiferent de motivele care stau la baza acestei decizii (casare, export, stocare, conservare etc.), nu mai doresc sã exploateze sau sã punã la dispoziţie, sub orice formã, respectivele mijloace de joc sunt obligaţi sã declare aceste mijloace de joc comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data expirãrii autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(6) Operatorii economici care intenţioneazã sã producã în România mijloace de joc în scopul comercializãrii sau utilizãrii sunt obligaţi sã obţinã avizul comisiei pentru desfãşurarea acestui gen de activitãţi, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Operatorii economici care la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã produc în România mijloace de joc în scopul comercializãrii sau utilizãrii sunt obligaţi sã solicite avizul comisiei în termen de 60 de zile.
ART. 21
(1) Rãspunderea pentru organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã revine în totalitate persoanelor juridice care deţin licenţã de organizare a jocurilor de noroc.
(2) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi sã asigure jucãtorilor participarea la joc cu şanse egale, la mize egale, jucate pe elemente aleatorii sau, în cazul pariurilor, pe elemente de hazard şi de abilitate a jucãtorilor.
(3) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi:
a) sã desfãşoare exploatarea activitãţilor pentru care au fost autorizaţi în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, indiferent de tipul acestora, numai cu personal utilizat pe baze contractuale şi sã ţinã o evidenţã unitarã a activitãţii desfãşurate, organizatã la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numãrul de locaţii în care se desfãşoarã activitatea;
b) sã facã dovada deţinerii legale în proprietate sau în folosinţã prin asociere în participaţiune, pe baza unui contract de leasing sau prin contract de închiriere, pentru mijloacele de joc pentru care au fost autorizaţi şi pentru instalaţiile auxiliare aferente, cu excepţia programelor informatice care pot fi utilizate pe bazã de licenţã;
c) sã nu utilizeze denumirea de "cazinou", "casino" sau derivate din acestea, cu excepţia organizatorilor care exploateazã acest gen de activitate şi numai pentru locaţiile autorizate în acest sens.
(4) Organizatorii de pariuri sunt obligaţi sã desfãşoare exploatarea activitãţilor pentru care au fost autorizaţi în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, prin intermediul unor programe de prelucrare automatã a datelor, unice la nivelul societãţii organizatoare, indiferent de numãrul de locaţii în care se desfãşoarã activitatea respectivã, cu obligativitatea centralizãrii într-un sistem electronic central amplasat pe teritoriul României a informaţiilor care sã evidenţieze totalul taxelor de participare colectate şi totalul premiilor acordate.
ART. 22
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 5 alin. (5), art. 12 alin. (2) şi la art. 21 alin. (2), (3) şi (4) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 20.000 lei la 40.000 lei.
(2) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 20 constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000 lei la 100.000 lei, iar mijloacele de joc respective şi/sau sumele provenite din operaţiunile economice aferente, dupã caz, se confiscã.
ART. 23
(1) Constituie infracţiune fapta sãvârşitã de administratorul, directorul sau alt reprezentant legal al unei persoane juridice ori de o persoanã fizicã, dupã caz, de desfãşurare fãrã licenţã sau autorizaţie a oricãreia dintre activitãţile din domeniul jocurilor de noroc şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã.
(2) Constituie infracţiune şi se sancţioneazã cu închisoare de la un an la 5 ani sau cu amendã urmãtoarele fapte:
a) organizarea de jocuri de noroc prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet sau intranet, precum şi prin intermediul altor sisteme de comunicaţii (sisteme de telefonie fixã sau mobilã) ori asimilate acestora;
b) organizarea de jocuri de noroc prin intermediul reţelelor de radio ori prin intermediul altor mijloace de transmisie asimilate;
c) organizarea de pariuri bazate pe rezultatele unor concursuri clandestine organizate în alte condiţii decât cele prevãzute de normele legale în vigoare;
d) organizarea de jocuri clandestine ale cãror rezultate pot fi influenţate prin dexteritatea mânuitorului mijloacelor de joc în scopul obţinerii unor venituri;
e) organizarea de jocuri de bingo, în baza aceleiaşi autorizaţii de exploatare a jocurilor de noroc, în mai mult de o locaţie;
f) organizarea de jocuri-concurs cu câştiguri de orice fel prin intermediul liniilor telefonice sau al altor sisteme de telecomunicaţie, televiziune ori radio, prin care se condiţioneazã obţinerea unor avantaje materiale ca rezultat al rãspunsurilor formulate la întrebãri de culturã generalã, inteligenţã sau perspicacitate şi care presupun o taxã de participare.
(3) Înţelesul noţiunilor de concursuri clandestine şi jocuri clandestine va fi cel prevãzut în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, nu constituie organizare de jocuri de noroc prin intermediul sistemelor de comunicaţii de tip internet sau intranet, precum şi prin intermediul altor sisteme de comunicaţii (sisteme de telefonie fixã sau mobilã) ori asimilate acestora, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) activitãţile se desfãşoarã de cãtre organizatorii de jocuri de noroc pe baza regulamentelor de joc aprobate;
b) sistemele de comunicare sunt utilizate strict de organizatori în vederea exploatãrii jocurilor de noroc pentru care au fost autorizaţi sau faciliteazã numai comunicarea între organizator şi participanţi.
ART. 24
(1) Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani organizarea şi desfãşurarea de jocuri sau activitãţi, indiferent de denumirea lor, prin care se propune unor persoane sã depunã sau sã colecteze bani ori sã se înscrie pe o listã, fãcându-le sã spere câştiguri financiare rezultate din creşterea numãrului de persoane recrutate sau înscrise, indiferent cum se realizeazã aceastã colectare sau înscriere pe liste în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos material injust.
