Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 30 septembrie 2004  pentru ratificarea Protocolului aditional la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 30 septembrie 2004 pentru ratificarea Protocolului aditional la Scrisoarea de intelegere privind controlul drogurilor si aplicarea legii, semnata la Bucuresti la 3 iulie 2001 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 936 din 13 octombrie 2004

Având în vedere necesitatea adoptãrii mãsurilor legale necesare pentru intrarea în vigoare în termen de 20 de zile de la semnarea Protocolului adiţional la Scrisoarea de înţelegere privind controlul drogurilor şi aplicarea legii, semnatã la Bucureşti la 3 iulie 2001 între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucureşti la 17 septembrie 2004, element care vizeazã interesul public şi constituie situaţie extraordinarã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
Se ratificã Protocolul adiţional la Scrisoarea de înţelegere privind controlul drogurilor şi aplicarea legii, semnatã la Bucureşti la 3 iulie 2001 între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucureşti la 17 septembrie 2004.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 30 septembrie 2004.
Nr. 76.

PROTOCOL ADIŢIONAL
la Scrisoarea de înţelegere privind controlul drogurilor şi
aplicarea legii, semnatã la 3 iulie 2001 între
Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii

I. DISPOZIŢII GENERALE

Guvernul României (GR) şi Guvernul Statelor Unite ale Americii (GSU), denumite în continuare pãrţi, convin sã modifice Scrisoarea de înţelegere între GR şi GSU, semnatã la 3 iulie 2001, denumitã în continuare înţelegere, şi sã susţinã douã proiecte în derulare şi douã noi proiecte de aplicare a legii în condiţiile stipulate în înţelegere, aşa cum va fi modificatã aceasta prin prezentul protocol adiţional.
GSU va furniza un fond de 3.075.000 USD, constând în asistenţã suplimentarã în beneficiul GR pentru proiectele descrise mai jos. Din aceastã sumã totalã GSU va furniza aproximativ 2.375.000 USD, reprezentând costul acţiunilor de pregãtire suplimentarã şi asistenţã tehnicã, aceastã asistenţã fiind contractatã prin alte agenţii ale GSU în beneficiul GR, în conformitate cu termenii şi condiţiile înţelegerii, aşa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional. GSU va menţine disponibilã suma rãmasã, în valoare de 700.000 USD, aceasta urmând a fi angajatã în beneficiul GR în conformitate cu termenii şi condiţiile înţelegerii, aşa cum a fost modificatã prin prezentul protocol adiţional.
Fondurile furnizate prin prezentul protocol adiţional vor susţine 4 proiecte destinate sã asiste:
1. GR, prin punerea la dispoziţie a unui consilier juridic rezident, în procesul de reformã a sistemului sãu de justiţie penalã şi pentru combaterea corupţiei funcţionarilor guvernamentali;
2. Inspectoratul General al Poliţiei sã îşi dezvolte structura de investigare a criminalitãţii cibernetice şi capacitatea de executare a operaţiunilor antidrog;
3. GR, prin punerea la dispoziţie a unui consilier pe probleme de aplicare a legii, în crearea de grupuri de lucru comune cu ofiţeri de poliţie şi procurori;
4. GR sã mãreascã gradul de profesionalizare al academiilor şi centrelor de pregãtire ale Poliţiei şi structurilor de aplicare a legii.
Descrierea completã a proiectelor şi scopurile acestora sunt cuprinse în secţiunea a II-a. Toate celelalte obligaţii, termeni şi condiţii nemodificate, specificate în înţelegere, vor rãmâne aplicabile, în vigoare şi cu efecte depline.
Asigurarea asistenţei financiare nerambursabile de cãtre GSU dupã încheierea anului fiscal în curs este condiţionatã de progresul satisfãcãtor în realizarea obiectivelor proiectului şi de disponibilitatea fondurilor aprobate şi alocate anual de cãtre Congresul Statelor Unite al Americii, precum şi de aprobarea Biroului Afacerilor Internaţionale în domeniul combaterii drogurilor şi aplicãrii legii (INL) din cadrul Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii.

