Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 13 iunie 2002  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul si acvacultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 13 iunie 2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul si acvacultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 455 din 27 iunie 2002
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Legea nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 20 aprilie 2001, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Pentru administrarea fondului piscicol care aparţine domeniului public al statului, cu excepţia zonei administrate de Administraţia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii" şi a celei administrate de Regia Nationala a Pãdurilor, se înfiinţeazã Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol, instituţie publica cu personalitate juridicã, cu caracter financiar şi comercial, cu finanţare extrabugetara, în subordinea autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura.
(2) Sediul administrativ al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol este în municipiul Bucureşti, Bd. Carol I nr. 17, sectorul 2.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, precum şi patrimoniul acesteia se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor."
2. Articolul 9 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol administreazã bunuri de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie şi în Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia.
(2) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol administreazã amenajãri piscicole, proprietate publica sau privatã a statului, care au ca destinaţie producerea de puiet, remonti şi reproducatori, necesari pentru repopularea bazinelor piscicole naturale.
(3) Amenajãrile piscicole menţionate la alin. (2), nominalizate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, cu dotãrile şi construcţiile aferente, precum şi terenurile pe care acestea sunt amplasate se vor prelua, cu titlu gratuit, prin protocol de predare-primire, de la Agenţia Domeniilor Statului.
(4) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol se subroga Companiei Naţionale "Apele Romane" S.A. în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile ce rezulta din contractele legal încheiate cu agenţi economici care au ca obiect de activitate pescuitul în scop comercial sau recreativ/sportiv şi va încheia o convenţie pentru stabilirea condiţiilor economice de colaborare.
(5) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol este condusã de un consiliu de administraţie format din 5 membri numiţi pe criterii de competenta profesionalã, prin ordin al ministrului autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura, iar unul dintre membrii acestuia este desemnat sa îndeplineascã funcţia de preşedinte, care este directorul general al companiei.
(6) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie se stabileşte prin ordinul de numire şi nu poate fi mai mare de 4 ani.
(7) Salarizarea membrilor consiliului de administraţie şi a personalului Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se face în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare."
3. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol are urmãtoarele atribuţii principale: a) aplica strategia nationala în domeniul protejãrii fondului piscicol şi gestionãrii durabile a acestuia, prin pescuit şi repopularea bazinelor piscicole naturale;
b) elaboreazã metodologia de evaluare a fondului piscicol şi de stabilire a cotelor anuale de peşti şi alte vietuitoare acvatice şi le supune spre aprobare autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
c) urmãreşte exploatarea durabila prin pescuit a fondului piscicol administrat, la nivelul cotelor alocate din captura totalã admisibilã, şi concesioneaza fondul piscicol persoanelor juridice care au în obiectul de activitate pescuitul, prin autorizarea acestei activitãţi, cu respectarea prevederilor legale în domeniul gospodãririi apelor şi protecţiei mediului;
d) stabileşte preţurile de pornire a licitaţiei pentru concesionarea fondului piscicol, în baza metodologiei prevãzute la lit. b), şi le supune aprobãrii autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
e) asigura refacerea prin repopulari a fondului piscicol din bazinele piscicole naturale;
f) elaboreazã proiecte de reglementãri în domeniul pescuitului şi protecţiei fondului piscicol, în conformitate cu obligaţiile asumate de România prin semnarea acordurilor de aderare la convenţii şi organisme internaţionale, şi le supune aprobãrii autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
g) desfãşoarã orice alte activitãţi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(2) Ceilalţi administratori ai statului pentru fondul piscicol îndeplinesc, fiecare în zona lor de administrare, şi atribuţiile prevãzute la alin. (1)."
4. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Veniturile Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se constituie din:
a) tarife pentru atestarea, licentierea şi autorizarea activitãţilor de pescuit comercial, recreativ/sportiv;
b) valoarea redeventei obţinute din concesionarea fondului piscicol administrat;
c) venituri provenite din activitãţi proprii.
(2) Veniturile prevãzute la alin. (1) lit. b) rãmân la dispoziţia Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, având urmãtoarele destinaţii:
a) finanţarea programelor de populare şi repopulare;
b) finanţarea activitãţii de cercetare;
c) dezvoltarea activitãţii proprii de acvacultura."
5. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Reglementãrile specifice privind concesionarea fondului piscicol din bazinele piscicole naturale, precum şi condiţiile şi criteriile de participare la licitaţiile organizate în vederea concesionarii se stabilesc de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de pescuit şi acvacultura şi, respectiv, autoritatea publica centrala care rãspunde de protecţia mediului, fiecare pentru zonele în care administratorii fondului piscicol sunt sub autoritatea lor, potrivit legii.
(2) Deţinãtorii de contracte legal încheiate, care au ca obiect de activitate pescuitul în scop comercial sau recreativ/sportiv, cu vechii administratori, au drept de preferinta la concesionarea fondului piscicol."
6. Alineatul 2 al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Atribuirea dreptului de pescuit se face prin autorizare de cãtre administratorii fondului piscicol."