(2) Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã fapta de a propune în mod repetat unor persoane sã depunã sau sã colecteze bani ori sã se înscrie pe o listã în condiţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 25
Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendã fapta oricãrei persoane care:
a) altereazã sau înlocuieşte prin orice mijloc rezultatul unui joc dupã ce acesta a fost stabilit;
b) plaseazã sau modificã o mizã dupã ce rezultatul unui joc a fost stabilit;
c) foloseşte sau deţine în vederea folosirii într-o salã de jocuri orice dispozitiv prin a cãrui utilizare sunt alterate elementele de şansã şi metodele de selecţie prin care se modificã rezultatul jocului, suma sau frecvenţa plãţii într-un joc de noroc;
d) foloseşte sau deţine în vederea folosirii într-o salã de jocuri jetoane - sau orice alt suport material al taxei de participare la jocurile respective - false, ştiind cã acestea sunt falsificate;
e) organizeazã sau exploateazã jocuri frauduloase.
ART. 26
Reclama, publicitatea sau orice activitate promoţionalã pentru activitãţile şi jocurile interzise potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã constituie contravenţie şi se pedepseşte cu amendã de la 50.000 lei la 100.000 lei.
ART. 27
(1) Licenţele pentru exploatarea jocurilor de noroc acordate operatorilor economici pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã îşi menţin valabilitatea pânã la data expirãrii, cu condiţia plãţii taxelor aferente autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc la termenele şi în cuantumul prevãzut de prezenta ordonanţã de urgenţã, dar nu mai mult decât cuantumurile prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã, constituind în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã autorizaţii de exploatare a jocurilor de noroc.
(2) Operatorii economici care deţin licenţe pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi doresc continuarea activitãţii pentru care au fost autorizaţi sunt obligaţi sã solicite, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, licenţã de organizare a jocurilor de noroc, în termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) În situaţia în care operatorii economici care deţin licenţe pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã nu doresc continuarea activitãţii pentru care au fost autorizaţi, vor achita taxa de autorizare aferentã licenţelor pentru exploatarea jocurilor de noroc, în cuantumul şi la termenele prevãzute de legislaţia în vigoare la momentul acordãrii licenţelor pentru exploatarea jocurilor de noroc, dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) notificã renunţarea în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã la organele fiscale responsabile cu administrarea din punct de vedere fiscal a acestora;
b) anexeazã la notificare o declaraţie a administratorului operatorului economic din care sã rezulte cã mijloacele de joc sunt dezafectate şi nu sunt utilizate în scopul pentru care a fost emisã licenţa pentru exploatarea jocurilor de noroc.
(4) În cazul organizatorilor de jocuri de noroc care nu depun solicitãri de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc în termenul prevãzut la alin. (2) sau ale cãror solicitãri obţin aviz negativ, o nouã solicitare poate fi depusã dupã expirarea termenului de valabilitate a tuturor licenţelor pentru exploatarea jocurilor de noroc emise în favoarea acestora pânã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(5) Licenţele acordate operatorilor economici pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã pentru exploatarea de jocuri de noroc care, conform prezentei ordonanţe de urgenţã, nu se încadreazã în categoria activitãţilor care pot fi autorizate îşi pierd valabilitatea de drept în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 28
(1) Controlul respectãrii regimului legal al activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc, precum şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre persoanele împuternicite din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi unitãţilor sale subordonate şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Contravenţiilor prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Regulamentele de joc şi cele de ordine interioarã propuse de organizatorii de jocuri de noroc se aprobã de comisie.
(4) Comisia poate aproba regulamentele de joc şi/sau regulamentele de ordine interioarã astfel cum acestea au fost propuse de organizatori, în forma modificatã de cãtre comisie, sau le poate respinge.
(5) Membrii comisiei nu rãspund civil sau penal, dupã caz, dacã instanţele judecãtoreşti constatã îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de cãtre aceştia cu bunã-credinţã şi fãrã neglijenţã a oricãrui act sau fapt în legãturã cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin comisiei.
(6) Cheltuielile de judecatã ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor prevãzute la alin. (5) se suportã de fiecare ordonator principal de credite care a desemnat membrii în cadrul comisiei, urmând a fi recuperate, dupã caz, de la persoana care a cãzut în pretenţii.
(7) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru organizatorii de jocuri de noroc şi pot fi atacate la instanţa competentã conform legii.
ART. 29
(1) Pentru acoperirea riscului de neplatã a obligaţiilor faţã de bugetul general consolidat, organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi sã constituie un fond de garanţie, pentru fiecare maşinã electronicã cu câştiguri, masã de joc din cazinou sau pentru fiecare locaţie, dupã caz, pânã la data depunerii documentaţiei în vederea acordãrii licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc, în favoarea organului fiscal teritorial la care sunt înregistraţi, prin:
a) consemnare de mijloace bãneşti la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal;