II. DESCRIEREA PROIECTULUI
Durata planificatã a acestor proiecte este de 2 ani.

1. Proiectul privind consilierul juridic rezident

Descrierea proiectului
În 2004-2005 activitatea consilierului juridic rezident se va axa pe urmãtoarele:
1. asistenţã acordatã GR pentru creşterea eficienţei Parchetului Naţional Anticorupţie (PNA) în urmãrirea în justiţie a actelor de corupţie la toate nivelurile;
2. asistenţã acordatã GR pentru a dezvolta capacitatea necesarã în vederea anchetãrii şi urmãririi în justiţie a noilor tipuri de infracţiuni, cum ar fi traficul de fiinţe umane şi spãlarea de bani;
3. asistenţã acordatã GR în procesul de reformã a curţilor de apel;
4. asistenţã acordatã GR în crearea unui program pentru victimele care au şi calitatea de martor în cazurile de trafic de fiinţe umane;
5. legat de programul pentru victimele care au şi calitatea de martor, asistenţã acordatã GR în dezvoltarea capacitãţii de a primi şi a transmite mãrturia victimei în cazurile de trafic de fiinţe umane prin intermediul unui sistem de videoconferinţã amplasat în curţile de apel din ţarã;
6. asistenţã acordatã curţilor de apel, prin intermediul Consiliului Superior al Magistraturii, în implementarea noii legislaţii menite sã mãreascã gradul de autonomie al curţilor de apel şi profesionalismul judecãtorilor.

Obiective/Evaluarea performanţei:
1. asistenţã acordatã autoritãţilor române în combaterea eficientã a crimei organizate. Sprijin acordat GR în implementarea legislaţiei anticorupţie/GR implementeazã legislaţia anticorupţie;
2. asistenţã pentru poliţie şi procurori, axatã pe dezvoltarea capacitãţii necesare de a ancheta şi a urmãri în justiţie noile tipuri de infracţiuni, cum ar fi traficul de fiinţe umane şi spãlarea de bani/GR are o capacitate mãritã de a ancheta şi urmãri în justiţie noile tipuri de infracţiuni. Numãrul de arestãri şi de dosare penale creşte;
3. asistenţã continuã în procesul de reformã a curţilor de apel/Numãrul de cauze continuã sã scadã şi numãrul de dosare procesate creşte;
4. creşterea capacitãţii operaţionale şi manageriale a PNA de a investiga şi a urmãri în justiţie în mod eficient actele de corupţie la nivel înalt/PNA investigheazã şi soluţioneazã eficient un numãr sporit de cazuri de corupţie la nivel înalt. Numãrul de cazuri nesoluţionate se micşoreazã;
5. asistenţã acordatã magistraţilor români pentru consolidarea autonomiei, cu menţinerea responsabilitãţii şi standardului de profesionalism/Magistraţii adoptã norme standard de eticã profesionalã;
6. asistenţã acordatã GR în crearea unui program pentru victimele care au şi calitatea de martor/GR creeazã, implementeazã şi participã la finanţarea unui program pentru victimele-martori, program care include şi crearea unui fond adecvat de sprijin şi a unui sistem tip videoconferinţã, menite sã uşureze presiunile de ordin logistic asupra victimelor vulnerabile.

2. Proiectul de continuare a asistenţei în domeniul criminalitãţii cibernetice şi drogurilor

Descrierea proiectului:
"Proiectul de continuare a asistenţei" va asigura în continuare asistenţã pentru creşterea capacitãţii GR de a identifica, investiga şi urmãri în justiţie infracţionalitatea ciberneticã şi traficul de droguri. Proiectul va beneficia de expertiza specialiştilor americani din domeniul aplicãrii legii, care vor instrui în continuare serviciile de combatere a criminalitãţii cibernetice şi antidrog din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR). În cadrul acestui proiect se vor furniza Poliţiei Române, de asemenea, echipamente şi materiale suplimentare, incluzând şi serviciile judeţene şi centrele zonale. Proiectul va pune accentul pe creşterea performanţei serviciilor de criminalitate ciberneticã şi antidrog şi îmbunãtãţirea coordonãrii, cooperãrii, comunicãrii interne, precum şi cu agenţiile de aplicare a legii din Statele Unite ale Americii. În mod concret, în cadrul proiectului se vor susţine sesiuni de instruire pe tehnici de recuperare a probelor din sistemele informatice, fraude informatice şi penetrarea reţelelor de calculatoare, operaţiuni sub acoperire pe droguri şi analiza informaţiilor, spãlare de bani şi investigarea infracţiunilor financiare. Sesiunile de instruire vor aborda metodele de lucru în grupuri comune de ofiţeri de poliţie şi procurori şi vor include şi reprezentanţi împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare, astfel încât sã se discute şi posibile schimbãri legislative.
Ca o ultimã menţiune, prin acest proiect se vor oferi echipamentele necesare pentru completarea şi aducerea la standarde a echipamentelor oferite anterior în cadrul acestui proiect şi aflate deja în exploatare.