7. Articolul 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - (1) Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei, urmãtoarele fapte:
a) prinderea pestelui cu unelte de plasa şi cu pripoane în râurile şi lacurile din zona de munte, precum şi în râurile colinare şi de şes, cu excepţia Dunãrii şi Prutului;
b) pescuitul prin orice metode şi mijloace al pestilor sau al altor vietuitoare acvatice şi al reproducatorilor, în perioada de prohibitie, precum şi distrugerea pontelor depuse în zonele de reproducere naturala;
c) reducerea debitului şi a volumului de apa în amenajãrile piscicole şi pe cursurile de apa, în scop de furt sau braconaj;
d) producerea, importul, comercializarea, deţinerea sau folosirea la pescuit de cãtre persoane neautorizate a navoadelor, voloacelor, crasnicelor, setcilor, avelor, prostovoalelor, varselor, vintirelor sau a altor unelte de pescuit în scop comercial;
e) importul, confecţionarea, producerea, deţinerea sau comercializarea uneltelor de pescuit din plasa monofilament;
f) pescuitul comercial pe cursul Dunãrii şi Prutului, în zona de 500 metri în aval de baraj, precum şi pe toate apele curgãtoare;
g) pescuitul comercial cu unelte de pescuit având ochiul de plasa sub dimensiunile minime prevãzute de lege;
h) deschiderea, închiderea, obturarea, bararea cu garduri pescaresti sau cu unelte de pescuit de orice fel a canalelor şi a garlelor de legatura cu lacurile, baltile sau terenurile inundabile;
i) procurarea, transportul sau comercializarea pestelui, icrelor şi produselor din peste fãrã documente legale, dacã legea nu prevede circumstanţe agravante;
j) furtul de peste prin orice mijloace şi metode din amenajãrile piscicole.
(2) Tentativa se pedepseşte".
8. Articolul 62 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - (1) Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 5 ani la 10 ani urmãtoarele fapte:
a) pescuitul electric neautorizat, pescuitul cu materiale explozibile, cu substanţe toxice sau narcotice, pescuitul cu unelte de plasa monofilament, pescuitul în timpul nopţii cu unelte de plasa, practicat de doua sau mai multe persoane;
b) pescuitul sturionilor sau al lostritei sub dimensiunile legale în alt scop decât de repopulare;
c) deţinerea, transportul sau comercializarea sturionilor, icrelor negre sau lostritei, fãrã documente legale.
(2) Tentativa se pedepseşte.
(3) Urmãrirea şi judecarea infracţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac în regim de urgenta, potrivit procedurii privind infracţiunile flagrante."
9. Dupã articolul 79 se introduc articolele 79^1 -79^5 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 79^1. - (1) Se înfiinţeazã Comitetul Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc, organ consultativ al autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura, asupra tuturor problemelor referitoare la reglementãrile privind accesul la zonele şi resursele piscicole, precum şi stabilirea modului de exercitare a activitãţilor de exploatare.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor se stabileşte regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc.
Art. 79^2. - Comitetul Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc este compus din minimum 17 membri, dintre care vor fi desemnaţi prin vot în şedinţa de constituire un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.
Art. 79^3. - Funcţia de membru al Comitetului Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc este onorifica şi da dreptul la indemnizaţie de transport, cazare şi la diurna pentru participarea la şedinţe.
Art. 79^4. - Autoritatea publica centrala care rãspunde de pescuit şi acvacultura asigura secretariatul tehnic şi cheltuielile de funcţionare ale Comitetului Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc.
Art. 79^5. - (1) Membrii Comitetului Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc sunt nominalizaţi de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de pescuit şi acvacultura.
(2) Prin ordinul de înfiinţare a Comitetului Consultativ Naţional pentru Sectorul Pescaresc se vor nominaliza membrii care reprezintã urmãtoarele instituţii, organizaţii sau domenii, dupã caz:
a) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor;
b) Ministerul Finanţelor Publice;
c) Ministerul de Interne;
d) Ministerul Administraţiei Publice;
e) Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului;
f) Ministerul Justiţiei;
g) învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã;
h) Academia Romana;
i) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
j) Inspecţia piscicolã;
k) Administraţia Rezervatiei Biosferei <<Delta Dunãrii>>;
l) Regia Nationala a Pãdurilor;
m) asociaţii profesionale de profil;
n) Patronatul Roman <<Rompescaria>>;
o) asociaţia interprofesionala de profil;
p) Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi."
ART. 2
În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta se stabilesc urmãtoarele termene, de la data intrãrii în vigoare a acesteia:
- 30 de zile pentru dispoziţiile cuprinse la pct. 1 al art. I, cu referire la art. 8 alin. (3);
- 45 de zile pentru dispoziţiile cuprinse la pct. 2 al art. I, cu referire la art. 9 alin. (3);
- 6 luni pentru dispoziţiile cuprinse la pct. 9 al art. I, cu referire la art. 79^1 alin. (1).
ART. 3
<>Legea nr. 192/2001 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia din urma de cãtre Parlament, dându-se articolelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul apelor şi protecţiei mediului,
Petru Lificiu

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016