b) scrisoare/scrisori de garanţie bancarã emisã/emise de o societate bancarã. În conţinutul acesteia emitentul va menţiona expres cã se angajeazã irevocabil şi necondiţionat, renunţând expres la beneficiul discuţiunii, opoziţiunii şi diviziunii, sã achite obligaţiile fiscale restante în contul indicat de organul fiscal teritorial responsabil cu administrarea din punct de vedere fiscal a contribuabilului respectiv.
(2) În situaţia în care în cadrul termenului de valabilitate a licenţei pentru exploatarea jocurilor de noroc organizatorul în cauzã solicitã acordarea altor autorizaţii pentru exploatarea jocurilor de noroc sau suplimentarea numãrului de mijloace de joc înscrise pe cele în vigoare, dupã caz, este obligat sã reîntregeascã, înainte de depunerea solicitãrii, fondul de garanţie existent.
(3) Organizatorii activitãţii de pariuri sunt obligaţi sã reîntregeascã fondul de garanţie înainte de depunerea notificãrii privind extinderea activitãţii cu o nouã locaţie.
(4) Organizatorii au obligaţia de a menţine sau completa fondul de garanţie constituit la nivelul corespunzãtor numãrului de maşini electronice cu câştiguri, mese de joc din cazinou sau locaţii, dupã caz, pentru care deţin sau solicitã autorizaţii de exploatare a jocurilor de noroc.
(5) Neprezentarea documentelor care atestã constituirea sau suplimentarea fondului de garanţie existent, conform alin. (1) şi (2), atrage respingerea solicitãrii sau, pentru organizatorii care se încadreazã în prevederile alin. (3), revocarea licenţei acordate organizatorului în cauzã.
(6) În situaţia în care organele fiscale teritoriale vor utiliza garanţia constituitã în condiţiile alin. (1)-(3), vor înştiinţa organizatorii despre acest fapt, organizatorii având obligaţia reconstituirii garanţiei pânã la primul termen de platã a obligaţiilor care le revin faţã de bugetul general consolidat.
(7) În situaţia în care perioada de valabilitate a scrisorii de garanţie bancarã expirã în cadrul termenului de valabilitate a licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, dupã caz, organizatorul în cauzã are obligaţia de a prezenta o nouã scrisoare de garanţie sau un alt document emis de societatea bancarã, din care sã rezulte prelungirea acesteia, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de expirarea termenului de valabilitate a scrisorii de garanţie bancarã anterioare.
(8) Nivelul garanţiilor pentru acoperirea riscului de neplatã este urmãtorul:
a) 250 lei pentru fiecare maşinã electronicã cu câştiguri sau post, dupã caz, al cãrei proprietar este organizatorul sau 500 lei pentru fiecare maşinã electronicã cu câştiguri sau post, dupã caz, în cazul în care organizatorul o deţine sub o altã formã, dupã caz, dar nu mai mult de 250.000 lei la nivelul unui singur organizator;
b) 50.000 lei pentru fiecare masã de joc din incinta cazinoului, dar nu mai mult de 750.000 lei la nivelul unui singur organizator;
c) 20.000 lei pentru fiecare salã în care se organizeazã jocuri de bingo, dar nu mai mult de 25.000 lei la nivelul unui singur organizator;
d) 25.000 lei pentru activitatea operatorului economic organizator de pariuri în cotã fixã şi câte 500 lei pentru fiecare punct de lucru (agenţie) în care acesta îşi desfãşoarã activitatea, dar nu mai mult de 500.000 lei la nivelul unui singur organizator;
e) 50.000 lei pentru activitatea operatorului economic organizator de jocuri de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune şi câte 250 lei pentru fiecare punct de lucru (agenţie) prin care acesta asigurã distribuţia biletelor care asigurã dreptul de joc, dar nu mai mult de 900.000 lei la nivelul unui singur organizator.
(9) În situaţia în care organizatorul de jocuri specifice activitãţii de cazinou exploateazã în incinta acestuia şi maşini electronice cu câştiguri, este obligat sã constituie fondul de garanţie prin însumarea obligaţiilor care îi revin din aplicarea prevederilor alin. (8) lit. a) şi b).
(10) Pentru neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (6) sau (7), comisia poate dispune mãsura revocãrii licenţei de organizare a jocurilor de noroc emise în favoarea organizatorului respectiv.
ART. 30
(1) Pedeapsa aplicatã persoanei juridice pentru sãvârşirea infracţiunilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã este amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei şi pedeapsa complementarã a dizolvãrii persoanei juridice.
(2) Dispoziţiile Codului penal privind confiscarea specialã se aplicã corespunzãtor pentru faptele penale prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
(3) Dispoziţiile art. 214 din Codul de procedurã penalã se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 31
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 27 alin. (1), care intrã în vigoare în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a art. 22, 23, 24, 25, 26 şi 30, care intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţã, Guvernul va aproba prin hotãrâre normele metodologice de aplicare a acesteia.
ART. 32
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 30 decembrie 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 166/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/1999 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Loteria Românã" - S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 288/2001 , cu modificãrile ulterioare, Statutul Companiei Naţionale "Loteria Românã" - S.A. modificându-se în mod corespunzãtor;
c) <>art. 3 lit. a), c) şi d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 366/2001 , cu modificãrile ulterioare;
d) <>art. 13 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 4 august 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 328/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) <>art. 51 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006;
f) art. 70 alin. (1) lit. g), art. 71 alin. (1) lit. e) şi <>art. 74 lit. d) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul turismului,
Elena Gabriela Udrea