Obiective /Evaluarea performanţei:
1. dezvoltarea cunoştinţelor de specialitate ale ofiţerilor de poliţie, procurorilor şi reprezentanţilor împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare în domeniul criminalitãţii cibernetice şi traficului de droguri, incluzând şi tehnici de investigare moderne, cum ar fi grupurile de lucru. Creşterea capacitãţii de a recupera informaţii din reţele de calculatoare şi calculatoare confiscate. /Poliţiştii români dovedesc stãpânirea unor tehnici şi cunoştinţe moderne în anchetarea infracţiunilor din domeniul criminalitãţii informatice şi traficului de droguri, recuperarea datelor din sistemele informatice şi utilizarea grupurilor de lucru comune. Creşterea numãrului de anchete în cazuri privind criminalitatea ciberneticã şi traficul de droguri conduce la un numãr mai mare de dosare penale;
2. promovarea schimbului eficient şi rapid de informaţii dintre departamentele cu atribuţii în aplicarea legii şi încurajarea utilizãrii calculatoarelor în desfãşurarea investigaţiilor /Informaţiile sunt transmise într-o manierã mai eficientã şi într-un timp mai scurt, astfel încât se faciliteazã creşterea numãrului de anchete şi de dosare penale. Poliţiştii români devin mai eficienţi în utilizarea calculatoarelor şi sunt mai pregãtiţi sã facã faţã metodelor sofisticate ale infractorilor;
3. strângerea relaţiilor de cooperare dintre instituţiile cu atribuţii în aplicarea legii din România şi Statele Unite ale Americii în domeniile criminalitãţii cibernetice şi traficului de droguri /Raportul de operaţiuni al instituţiilor de aplicare a legii din Statele Unite ale Americii menţioneazã strângerea relaţiilor de cooperare. Numãrul de investigaţii desfãşurate împreunã creşte;
4. asistenţã acordatã GR în dezvoltarea şi implementarea unei legislaţii eficiente (Programul privind consilierul juridic rezident va participa la realizarea acestui deziderat) /Includerea reprezentanţilor împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare în aceste sesiuni de instruire asigurã punctul de plecare pentru îmbunãtãţirea prevederilor legale.

3. Proiectul privind consilierul pe probleme de aplicare a legii

Descrierea proiectului:
Acest proiect va oferi GR asistenţã pentru îmbunãtãţirea capacitãţii de investigare a cazurilor complexe şi de diseminare a tehnicilor de investigare moderne în toate regiunile din ţarã. În cadrul proiectului, un expert american va preda tehnici de investigare a cazurilor complexe, va oferi consultanţã pentru creşterea productivitãţii şi coordonãrii anchetelor şi va preda metodologia de formare şi de lucru în echipe compuse din ofiţeri de poliţie, procurori şi magistraţi. Expertul va face uz de toate informaţiile disponibile pentru a coordona printr-un efort unitar al GSU modernizarea instituţiilor de învãţãmânt destinate poliţiei şi procurorilor, incluzând programul în desfãşurare de creare a unui centru de pregãtire pentru procurori. Atunci când este necesar, reprezentanţi împuterniciţi sã propunã amendarea legislaţiei în vigoare vor fi incluşi în activitãţile programului pentru a mãri şansele de adoptare a schimbãrilor legislative dorite. Proiectul va încorpora şi donarea de echipamente într-o cantitate redusã pentru completarea obiectivelor specifice ale proiectului.
Obiective / Evaluarea performanţei:
1. îmbunãtãţirea cunoştinţelor de specialitate ale ofiţerilor de poliţie şi procurorilor în domeniul investigãrii cazurilor complexe, incluzând şi tehnici de investigare moderne/Se oferã instruire, asistenţã tehnicã şi consultanţã;
2. popularizarea beneficiilor pe care le aduce conceptul de grup de lucru / Principiile grupurilor de lucru vor fi integrate în pregãtirea tuturor viitorilor poliţişti şi procurori; se asigurã interacţiunea cu grupuri de lucru funcţionale;
3. creşterea frecvenţei folosirii practicilor moderne de investigare, educaţionale şi democratice în academii şi centre de pregãtire, incluzând implementarea legislaţiei în domeniu / Programa de studiu este evaluatã şi modificatã; tehnicile moderne de instruire sunt aplicate; legislaţia complineşte obiectivele proiectului;
4. asigurarea unei mai bune colaborãri între instituţiile cu atribuţii în aplicarea legii din România şi Statele Unite ale Americii / Raportul de operaţiuni al instituţiilor de aplicare a legii din Statele Unite ale Americii menţioneazã un schimb mai eficient de informaţii, mai multe operaţiuni comune şi un numãr mai mare de arestãri.

