Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 12 iulie 2005  pentru modificarea   art. 26 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 76 din 12 iulie 2005 pentru modificarea art. 26 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 15 iulie 2005
Potrivit art. 110 din Constituţia României, republicatã, "Guvernul al cãrui mandat a încetat potrivit alineatelor (1) şi (2) - respectiv, pe perioada interimatului - îndeplineşte numai actele necesare pentru administrarea treburilor publice, pânã la depunerea jurãmântului de membrii noului Guvern".
În conformitate cu prevederile <>art. 26 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, "În cazul încetãrii mandatului sau, în condiţiile prevãzute de Constituţie, pânã la depunerea jurãmântului de cãtre membrii noului Guvern, Guvernul continuã sã îndeplineascã numai actele cu caracter individual sau normativ, necesare pentru administrarea treburilor publice, fãrã a promova politici noi. În aceastã perioadã Guvernul nu poate emite ordonanţe şi nu poate iniţia proiecte de lege".
Deşi teza ultimã a alin. (3) al <>art. 26 din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, instituie interdicţia pentru Guvern, pe perioada interimatului, de a emite ordonanţe (atât simple, cât şi de urgenţã) şi de a iniţia proiecte de lege, aceastã interdicţie, care nu este prevãzutã la art. 110 din Constituţia României, republicatã, devine, practic, inaplicabilã în anumite situaţii dintre care pot fi enumerate, cu titlu de exemplu:
a) adoptarea unor mãsuri care sunt necesare pentru respectarea angajamentelor asumate de România faţã de Uniunea Europeanã şi alte organisme internaţionale;
b) adoptarea unor reglementãri în domeniul bugetar privind administrarea, repartizarea şi utilizarea veniturilor şi cheltuielilor bugetare;
c) în cazul producerii unor evenimente ale cãror efecte nu pot fi înlãturate decât prin mãsuri stabilite de acte normative cu forţã juridicã de lege.
În aceste condiţii, este necesar ca Executivul, pe perioada interimatului, sã poatã promova acte normative cu putere juridicã de lege, cel puţin pentru cele trei situaţii menţionate, cu totul excepţionale, a cãror reglementare trebuie realizatã în regim de urgenţã.
Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţã ar avea consecinţe grave în cazurile în care Guvernul, pe perioada interimatului, nu ar putea interveni în plan legislativ pentru aceste situaţii, a cãror reglementare impune promovarea unor acte normative cu putere juridicã de lege.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
Alineatul (3) al articolului 26 din <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul încetãrii mandatului sau, în condiţiile prevãzute de Constituţie, pânã la depunerea jurãmântului de cãtre membrii noului Guvern, Guvernul continuã sã îndeplineascã numai actele cu caracter individual sau normativ, necesare pentru administrarea treburilor publice, fãrã a promova politici noi. În aceastã perioadã Guvernul nu poate emite ordonanţe şi nu poate iniţia proiecte de lege, cu excepţia celor care sunt necesare pentru respectarea angajamentelor asumate de România faţã de Uniunea Europeanã şi alte organisme internaţionale, a celor necesare în domeniul bugetar privind administrarea, repartizarea şi utilizarea veniturilor şi cheltuielilor bugetare, precum şi a celor necesare în cazul producerii unor evenimente ale cãror efecte nu pot fi înlãturate decât prin mãsuri stabilite de acte normative cu forţã juridicã de lege."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu

p. Ministrul justiţiei,
Maria Cristina Manda,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 12 iulie 2005.
Nr. 76.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016