Bucureşti, 24 iunie 2009.
Nr. 77.

ANEXĂ

1. taxe anuale percepute pentru activitãţile din domeniul jocurilor de noroc

I. taxe aferente licenţei de organizare a jocurilor de noroc (anuale):


A. Pentru jocurile loto: 500.000 lei
B. Pentru pariuri mutuale: 200.000 lei
C. Pentru pariuri în cotã fixã: 100.000 lei
D. Pentru jocuri de noroc caracteristice activitãţii
cazinourilor: 400.000 lei
E. Pentru jocurile tip slot-machine: 25.000 lei
F. Pentru jocurile bingo desfãşurate în sãli de joc: 40.000 lei
G. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul
sistemelor reţelelor de televiziune: 200.000 lei



II. taxe aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale):



A. Pentru jocurile loto: 800.000 lei
B. Pentru pariuri mutuale: 400.000 lei
C. Pentru pariuri în cotã fixã: 5% din încasãrile efectiv
realizate la nivelul organizatorului, dar nu mai puţin
de 250.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice
de eficienţã prezentate de operatorul economic
D. Pentru jocuri de noroc caracteristice activitãţii
cazinourilor:
(i) pentru fiecare masã, în municipiul Bucureşti: 250.000 lei
(ii) pentru fiecare masã, în alte locaţii decât municipiul
Bucureşti: 120.000 lei
E. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine: 8.000 lei
F. Pentru jocurile bingo desfãşurate în sãli de joc: 30.000 lei
pentru fiecare salã, precum şi 5 % din valoarea nominalã
a cartoanelor achiziţionate de la Compania Naţionalã
"Imprimeria Naţionalã" - S.A., care se achitã în avans la
Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de platã
vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor
G. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul
sistemelor reţelelor de televiziune: 20% din încasãrile
efectiv realizate la nivelul organizatorului, dar nu mai
puţin de 400.000 lei, pe baza documentaţiei tehnico-economice
de eficienţã prezentate de operatorul economic



2. Valoarea minimã a capitalului social subscris şi vãrsat la data solicitãrii cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc*1)
-----------
*1) În situaţia în care acelaşi organizator solicitã licenţã de organizare a jocurilor de noroc care implicã utilizarea mai multor categorii de mijloace de joc, condiţia de existenţã a unei valori minimale a capitalului social subscris şi vãrsat la data cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc se aplicã cumulativ.



A. Pentru organizatorii care exploateazã jocuri loto: 2.000.000 lei
B. Pentru organizatorii care exploateazã pariuri mutuale: 1.000.000 lei
C. Pentru organizatorii care exploateazã pariuri în cotã fixã: 1.000.000 lei
D. Pentru organizatorii care exploateazã jocuri de noroc
caracteristice activitãţii cazinourilor: 1.000.000 lei
E. Pentru organizatorii care exploateazã jocurile tip
slot-machine: 30.000 lei
F. Pentru organizatorii care exploateazã jocurile bingo
desfãşurate în sãli de joc: 100.000 lei
G. Pentru organizatorii care exploateazã jocuri de noroc
bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor
de televiziune: 1.000.000 lei



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016