4. Proiectul de asistenţã al instituţiilor de învãţãmânt

Descrierea proiectului:
Proiectul de asistenţã al instituţiilor de învãţãmânt pentru cadrele din domeniul aplicãrii legii va creşte nivelul de profesionalism al acestora şi astfel va oferi posibilitatea proaspeţilor absolvenţi sã abordeze mai bine o gamã largã de aspecte cu care se vor confrunta la început de carierã. Proiectul va utiliza experţi din agenţiile americane de aplicare a legii şi de la Departamentul Justiţiei al Statelor Unite ale Americii, DOJ/ICITAP, care vor evalua capacitatea instituţionalã actualã şi vor dezvolta mai departe abilitãţile şi tehnicile de predare ale profesorilor, care, la rândul lor, vor dezvolta şi vor prezenta sesiuni de instruire eficiente, înzestrând studenţii cu abilitatea de a-şi îndeplini sarcinile dupã principiile unei societãţi democratice. În mod concret, proiectul va consta în evaluarea programei de învãţãmânt de cãtre experţi şi în alcãtuirea unei programe care include tehnici moderne aplicabile în munca de poliţie, metode de predare care mãresc şi dezvoltã capacitatea profesorilor prin materiale didactice şi tehnici de instruire a instructorilor, precum şi în îmbunãtãţirea infrastructurii, incluzând donarea de echipamente şi materiale de instruire în scopul modernizãrii instituţiilor de învãţãmânt.

Obiective / Evaluarea performanţei:
1. îmbunãtãţirea programei de învãţãmânt / Cadeţii sunt instruiţi în concepte şi metode actuale de combatere a corupţiei în rândurile poliţiei, de combatere a unei game largi de infracţiuni din România, incluzând tipurile noi de infracţiuni, şi sunt pregãtiţi sã aplice tehnici moderne în munca de poliţie imediat dupã absolvire;
2. suplimentarea cunoştinţelor în domeniul predãrii tehnicilor şi metodelor moderne în munca de poliţie şi dezvoltarea capacitãţii de instruire a instructorilor / Profesorii sunt familiarizaţi cu şi aplicã metode de predare moderne şi au capacitatea de a transfera cunoştinţele prin metoda de instruire a instructorilor;
3. donarea de echipamente şi de materiale didactice pentru îmbunãtãţirea infrastructurii instituţiilor de învãţãmânt / Echipamentele şi materialele de instruire sunt donate şi utilizate eficient;
4. informarea generalã la nivel de instituţie asupra organizaţiilor criminale ostile, tehnicilor de luptã împotriva proliferãrii armelor de distrugere în masã, criminalitãţii informatice şi traficului de droguri / Procesul de predare în instituţiile de învãţãmânt şi performanţele poliţiei reflectã o înţelegere profundã a fenomenelor şi cunoştinţelor avansate, contribuind astfel la o luptã mai eficientã împotriva reţelelor criminale şi la un numãr mai mare de arestãri şi capturi de droguri;
5. asigurarea unei mai bune colaborãri între instituţiile de învãţãmânt în domeniul aplicãrii legii din România şi Statele Unite ale Americii / Raportul de operaţiuni al instituţiilor de aplicare a legii din Statele Unite ale Americii menţioneazã cã a crescut nivelul de cooperare. Numãrul de investigaţii comune a crescut.

III. VERIFICAREA REZULTATELOR OBŢINUTE

Metodele de verificare a rezultatelor obţinute în cadrul acestui proiect includ observarea de cãtre personalul pãrţilor şi studierea statisticilor oficiale.
Pãrţile cad de acord sã evalueze împreunã statisticile oficiale ale GR referitoare la numãrul de arestãri, încãlcãri ale legii privind regimul drogurilor şi numãrul de persoane împotriva cãrora s-a început urmãrirea penalã pentru a stabili cifre comparative şi a determina dacã asistenţa acordatã de GSU dã sau nu dã rezultatele scontate de la an la an. Chestionarele completate de beneficiarii sesiunilor de pregãtire vor fi, de asemenea, folosite la evaluarea rezultatelor proiectului.

IV. INTRAREA ÎN VIGOARE ŞI ÎNCETAREA VALABILITĂŢII

Prezentul protocol adiţional va intra în vigoare la data primirii de cãtre GSU a notificãrii scrise prin care GR informeazã despre îndeplinirea procedurii legale interne necesare pentru intrarea sa în vigoare, dacã aceastã notificare este primitã în termen de 20 de zile de la semnarea acestuia. Oricare dintre pãrţi poate denunţa prezentul protocol adiţional prin notificarea prealabilã a unei astfel de intenţii, transmisã celeilalte pãrţi cu 90 de zile înaintea datei avute în vedere pentru încetarea valabilitãţii acestuia. Încetarea valabilitãţii prezentului protocol adiţional va anula orice obligaţii asumate de pãrţi privind contribuţiile în temeiul acestuia, cu excepţia plãţilor pentru angajamente fãcute cu terţi înaintea datei notificãrii intenţiei de denunţare a acestuia.

Semnat la Bucureşti, la 17 septembrie 2004, în douã exemplare originale, fiecare în limbile românã şi englezã, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Marian Florian Sãniuţã,
ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor

Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii,
Jack Dyer Crouch II,
ambasador

__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016